Pedał gazu

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
sp4gep
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 29 cze 2011, 08:43
Czym jeżdzę: SPORTAGE 2011, 2.0 DIESEL XL

Pedał gazu

Postautor: sp4gep » 20 wrz 2011, 12:29

Kiedy wciskam pedał gazu "do dechy" jest moment wyczuwalnego oporu - kiedy wcisnę mocniej pedał "przeskakuje" i dopiero jest "decha" - czy to jest normalne?

Awatar użytkownika
kijaS
MODERATOR
Posty: 438
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:39
Czym jeżdzę: Zależy do czego wsiądę

Re: Pedał gazu

Postautor: kijaS » 20 wrz 2011, 14:20

:aha:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------

Awatar użytkownika
RobaL
Uzależniony
Posty: 284
Rejestracja: 23 lut 2011, 23:44
Czym jeżdzę: .

Re: Pedał gazu

Postautor: RobaL » 20 wrz 2011, 15:10

W automacie to jest normalne. W manualu sie pierwszy raz z czyms takim spotkalem wlasnie w sportku. Ale czy faktycznie auto lepiej przyspiesza to nie wiem. Przynajmniej mi sie wydaje, ze nie ma roznicy.

zzibii
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 06 lut 2011, 03:04
Czym jeżdzę: Kia Venga 1,6 CRDI

Re: Pedał gazu

Postautor: zzibii » 25 wrz 2011, 21:30

Witam wszystkich na forum. Jestem użytkownikiem Kia Venga z silnikiem 1,6 CRDI. Po 2 tyg użytkowania zauważyłem w moim samochodzie to samo, czyli po wciśnięciu pedału gazu tzw. drugie położenie. Na początku docierałem samochód i starałem się nie przekraczać 3 tyś. i delikatnie operować pedałem gazu. Po umownym dotarciu samochodu (około 1000km) postanowiłem sprawdzić możliwości silnika CRDI. Okazało się że pedał gazu ma dwa położenia, jedno do pierwszego oporu, oraz drugie po przekroczeniu którego można docisnąć pedał o ok 2 cm. Wg moich obserwacji wciskając pedał do końca silnik lepiej pracuje, dostaje tzw kopa. Dodatkowo wyświetlacz zmiany biegu na wyższy nie "nakazuje" zmiany biegu po przekroczeniu ok. 2300 obrotów. Może elektronika silnika dostaje informacje, że trzeba wykorzystać 100% momentu obrotowego i uruchamia funkcję tzw. "overboost" i silnik mocniej ciągnie.

Awatar użytkownika
selva
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Re: Pedał gazu

Postautor: selva » 25 wrz 2011, 22:50

Sprawdzona informacja - > jest to zwykły mechaniczny 'pśtyczek' powodujący opór, żeby ekonomicznie nie dawać do dechy bez potrzeby. Nic on w aucie nie uruchamia [zdziwko]

Kolejny gadżet z typu ecodriving, jak te podpowiadacze zmiany biegów.

zzibii pisze:Wg moich obserwacji wciskając pedał do końca silnik lepiej pracuje, dostaje tzw kopa...
- jest wówczas w pełni otwarta przepustnica, więc na pewno ma kopa większego niż np. przy otwarciu na 3/4
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________

sp4gep
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 29 cze 2011, 08:43
Czym jeżdzę: SPORTAGE 2011, 2.0 DIESEL XL

Re: Pedał gazu

Postautor: sp4gep » 26 wrz 2011, 08:25

OK, wszystkim dziękuję za odpowiedzi


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap