Dlaczego warto AWD
-
- Bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:51
- Czym jeżdzę: kia sorento 2008 2.5 crdi 170KM
Re: Dlaczego warto AWD
każdy napęd ma swoje minusy i plusy i nie zawsze sam napęd awd wystarczy, czasem może to być mimo wszystko za mało, np. wjazd jedna stroną na rolki, oczywiście moim zdaniem im więcej opcji czy też możliwości tym lepiej, ale to moje zdanie, jednak najważniejszą sprawą jest tutaj zdrowy rozsądek i myślenie a nie technika, dlatego nie odrzucam tutaj x-traila i nie zachwycam się audi q7 bo nie ma czym, auto jak auto, a głowy nic nie zastąpi
gd_luk- podstawa to improwizacja, łopata, wycieraczki gumowe, lina aby mieć przyczepność
gd_luk- podstawa to improwizacja, łopata, wycieraczki gumowe, lina aby mieć przyczepność
Re: Dlaczego warto AWD
DeNavarro nic dodać. Może tylko to, że mam Imprezę z '97, mieszkam w centrum ale nie w stolicy i kupiłem Sportage, bo Forester jest za drogi i też bez większych oporów pozbywam się ośki, którą mamy od nowości. Generalnie ostatnio się zastanawiam jak można produkowac samochody 2WD ale to może wpływ zimy jest.
- Wandal
- Bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: 06 lis 2010, 22:03
- Czym jeżdzę: M 1,7 D orange
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Dlaczego warto AWD
dla wahających sie polecam filmik z testów napędu zimą szkoda , że nie widzałem go wczesniej na pewno wziąłbym inną wersje, mam napęd na jedna oś i zimą niestety raz zdarzył9o mi się stanąć pod górką w lesie
http://www.youtube.com/watch?v=VWHJYlIRc3I
wersja niemiecka
http://www.youtube.com/watch?v=VWHJYlIRc3I
wersja niemiecka
M 1,7 orange
Re: Dlaczego warto AWD
Ja przedwczoraj docenilem naped na 4 kola. Zakopalem sie w blocie na oczyszczalni sciekow. Poprzednim autem by mnie pewnie wyciagali. Tym wyjechalem bez problemow. Jedyna wada to samochod w blocie po same szyby Dzis od rana pucowalem, bo na myjnie sie dostac przed swietami to graniczy z cudem. Ale w tym roku jak nigdy czekam na zime i pierwszy snieg. Zobaczymy jak sie to AWD bedzie spisywac
- wentyl
- Uzależniony
- Posty: 245
- Rejestracja: 01 lis 2010, 23:22
- Czym jeżdzę: 2.0 DOHC XL
- Lokalizacja: Kraków
Re: Dlaczego warto AWD
Jak masz dobre zimówki na kołach i AWD to będziesz zadowolony w zimie. Szału nie ma, ale strachu też nie chociaż czasami zdarzają się takie sytuacje, że nic nie pomoże http://www.mojasportage.pl/viewtopic.php?f=11&t=505&start=20 tylko zdroworozsądkowe myślenie
Kiedyś czarna kijanka, teraz czarny tuk tuk
-
- Uzależniony
- Posty: 353
- Rejestracja: 27 wrz 2010, 09:12
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.6 GDI/
Ceed 1.6 cdri - Lokalizacja: Borkowo/Gdańsk
Re: Dlaczego warto AWD
no to was zaskocze. Bylem wczoraj na przegladzie lakieru i akurat obok mnie mili Panstwo odbierali Spotadża z napedem na 4 kola. Na ich pytanie czy potrzbuja zimowki serwis powiedzial iz skoro jest naped na 4 to nie potrzebuja - jak dla mnie rewolucja w mysleniu i wtym co wtlaczaja nam do glow
1.6 GDI M DarkGunMetal
pzdr
dc
pzdr
dc
- wentyl
- Uzależniony
- Posty: 245
- Rejestracja: 01 lis 2010, 23:22
- Czym jeżdzę: 2.0 DOHC XL
- Lokalizacja: Kraków
Re: Dlaczego warto AWD
Rewolucja to dobre słowo! Historia jednak udowadnia, że żadna rewolucja nie doprowadziła do niczego dobrego Ja tam pozostanę przy starym ustroju i na zimę zakładam lepsze opony niż na lato.
Kiedyś czarna kijanka, teraz czarny tuk tuk
Re: Dlaczego warto AWD
To bardzo pragmatyczne myslenie. Jak rozbija auto to serwis zarobi na naprawie A powaznie to trzeba sobie zadac pytanie co lepsze: oska na zimowkach czy AWD na calorocznych? Ja z AWD jeszcze w zimie nie jezdzilem, ale mysle ze na calorocznych mozna auto nawet lepiej rozpedzic z AWD niz oska na zimowkach. Gorzej z hamowaniem Ale jak ktos jezdzi 99% po miescie, mieszka na rowninach to ile moze miec takich dni w zimie, ze spadnie snieg i zaskoczy drogowcow? 2 dni moze pojezdzic autobusem a jak odsnieza to moze na calorocznych z AWD wyjechac. Ja oczywiscie nie popieram takiego podejscia, ale ile razy widzialem ludzi oska, na letnich i dawali rade. Ostatnio slyszalem w Radio Wroclaw jak facet opowiadal o Maluchu, ktorego widzial w gorach na lysych kapciach z przewiazanymi sznurkami od snopowiazalki przez dziury od felg. Mowil, ze radzil sobie lepiej niz jego auto 4x4 na zimowkach
- aBARTh
- MODERATOR
- Posty: 859
- Rejestracja: 03 paź 2010, 10:17
- Czym jeżdzę: Sportage "M" 1.6 2WD
- Lokalizacja: okolice Świerklańca
Re: Dlaczego warto AWD
Tu nie ma co dywagować. Czy ośka-przód, czy ośka-tył czy AWD w zimie musi być zimówka. Odważnym próbującym jeździć w zimie na seryjnych Hankookach nawet z napędem AWD życzę powodzenia i błogosławieństwo
Re: Dlaczego warto AWD
Też się zastanawiałem nam sensem wydania 6 tys. (kupowałem jeszcze netto) na AWD. Do czasu, gdy spadł pierwszy śnieg... Kupiłem komplet Nokianów i nie próbowałem przejechać zimy na fabrycznych kapciach (wystarczy popatrzeć na wzór bieżnika, żeby odechciało się takich eksperymentów) i jakoś całą zimę zapominałem o odśnieżaniu podwórka:) Żeby być obiektywnym: poprzednio jeździłem toyotą corollą, była ona sporo niższa, więc odśnieżanie było koniecznością. Nie wiem na ile zadziałał fakt, że sportage jest wyższa, ile napęd AWD. Po kontroli trakcji sądzę, że AWD ma sporą zasługę, bo śniegu było naprawdę sporo. A i latem w w dużym błocie też nie było strachu. Reasumując: AWD kosztuje sporo, ale jak szwagier chwalił napęd 4x4 w nowym Volvo kosztującym dwukrotnie więcej i okazało się, że to ten sam napęd co w sportage, to już suma nie wydała się tak olbrzymia.
Re: Dlaczego warto AWD
A ja się dziwiłem, że tak łatwo sie wyjeżdżało z podwórka...
http://www.youtube.com/watch?v=PbjjbP2fIsI&feature=watch_response
http://www.youtube.com/watch?v=PbjjbP2fIsI&feature=watch_response
Re: Dlaczego warto AWD
VOLVO podobnie jak cała grupa VAG stosuje system HALDEX do napędu 4x4 obecnie już 4-tej generacji.
KIA stosuje DYNA DRIVE z MAGNA STYER w Grazu (tam robią legendarnego mercedesa G klasse)
Są to dwa odmienne systemy napędu.
Nie jest więc prawdą, że szwagier ma to samo. Ma gorsze z całą pewnością rozwiązanie.
KIA stosuje DYNA DRIVE z MAGNA STYER w Grazu (tam robią legendarnego mercedesa G klasse)
Są to dwa odmienne systemy napędu.
Nie jest więc prawdą, że szwagier ma to samo. Ma gorsze z całą pewnością rozwiązanie.
Re: Dlaczego warto AWD
Filmik na pewno oddaje rzeczywiste zachowanie się napędu AWD w śniegu przy "jakiejś" prędkości. Jednak jakoś wątpię, czy często się w taki teren, a tym bardziej z taką prędkością wszyscy wypuszczają. A już na pewno czy im się to zdarza "często". Wolałbym filmik jak sobie radzi napęd 4x4 np. przy ruszaniu, wyjeżdżaniu z zasp jak parkujemy zimą na parkingu "jeden za drugim", gdzie prędkości jak na filmiku nie osiągniemy, a śnieg nie taki sypki tylko lód pod nogami. Nie chcę tutaj być pesymistą bo nikt mnie nie przekona, że białe jest czarne - ale patrzę na ten filmik jak na reklamę, a wiadomo co pokazuje się w reklamie a co ukrywa...
Re: Dlaczego warto AWD
Samochody mnie za bardzo nie jarają, za bardzo się nie interesowałem wyposażeniem przed zakupem (z żoną samochód "kupiliśmy" po obejrzeniu fotografii), więc tym bardziej się cieszę, że mam Dynamax, a nie Haldex (choć początkowo były plotki, że sportage AWD ma mieć właśnie Haldex).
Re: Dlaczego warto AWD
matek23 pisze:Filmik na pewno oddaje rzeczywiste zachowanie się napędu AWD w śniegu przy "jakiejś" prędkości. Jednak jakoś wątpię, czy często się w taki teren, a tym bardziej z taką prędkością wszyscy wypuszczają. A już na pewno czy im się to zdarza "często". Wolałbym filmik jak sobie radzi napęd 4x4 np. przy ruszaniu, wyjeżdżaniu z zasp jak parkujemy zimą na parkingu "jeden za drugim", gdzie prędkości jak na filmiku nie osiągniemy, a śnieg nie taki sypki tylko lód pod nogami. Nie chcę tutaj być pesymistą bo nikt mnie nie przekona, że białe jest czarne - ale patrzę na ten filmik jak na reklamę, a wiadomo co pokazuje się w reklamie a co ukrywa...
No to mogę Ci powiedzieć jak wygląda rzeczywistość. Poprzedniej zimy śniegu było sporo, moje podwórko ma miejce na dwa samochody, w związku z tym nie ma miejsca na szarżowanie jak na filmie. Ale ja oczekiwałem od AWD, że spokojnie wyjadę z niego bez odśnieżania i... właśnie tak było. Samochód ruszał płynnie, nic nie zarzucało, śnieg skrzypił lub błoto chlupało. Nie biorę swojej kii na rajdy w błocie i śniegu, bo nie po to ją kupiłem. I nie mam zamiaru nikogo przekonywać do AWD. AWD ma też wady: samochód jest cięższy, pali trochę więcej, rusza trochę wolniej.
Ale mimo wszystko kupiłbym jeszcze raz wersję z AWD.
Re: Dlaczego warto AWD
Bardziej mnie zawsze interesują własne przeżycia i doświadczenia, choć filmik wcale nie zraża, wręcz przeciwnie. Takie opinie są cenne - dzięki.
-
- Bywalec
- Posty: 81
- Rejestracja: 28 wrz 2011, 15:49
- Czym jeżdzę: Kawasaki z750, Sportage 1,6 GDI XL
Re: Dlaczego warto AWD
trzeba sobie odpowiedziez na podstawowe pytanie czy jest nam potrzebny. mi osobiscie nie poniewaz w teren sie nie zapuszczam, jakis ciezarow nie ciagne, zimy mamy raptem 3 miesiace, a smigma glownie w 95% po asfaltowych drogach wiec po kiego mi tak naprawde 4x4.
a jezeli komus jest potrzebny dlatego ze musi miec bo warunki w jakich smiga tego wymagaja to niech kupuje, natomiast miec dla samego miecia albo ze sie raz w zime nie dalo wyjac z zaspy to juz dla mnie glupota;D
a jezeli komus jest potrzebny dlatego ze musi miec bo warunki w jakich smiga tego wymagaja to niech kupuje, natomiast miec dla samego miecia albo ze sie raz w zime nie dalo wyjac z zaspy to juz dla mnie glupota;D
Re: Dlaczego warto AWD
Widzisz, wszystko zalezy gdzie sie mieszka. Ja np. mieszkam na zapomnianym przez wladze osiedlu domkow, gdzie odsniezaja tylko przed wyborami. Tlumaczenia urzedu sa takie, za ludzie sie skarza, ze jak przejedzie plug to zasypuje ludziom wjazdy do garazow i odsniezone chodniki, dlatego nie odsniezaja Takze u mnie np. standardem w zimie jest wyjazd tylem z garazu, zatrzymanie sie i bujanie auta to w przod, to w tyl, zeby w ogole ruszyc. Jak sie juz ruszy to oczywiscie jazda w kopnym sniegu i modlitwy, zeby sie nie zatrzymac podczas dojezdzania do glownej. Jak juz sie stanie, to apiat - bujanie przod - tyl, przod - tyl I niestety takie warunki u mnie panuja cala zime. Na glownych drogach jest asfalt, ze mozna na letnich pomykac a na osiedlu totalna zima. Oczywiscie jakos oska dawala rade na zimowkach, ale komfortem nie nazwie sie minutowe bujanie auta, zeby ruszyc. A teraz trzeba wziac jeszcze pod uwage, ze do najblizszych wyborow 3 lata, takze raczej tu pluga nie uswiadcze
Re: Dlaczego warto AWD
To jest super argument dla małżonki, "mam się bujać ośką?" A tak poważnie to przy stałym napędzie AWD nawet latem i na suchym inaczej mi się jeździ, dla mnie lepiej. A temat zimówek przy napędzaniu czterech kół przedstawia się tak, że na letnich nie pojedziesz, albo nie zahamujesz. W przypadku ośki w razie draki nagły poślizg przy ruszaniu następuje tylko na dwóch kołach, natomiast w AWD, na czterech. Wiem co mówię ponieważ nagłe opady śniegu dwa lata temu złapały mnie 50km od domu. Wracałem 2godz z wyłączonym ABSem. Ale to nie była Sportage, mam nadzieję, że na niej tego nie będę testował.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Dlaczego warto AWD
Dynamax - tak to działa "pierwszy układ 4x4 który myśli naprzód (przewiduje?)"
http://www.youtube.com/watch?v=Wrwz0hqjzjw
Z filmu wynika, że jest o napęd permanentny na obie osie (?!) a możliwe jest przekazanie napędu od prawie wszystko na przód do prawie wszystko na tył (albo ja coś źle rozumiem)
http://www.youtube.com/watch?v=Wrwz0hqjzjw
Z filmu wynika, że jest o napęd permanentny na obie osie (?!) a możliwe jest przekazanie napędu od prawie wszystko na przód do prawie wszystko na tył (albo ja coś źle rozumiem)
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Re: Dlaczego warto AWD
Permanentny to by był gdyby był na stałe zblokowany 50:50 czy 60:40 czy jakkolwiek niezależnie od prędkości jazdy..
Tu jest tak, że do 60 km/h masz możliwość blokady napędu i jest wtedy bodajże 60:40 , po przekroczeniu prędkości granicznej o napędzie decyduje już komputer- daje napęd tam gdzie jest najlepsza przyczepność. W jeździe po czarnym całość jest przekazywana na przód generalnie.
Dla mnie to taki rozbudowany ESP nie ma nic wspólnego z prawdziwą terenówką.
Nie przeczę jednak, że podnosi znacząco bezpieczeństwo jazdy na naszych drogach i uważam , że dynamax jest lepszy niż układy stosowane w skodzie czy vw..
Tu jest tak, że do 60 km/h masz możliwość blokady napędu i jest wtedy bodajże 60:40 , po przekroczeniu prędkości granicznej o napędzie decyduje już komputer- daje napęd tam gdzie jest najlepsza przyczepność. W jeździe po czarnym całość jest przekazywana na przód generalnie.
Dla mnie to taki rozbudowany ESP nie ma nic wspólnego z prawdziwą terenówką.
Nie przeczę jednak, że podnosi znacząco bezpieczeństwo jazdy na naszych drogach i uważam , że dynamax jest lepszy niż układy stosowane w skodzie czy vw..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika