GDi Automat

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: GDi Automat

Postautor: ZygJe » 30 kwie 2014, 11:31

IMO to nie jest normalny obiaw. Nic podobnego nie zaobserwowałem również w Carensie ojca z tym samym silnikiem i skrzynią.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

bobster
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 11 mar 2014, 20:12
Czym jeżdzę: 2.0 GDI AT 4x4

Re: GDi Automat

Postautor: bobster » 10 maja 2014, 13:05

Jak Wam się sprawuje 2.0 GDI automat 4x4? Jeździłem 1.6 GDI manual na jeździe próbnej i strasznie zamulał. Czy dwulitrowa benzyna ujarzmi automat i napęd 4x4?

Awatar użytkownika
CierpliwyBadacz
Bywalec
Posty: 77
Rejestracja: 18 sty 2014, 14:22
Czym jeżdzę: Sorento
Lokalizacja: DW

Re: GDi Automat

Postautor: CierpliwyBadacz » 10 maja 2014, 19:42

bobster pisze:...Czy dwulitrowa benzyna ujarzmi automat i napęd 4x4?


Spoko daje radę, tylko nie wolno patrzeć na zużycie paliwa :zlosnik:
był Sportage 2.0_GDI_AWD_AUT / jest Sorento :smirk:

Awatar użytkownika
CierpliwyBadacz
Bywalec
Posty: 77
Rejestracja: 18 sty 2014, 14:22
Czym jeżdzę: Sorento
Lokalizacja: DW

Re: GDi Automat

Postautor: CierpliwyBadacz » 12 maja 2014, 11:38

CierpliwyBadacz pisze:
ZygJe pisze: ... co jakiś czas przy stawaniu przed światłami lub powolnym turlaniu mam małe wahnięcie obrotów.
Spadają do 650 potem wracają do normalnych tak mniej więcej 850.
Silnik jakby na sekundę przygasał ...


Temat ogarnięty :aha:
Była usterka jednej świecy, generowała błąd, na wszelki wypadek wymieniono wszystkie.
Teraz wszystko działa bez zarzutu.
był Sportage 2.0_GDI_AWD_AUT / jest Sorento :smirk:

Awatar użytkownika
marcin_open
Uzależniony
Posty: 166
Rejestracja: 25 sty 2014, 10:20
Czym jeżdzę: na razie bez

Re: GDi Automat

Postautor: marcin_open » 12 maja 2014, 12:09

To ja napiszę, że przy włączonym trybie eco gdy chce się przyspieszyć dość gwałtownie skacze wskaźnik na powyżej 3000 obrotów tak jak by zrywał tryb eco ale jeszcze sprawdzę. Dodam, że chodzi o skrzynie automat 2.0
odebrana 08.05.2014r. Kia Sportage 2.0 GDi XL

hajdas
Bywalec
Posty: 38
Rejestracja: 11 lis 2012, 19:45
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDi AWD ATE XL

Re: GDi Automat

Postautor: hajdas » 09 cze 2014, 22:02

Zdecydowanie polecam jazdę próbną autem z automatem. Po takiej przejażdżce (a co miłe przejażdżce tylko z żoną, bo Pan sprzedawca dał nam auto na próbę bez niego :)) byliśmy pewni, że to najlepszy wybór.
Szybkość zmiany biegów i płynność jazdy była znacznie lepsza niż np w Toyocie Rav4.
Mogę powiedzieć że ten automat wyprzedza myśli kierowcy, natychmiast reaguje na nacisk (lub zwolnienie nacisku) na gaz.

Jeżeli chodzi o napęd 4x4 to moim zdaniem przydaje się bardzo w zimie.
Samochód jedzie jak po torach, zarówno w zaspach ale co moim zdaniem ważniejsze i bardziej przydatne po zaśnieżonym asfalcie.
Najbardziej można to odczuć gdy na asfalcie są resztki śniegu, lodu lub koleiny.
Auto przejeżdża po takich przeszkodach jakby to był czarny asfalt, kierowca nie odczuwa zmiany nawierzchni.

Z ciekawostek jakie słyszałem to system 4x4 w Kii jest zupełnie inny niż w Hyundaiu.
Jest to system firmy Steyr, stosowany m.in w BMW gdzie nazwany jest xdrive.
Jak poszukasz to na youtube są różne filmy na ten temat.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: GDi Automat

Postautor: ZygJe » 09 cze 2014, 23:02

Na temat napędu AWD w sportku jest na tym forum ogromna ilość informacji łącznie ze zdjęciami, filmem itp wystarczy poszukać. W Hyundai u jest załączanie tylnego napędu elektromagnesem ( system z przedliftowego Sorento) a w KS ciśnieniem oleju generowanym przez elektryczną pompę (zastosowany w Sorento po lifcie). System elektromagnetyczny jest prostszy ale trudny do precyzyjnego sterowania a przez to wolniejszy, w zasadzie powinienem działać 1-0 a zmusza się go do płynnej regulacji przenoszonego napędu. System hydrauliczny jest skomplikowany ale szybki i precyzyjny.
Faktycznie X-drive działa na tej samej zasadzie i jest też produkowany przez Magna-Steyr. Podstawowa różnica -w BMW dołączane są przednie kola a w KS tylne.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: GDi Automat

Postautor: tabazagt » 11 cze 2014, 07:55

olejowy, tzn dołączany przez sprzęgło wiskostyczne ?

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: GDi Automat

Postautor: ZygJe » 11 cze 2014, 09:57

Nie. Pompa oleju wytwarza ciśnienie, które dociska tarcze sprzęgła do siebie łącząc tylne koła z silnikiem. Regulując ciśnienie oleju regule ilość momentu przekazywanego na tylne koła.
W sprzęgle wiskotycznym różnica prędkości miedzy przednimi i tylnymi kołami powoduje wzrost lepkości oleju w między płytkami sprzęgła i przeniesienie momentu obrotowego.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: GDi Automat

Postautor: tabazagt » 13 cze 2014, 06:32

W moim poprzednim aucie gdzie tylny napęd pochodził z nissana.
Cały system opierał się na centralnym mechanizmie różnicowym i na sprzęgle wielopłytkowym magnetycznym.
Całość była monitorowana przez czujniki ABS które dawały informację o uślizgu kół
Dzięki takiemu rozwiązaniu był możliwy tryb 2WD i LOCK ( uruchamiany elektrycznie)
http://www.youtube.com/watch?v=y0ZKV8Bu8NE

Czy w sportage jest Szwecki system HALDEX

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: GDi Automat

Postautor: tabazagt » 14 cze 2014, 06:58

Miałem napisać Szwedzki :) Haldex V

Znalazłem jeszcze taką informację
"W Hundai IX-35 po 02.2012 jest montowany DYNAMAX (taki sam jak w Kii Sportage)."
Hundai też stosuje DYNAMAX w nowym Santafe

http://www.youtube.com/watch?v=XuBtfu4-9m0


Fajne porównanie sprawności napędów.
Forester
http://www.youtube.com/watch?v=k_kVGyq0mOs
IX-35
http://www.youtube.com/watch?v=RNShy1cYnxY

bobster
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 11 mar 2014, 20:12
Czym jeżdzę: 2.0 GDI AT 4x4

Re: GDi Automat

Postautor: bobster » 28 lip 2014, 22:16

Jak często trzeba dolewać oleju do atomatycznej skrzyni biegów w GDI i jak się wam sprawuje automat z tym silnikiem?

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: GDi Automat

Postautor: ZygJe » 28 lip 2014, 22:35

Wg. książki - nigdy (tzn: od wymiany do wymiany). Nie ma nawet jak sprawdzić poziomu - brak bagnetu. Jest tylko czujnik który w razie zbyt niskiego poziomu załącza "check engine".
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
XV 1900
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
Gadu Gadu: 8000250
Lokalizacja: Milcz

Re: GDi Automat

Postautor: XV 1900 » 29 lip 2014, 18:26

No własnie ja nie mam instrukcji i nie wiem co ile trzeba wymieniać olej w automacie z moim silnikiem :?: :oops:

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: GDi Automat

Postautor: ZygJe » 29 lip 2014, 18:39

pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

bobster
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 11 mar 2014, 20:12
Czym jeżdzę: 2.0 GDI AT 4x4

Re: GDi Automat

Postautor: bobster » 29 lip 2014, 20:32

CierpliwyBadacz pisze:
cisco pisze:Hm, to teraz skrzynia ma dwa tryby? ...


Koło wybieraka po lewej stronie ma przycisk wyboru trybu. Taki plastikowy klawisz :zlosnik:
Skrzynie w FL-ach są nowej generacji. Hyundai wkłada je od jesieni, Kia od marca.

marcin_open pisze:... Żałuję że nie dołożyłem 4x4 a Ty masz? Czy samochód pokazuje gdzie ktory aktualnie jest bieg i jak to jest z tym przełączaniem, można zrobić manual tak jak w tirze gałka do przodu?


Mam 4x4 :aha:
Na wyświetlaczu oprócz trybu skrzyni jest pokazany aktualny bieg.
Można też jeździć w trybie tiptronik czyli zmieniając biegi wybierakiem.
Ja tak nie jeżdżę bo nie bardzo potrafię [hihihi] zresztą tryb auto mi wystarczy.


Na jeździe próbnej automat wskazywał aktualny bieg tylko w opcji +/-, natomiast przy normalnej jeździe nie pokazywało żadnego biegu. Chyba, że się mylę?

Awatar użytkownika
Navkol
Uzależniony
Posty: 353
Rejestracja: 02 lut 2012, 14:01
Czym jeżdzę: KS XL: 2,0 CRDI+ATE+AWD+Black Pearl+CP1+APS+SRK+SRN+hak:)
Lokalizacja: 3City

Re: GDi Automat

Postautor: Navkol » 29 lip 2014, 21:17

bobster pisze:[...]Na jeździe próbnej automat wskazywał aktualny bieg tylko w opcji +/-, natomiast przy normalnej jeździe nie pokazywało żadnego biegu. Chyba, że się mylę?

Nie wiem jak w KIA z motorem benzynowym, ale we wszystkich automatach z możliwością ręcznego wybierania biegów (w tym i w moim Sportku) w trybie "auto" wyświetlacz wskazuje "D".
Dopiero wybór ręcznej zmiany biegu wskazuje numer aktualnie wybranego przełożenia.

bobster
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 11 mar 2014, 20:12
Czym jeżdzę: 2.0 GDI AT 4x4

Re: GDi Automat

Postautor: bobster » 29 lip 2014, 22:35

W sportage z silnikiem benzynowym też tak było. Według mnie w trybie automatycznym, oprócz wskazania D, powinien być też wyświetlany numer biegu na jakim aktualnie skrzynia pracuje.

Awatar użytkownika
Navkol
Uzależniony
Posty: 353
Rejestracja: 02 lut 2012, 14:01
Czym jeżdzę: KS XL: 2,0 CRDI+ATE+AWD+Black Pearl+CP1+APS+SRK+SRN+hak:)
Lokalizacja: 3City

Re: GDi Automat

Postautor: Navkol » 29 lip 2014, 22:41

bobster pisze:[...]w trybie automatycznym, oprócz wskazania D, powinien być też wyświetlany numer biegu na jakim aktualnie skrzynia pracuje.

:bzik: nigdy się z tym nie spotkałem :bzik:
tryb AUTO: tylko D
tryb MANUAL: numer biegu

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: GDi Automat

Postautor: ZygJe » 29 lip 2014, 22:57

Miałem kiedyś Fiata Bravo i tam zawsze pokazywał nr biegu a w trybie automatycznym świecił się napis AUTO. B. fajną funkcją była możliwość zmian biegów ręcznie nawet w trybie automatycznym. Rewelacja przy wyprzedzaniu, kiedy można było przed wyprzedzaniem zredukować a nie czekać aż automat się namyśli, szczególnie, że do zmiany ręcznej były też łopatki przy kierownicy :galy:
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

rdstudio
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 27 lip 2014, 11:49
Czym jeżdzę: Ford

Re: GDi Automat

Postautor: rdstudio » 30 lip 2014, 01:40

Navkol pisze:
bobster pisze:[...]w trybie automatycznym, oprócz wskazania D, powinien być też wyświetlany numer biegu na jakim aktualnie skrzynia pracuje.

:bzik: nigdy się z tym nie spotkałem :bzik:
tryb AUTO: tylko D
tryb MANUAL: numer biegu


to samo w mondeo - tryb D lub S - bez biegu
tryp manualny - bieg :)


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap