Dlaczego warto AWD

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Dlaczego warto AWD

Postautor: ZygJe » 22 gru 2011, 12:05

Tylko w tym filmiku pada stwierdzenie "true continous AWD" albo ja coś źle rozumiem...
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Dlaczego warto AWD

Postautor: ZygJe » 24 gru 2011, 22:18

Ok. poczytałem trochę i wygląda to w skrócie tak:
Z mechanicznego pkt widzenia jest to układ napędzający przednią oś z możliwością dołączenia tylnej. Za dołączanie tyłu odpowiada wielotarczowe mokre sprzęgło sterowane ciśnieniem wytwarzanym przez silnik elektryczny i pompę zębatą. nie ma żadnych zaworów i innych układów sterujących.W normalnych warunkach (asfalt) 100% momentu przekazywane jest na przód w celu oszczędzania paliwa. To co odróżnia układ od podobnych to szybkość działania (przejście od 0% do 100% na tył zajmuje do 0,3s), możliwość przekazania 100% momentu na tył (inne podobne układy max 50%), oraz płynna regulacja przekazywanego na tył momentu w zakresie 0-100% standardowy czas zmiany wartości momentu to 0,1 - 0,15s (podobne układy działają tylko ON lub OFF).
Kolejna rzecz to fakt, ze nie musi wystąpić poślizg przedniej osi aby tył był napędzany. Bazując na czujnikach ESC układ na bieżąco ocenia przyczepność poszczególnych kół i na bieżąco rozdziela moment między przednią a tylną oś. Stąd na przykład na lodzie układ zawsze startuje z obu osi i utrzymuje ten stan przez cały czas przyspieszania lub (to też ewenement) - hamowania tylko w czasie jazdy z ustabilizowaną prędkością i przy braku uślizgu kół 100% momentu kierowane jest na przód.
Teraz blokada. po włączeniu blokady następuje związanie przodu i tyłu "na sztywno" co oznacza przekazywanie momentu 50%-50%. taki stan jest utrzymywany w zakresie 0-30kmh. W zakresie 30-40km/h następuje stopniowe przechodzenie w automatyczny tryb rozdziału momentu, a powyżej 40km/h rozdział momentu jest znów całkowicie automatyczny. Przy zmniejszaniu prędkości następuje proces odwrotny.
Czy to jest permanentny AWD? Moim zdaniem nie - ale... w niekorzystnych warunkach może takim być :)
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Dlaczego warto AWD

Postautor: ZygJe » 24 gru 2011, 22:25

I jeszcze fotka jak to to wygląda.
Zapomniałem dodać, że sprzęgło robi również w niektórych warunkach za centralny mechanizm różnicowy, co oznacza, się grzeje. Jak się przegrzeje to się wyłączy :( tak więc nie skręcamy :)
Załączniki
8707_9733_ART.jpg
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
ITI
Bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 14 wrz 2011, 00:29
Czym jeżdzę: przyczajony tygrys 2.0 CRDi 4x4
Lokalizacja: Katowice

Re: Dlaczego warto AWD

Postautor: ITI » 25 gru 2011, 00:30

ZygJe ... Coś Ty chłopie pod choinką znalazł napęd 4x4 do samodzielnego montażu? [zlosnik2] wesołych świąt...
Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu... prawdziwi mężczyźni żują pszczoły !!!

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Dlaczego warto AWD

Postautor: ZygJe » 15 lut 2012, 11:36

I u mnie wreszcie porządnie sypie.... I teraz po raz kolejny mogę powiedzieć - AWD warto!!! Warto dopłacić, gdyż na śliskiej nawierzchni działa rewelacyjnie. Faktycznie CAŁY czas trzyma AWD. Na w sumie niewielkim podjeździe w Wesołej samochody na zimówkach nie mogły podjechac, a ja bez zimowych pojechałem sobie poboczem bez najmniejszych problemów. Na prawdę warto dołożyć do AWD [zlosnik2]
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

-tomski-
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 18 sty 2012, 20:26
Czym jeżdzę: Sportage S 4WD 2.0CRDi

Renault Grand Scenic, 2.0
Lokalizacja: Okolice Warszawy (lewa strona)

Re: Dlaczego warto AWD

Postautor: -tomski- » 15 lut 2012, 13:42

Ja przed wyborem samochodu, a później opcji zastanawiałem się, czy ten napęd AWD w Sportage jest wart swojej ceny. Przyznam, że informacje na temat działania układu Dynamax są raczej szczątkowe i są w większości powieleniem PR-a od firmy Magna.
Poszukując informacji natknąłem się na ciekawe informacje o Sportage i jej braciszku ix35 w konfrontacji w przyczepą. Na hiszpańskim Autobild jest artykuł o Sportage: http://www.autobild.es/pruebas/buena-traccion-mejor-consumo-169125, a pod spodem jest jescze ix35 i Sorento. Na stronie jest jeszcze kilka innych aut testowanych z przyczepą 2-tonową. Strona jest w języku hiszpańskim, ale googletranslate może pomóc (choć na polski tłumaczy żałośnie).
Jeśli wierzyć w bezstronność redaktorów magazynu Autobild, to napęd z układem Dynamax jest wart swojej ceny. W końcu nie chodzi tylko o to by mieć napis AWD, ale również o to aby ten dołączany napęd działał rozumnie. Wychodzi na to, że np. w ix35 i Sorento (są to systemy dołączania napędu od innego dostawcy) nie działa to tak dobrze jak w Sportage (np. była wzmianka o szybkim przegrzewaniu się sprzęgła napędu tylnych kół).

Ja na własne testy będę musiał poczekać jeszcze kilka miesięcy. Nie omieszkam podzielić się spostrzeżeniami.
Tom
dołączyłem do klubu oczekujących... i odebrałem po 3 miesiącach

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dlaczego warto AWD

Postautor: marcinK » 15 lut 2012, 14:36

ZygJe pisze:Faktycznie CAŁY czas trzyma AWD. Na w sumie niewielkim podjeździe w Wesołej samochody na zimówkach nie mogły podjechac, a ja bez zimowych pojechałem sobie poboczem bez najmniejszych problemów. Na prawdę warto dołożyć do AWD [zlosnik2]

A to nie jest tak, że AWD trzyma tylko do 30 czy 40 km/h . Czy faktycznie trzyma cały czas?
Odebrana po 178 dniach:)

Awatar użytkownika
selva
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Re: Dlaczego warto AWD

Postautor: selva » 16 lut 2012, 11:32

Doprawdy nie wiem skąd bierzecie przypuszczenie, że napęd działa do 40km/h :?
Nie mylcie proszę z przyciskiem blokady proporcji przód/tył, która do takowej prędkości daje się włączyć...
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Dlaczego warto AWD

Postautor: ZygJe » 16 lut 2012, 12:23

Testowałem na zarzniętym stawie. Nie próbowałem szybciej bo przestrzeni było tak 300m na 400m, ale w trybie automatycznym przy ~70km/h przy gwałtownym depnięciu z wył ESC tył zrywał przyczepność razem z przodem, tak więc na pewno AWD działa przy prędkościach większych niż 30 czy 40 km/h. Zauważyłem, że jak się startuje na mocno skręconych kołach, to jest zauważalna zwłoka w załączeniu tyłu - tak jak by układ sprawdzał, czy nawierzchnia jest wystarczająco mało przyczepna aby załączyć tył przy maks skręconych kołach. Ta zwłoka powoduje, że zamiast skręcić i wynieść tyłem Kijanka mimo skręconych kół - robi gwałtowny skok na wprost - trzeba na to uważać. Przy zblokowanym AWD zjawisko to nie występuje.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

wlodek3
Bywalec
Posty: 48
Rejestracja: 15 mar 2011, 19:55
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDI 184KM 4WD
Lokalizacja: Warsaw

Re: Dlaczego warto AWD

Postautor: wlodek3 » 16 lut 2012, 13:27

W takim razie po co jest ten przycisk blokady 50 na 50 w ogóle? W jakich sytuacjach należy go używać?
Cieszę się swoim 2.0 CRDI 184KM 4WD, ATE, SRK, LST, NVN, SRN, AW8, MET, itp.. itd..

Awatar użytkownika
Johny-m
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 24 maja 2011, 07:05
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI kolor DARKGUN METAL AWD AT
Lokalizacja: Kraków

Re: Dlaczego warto AWD

Postautor: Johny-m » 16 lut 2012, 16:04

Selva i Wlodek3 przecież działanie AWD jest DOKŁADNIE opisane w instrukcji, którą dostaliście razem z samochodem, czy do niej zaglądaliście?????

Awatar użytkownika
selva
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Re: Dlaczego warto AWD

Postautor: selva » 16 lut 2012, 16:44

Selva i Wlodek3 przecież działanie AWD jest DOKŁADNIE opisane w instrukcji, którą dostaliście razem z samochodem, czy do niej zaglądaliście?????


No toś bezpiecznie pojechał nie mówiąc nic jak system działa (wieć nie można się nie zgodzić), przy okazj insynuując, że reszta nie ma pojęcia [hihihi]
Instrukcja opisuje pobieżnie a nie dokładnie... ja nie mam cienia wątpliwości jak działa 4x4, nawet wielokrotnie na forum przestawiałem promo-filmik Dynamaxa, gdzie dokładnie jest opisany ten specyficzny układ. Niemniej jednak instrukcji jest marginalnie poruszony ten watek, bardziej sie skupiają na tłumaczeniu typu "4x4 nie zwalnia z odpowiedzialności..." i opisie co 4x4 nie robi zamiast co robi. Krótko mówiąc - nie ma tam nic, żadnej specyfikacji dynamaxa, a opis typu, że pomaga przy śliskiej nawierzchni, nie jest dla mnie zbyt odkrywczy

Macie tu się doedukujcie :) http://www.dailymotion.com/video/xgqvdw_kia-sportage-new-dynamaxy-awd-system_auto

ZygJe - u mnie na skręconych kołach leci bokiem aż miło, jedynie ESP trzeba wyłączyć, bo inaczej będą żabie uskoki, podobne jak opisujesz.

Wlodek3 - ten przycisk jest przydatny np przy powolnym toczeniu się w grząskim terenie lub próbie wyjazdu na śliską przeszkodę krawężnik (również polecam ESP-off), gdzie oczekiwanie na reakcje systemu Dynamax jest nieefektywne.

Nie wypada się tym chwalić, ale powiem, skoro zainteresowanie offroadem KS jest - przy drodze krajowiej miałem taką przygodę, że ruch się zatrzymał całkowicie (kolizja była parę kilometrów przede mną), a ja potrzebowałem i tak skręcić za ok 200m do posesji.
Drogę krajową od osiedlówki odgradzał rów (jak to często bywa), więc myślę, że można sprawdzić czy się uda go pokonać. Wjechałem, zatrzymałem się powoli (żeby kątów nachyleń nie przekroczyć i nie zaryć), po czym gaz i próba wyjazdu. Zero szans, zrywa moc, przłącza napęd na różne koła, dławi moc (wyczuwając poślizg). Ludzie z aut obok już mają uśmieszki typu "masz tu cwaniaku za swoje".
No to ostatnia szansa - 4x4 lock + esp off. Sportage całe szczęście poszła jak strzała bez najmniejszych problemów
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________

krzysienka
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 23 gru 2011, 20:24
Czym jeżdzę: Kia Sportage S 2.0benz 160KM, 4WD
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dlaczego warto AWD

Postautor: krzysienka » 16 lut 2012, 17:24

D.dobry. Ja tam zadnych offroadow nie probowalem, ale dzisiaj np jak jechalem zasniezona droga pomiedzy reczem a inskiem, to AWD i ASR NA PEWNO SIE PRZYDAL. Widzialem jak samochod przede mna do rowu lecial a ja jechalem dokladnie ta sama droga i z ta sama predkoscia i przejechalem jak gdyby nigdy nic. Dlatego namawiam do zamowienia AWD kosztem jakichs tam gadzetow. Porownywalem tez auto z napedem 2wd z 4wd i roznica jest i to duza na korzysc czworeczki. Auto trzyma sie drogi jakby bylo przyklejone.
Pozdro

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Dlaczego warto AWD

Postautor: ZygJe » 16 lut 2012, 18:43

Po co przycisk blokady AWD? Mniej więcej w tym samym celu co możliwość ręcznej zmiany w automacie.... automat w 99,5% przypadków zmienia biegi optymalnie do warunków, ale zdarzają się sytuacje, w których mu to nie wychodzi lub nie chcemy żeby zmieniał biegi (np. kręta trasa pod górę), lub chcemy hamować silnikiem. Dokładnie tak samo jest z automatycznym AWD - czasami jego "decyzje" nie do końca są takie jak byśmy chcieli. Przykład - na piaszczystym podjeździe buksują nam wszystkie koła - co zrobi "komputer"? Nie może (przy wył ESC) ograniczyć uślizgu przednich kół - ale może tylnych poprzez rozłączenie napędu (safety first :) ) wtedy stwierdzi, że buksuje przód więc trzeba załączyć tył - ojej tył się ślizga.... itd itd. Druga sytuacja - idziemy driftem i komp stwierdza, że różnica prędkości kół przednich i tylnych jest zbyt duża - skręcone przednie koła.I w tedy rozłącza tylny napęd - przy odrobinie pecha możemy zaliczyć wyjazd w krajobraz....
@selva
zrób eksperyment - na nawierzchni która daje trochę przyczepności np: żwirówka, skręć koła do oporu i daj ostro w palnik. Postaraj się wyczuć moment załączenia tyłu. U mnie działa to tak, że najpierw przód zaczyna buksować, i auto rusza i ~0,5s później "z kopa" włącza się tył, KS zadziera przód i robi skok (prawie) na wprost - niezależnie czy z ESC czy bez. Oczywiście moment później wszystko wraca do normy, ale jeśli np robisz to na skrzyżowaniu na mokrym asfalcie to raz mało brakowało a bym się nie zmieścił, a za drugim razem na lodzie rozje... felgę o krawężnik bo KS po prostu za mało skręciła i nie chciała już skręcić nawet po odjęciu gazu gdyż jak przypuszczam tył był już na sztywno związany z przodem, a ubocznym efektem tego jest potężna podsterowność. Dla tego min blokada działa tylko do 30km/h - ze względów bezpieczeństwa.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dlaczego warto AWD

Postautor: marcinK » 16 lut 2012, 19:30

krzysienka pisze:D.dobry. Ja tam zadnych offroadow nie probowalem, ale dzisiaj np jak jechalem zasniezona droga pomiedzy reczem a inskiem, to AWD i ASR NA PEWNO SIE PRZYDAL. Widzialem jak samochod przede mna do rowu lecial a ja jechalem dokladnie ta sama droga i z ta sama predkoscia i przejechalem jak gdyby nigdy nic.
Pozdro

Potwierdzam, ja też kiedyś tak miałem, samochód przede mną do rowu, a ja prosto.....Kurde, czyżby w Polonezie było AWD, bo to było już jakoś dawno i nie pamiętam...
Odebrana po 178 dniach:)

Awatar użytkownika
Johny-m
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 24 maja 2011, 07:05
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI kolor DARKGUN METAL AWD AT
Lokalizacja: Kraków

Re: Dlaczego warto AWD

Postautor: Johny-m » 16 lut 2012, 20:04

Selva rzeczywiście w Twoim przypadku poszedłem po bandzie, sorry :przebacz:
Niestety jednak muszę stwierdzić, że instrukcja wcale tak pobieżnie nie opisuje tej funkcji, przeczytaj rozdział 5.30 do 5.35, uważam, że są tu zawarte dość istotne informacje bez zagłębiania się w techniczne niuanse i na tyle przejrzyście, że pytanie kiedy i jak działa AWD i przełącznik 4WDLOOK są trochę irytujące.
A co do wrażeń z działania AWD to powiem że są bezcenne, zwłaszcza jak się wyłączy ESP, za blacharkę zapłacisz kartą :bzik:
Jeżeli wyłączysz ESP trzeba w sobie załączyć podwyższoną świadomość, że praw fizyki nie oszukasz, naprawdę frajda niesamowita zwłaszcza po wczorajszych i dzisiejszych opadach pod warunkiem, że zjedziesz na boczne drogi które są białe. Przy włączonym ESP też jest całkiem przyjemnie, ale ma to też swoje wady np. podczas wyprzedzania na zaśnieżonej drodze system włączył się gdy zrównałem się z autem wyprzedzanym i zero przyspieszenia, dobrze że jechaliśmy naprawdę wolno, on jakieś 20km/h i z przeciwka nic nie jechało, szkoda że włącznik ESP nie jest zamontowany na kierownicy tak aby go można było aktywować beż odrywania od niej rąk. Uważam także że ESP nie zawsze działa jednakowo, no ale cóż ważne że pomaga w trudnych sytuacjach.

Awatar użytkownika
selva
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Re: Dlaczego warto AWD

Postautor: selva » 16 lut 2012, 21:06

Johny-m pisze:... szkoda że włącznik ESP nie jest zamontowany na kierownicy tak aby go można było aktywować beż odrywania od niej rąk.

Tu Johny czytasz w moich myślach, to samo wszystkim powtarzam - taka opcja to by było mistrzostwo [hihihi]

Ale poważnie, to ESP-off jest dobre do zabawy poza drogami publicznymi i raczej poniżej 40km/h. Osobiście nie odważyłbym się bez tego systemu latać szybciej [zlolta]

Co do pytania o AWD-lock, to tamten pan pytał zapewne po co jest ten guzik (ta opcja), skoro i tak napęd jest cały czas do dyspozycji (zarówno z jak i bez locka)- jeżeli się ktoś nie bawi w terenówki (prawdziwe), to powyższe pytanie można uznać za zasadne :)

Pozdrawaim wszystkich entuzjastów AWD w tę jakże piękną pogodę (aż żal do garażu wjeżdżać [zlosnik2] )
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: Dlaczego warto AWD

Postautor: soul » 16 lut 2012, 22:45

Małe sprostowanie:
-guzior ESp nie wyłącza tego systemu a zmniejsza drastycznie jego czułość.
Wyłączyć można tylko przez wyjęcie bezpiecznika tracąc jednocześnie ABS i etc.
Obrazek

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Dlaczego warto AWD

Postautor: ZygJe » 28 maja 2012, 17:19

Dziś dość przypadkowo testowałem KS w kopnym piachu i... wyszła pewna słabość. Otóż auto szło całkiem dzielnie (ESP o dziwo chyba pomagał robiąc hamulcami "blokadę" dyferencjału) ale niestety musiałem się zatrzymać, cofnąć ze skrętem i znowu ruszyć. Cofnąć się udało i po wyprostowaniu kierownicy -ruszyła ciut i stop - mieli bezradnie kolami; załączyłem blokadę 4x4 i nic ESP Off - nic. Nie próbowałem zbyt mocno bo każda próba kończyła się coraz większym zakopanie i bałem się, że siądę na "brzuchu" i amen.
Kumpel który to obserwował zauważył, że napęd idzie tylko na 2 koła - jedno z przodu i drugie z tyłu - cóż tak właśnie działa mechanizm różnicowy - przekazuje napęd na koło o mniejszej przyczepności tyle że... tylne koło wisiało 2cm nad ziemią tak więc napęd był tylko na jedno przednie koło. Po załączeniu ESP okazało się ze ESP działa hamulcami tylko na przednie koła - przyhamowując to bez przyczepności, a na tylne już nie :(
Cóż trochę zabawy w piachu - rękami bo saperki nie wziąłem + kumpel w bagażniku dla dociążenia tylnej osi i udało się wyjechać :)
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

mint
Nasz Człowiek
Posty: 898
Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
Lokalizacja: wawa

Re: Dlaczego warto AWD

Postautor: mint » 28 maja 2012, 17:49

Czyli wniosek z tego, że w bagażniku należy wozić trelinkę żeby tylne koła były bardziej dociążone :lol:
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.

siekier
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 30 maja 2012, 09:17
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 DOHC 2012

XL Automat

Re: Dlaczego warto AWD

Postautor: siekier » 06 cze 2012, 13:32

Mam takie pytanie w temacie AWD . Czy jak włącze opcje LOCK i przekroczę 40 km /h to normalne jest ze kontrolka lock nie gasie? Logiczne ze jesli lock działa do 40 km / h a potem automatycznie przechodzi w tryb auto to kontrolka powinna gasnąc powyżej 40 km /h automatycznie??? Jak jest u Was?


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap