Stuki dobiegające z komory - jak by młot pneumatyczny

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
wisterbram
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:57
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2010 r. 2,0 crdi

Stuki dobiegające z komory - jak by młot pneumatyczny

Postautor: wisterbram » 14 sty 2014, 19:54

Witajcie

Mam problem. Sportek 2,0 CRDI, AWD, 136 km, rok 2010, przebieg 68 000 km.

W komory silnika jak jest zimny (lub lekko rozgrzany) dobiega odgłos jak by ktoś 200 metrów dalej naparzał młotem pneumatycznym. Nie jest to głośne - porównywalne do siły odgłosu pracy silnika, ale stuk zdecydowanie słyszalny.
Stuka przez 10-15 sek. i przestaje, po czym po 30 sek. znów. Nie zawsze !! Ale często !!
Po wciśnięciu sprzęgła ustępuje, ale za paręnaście sek. znów.
Sprzęgło pracuje bez zarzutu - nic nie szarpie, nie pulsuje, nie zgrzyta ... nic nienaturalnego.

W serwisie ASO stwierdzili, że to koło dwumasowe powoli się kończy ... wymiana jedyne 10000 zł, bo trzeba razem z całym sprzęgłem.

Podjechałem do znajomego mechanika, Pan Kaziu stwierdził, że to koło dwumasowe - podejrzewał, że niski poziom oleju w skrzyni, albo zużyty olej, ale jak usłyszał dźwięk, to postawił na koło dwumasowe.
Pan Kaziu stwierdził, że czasem auta tak mają, że dwumasa chodzi głośno i mam się nie przejmować, tylko jeździć.
U niego wymiana samej 2 masy - 4000 zł, więc taniej, ale i tak SPORO !! NAWET BARDZO !!

Ma ktoś jakieś doświadczenia ?? Lub może jest jakiś post - szukałem, ale nie znalazłem !!

Dla wszystkich SZEROKOŚCI !!

Awatar użytkownika
czyzyk64
Expert
Posty: 1178
Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
Czym jeżdzę: kia sportage III
Lokalizacja: 3 miasto

Re: Stuki dobiegające z komory - jak by młot pneumatyczny

Postautor: czyzyk64 » 14 sty 2014, 21:38

Trochę szybko jak na dwumase, przeważnie tak zaczynają padać od 100.000 ale wszystko jest możliwe, zależy od stylu jazdy. Stac sie nic nie stanie jak dalej będziesz jeździł. Najbardziej słychać na wolnych obrotach , taki metaliczny stukot i powinno bujać silnikiem. Niestety to są przypadłości diesli i trochę to boli. [panna]

Kaj
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 30 sie 2014, 07:50
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 136ps XL
Lokalizacja: O-ka

Re: Stuki dobiegające z komory - jak by młot pneumatyczny

Postautor: Kaj » 13 gru 2014, 00:58

Ja mam 2010 i 74 tys przebiegu i te same objawy, u mnie kpl sprzeglo z dwumasa 2000 zł plus 350zl wymiana,podobno w 2.0 crdi to częsty przypadek.

tomala72
Bywalec
Posty: 86
Rejestracja: 15 sie 2011, 09:19
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184 KM XL
Kodiaq 2.0 tdi 190 KM 4x4 Style

Re: Stuki dobiegające z komory - jak by młot pneumatyczny

Postautor: tomala72 » 28 wrz 2015, 18:56

Witam
W moim egzemplarzu narastało stukanie z okolicy skrzyni biegu szczególnie przy jeździe na wstecznym biegu.
Od dwóch dni w serwisie ASO. Zadzwonił Pan, że dwumasa do wymiany w ramach gwarancji jednak się zaasekurował stwierdzając, że jak już robią to by mogli wymienić sprzęgło bo przebieg 120000 km i za jednym zamachem.
Rzucił kwotę ok. 2500 zł. Proszę o podpowiedź czy ta kwota jest rzeczywista?
Tutaj taka oferta 2.0 CRDi dla wersji 136 KM u mnie 184 KM http://www.sprzegla24.pl/ProductDetails ... 9,-1,31286

Edgar
Uzależniony
Posty: 341
Rejestracja: 28 cze 2013, 14:26
Czym jeżdzę: Sorento 2016 2.0 XL AWD,
była Sportage III 1,6 GDI L
Lokalizacja: Katowice

Re: Stuki dobiegające z komory - jak by młot pneumatyczny

Postautor: Edgar » 28 wrz 2015, 20:30

Za jednym zamachem można zrobić jeszcze inne rzeczy i więcej naciągnąć, osobiście nie robiłbym sprzęgła, a jak coś "daj boże" popsują przy montażu nowej dwumasy to wymienią Tobie na gwarancji sprzęgło.

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: Stuki dobiegające z komory - jak by młot pneumatyczny

Postautor: Kwarcu » 28 wrz 2015, 20:58

www.top-serwis.com

Tutaj taniej (względem Twojego linku, też tylko tarcza i docisk) tarcza i docisk do 136KM diesla - 920 zł. A jeszcze zniżka 25% dochodzi.

Na stronie top-serwisu masz do 184KM diesla:
tarcza + docisk MOBIS (czyli to co fabrycznie w sumie) => 1850 zł * 0,75 = 1387,50 zł
łożysko MOBIS => 380 zł * 0,75 = 285 zł lub możesz wziąć tańsze Valeo => 299 zł * 0,75 = 224,25 zł (łożysko jest chyba to samo w 136 i 184KM)
Także nie licząc przesyłki komplet sprzęgła tarcza + docisk + łożysko wyniesie Ciebie = 1672,50 zł na Mobisach lub 1611,75 zł na Mobisie + Valeo.
Także było nie było kilka ładnych stówek oszczędzić możesz względem cen w ASO.

Dwumas do 184KM w top-serwis kosztuje 5700 zł * 0,75 = 4275 zł Mobisowski. :czujnik:

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: Stuki dobiegające z komory - jak by młot pneumatyczny

Postautor: kjs62 » 29 wrz 2015, 14:47

Za mały przebieg na awarię dwumasy.
Mam ponad 100 tys i nic nie stuka.
Jedyna możliwość, że sam wykończyłeś dwumasę jazdą na zbyt niskich obrotach, przyśpieszaniem bez redukcji itp.
Turbo diesel z dwumasą potrzebuje obrotów a wiem, że wielu ludzi jeździ "dusząc" auto.
Potem dwumasa turbo i dpf przedwcześnie padają.

Pytanie jest takie - czujesz wibracje w kabinie, jakieś drgania?

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: Stuki dobiegające z komory - jak by młot pneumatyczny

Postautor: Kwarcu » 29 wrz 2015, 16:19

kjs62 pisze:Za mały przebieg na awarię dwumasy.

Za mały przebieg na AWARIĘ? Takie pojęcie nie istnieje, coś było wadliwe i jak nawaliło to nawaliło.

Na zużycie wynikające z normalnej eksploatacji dwumasy owszem przebieg za mały, przy niewłaściwej eksploatacji oczywiście realny jak piszesz.
Ale skoro uznali, że wymieniają dwumas na gwarancji to znaczy, że uznali to za wadliwy element.
To czy diagnoza jest słuszna czy nie, bo może się okazać że to nie dwumasa, to inna sprawa, ale w sumie co to obchodzi użytkownika? Chcą mu za darmo wymienić dwumas to niech mu wymienią. :D Jak objawy nie ustąpią to wymienią co innego. [rotfl1] Ale kolega i tak będzie miał nowy dwumas, także nie widzę problemu, skoro robią za friko w ramach gwarancji.

tomala72
Bywalec
Posty: 86
Rejestracja: 15 sie 2011, 09:19
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184 KM XL
Kodiaq 2.0 tdi 190 KM 4x4 Style

Re: Stuki dobiegające z komory - jak by młot pneumatyczny

Postautor: tomala72 » 29 wrz 2015, 20:34

Dziękuję koledzy za odpowiedzi.
Dziś byłem w ASO pokazali wymontowane sprzęgło (na moje oko jeszcze ok jednak mechanik twierdzi, że łożysko dociskowe szumi i trzeba robić całość).
Po przedstawieniu cen sprzęgieł z rynku trochę zmiękli i stwierdzili, że mają takie wyceny w systemie. Po rozmowie z szefem serwisu stwierdzili, że dla stałego klienta są w stanie zmienić ceny części? Ciekawe.
Definitywnie stanęło, że mają się zmieścić w kwocie do 1700 zł. ponieważ wymiana dwumasy na gwarancji i robociznę podciągną pod ten element.
Czekam na odbiór i fakturę.

bobeeck
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 11 paź 2013, 20:41
Czym jeżdzę: Sportage 2.o CRDI
XL 162KM
techno-orange
Lokalizacja: Nysa

Re: Stuki dobiegające z komory - jak by młot pneumatyczny

Postautor: bobeeck » 29 wrz 2015, 22:38

Powiem wam, że miałem identyczne stuki jak w pierwszym poście z tego wątku i myślałem tak jak większość piszących, że mi też dwumasa się sypie. Początkowo stuki były po odpaleniu zimnego silnika i właściwie przechodziły po nagrzaniu. Przebieg wtedy ok. 60 tys. ,ten sam silnik. Jakiś miesiąc temu pojawił się dodatkowy dźwięk, grzechotka jakby jakieś łożysko się sypało .
Pojechałem do mechanika bo myślałem, że już to sprzęgło wymienie. I co się okazało
To było kolo pasowe mikropaska, też podwójne (coś w rodzaju dwumasy), cena też słuszna ok. 800 zł w e-sklepie KIA ,
no i wszystkie hałasy ucichły
Czyli nie koniecznie sprzęgło, ale serwis chętnie wymieni..

Edgar
Uzależniony
Posty: 341
Rejestracja: 28 cze 2013, 14:26
Czym jeżdzę: Sorento 2016 2.0 XL AWD,
była Sportage III 1,6 GDI L
Lokalizacja: Katowice

Re: Stuki dobiegające z komory - jak by młot pneumatyczny

Postautor: Edgar » 30 wrz 2015, 07:15

Czy to oznacza że dwumasa podlega gwarancji, a sprzęgło nie ?

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: Stuki dobiegające z komory - jak by młot pneumatyczny

Postautor: Kwarcu » 30 wrz 2015, 16:58

Sprzęgło też podlega gwarancji, ale jeśli ASO uznało, że wadliwy był tylko dwumas a sprzęgło nosi normalne ślady zużycia eksploatacyjnego to wiadomo, że nie wymienią Ci go na gwarancji. To jest chyba oczywiste.

tomala72
Bywalec
Posty: 86
Rejestracja: 15 sie 2011, 09:19
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184 KM XL
Kodiaq 2.0 tdi 190 KM 4x4 Style

Re: Stuki dobiegające z komory - jak by młot pneumatyczny

Postautor: tomala72 » 30 wrz 2015, 18:32

Kolega Kwarcu ma rację.
Tak też tłumaczyli ludzie z ASO. Dwumasa w skrócie do 150000 km lub 7 lat z gwarancji producenta. Sprzęgło kwalifikują w kategorii okładziny cierne czyli max. 40000 km przy elementach ulegających normalnemu zużyciu.

Edgar
Uzależniony
Posty: 341
Rejestracja: 28 cze 2013, 14:26
Czym jeżdzę: Sorento 2016 2.0 XL AWD,
była Sportage III 1,6 GDI L
Lokalizacja: Katowice

Re: Stuki dobiegające z komory - jak by młot pneumatyczny

Postautor: Edgar » 02 paź 2015, 07:54

Nic takiego nie udało mi się przeczytać. Właśnie dwumasa jest 150kkm lub 36 miesięcy, a sprzęgło czy jego łożysko nie jest wyłączone z gwarancji 7 letniej

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: Stuki dobiegające z komory - jak by młot pneumatyczny

Postautor: Kwarcu » 02 paź 2015, 14:51

http://kiagwarancja.pl/pdf/7YW_wykaz_el ... rancja.pdf

"Gwarancja dotycząca tylko wad fabrycznych do pierwszego przeglądu pojazdu:
świece zapłonowe, świece żarowe, klocki i szczęki hamulcowe, tarcze i bębny hamulcowe, tarcza sprzęgła, docisk sprzęgła, łożysko wyciskowe sprzęgła, ramiona wycieraczek, przewody wysokiego napięcia, cewki zapłonowe, żarniki i diody, szyby, uszczelki szyb oraz uszczelki drzwi, paski klinowe i wielorowkowe, felgi, kołpaki, czynnik roboczy klimatyzacji, rolki i napinacze pasków napędowych."

Z doświadczenia wiem, że zdarzało się KMP wymieniać sprzęgła nawet po gwarancji, czyli po pierwszym przeglądzie.

Dwumas ma 3 lata bez limitu km.

bobeeck
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 11 paź 2013, 20:41
Czym jeżdzę: Sportage 2.o CRDI
XL 162KM
techno-orange
Lokalizacja: Nysa

Re: Stuki dobiegające z komory - jak by młot pneumatyczny

Postautor: bobeeck » 02 paź 2015, 22:23

A mnie nie przyszło do głowy , że mogą wymienić mi sprzęgło na gwarancji więc darowałem sobie wizytę w serwisie tym bardziej, że mam tam trochę nie po drodze a znajomy serwis "za płotem".
No i chyba to był błąd, bo moje kółko powinni wymienić na gwarancji.

A tak w kwestii formalnej -kwarcu -myślałem do tej pory, że koło dwumasowe i tarcza sprzęgła i łozysko to jeden podzespól ,który wymienia się zawsze razem.
.

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: Stuki dobiegające z komory - jak by młot pneumatyczny

Postautor: Kwarcu » 02 paź 2015, 22:32

To są osobne elementy. Nie ma konieczności wymieniania wszystkich na raz, jeśli któryś z nich jest dobry.

Edgar
Uzależniony
Posty: 341
Rejestracja: 28 cze 2013, 14:26
Czym jeżdzę: Sorento 2016 2.0 XL AWD,
była Sportage III 1,6 GDI L
Lokalizacja: Katowice

Re: Stuki dobiegające z komory - jak by młot pneumatyczny

Postautor: Edgar » 03 paź 2015, 07:30

Kwarcu. Masz rację, coś za szybko przeczytałem i mi umknęła jedna linia tekstu.

pjak
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 21 lip 2016, 16:56
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 XL

Re: Stuki dobiegające z komory - jak by młot pneumatyczny

Postautor: pjak » 15 mar 2017, 22:10

Ostatnio usłyszałem w mojej Kiance to samo - jakby walenie młota pneumatycznego. Częstotliwość zależna od prędkości samochodu. Nie jestem w stanie na zawołanie odtworzyć okoliczności walenia - ale ostatnio pojawiło się przy ostrzejszym hamowaniu do świateł. Po ruszeniu odgłos zaniknął i już się nie pojawił. Wcześniej pojawił się przy hamowaniu/przyśpieszaniu ze skręconymi kołami/z przechyłem w zakręcie. Myślałem, że to od hamulców - ale byłem z tym w serwisie, rozebrali i stwierdzili że to nie to. Jakieś pomysły? Przebieg 78kkm. Silnik 1.6 Benzyna.

patrykos83
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 30 wrz 2013, 12:41
Czym jeżdzę: 1.6 L

Re: Stuki dobiegające z komory - jak by młot pneumatyczny

Postautor: patrykos83 » 23 kwie 2018, 10:07

Nie chce zakładać nowego tematu dlatego się podłącze pod kolege, u mnie w 2.0 crdi AWD z 2013 wlasnie zaczyna dwumas sie odzywać, w necie napotkałem ceny różne przeważnie powyżej 4k za komplet, czy ktoś wymieniał i mógłby się podzielić gdzie kupował, w jakiej cenie samo kolo albo zestaw ze sprzegłem? bede bardzo wdzięczny, sprzęgło też ciut mi się sliga wiec zastanawiam sie czy lepiej nie wymienić całości odrazu.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Stuki dobiegające z komory - jak by młot pneumatyczny

Postautor: Owca007 » 23 kwie 2018, 10:25

Wymienia się całośćWymienia się całość jak masz to otworzone nie warto kombinować i otwierać ponownie. Na pierwszy montaż idzie luk, u mnie takie było. Cenowo wszystko na czysto kompletne sprzęgło dwumasa łożysko oporowe itp. itd. to w 4000zł się zamknie. Wymiana to zależnie od majstra to max 800-900zł.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap