techniki wyprzedzania 1.6 GDI

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
Awatar użytkownika
Legal
Bywalec
Posty: 80
Rejestracja: 07 mar 2013, 22:07
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 GDI M+SMT full LED
Lokalizacja: Bydgoszcz

techniki wyprzedzania 1.6 GDI

Postautor: Legal » 14 mar 2013, 13:56

Witam forumowiczów!

Ponieważ nie mam jeszcze doświadczeń z trasy (1.6 GDI) chciałbym spytać, jakie taktyki zmiany biegów stosujecie przy wyprzedzaniu na zwykłej krajówce, gdzie trzeba zmienić pas ruchu na przeciwny - czyli manewr trzeba wykonać maksymalnie szybko i przy minimalnym możliwym ryzyku.

Na przykład:
1. wyprzedzanie cięzarówki jadącej 80 km/h
2. wyprzedzanie dostawczaka jadącego 90 km/h
3. wyprzedzenie osobowego auta jadącego np. 100 km/h

Pominimy kwestię spalania i oszczędności - chodzi o skuteczność.
Jeśli temat gdzieś był, albo kogoś rozśmieszyłem - trudno :)
Nie jeżdzę od dziś samochodem, aczkolwiek 6 biegowym faktycznie - od niedawna, a na dodatek te sugestie podpowiadacza ... (dyskusyjne dla zwykłej jazdy a zupełnie nieadekwatne dla wyprzedzania)

Jeśli macie ochotę - podzielcie się własnymi doświadczeniami z trasy i sugestiami operowania przełożeniami.

Pozdrawiam!
Nigdy nie wiesz wszystkiego ... Inni wiedzą więcej i mogą się tym podzielić z Tobą.

ramon
Uzależniony
Posty: 192
Rejestracja: 19 lut 2011, 21:01
Czym jeżdzę: KIA S. V M+Smart 1,6 TGDI 150KM KIA S. III 1,6 GDi 135KM
Lokalizacja: Częstochowa

Re: techniki wyprzedzania 1.6 GDI

Postautor: ramon » 14 mar 2013, 15:10

Zacznijmy od tego, że wyprzedzanie tym samochodem z tym silnikiem to nie lada wyzwanie włąśnie w takich przypadkach jak opisałeś ale jeśli już to robię to w zasadzie z biegu 2 lub 3 biegu oczywiście zależności od aktualnej prędkości. Generalnie charakterystyka silnika jest iście "hondowska" tzn. maksymalna moc i moment jest prawie "pod sufitem" dlatego też "sprawne" wyprzedzanie jest od około 4000obr/min. 6 bieg jest zabardzo nie potrzebnym nadbiegiem tzn. jadąc np. 100 km/h i mając 5 bieg mamy dajmy na to 3000obr/min a na 6 spada raptem do 2800obr/min - nie pamiętam dokłądnych wartości dla podanego przykładu ale meritum jest takie, że nie wiele zmienia się wartość obrotów.
Reasumując - aby jechać w miare dynamicznie = piłować powyżej 4000obr/min.
1,6 GDi "L" Techno Orange + pakiet orange + szklany dach

karolina
Bywalec
Posty: 93
Rejestracja: 30 cze 2011, 15:26
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 Black L
Lokalizacja: Szczecin dokładnie jeżdżę na ZPL....

Re: techniki wyprzedzania 1.6 GDI

Postautor: karolina » 14 mar 2013, 17:33

przy predkosciach podanych przez Ciebie wyprzedzaj na trojce.
Sprtage 1.6 Black - kolor roku 2011

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: techniki wyprzedzania 1.6 GDI

Postautor: cisco » 14 mar 2013, 17:35

Hehe, demonem dynamiki to ten silnik nie jest :twisted:
Jak by to ładnie ująć:
Lewy pas, Trójka, opór GAZ :lol:
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

xxrobson20xx
Uzależniony
Posty: 287
Rejestracja: 11 lut 2011, 13:35
Czym jeżdzę: Biala 1.6 GDi + L + szklany dach
Gadu Gadu: 3780833
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: techniki wyprzedzania 1.6 GDI

Postautor: xxrobson20xx » 14 mar 2013, 18:16

tylko 3 bieg i tyle :)

Awatar użytkownika
kasia_mm
MODERATOR
Posty: 1542
Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
Lokalizacja: Warszawa

Re: techniki wyprzedzania 1.6 GDI

Postautor: kasia_mm » 14 mar 2013, 21:00

cisco ja jednak bym proponowała najpierw zredukować a potem grzać na lewy pas.... :)

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: techniki wyprzedzania 1.6 GDI

Postautor: ZygJe » 14 mar 2013, 21:03

cisco pisze:Hehe, demonem dynamiki to ten silnik nie jest :twisted:
Jak by to ładnie ująć:
Lewy pas, Trójka, opór GAZ :lol:

Bardzo ładnie ale kolejność nie prawidłowa :)
powinno być:
opór GAZ, Trójka, Lewy pas

Dla czego tak?
ano żeby wyrównać obroty (zwiększyć) po redukcji, najpierw gaz w podłogę, sprzęgło, redukcja (szybka) i puszczenie sprzęgła. Warto poćwiczyć, żeby wychodziło w ok 0,2-03s wtedy jest bardzo płynnie i bez szarpania a i wbrew pozorom synchronizatory dostają mniej po dupie.
Dobrze jest zacząć wyprzedzanie wcześniej (np 50-100 m przed wyprzedzaniem) a nie wyskakiwać z za zderzaka. Dzięki temu wyprzedzając będziemy mieć już większą prędkość i manewr pójdzie szybciej.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: techniki wyprzedzania 1.6 GDI

Postautor: marcinK » 14 mar 2013, 21:28

Życzę wszystkim testującym szczęścia (w ocalaniu skrzyń).
Odebrana po 178 dniach:)

Awatar użytkownika
Legal
Bywalec
Posty: 80
Rejestracja: 07 mar 2013, 22:07
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 GDI M+SMT full LED
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: techniki wyprzedzania 1.6 GDI

Postautor: Legal » 14 mar 2013, 21:46

Widzę, że problem nośny a użytkowników 1.6 GDI wielu.
Dobrze chociaż, że jesteście zgodni w opiniach :aha:
Dla tej 'uniwersalnej' trójki - to przy jakiej prędkości będzie to 3500-4000 obrotów? I do ilu km/h można sensownie pociągnąć ?

Wiem, że sam to mogę sprawdzić, ale teraz wieczór a autko w garażu :zeby:
Nigdy nie wiesz wszystkiego ... Inni wiedzą więcej i mogą się tym podzielić z Tobą.

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: techniki wyprzedzania 1.6 GDI

Postautor: marcinK » 14 mar 2013, 22:09

Oczywiście żartem można by powiedzieć do końca wyprzedzania :)
Odebrana po 178 dniach:)

Awatar użytkownika
yanekoktagon
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 22 lis 2011, 22:47
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI M
Lokalizacja: Warszawa

Re: techniki wyprzedzania 1.6 GDI

Postautor: yanekoktagon » 15 mar 2013, 09:22

hmm jezdze od blisko roku, glownie w trasach i naprawde nie nazekam na ten silnik, poprzednio jezdzilem astrą $ z 1.6 miala 115 km i wazyla o okolo 150 kg wiecej, tam byl problem ale tutaj?podobnie przed astra jezdzilem skoda yeti z 1.2 turbo, 105 km - silnikiem bardzo chwalonym za osiagi i naprawde nie moge nazekac na sportka, fajnie by bylo miec 1.6 tgdi jesli taki silnik wejdzie ale nie mam problemow z wyprzedzaniem.

xxrobson20xx
Uzależniony
Posty: 287
Rejestracja: 11 lut 2011, 13:35
Czym jeżdzę: Biala 1.6 GDi + L + szklany dach
Gadu Gadu: 3780833
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: techniki wyprzedzania 1.6 GDI

Postautor: xxrobson20xx » 15 mar 2013, 10:04

na 3 to chyba pociagniesz do 130 ? z tego co pamietam to na 2 do odciecia na maxa 100 ;)

Awatar użytkownika
kilus29
Bywalec
Posty: 81
Rejestracja: 24 sty 2013, 18:53
Czym jeżdzę: Kia 1.6 gdi L
SLS 2012
Gadu Gadu: 1803337
Lokalizacja: Ustka/Bogatynia

Re: techniki wyprzedzania 1.6 GDI

Postautor: kilus29 » 18 mar 2013, 08:55

technika wyprzedzania...
Umówmy się że nie ma jakiegoś szablonu jeśli chodzi o tą kwestie . Wszystko zależy do wielu czynników
a między innymi prędkości obu pojazdów, pory dnia, nasilenia ruchu i choćby umiejętności kierującego.
Wiadomo że nasze autka z silnikiem 1.6 zbierają się bardzo wolno ale mają dwa biegi które w niczym nie ustępują innym a mianowicie bieg 3 i bieg 5 . Oba wymienione biegi w zależności od prędkości w jakiej dokonujemy manewru bardzo szybko znajdują się na swoim miejscu i wyprzedzanie na tych biegach nie odbiega od innych silników a wręcz może i miło zaskoczyć..
Co do 6 biegu miałem okazje wracając z 3city do Ustki pustka droga leciałem 165 km i jeszcze czułem moc pod nogą
faktem jest że te nasze silniczki wolno się zbierają ale bieg 3 i 5 mile zaskakuje a 6 też ma kopa ...
''Na świecie nie ma lepszego psychiatry od szczeniaka liżącego cię po twarzy" - Edward Abbey

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: techniki wyprzedzania 1.6 GDI

Postautor: marcinK » 18 mar 2013, 16:55

Jak Ty to wymyśliłeś, że 3 i 5 a dlaczego czwórka jest gorsza od piątki przy wyprzedzaniu?
No i niestety u mnie na 6 biegu nie ma kopa, tak mi się trafiło....
Odebrana po 178 dniach:)

xxrobson20xx
Uzależniony
Posty: 287
Rejestracja: 11 lut 2011, 13:35
Czym jeżdzę: Biala 1.6 GDi + L + szklany dach
Gadu Gadu: 3780833
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: techniki wyprzedzania 1.6 GDI

Postautor: xxrobson20xx » 18 mar 2013, 21:20

kilus na 6 kopa ma to auto ? chyba kpisz od 160 do vmax to potrzeba lotniska...

Awatar użytkownika
kilus29
Bywalec
Posty: 81
Rejestracja: 24 sty 2013, 18:53
Czym jeżdzę: Kia 1.6 gdi L
SLS 2012
Gadu Gadu: 1803337
Lokalizacja: Ustka/Bogatynia

Re: techniki wyprzedzania 1.6 GDI

Postautor: kilus29 » 19 mar 2013, 07:53

MarcinK nic nie wymyśliłem po prostu na tych biegach moja pomarańczka najszybciej się zbiera a co do kopa na 6 biegu ja nie odczuwam braku mocy faktem jest że przy tym silniku samochód zbiera się troszkę wolno ale jak już się rozbuja to jest czym pojechać. Oczywiście to jest moja opinia i każdy z Was może się z nią nie zgadzać.
''Na świecie nie ma lepszego psychiatry od szczeniaka liżącego cię po twarzy" - Edward Abbey

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: techniki wyprzedzania 1.6 GDI

Postautor: marcinK » 19 mar 2013, 08:33

kilus29 pisze:MarcinK nic nie wymyśliłem po prostu na tych biegach moja pomarańczka najszybciej się zbiera . Oczywiście to jest moja opinia i każdy z Was może się z nią nie zgadzać.

Ja nie neguję, że tak masz, tylko zastanawia mnie dlaczego u Ciebie lepiej się zbiera na 5 niż na 4. U mnie akurat jest odwrotnie, więc może mamy jakieś inne wersje....
Odebrana po 178 dniach:)

Awatar użytkownika
kilus29
Bywalec
Posty: 81
Rejestracja: 24 sty 2013, 18:53
Czym jeżdzę: Kia 1.6 gdi L
SLS 2012
Gadu Gadu: 1803337
Lokalizacja: Ustka/Bogatynia

Re: techniki wyprzedzania 1.6 GDI

Postautor: kilus29 » 19 mar 2013, 15:01

może dlatego że ja 3 i 5 traktuje jako biegi typowo do wyprzedzania i nabierania prędkości mam taki sposób jazdy i nie narzekam co nie znaczy że może i na 4 też sie dobrze zbiera. Co by nie pisać każdy ma swoją własną wyrobioną wypróbowana technikę jazdy i prowadzenia samochodu.
''Na świecie nie ma lepszego psychiatry od szczeniaka liżącego cię po twarzy" - Edward Abbey

Awatar użytkownika
Przemek1472
Uzależniony
Posty: 373
Rejestracja: 04 kwie 2013, 18:35
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDi GT Line 7DCT+ MAX | Orange
Lokalizacja: Nadarzyn

Re: techniki wyprzedzania 1.6 GDI

Postautor: Przemek1472 » 25 kwie 2013, 11:48

Cz ktoś może podać zakresy prędkości na poszczególnych biegach ?

Czytam ten wątek 3 raz i nie mogę wyciągnąć obiektywnych wniosków. Krzywą mocy i momentu znamy wszyscy z katalogu. Dodatkowo każdy ma inny pomysł na wyprzedzanie, jedni gazują z daleka na maksa aby wyprzedzanie było krótkie, inni bojąc się niespodzianek za wyprzedzanym robią to ostrożnie więc dyskusja o doborze biegów może się ciągnąć w nieskończoność.

Pozdrawiam
Powaga jest zwykle strojem głupców

wiolonczelista
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: 15 sty 2013, 22:56
Czym jeżdzę: 1,6 GDI, M

Re: techniki wyprzedzania 1.6 GDI

Postautor: wiolonczelista » 22 sie 2014, 22:45

to tylko kwestia poznania możliwości samochodu, kiedy zmieniłem na nowa kianke, to na podkrakowskich górkach o mało nie przywitałem się z autobusem zjezdzającym z góry i w dodatku na zakręcie, ale to było tylko raz i od tej poru już wim co trzeba robic , kiedy potrzebny jest istotne zwiększenie prędkości. Tak więc bez paniki, to jest tylko 1, 6 ale można swobodnie wyprzedać , ale mały szczegół - trza myśleć !!!!!!!!!!!! :w łeb:

Awatar użytkownika
bipuk
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 17 lut 2014, 15:13
Czym jeżdzę: 1.6 GDI XL 2010 r.
_______
fabia 1.2
Lokalizacja: Kraków

Re: techniki wyprzedzania 1.6 GDI

Postautor: bipuk » 24 sie 2014, 19:48

prosta sprawa, jeżeli auto ma reagować na pedał gazu i mamy czuć te kuce która fabryka dała (a skromnie dała) to obrotomierz przy rozpocznynaniu manewru musi być powyżej 3000 obr. optymalnie 3500, wiec redukcja i gaz gaz ;) nie ma co patrzec na spalanie, to tylko kilka sekund a bezpieczeństwo najważniejsze.


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap