automat 2.0 4x4, a obroty, ściąganie na prawo, parujące refl
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 paź 2012, 19:31
- Czym jeżdzę: 2.0DOHC XL,AWD,AT,SLS,NAVI,18'',SAND TRACK
automat 2.0 4x4, a obroty, ściąganie na prawo, parujące refl
witam,
mam małe zapytanie, może kotś pomoże...
odebrałem 3 dni temu moją nową kijankę 2.0 4x4, automat, XL, 18'', sls, navi, panorama,ass. parkowania,
Wszystko pięknie tyle, że jadąc od dealera miałem wrażenie że ściąga na prawo dość wyraźnie, aczkolwiek wialo dość silnie i wracałem autostradą. Czy to normalne ze względu na wielkość auta, dodam iż pierwszy raz prowadzę SUVika.
Drugą sprawą było to, iż przy prędkości 120km/h miał 4,5 tyś obrotów, a mam automat czyli 6 biegów, norma czy coś nie halo?
Trzecia sprawa to to że zaparowały reflektory w dolnej części.
proszę o pomoc
mam małe zapytanie, może kotś pomoże...
odebrałem 3 dni temu moją nową kijankę 2.0 4x4, automat, XL, 18'', sls, navi, panorama,ass. parkowania,
Wszystko pięknie tyle, że jadąc od dealera miałem wrażenie że ściąga na prawo dość wyraźnie, aczkolwiek wialo dość silnie i wracałem autostradą. Czy to normalne ze względu na wielkość auta, dodam iż pierwszy raz prowadzę SUVika.
Drugą sprawą było to, iż przy prędkości 120km/h miał 4,5 tyś obrotów, a mam automat czyli 6 biegów, norma czy coś nie halo?
Trzecia sprawa to to że zaparowały reflektory w dolnej części.
proszę o pomoc
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: automat 2.0 4x4, a obroty, ściąganie na prawo, parujące
Kwestia ściągania wyjaśni Ci się przy kolejnych przejazdach - zobaczysz czy się powtarza. Nie powinno tak być ale przyczyn może być kilka - począwszy od wiatru (jeśli mocno wiało), przez zbieżność, problem z zaciskiem hamulcowym (jeden z nich przyblokowany) po opony (różne ciśnienia lub wada opony). Niektórzy twierdzą, że czasem opona musi się "ułożyć". Nie zawsze jednak problem ustępuje i trzeba oponę reklamować.
Zaparowane reflektory... Może podczas mycia silnika przed odbiorem, ktoś był uprzejmy je zalać.
Zaparowane reflektory... Może podczas mycia silnika przed odbiorem, ktoś był uprzejmy je zalać.
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
- kasia_mm
- MODERATOR
- Posty: 1542
- Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
- Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
- Lokalizacja: Warszawa
Re: automat 2.0 4x4, a obroty, ściąganie na prawo, parujące
co do ściągania - KS jest moim pierwszym wysokim autem i pierwsze tygodnie jak nie miesiace jazdy przyzwyczajenie sie ze buja na boki, niby "ściąga" na autostradzie - nie było łatwe; auto jest wysokie, bardziej podatne na podmuchy silnego wiatru
podam przyklad - jechalismy do Berlina moja KS i Camry kolegi -oboje na CB, grzejemy na tempomacie 160 i mnie juz powoli rece bola od trzymania mocno kierownicy bo tak "buja" a Piotrek na radiu mi sie dziwi "jaki wiatr??" - jego niższa chociaż nie mniejsza przecież Toyota ma z racji wysokości lepszy docisk do podloza (on ma tez mniejszy przeswit) i bardziej go "zasysa" do asfaltu; summa sumarum spasowalismy do 140 i tak juz się doturlaliśmy do Berlina
na pewno autostrady nie są sprzyjające SUV'om - te cholerne płoty kilkumetrowej wysokości które kończą się nagle w szczerym polu są bardzo zwodnicze - jak powieje to nieźle potrafi zarzucić autem:( dlatego pukam się w glowę widząc kolesi różnymi SUVami grzejących 160 i więcej z jedną rąsią pod szybą a jedną na kierownicy ....
reasumując - moim zdaniem kwestia przyzwyczajenia się i wyczucia auta; chociaż nie można wykluczyć, że coś masz źle wyregyulowane, ustawione etc
co do reflektorów to już mądrze Zibi napisał - nic dodać nic ująć
podam przyklad - jechalismy do Berlina moja KS i Camry kolegi -oboje na CB, grzejemy na tempomacie 160 i mnie juz powoli rece bola od trzymania mocno kierownicy bo tak "buja" a Piotrek na radiu mi sie dziwi "jaki wiatr??" - jego niższa chociaż nie mniejsza przecież Toyota ma z racji wysokości lepszy docisk do podloza (on ma tez mniejszy przeswit) i bardziej go "zasysa" do asfaltu; summa sumarum spasowalismy do 140 i tak juz się doturlaliśmy do Berlina
na pewno autostrady nie są sprzyjające SUV'om - te cholerne płoty kilkumetrowej wysokości które kończą się nagle w szczerym polu są bardzo zwodnicze - jak powieje to nieźle potrafi zarzucić autem:( dlatego pukam się w glowę widząc kolesi różnymi SUVami grzejących 160 i więcej z jedną rąsią pod szybą a jedną na kierownicy ....
reasumując - moim zdaniem kwestia przyzwyczajenia się i wyczucia auta; chociaż nie można wykluczyć, że coś masz źle wyregyulowane, ustawione etc
co do reflektorów to już mądrze Zibi napisał - nic dodać nic ująć
-
- Nowy
- Posty: 16
- Rejestracja: 15 maja 2011, 12:46
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2.0 CRDI 184 KM
AUTOMAT
Re: automat 2.0 4x4, a obroty, ściąganie na prawo, parujące
Witam !!! Kolego pawelplo jeśli chodzi otrzecie pytanie w sprawie obrotów silnika to wydaje mi się że jest coś nie bardzo , ja przy prędkości 140 km/h mam 2500 obr/min - silnik 2.0 CRDI , 184 KM , automat 6 biegowy
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 paź 2012, 19:31
- Czym jeżdzę: 2.0DOHC XL,AWD,AT,SLS,NAVI,18'',SAND TRACK
Re: automat 2.0 4x4, a obroty, ściąganie na prawo, parujące
Dziękuję za wszytkie podpowiedzi i odpowiedzi
maile zgłoszę usterki i pojeżdzę jeszcze trochę i zobaczę czy tam się wszystko ułoży tzn. może ta opona, czy zacisk bo dziś nie wiało zbyt mocno a ściągało dość wyraźnie...
Co do obrotów to sprawdzę raz jeszcze bo tu jest chyba faktycznie coś nie tak.
dziękuje i pozdrawiam
maile zgłoszę usterki i pojeżdzę jeszcze trochę i zobaczę czy tam się wszystko ułoży tzn. może ta opona, czy zacisk bo dziś nie wiało zbyt mocno a ściągało dość wyraźnie...
Co do obrotów to sprawdzę raz jeszcze bo tu jest chyba faktycznie coś nie tak.
dziękuje i pozdrawiam
- kasia_mm
- MODERATOR
- Posty: 1542
- Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
- Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
- Lokalizacja: Warszawa
Re: automat 2.0 4x4, a obroty, ściąganie na prawo, parujące
Chwila chwila - te biorace 4,5 tys obrotow przy 120 km cudo dwulitrowe to diesel czy benzyna? W opisie profilu nie masz.....
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: automat 2.0 4x4, a obroty, ściąganie na prawo, parujące
Jeśli przyczyną ściągania miałby być zacisk - będzie się grzał. Wystarczy sprawdzić czy oba są jednakowo ciepłe po przejechaniu jakiegoś niezbyt wielkiego dystansu. Tylko ostrożnie - jeśli coś jest nie tegges może być bardzo gorący.
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 877
- Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
- Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: automat 2.0 4x4, a obroty, ściąganie na prawo, parujące
A jeśli wiatr, to wystarczy kawałek zawrócić.....powinno ściągać w drugą stronę.
Odebrana po 178 dniach:)
Re: automat 2.0 4x4, a obroty, ściąganie na prawo, parujące
A mi się zarąbiście jeździe. Nie ściąga; nie hamuje nie paruje może dlatego że A4 ma tylko niewiele prześwitów bez ekranów Taki jej urok cała w ekranach
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 paź 2012, 19:31
- Czym jeżdzę: 2.0DOHC XL,AWD,AT,SLS,NAVI,18'',SAND TRACK
Re: automat 2.0 4x4, a obroty, ściąganie na prawo, parujące
cd tematu głównego
1. auto ściągało, gdyż uwaga zbierzność pozostawiała wiele do życzenia (nowe auto!!!) poprawiono i jest ok ale i tak dziwnę że z fabryki wyjechał "krzywy"
2. obroty to chyba akurat mi się coś złego przyśniło jest ok i w normie
3. parują dalej po umyciu auta, gdy temp na zew. jest w okolicach 5 st.
pozdrawiam
1. auto ściągało, gdyż uwaga zbierzność pozostawiała wiele do życzenia (nowe auto!!!) poprawiono i jest ok ale i tak dziwnę że z fabryki wyjechał "krzywy"
2. obroty to chyba akurat mi się coś złego przyśniło jest ok i w normie
3. parują dalej po umyciu auta, gdy temp na zew. jest w okolicach 5 st.
pozdrawiam
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: automat 2.0 4x4, a obroty, ściąganie na prawo, parujące
Zwykle w lampach są "wywietrzniki" - może coś z nimi nie tego? One są odpowiedzialne za możliwość odparowania wilgoci skraplającej się w lampach w wyniku np różnicy temperatur. Jeśli działają prawidłowo - lampy nie parują - jeśli są zatkane nie zadziałają a jeśli są zalane, same mogą być przyczyną zaparowania. Niestety nie potrafię powiedzieć gdzie i jakie są w lampach Sportka.
Czy kierujesz strumień wody na grill?
Czy kierujesz strumień wody na grill?
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
Re: automat 2.0 4x4, a obroty, ściąganie na prawo, parujące
Ta zbieżność to nie do końca wina tylko fabryki.
ASO przed oddaniem auta robi przegląd zerowy pod którym Ty się zresztą podpisałeś przy odbiorze.
ASO przed oddaniem auta robi przegląd zerowy pod którym Ty się zresztą podpisałeś przy odbiorze.
Re: automat 2.0 4x4, a obroty, ściąganie na prawo, parujące
Podczas przeglądu przy odbiorze klient nie ma możliwości sprawdzenia zbieżności. Dealer też tego nie sprawdza. To, że klient się podpisze pod czymś takim nie znaczy, że zgodził się na nieprawidłową zbieżność.
A tak w ogóle zbieżność nie jest parametrem geometrii zawieszenia, który wpływ na ściąganie samochodu, w którąkolwiek stronę. Jak jest zła to będzie cięło opony. Ściągać może np. jak jest niewłaćiwy kąt pochylenia koła (wybite tuleje, wygięty wahacz), nierównoległość osi. Serwis Ci naściemniał, że coś regulowali, żeby zasugerować, że już jest dobrze. Jak widać skutecznie.
Zaparowane reflektory to typowa przypadłość nie tylko w Sportidżu ale i w sidach. Powinni wymienić je na gwarancji bo policja dowód może Ci zabrać.
Jak silnik ma duże obroty a prędkość jest za mała do tych obrotów to w auotmacie najczęściej ślizga się konwerter. Zepsuty albo płynu za mało. Najlepiej to sprawdzić.
A tak w ogóle zbieżność nie jest parametrem geometrii zawieszenia, który wpływ na ściąganie samochodu, w którąkolwiek stronę. Jak jest zła to będzie cięło opony. Ściągać może np. jak jest niewłaćiwy kąt pochylenia koła (wybite tuleje, wygięty wahacz), nierównoległość osi. Serwis Ci naściemniał, że coś regulowali, żeby zasugerować, że już jest dobrze. Jak widać skutecznie.
Zaparowane reflektory to typowa przypadłość nie tylko w Sportidżu ale i w sidach. Powinni wymienić je na gwarancji bo policja dowód może Ci zabrać.
Jak silnik ma duże obroty a prędkość jest za mała do tych obrotów to w auotmacie najczęściej ślizga się konwerter. Zepsuty albo płynu za mało. Najlepiej to sprawdzić.
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: automat 2.0 4x4, a obroty, ściąganie na prawo, parujące
pawelplo pisze:... zaparowały reflektory w dolnej części.
Oficjalne stanowisko KIA w sprawie parujących reflektorów znajdziesz w Biuletynie Technicznym TSB BOD 055
- michal55yh
- MODERATOR
- Posty: 876
- Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
- Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
- Lokalizacja: Lubań
Re: automat 2.0 4x4, a obroty, ściąganie na prawo, parujące
Jak jeżdżę na światłach w padającym śniegu to mi własnie parują. Wg biuletynu jest to normalne parowanie. Na szczęście szybko odparowuje i na razie nie zostawia śladów. Gorzej jakby zostawały water spoty na szkle lub para wodna zmieniła swój stan skupienia...
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
-
- Nowy
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 19:42
- Czym jeżdzę: fiat punto 1,1
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: automat 2.0 4x4, a obroty, ściąganie na prawo, parujące
W moim sportege w listopadzie 2012 przy wymianie oleju i filtra (po 12mies) zostały wymienione na nowe reflektory.Od początku użytkowania auta parowały.Przy włączonych światłach mijania,pogoda deszczowa,śnieg po około 30 minutach do połowy lampy w dolnej części parowały.Przy włączonych tylko ledach nie.Najciekawsze jest to, że po wymianie dwóch reflektorów Pan z serwisu poinformował mnie, że sprawdzili, osuszyli i dalej parują.Z informacji z serwisu wynika, że te reflektory ponoć nie mają zamontowanych odpowietrzników,no i to jest przyczyną.Przyjechałam ponownie do serwisu po około trzech tygodniach na osuszanie, które trwało ponad trzy godziny i nic.Pan z serwisu oddając mi kluczyki powiedział, że niestety dalej parują i nic nie jest w stanie zrobić.Napisał pismo do Kii i czekamy co dalej.Nie rozumiem jak można uznawać takie zjawisko za normalne w takim samochodzie.Mam drugie starsze auto i nigdy reflektory nie parowały.
Kia Sportage III ; 1.6 GDI ; M ; SIRIUS SILVER (kolor szampański)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika