Dlaczego warto AWD
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Dlaczego warto AWD
Wciśnięcie przycisku blokuje sprzęgło między osiowe. Przy skręcaniu koła przedniej osi kręcą się znacząco szybciej niż tylnej (oczywiście każde kręci się z inną szybkością ale chodzi o uogólnienie). Po zablokowaniu sprzęgła które robi za między osiowy mechanizm różnicowy powstają w napędzie ogromne naprężenia. Coś musi ustąpić i najczęściej zaczynają ślizgać się opony. Przy większej v może być to niebezpieczne.
Mechanizmy różnicowe na osiach nie mają blokad. Tylko z przodu istnieje możliwość "blokowania" poprzez działanie hamulcami na koło które kręci się szybciej.
Mechanizmy różnicowe na osiach nie mają blokad. Tylko z przodu istnieje możliwość "blokowania" poprzez działanie hamulcami na koło które kręci się szybciej.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Re: Dlaczego warto AWD
No ale ja skręcałem praktycznie na postoju (pomału wycofywałem z garażu na drogę) i kiedy wykręciłęm w lewo to zaczęło trzepać, wyłączyłem 4WD lock no i wszystko wróciło do normy.
Coś tam w instrukcji piszą o ograniczeniu skrętu nie pamiętam co bo nie mam przy sobie a jeśli tak dla mnie takie ograniczenie skrętu wskazuje na blokowanie mechanizmu różnicowego przynajmniej przedniego ale nie wiem jak jest naprawdę. Pamiętam, że instrukcja zaleca wyłączenie ESP kiedy włącza się 4WD lock.
Może inne pytanie czy w Sportagach 2 i 3 jest taki sam napęd czy są różne?
Coś tam w instrukcji piszą o ograniczeniu skrętu nie pamiętam co bo nie mam przy sobie a jeśli tak dla mnie takie ograniczenie skrętu wskazuje na blokowanie mechanizmu różnicowego przynajmniej przedniego ale nie wiem jak jest naprawdę. Pamiętam, że instrukcja zaleca wyłączenie ESP kiedy włącza się 4WD lock.
Może inne pytanie czy w Sportagach 2 i 3 jest taki sam napęd czy są różne?
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Dlaczego warto AWD
W Sportage 2 i 3 AWD konstrukcyjnie są podobne. Sprzęgło w 2 jest sterowane elektromagnetycznie w 3 elektrohydrauliczne. Sterowanie (elektronika) w 3 jest znacząco bardziej zaawansowane. W 2 reaguje na poślizg, w 3 "przewiduje" zapotrzebowanie na napęd tylnych kół.
Objawy które zaobserwowałeś są jak najbardziej prawidłowe. Przy spiętym przodzie z tyłem , na skręconych kołach nawet ruszyć jest trudniej....
Objawy które zaobserwowałeś są jak najbardziej prawidłowe. Przy spiętym przodzie z tyłem , na skręconych kołach nawet ruszyć jest trudniej....
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- vavoom
- Bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: 01 mar 2017, 00:22
- Czym jeżdzę: Suzuki Vitara S All Grip
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Dlaczego warto AWD
Witam wszystkich
Aby rozwiać wątpliwości i lepiej poznać działanie napędu (oraz ESP i kontroli trakcji), zapraszam do Rzeszowa na testy na rolkach wolnobieżnych. Test oczywiście nic nie kosztuje, poza zgodą na umieszczenie nagrania na yt i forum
Aby rozwiać wątpliwości i lepiej poznać działanie napędu (oraz ESP i kontroli trakcji), zapraszam do Rzeszowa na testy na rolkach wolnobieżnych. Test oczywiście nic nie kosztuje, poza zgodą na umieszczenie nagrania na yt i forum
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
- vavoom
- Bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: 01 mar 2017, 00:22
- Czym jeżdzę: Suzuki Vitara S All Grip
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Dlaczego warto AWD
Kilka dni temu testowałem Kia Sportage na rolkach, poniżej wyniki (w zestawieniu z Nissanem Quashqai):
https://www.youtube.com/watch?v=algB5NSyKaQ
https://www.youtube.com/watch?v=algB5NSyKaQ
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
-
- Bywalec
- Posty: 145
- Rejestracja: 23 kwie 2016, 11:16
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE III XL, 2.0 CRDI, AWD
Re: Dlaczego warto AWD
słabo wypadł Sportek w porównaniu z Nissanem
- vavoom
- Bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: 01 mar 2017, 00:22
- Czym jeżdzę: Suzuki Vitara S All Grip
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Dlaczego warto AWD
Niestety, nie tylko w porównaniu z Nissanem...
Potwierdziło się to, o czym pisał kiedyś kolega @ZygJe, symulowanie hamulcami blokad dyfrów działa dosyć mizernie (i rzeczywiście chyba tylko na przednie koła), jednocześnie elektronika prawie całkowicie odcina moc (w trybie Auto, z rolkami po jednej stronie odcięcie mocy było tak duże, że zgasiło silnik).
Na trzech rolkach Sportek także poległ (film wkrótce, niestety tylko z jednej kamery).
Na dłuższy test, z wyłączaniem ESP itp. brakło czasu, ale gdyby ktoś chciał pomęczyć Sportka i dokładniej się przyjrzeć działaniu tego napędu, to zapraszam.
Pocieszające jest to, że rozkład momentu przód/tył działa świetnie
Potwierdziło się to, o czym pisał kiedyś kolega @ZygJe, symulowanie hamulcami blokad dyfrów działa dosyć mizernie (i rzeczywiście chyba tylko na przednie koła), jednocześnie elektronika prawie całkowicie odcina moc (w trybie Auto, z rolkami po jednej stronie odcięcie mocy było tak duże, że zgasiło silnik).
Na trzech rolkach Sportek także poległ (film wkrótce, niestety tylko z jednej kamery).
Na dłuższy test, z wyłączaniem ESP itp. brakło czasu, ale gdyby ktoś chciał pomęczyć Sportka i dokładniej się przyjrzeć działaniu tego napędu, to zapraszam.
Pocieszające jest to, że rozkład momentu przód/tył działa świetnie
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Dlaczego warto AWD
Słabo Ale tak to jest z dołączanymi cudami. Nie ma jak stały napęd z możliwością blokady każdego dyferencjału z osobna . Ale znowu mieć taki napęd w porównaniu do ośki to lepsze niż nic.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Dlaczego warto AWD
Elektronika potrafi jednak zdziałać cuda. Aktualnie mam auto z napędem jak w Sportku - dołączany z "blokadami" na hamulcach i działa rewelacyjnie. Potrafi przenieść prawie 100% momentu na 1koło - czary.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Dlaczego warto AWD
Ja powiem to co mówię każdemu bo rok czasu jeździłem Foresterem z centralnym dyfrem i możliwością zwiększenia tarcia lub zblokowania wszystkiego, właściwości jezdne i ten napęd to cud chciałbym taki w sportku. Nie spotkałem się z lepszym nawet quattro x-drive słabiej wypadło niż symetricał od subaru.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- vavoom
- Bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: 01 mar 2017, 00:22
- Czym jeżdzę: Suzuki Vitara S All Grip
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Dlaczego warto AWD
ZygJe, dokładnie tak. Z tej kategorii testowałem Nissana Qashqai oraz Suzuki Vitara i S-Cross, te samochody bez problemów potrafią przenieść 100% momentu na jedno koło. Skąd jesteś, może przetestujemy Twojego Renegade?
Owca007, w jaki sposób mogłeś zwiększać tarcie centralngo dyfra, przecież to samoblokujący się dyfer z wiskozą, kierowca nic tu nie może zmieniać. Tak samo, jak nie ma możliwości zblokowania wszystkiego, a w zasadzie, to nie ma możliwości zblokowania niczego...
Owca007, w jaki sposób mogłeś zwiększać tarcie centralngo dyfra, przecież to samoblokujący się dyfer z wiskozą, kierowca nic tu nie może zmieniać. Tak samo, jak nie ma możliwości zblokowania wszystkiego, a w zasadzie, to nie ma możliwości zblokowania niczego...
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Dlaczego warto AWD
Forester był STI i z tego co wiem na dyfrze było dodatkowo sprzęgło które dawało taką możliwość plus opcja lock która działała tylko na prostych kołach jak się za dużo skręciło to się sama wyłączała. I w terenie było widać 4 koła szły równo czy powietrze czy ciężko każde kręciło się tak samo. Ale nie zagłębiałem się dokładniej w konstrukcję wiem, że Ci z tyły audi bmw zostały .
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- vavoom
- Bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: 01 mar 2017, 00:22
- Czym jeżdzę: Suzuki Vitara S All Grip
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Dlaczego warto AWD
Jeśli STI, to możliwe, choć i tak blokowało to tylko osie, a nie koła, czyli efekt podobny do tego w Sportku
Nie przypominam sobie, aby jakiekolwiek Subaru miało mechaniczną blokadę przedniego i tylnego mostu poza LSD lub elektroniką), ale może się mylę.
Tak czy inaczej, w Sportage jest mizernie, wkrótce wrzucę film z testu na trzech rolkach.
Nie przypominam sobie, aby jakiekolwiek Subaru miało mechaniczną blokadę przedniego i tylnego mostu poza LSD lub elektroniką), ale może się mylę.
Tak czy inaczej, w Sportage jest mizernie, wkrótce wrzucę film z testu na trzech rolkach.
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
- vavoom
- Bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: 01 mar 2017, 00:22
- Czym jeżdzę: Suzuki Vitara S All Grip
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Dlaczego warto AWD
Audi Q5 Quattro vs Nissan Qashqai All Mode 4x4-i vs Kia Sportage AWD vs Suzuki SX4 S-Cross All Grip, test na trzech rolkach:
https://youtu.be/qm3RhkRripE
https://youtu.be/qm3RhkRripE
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Dlaczego warto AWD
vavoom pisze:. Skąd jesteś, może przetestujemy Twojego Renegade?
Tak jak w podpisie.... inna nazwa to Sasinogród, dla niewtajemniczonych, okolice Warszawy.
Możemy potestować, tylko gdzie?
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Bywalec
- Posty: 96
- Rejestracja: 22 gru 2014, 20:42
- Czym jeżdzę: Sportage 2014, 1.7 CRDI, XL, Deluxe White
- Lokalizacja: Poznań
Re: Dlaczego warto AWD
Sportek tragicznie wypada :/ Mam pytanie, czy wciśnięcie hamulca poprawiłoby sytuację? W sensie, że samemu przyblokujemy trochę koła (niestety, również to, które chcemy napędzić) i auto przeniesie tam trochę mocy?
- vavoom
- Bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: 01 mar 2017, 00:22
- Czym jeżdzę: Suzuki Vitara S All Grip
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Dlaczego warto AWD
Może w sierpniu będę w okolicach Warszawy, to się zgadamy Renegade 2WD wypadł w testach porównywalnie do konkurencji, wkrótce film na moim kanale.ZygJe pisze:Możemy potestować, tylko gdzie?
Jeśli ktoś potrafi to sprawnie zrobić, to zapewne tak, ja nie próbowałem...sxill pisze:Sportek tragicznie wypada :/ Mam pytanie, czy wciśnięcie hamulca poprawiłoby sytuację? W sensie, że samemu przyblokujemy trochę koła (niestety, również to, które chcemy napędzić) i auto przeniesie tam trochę mocy?
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
- vavoom
- Bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: 01 mar 2017, 00:22
- Czym jeżdzę: Suzuki Vitara S All Grip
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Dlaczego warto AWD
Test na rolkach - porównanie generacji trzeciej (inny egzemplarz niż w poprzednim teście) z generacją czwartą:
https://youtu.be/OLb7DRnQH6Y
https://youtu.be/OLb7DRnQH6Y
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 458
- Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
- Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
- Gadu Gadu: 2382783
Re: Dlaczego warto AWD
Mógłby ktoś fachowym okiem stwierdzić czy widać przewagę w którejś z generacji na rolkach?
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Dlaczego warto AWD
Widać w 4 elektronika radzi sobie trochę lepiej z rozkładem mocy. Zastanawia mnie test gdzie obie poległy z jednym kołem z tyłu jakby się hamulcem pobawił czy by wyszła z opresji . Poza tym super testy.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- vavoom
- Bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: 01 mar 2017, 00:22
- Czym jeżdzę: Suzuki Vitara S All Grip
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Dlaczego warto AWD
W czwartej generacji układ hamulcowy reaguje znacznie szybciej i sprawniej.
Co do bawienia się hamulcem - próbowaliśmy wspomagać się ręcznym przy testach Outlandera II - nie pomogło
Co do bawienia się hamulcem - próbowaliśmy wspomagać się ręcznym przy testach Outlandera II - nie pomogło
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika