Witam, mam pytanie o różnicę między sprzęgłami. Mianowicie czy jest różnica między sprzęgłami do modelu 140km i 184km? Jedno jest może mocniejsze, większe? A najważniejsze pytanie czy można te od 180km zastosować w 140km? Silnik jest ten sam tylko ma dołożoną moc więc chyba powinno pasować. Potrzebuję właśnie założyć je do swojego podstawowego 140, bo mam zwiększoną moc i sprzęgło w nim siada. Dlatego przeglądałem różne fora i tematy ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi czy się różnią a jak tak to czy można zastosować w 140k.
Pozdrawiam.
2.0 CRDi sprzęgło 140km a 184km
- Navkol
- Uzależniony
- Posty: 353
- Rejestracja: 02 lut 2012, 14:01
- Czym jeżdzę: KS XL: 2,0 CRDI+ATE+AWD+Black Pearl+CP1+APS+SRK+SRN+hak:)
- Lokalizacja: 3City
Re: 2.0 CRDi sprzęgło 140km a 184km
A czy 184KM występuje w manualu
Re: 2.0 CRDi sprzęgło 140km a 184km
Hmm...teraz popatrzyłem i rzeczywiście chyba tylko automat jest. To w takim razie może ktoś wie czy da rade jakieś mocniejsze sprzęgło założyć?
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: 2.0 CRDi sprzęgło 140km a 184km
2.0 CRDi jak najbardziej występuje w manualu zarówno 2WD jak i 4WD. Co do sprzęgła to niestety nie wiem, ponieważ konstrukcyjnie silniki te są w niemal identyczne to mogę przypuszczać że sprzęgło będzie pasowało.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Re: 2.0 CRDi sprzęgło 140km a 184km
O dzięki, w takim razie muszę jeszcze go poszukać.
Re: 2.0 CRDi sprzęgło 140km a 184km
Dla wszystkich, którzy będą się również nad tym zastanawiali: wzmocnienie silnika a sprzęgło.
Moja Sportage:
136 (127)km > 174 (164km) około 10km jest straty na tylnej osi przy napędzie AWD
343Nm (w katalogu jest 314Nm(?)) > 400Nm (przy 1975obr/min)
Docisk i tarcza sprzęgła w silnikach 136km i 184km są takie same. Jedyna prawdopodobna różnica to wielkość dwumasy ale tu jeszcze czekam na potwierdzenie. 400Nm jest to praktycznie maksymalny moment dla oryginalnego docisku. Powyżej może już nie dawać rady, trzeba mocniejszy.
Różnica między podstawową konfiguracją a wzmocnioną jest kolosalna. Sportage zbiera się na prawdę nieźle jak na suv'a i niejednej osobówce da radę na światłach, przy wyprzedzaniu te parę koni więcej jest niezastąpione, natychmiast przyspiesza i nie ma żadnego problemu z brakiem mocy, mówiąc zwięźle idzie jak burza . Co ważniejsze, spalanie: po wyliczeniach średnia zużycia spada o około 1L.
Moja Sportage:
136 (127)km > 174 (164km) około 10km jest straty na tylnej osi przy napędzie AWD
343Nm (w katalogu jest 314Nm(?)) > 400Nm (przy 1975obr/min)
Docisk i tarcza sprzęgła w silnikach 136km i 184km są takie same. Jedyna prawdopodobna różnica to wielkość dwumasy ale tu jeszcze czekam na potwierdzenie. 400Nm jest to praktycznie maksymalny moment dla oryginalnego docisku. Powyżej może już nie dawać rady, trzeba mocniejszy.
Różnica między podstawową konfiguracją a wzmocnioną jest kolosalna. Sportage zbiera się na prawdę nieźle jak na suv'a i niejednej osobówce da radę na światłach, przy wyprzedzaniu te parę koni więcej jest niezastąpione, natychmiast przyspiesza i nie ma żadnego problemu z brakiem mocy, mówiąc zwięźle idzie jak burza . Co ważniejsze, spalanie: po wyliczeniach średnia zużycia spada o około 1L.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: 2.0 CRDi sprzęgło 140km a 184km
Jedno ale- KM a nie km. Pierwsze to konie mechaniczne a drugie kilometry.
Rozumiem, że robiłeś moda. Napisz gdzie i za ile. Czy udało się poskromić turbo dziurę i słabość przy ruszaniu?
Rozumiem, że robiłeś moda. Napisz gdzie i za ile. Czy udało się poskromić turbo dziurę i słabość przy ruszaniu?
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Re: 2.0 CRDi sprzęgło 140km a 184km
Powiem, że przy ruszaniu nie ma praktycznie żadnego zacięcia. Od razu wchodzi na obroty (ta jedynka jest strasznie krótka) nawet bez gazowania na sprzęgle do większych obrotów. Co do turbo dziury jest ale właściwie mocno odczuwalna tylko na dwójce. Poniżej 1500 zbiera powoli dopiero 1700-1800 obr/min wciska w fotel. Na wyższych biegach nie jest to tak dokuczliwe. Przy trójce i czwórce praktycznie tego nie ma idzie bardzo dobrze nawet przy 1300-1400 (dobrze się sprawuje przy wyprzedzaniu nawet jak się nie zredukuje), czuć moment załączenia turbiny ale nie tak ostro.
Moda robiłem w ursusie za 1k zł. Posprawdzali całą współpracę silnika z turbiną i skrzynią po przerobieniu i bardzo dobrze wszystko razem się sprawuje. Bezpieczny zakres podkręcania tego silnika żeby wszystko razem chodziło jak należy to około 190KM, jednak zostawiłem zapas tych 15KM jeszcze dla bezpieczeństwa.
Pełne zatankowanie 55L w zimę starczyło na około 730km-750km (jakieś 450km trasa i reszta dojazdy na stoki), wyliczona średnia dawała około 7,4-7,6L. Teraz na cieplejsze dni nie robiłem takiego testu ale w niedługim czasie spróbuję zrobić. Teraz będzie to głównie cykl miejski z krótkimi trasami. Jak zakończę mogę dodać wynik jaki mi wyszedł.
Moda robiłem w ursusie za 1k zł. Posprawdzali całą współpracę silnika z turbiną i skrzynią po przerobieniu i bardzo dobrze wszystko razem się sprawuje. Bezpieczny zakres podkręcania tego silnika żeby wszystko razem chodziło jak należy to około 190KM, jednak zostawiłem zapas tych 15KM jeszcze dla bezpieczeństwa.
Pełne zatankowanie 55L w zimę starczyło na około 730km-750km (jakieś 450km trasa i reszta dojazdy na stoki), wyliczona średnia dawała około 7,4-7,6L. Teraz na cieplejsze dni nie robiłem takiego testu ale w niedługim czasie spróbuję zrobić. Teraz będzie to głównie cykl miejski z krótkimi trasami. Jak zakończę mogę dodać wynik jaki mi wyszedł.
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: 2.0 CRDi sprzęgło 140km a 184km
Ciekawe na ile można bezpiecznie wykręcić wersję z fabrycznymi 184 KM
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: 2.0 CRDi sprzęgło 140km a 184km
Dobre pytanie.....
W Fiacie Bravo 2.0 mjet 170KM ludzie kręcą na 200-215 a ekstremalnie chyba coś koło 230 ale przy wyciętym DPF i zaślepionym EGR
W Fiacie Bravo 2.0 mjet 170KM ludzie kręcą na 200-215 a ekstremalnie chyba coś koło 230 ale przy wyciętym DPF i zaślepionym EGR
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Re: 2.0 CRDi sprzęgło 140km a 184km
cisco pisze:Ciekawe na ile można bezpiecznie wykręcić wersję z fabrycznymi 184 KM
Tego dokładnie to Ci nie powiem ale jak wyczytałem na forum różnią się one turbiną. Tamta jest mocniejsze więc pewnie i dobrze zestrojone może być z większą mocą. Spodziewam się, że będzie coś takiego jak u mnie jakieś 30-40KM, czyli te 215KM może 220KM. Skrzynie biegów to mają całkiem spory zapas (znam przypadek z mojego miasta przerobionego Golfa R32 z 250KM na 550KM i dopiero przy tej mocy skrzynia ma swoje maksimum, a przecież silniki w Kia i Hyundai są na licencji VW, więc spodziewam się, że tutaj jest również duży zapas).
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: 2.0 CRDi sprzęgło 140km a 184km
common pisze:a przecież silniki w Kia i Hyundai są na licencji VW,
To interesująca informacja - mógłbyś podać źródło?
A na poważnie. KIA korzysta z silników Hyundaia (mimo że to jedna grupa kapitałowa to KIA i Hyundai to dwie oddzielne, niezależne acz ściśle współpracujące firmy). Silniki Hyundaia to już od dawna własne konstrukcje - ale z rodowodem z Mitsubishi.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Re: 2.0 CRDi sprzęgło 140km a 184km
Tak wiem, że Hyundai i Kia to właściwie to samo. Hmm.. wiesz co mówił mi to znajomy, który jest mechanikiem ale dopytam dokładnie o co mu z tym chodziło bo powiem szczerze, że bardzo się tym zdziwiłem. Ale skoro mówisz, że to własne konstrukcje to mnie już bardziej uspokaja. Dopytam dokładnie i dzięki za to info.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika