Łożysko oporowe (wyciskowe)
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)
Ale ta łapa "wchodzi" do skrzyni więc aby ją wymienić trzeba zdemontować skrzynię - czy dobrze rozumuję?
Do tego potrzebny jest chyba demontaż półosi.
No i pewnie auto w serwisie 2 dni, a jak wydębić na ten czas auto zastępcze?
Do tego potrzebny jest chyba demontaż półosi.
No i pewnie auto w serwisie 2 dni, a jak wydębić na ten czas auto zastępcze?
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)
Dziś oprócz chrobotania ze skrzyni biegów zaczęło być słyszalne głuche uderzenie, przy zmianie biegu na dwójkę i trójkę. Po 100 km w trasie ustało. Czyżby łożysko oporowe dogorywało?
- yanekoktagon
- Bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 22 lis 2011, 22:47
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI M
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)
prawdopodobnie zaczynają ci siadać synchronizatory drugiego i trzeciego biegu, może to chrobotanie ma związek z niepełnym laczeniem sprzęgła w momencie jego pracy?poza tym powód moze byc bardziej prozaiczny, niedokrecona poduszka pod skrzynia lub silnikiem, wówczas zespół napedowy nie ma właściwej geometrii i moga byc takie objawy.napewno warto sprawdzić, niesety u mnie zaraz po odbiorze cos stukało z tyłu ale okazało sie że to niedoróbka fabryki bo wydech był niewłaściwie zamontowany na wieszakach, poprawili - zajeło to około 3 min i jest ok. niesety takie wpadki sie zdarzaja ale to z reguły drobiazgi, coś dokręcić, coś przesunąć i jest oki.
Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)
Witam!
Mój Sportek ma 2600km przebiegu i też mam problem z "chrobotaniem". Problem ten występuje na postoju, gdy silnik jest zimny (przy ujemnych temp.). Po wciśnięciu sprzęgła lub przejechaniu około 2-3 km problem zanika.
Mam pytanko do pudra 12 czy coś z tym robiłeś,a jak robiłeś to w jakim serwisie w 3 mieście.
Mój Sportek ma 2600km przebiegu i też mam problem z "chrobotaniem". Problem ten występuje na postoju, gdy silnik jest zimny (przy ujemnych temp.). Po wciśnięciu sprzęgła lub przejechaniu około 2-3 km problem zanika.
Mam pytanko do pudra 12 czy coś z tym robiłeś,a jak robiłeś to w jakim serwisie w 3 mieście.
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)
Za namową kolegi, który "siedzi w branży" głośniej słucham radia
Chrobotanie jest jak murzyn na przejściu dla pieszych - pojawia się i znika.
Póki co odpuszczam - nie jest to aż tak bardzo dokuczające aby dopuścić serwis do rozmontowania połowy samochodu. Obawiam się że po zmontowaniu w najlepszym przypadku nie będzie gorzej.
Co do serwisu korzystam z Interbisu.
Póki co zamartwia mnie inna rzecz. Zacząłem doświadczać coraz większych problemów z włączaniem pierwszego biegu. Haczy tak mocno jakby w ogóle nie był synchronizowany.
Chrobotanie jest jak murzyn na przejściu dla pieszych - pojawia się i znika.
Póki co odpuszczam - nie jest to aż tak bardzo dokuczające aby dopuścić serwis do rozmontowania połowy samochodu. Obawiam się że po zmontowaniu w najlepszym przypadku nie będzie gorzej.
Co do serwisu korzystam z Interbisu.
Póki co zamartwia mnie inna rzecz. Zacząłem doświadczać coraz większych problemów z włączaniem pierwszego biegu. Haczy tak mocno jakby w ogóle nie był synchronizowany.
Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)
Dzięki za info. Czuję się uspokojony Jestem tego samego zdania o serwisach co ty więc staram się ich unikać. Ja póki co korzystam z K&K Wojtanowicz z Wejherowa. Mi biegi chodzą idealnie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)
A jak oceniasz serwis w Wejherowie. Słyszałem że nie są najgorsi w 3mieście
Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)
Ja po weryfikacji wszystkich serwisów w Trójmieście przekonałem się do K&K Wojtanowicz z Wejherowa. Tam kupiłem 5 lat temu ceeda a teraz sportage. Mając ceed serwisowałem w wszystkich i wydaje się że K&K jest najbardziej "profesjonalny" .
Z tego co widzę czytałeś już moją ocenę serwisów w zakładce o serwisach 3-miejskich. Więc nie będę się powtarzał.
Z tego co widzę czytałeś już moją ocenę serwisów w zakładce o serwisach 3-miejskich. Więc nie będę się powtarzał.
- color1
- MODERATOR
- Posty: 413
- Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- Lokalizacja: Wawa
Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)
Byłem parę dni temu w ASO (na wymianie oleju i przeglądzie lakieru) - mechanicy ostatecznie potwierdzili że chrobotanie jest słyszalne a być go nie powinno, brak koncepcji co mogło zacząć siadać a pozostawienie tego może w przyszłości spowodować większy problem, ale konieczne jest rozbebeszenie skrzyni (6 godzin roboty). Problem w tym, że auto ma przebieg 26 tys ale czas życia 3 lata i tu zaczynają się schody, bo ten minimalny przebieg kwalifikuje do naprawy gwarancyjnej, czas życia (2 lata gwarancji na sprzęgło) - do płatnej. Pan w ASO stwierdził że w zależności od tego co siadło to wystąpią do KMP o (w ramach wyjątku i małego przebiegu) o zgodę na naprawę gwarancyjną, ale nie wiadomo co odpowie KMP (a to się okaże dopiero po opuszczeniu skrzyni).
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w podobnych sprawach ? Czego mogę się spodziewać, bo rozmowa to jedno a jak przyjdzie do płacenia rachunku za serwis to druga sprawa, a nie zamierzam bulić za naprawę prawie nowej skrzyni... w końcu są jakieś normatywy zużycia na te elementy i na pewno nie jest to niespełna 30kkm
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w podobnych sprawach ? Czego mogę się spodziewać, bo rozmowa to jedno a jak przyjdzie do płacenia rachunku za serwis to druga sprawa, a nie zamierzam bulić za naprawę prawie nowej skrzyni... w końcu są jakieś normatywy zużycia na te elementy i na pewno nie jest to niespełna 30kkm
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- color1
- MODERATOR
- Posty: 413
- Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- Lokalizacja: Wawa
Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)
No i po wymianie (łożysko, tarcza, docisk, olej przekładniowy) - nastała cisza ale teraz widzę, że nie tylko o chrobot tu chodziło. Każde załączanie/rozłączanie sprzęgła było słyszalne wcześniej jeszcze w inny sposób (jakby lekki stuk, klekot, wyraźnie słyszalna praca elementów) których teraz brak.
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)
Czy to była wymiana w ramach gwarancji?
-
- Bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: 10 kwie 2012, 15:02
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC XL, 4x4, MT, SLS
- Gadu Gadu: 1624763
- Lokalizacja: Szwajcaria \ Łódź
Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)
color1; mam dokładnie ten sam problem, słychać metaliczny stuk przy każdym załączeniu/rozłączeniu sprzęgła. Byłem w 3 serwisach (1 w Polsce i 2 za granicą) i w każdym z nich mówili to samo, ten typ tak ma i nic nie da się zrobić. Na przeglądzie na 30.000 tyś gdy zgłosiłem problem, dolali oleju do skrzyni i powiedzieli że nic wiecej nie da się zrobić...
chyba jak będę w Polsce odwiedzę Twoje ASO.
chyba jak będę w Polsce odwiedzę Twoje ASO.
- color1
- MODERATOR
- Posty: 413
- Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- Lokalizacja: Wawa
Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)
W sumie do końca nie wiedziałem czy będzie w ramach gwarancji czy płatna, istotne jest że, problem był zgłaszany po 8 miesiącach i przebiegu coś około 7 tys. i to był mój argument bo pierwsze zgłoszenie zignorowano, teraz serwis również podjął ten argument i uznał że zrobi w ramach gwarancji (ale tylko tarcza i docisk + robota) - na tarczy/docisku (?) podobno klekotały sprężyny i była tu wada fabryczna (ale nie wiem jaki ma to związek z chrobotaniem przy puszczonym sprzęgle na biegu jałowym, bo właściwie z tym problemem się zgłosiłem), bo samo sprzęgło beż żadnych przepaleń i prawidłowo eksploatowane no i ledwo 27kkm.
Tylko nadmieniam że rok produkcji to 2010, może była jakaś felerna partia tych elementów...
Tylko nadmieniam że rok produkcji to 2010, może była jakaś felerna partia tych elementów...
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)
to w sumie szczęśliwe (finansowo) rozwiązanie. Miałeś jakieś dokumenty, które potwierdzały wcześniejsze (zignorowane przez ASO) zgłoszenie?
- color1
- MODERATOR
- Posty: 413
- Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- Lokalizacja: Wawa
Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)
nie bardzo... może w systemie wisiał jakiś opis zgłaszanych usterek, tego nie wiem.
w czasie jednej z poprzednich wizyt zgłosiłem problem, mechanicy się przejechali,posłuchali, stwierdzili że coś nie tak... czyli potwierdzili moje objawy i zakwalifikowali do rozebrania...
szczęśliwe czy nie, przy tym przebiegu nie wyobrażam sobie abym miał płacić za element fabrycznie wadliwy - zwłaszcza że gwarancja wprawdzie jest do pierwszego przeglądu ale ustalona na limit 30 kkm.
w czasie jednej z poprzednich wizyt zgłosiłem problem, mechanicy się przejechali,posłuchali, stwierdzili że coś nie tak... czyli potwierdzili moje objawy i zakwalifikowali do rozebrania...
szczęśliwe czy nie, przy tym przebiegu nie wyobrażam sobie abym miał płacić za element fabrycznie wadliwy - zwłaszcza że gwarancja wprawdzie jest do pierwszego przeglądu ale ustalona na limit 30 kkm.
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- wentyl
- Uzależniony
- Posty: 245
- Rejestracja: 01 lis 2010, 23:22
- Czym jeżdzę: 2.0 DOHC XL
- Lokalizacja: Kraków
Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)
Zastanawiam się, czy moja kijanka nie ma tej samej przypadłości, która męczyła twoją. Choć nic u mnie nie szumi na luzie. Ale przy obciążeniu (gwałtowniejszym dodaniu gazu) jest taki chrobot/terkot że masakra http://www.mojasportage.pl/viewtopic.php?f=7&t=2634 Może to te sprężyny na tarczy (to wada fabryczna)?
Kiedyś czarna kijanka, teraz czarny tuk tuk
- color1
- MODERATOR
- Posty: 413
- Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- Lokalizacja: Wawa
Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)
po prostu jechać do serwisu i okazać... może się okazać że tych usterek jest znacznie więcej, bo takich kwiatków być nie powinno, nie jest to normalne zużycie elementu....
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- color1
- MODERATOR
- Posty: 413
- Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- Lokalizacja: Wawa
Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)
A niech mi jeszcze ktoś podpowie w następującej sprawie: serwis twierdził, że demontowana była u mnie skrzynia biegów w celu diagnozy tej usterki - czy aby wymienić sprzęgło, łożysko i docisk konieczne jest spuszczanie całej skrzyni ?
Jeśli skrzynia była demontowana, to czy dwumas także ?
Mam niepokojący objaw który zauważyłem po odbiorze auta z serwisu, tzn. są silne drgania na pedale sprzęgła przy delikatnym jego wciśnięciu (młotkowanie, pulsowanie) - co to może być ? W czwartek jadę do ASO ponownie m.in. w tej sprawie i chciałbym się zabezpieczyć na wypadek dziwnych tłumaczeń... Nie było tego przed oddaniem samochodu...
Jeśli skrzynia była demontowana, to czy dwumas także ?
Mam niepokojący objaw który zauważyłem po odbiorze auta z serwisu, tzn. są silne drgania na pedale sprzęgła przy delikatnym jego wciśnięciu (młotkowanie, pulsowanie) - co to może być ? W czwartek jadę do ASO ponownie m.in. w tej sprawie i chciałbym się zabezpieczyć na wypadek dziwnych tłumaczeń... Nie było tego przed oddaniem samochodu...
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)
...."czy aby wymienić sprzęgło, łożysko i docisk konieczne jest spuszczanie całej skrzyni ?"...
niestety tak,
...."Jeśli skrzynia była demontowana, to czy dwumas także ?"....
a po kiego demontować koło zamachowe bez jego wymiany, czego tam szukać ?
jeśli już to zdjęli docisk żeby zobaczyć tarczę, a spieprzyć można wszystko, szczególnie w ASiO.
źle dokręcili docisk (nie przylega do koła zamachowego) i już będzie drgać, nie wszystkie śrubki dokręcili (bo się gdzieś jedna zapodziała albo dali inną i tez brak wyważenia i powód do drgań jest) , przeguby mogą być źle zestawione, też drga, co prawda w innych okolicznościach ale drga a nawet potrafi nieźle całym autem telepać.
ASiO potrafi !!!
niestety tak,
...."Jeśli skrzynia była demontowana, to czy dwumas także ?"....
a po kiego demontować koło zamachowe bez jego wymiany, czego tam szukać ?
jeśli już to zdjęli docisk żeby zobaczyć tarczę, a spieprzyć można wszystko, szczególnie w ASiO.
źle dokręcili docisk (nie przylega do koła zamachowego) i już będzie drgać, nie wszystkie śrubki dokręcili (bo się gdzieś jedna zapodziała albo dali inną i tez brak wyważenia i powód do drgań jest) , przeguby mogą być źle zestawione, też drga, co prawda w innych okolicznościach ale drga a nawet potrafi nieźle całym autem telepać.
ASiO potrafi !!!
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
- color1
- MODERATOR
- Posty: 413
- Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- Lokalizacja: Wawa
Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)
ha ha ha no to kolejny klops, kolejne 3.5 godziny poszło na sprawdzenie, że jest jednak wadliwy "nowy" docisk sprzęgła (coś podejrzewam, że mogli przy poprzedniej naprawie ściągnąć z innego serwisu, niekoniecznie pewny egzemplarz) tak więc za tydzień (bo tyle trzeba czekać na nową część) kolejna naprawa i zostawienie auta na cały dzień albo i dłużej...
Zauważyłem też, że prócz drgań na pedale sprzęgła jest również lekko wyczuwalne szarpanie przy delikatnym, powolnym ruszaniu.
Zauważyłem też, że prócz drgań na pedale sprzęgła jest również lekko wyczuwalne szarpanie przy delikatnym, powolnym ruszaniu.
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)
szarpanie to chyba norma, mam tak od nowościi występuje tylko w określonych warunkach atmosferycznych (przynajmniej ja tak skojarzyłem)
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika