Łożysko oporowe (wyciskowe)

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
Awatar użytkownika
color1
MODERATOR
Posty: 413
Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
Lokalizacja: Wawa

Łożysko oporowe (wyciskowe)

Postautor: color1 » 18 lip 2011, 21:24

Od jakiegoś czasu wyraźnie słychać w mojej kijance prace łożyska, tzn. na postoju - przy wciśniętym sprzęgle cisza, po puszczeniu sprzęgła słyszalne terkotanie - prośba o sprawdzenie Waszych autach (benz. 2.0) czy taki objaw występuje.
No i pytanie, czy to powód do wizyty w serwisie ?
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)

Postautor: soul » 18 lip 2011, 21:38

Przez kilka miesięcy kopałem się z koniem (KMP) właśnie w tej sprawie.
Dwa razy wymieniano łożysko ale to nie to.
Problem leży w łapie wyciskowej.
Wymieniono łapę i jest cisza. Pisk był powoli nie do zniesienia.
Obrazek

Awatar użytkownika
color1
MODERATOR
Posty: 413
Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
Lokalizacja: Wawa

Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)

Postautor: color1 » 19 lip 2011, 02:56

U mnie nie pisk tylko lekki chrobot... ale dam sobie rękę uciąć, że jeszcze 2 miesiące temu, nie było tego słychać.
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)

Awatar użytkownika
aBARTh
MODERATOR
Posty: 859
Rejestracja: 03 paź 2010, 10:17
Czym jeżdzę: Sportage "M" 1.6 2WD
Lokalizacja: okolice Świerklańca

Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)

Postautor: aBARTh » 19 lip 2011, 11:48

to Ja chyba mam podobny objaw w moim, na luzie słychać chrobotanie, a jak wcisnę sprzęgło cisza. tyle, że mam 1.6 a nie 2.0

ramon
Uzależniony
Posty: 192
Rejestracja: 19 lut 2011, 21:01
Czym jeżdzę: KIA S. V M+Smart 1,6 TGDI 150KM KIA S. III 1,6 GDi 135KM
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)

Postautor: ramon » 19 lip 2011, 12:01

Może się mylę ale z tego co wiem to łożysko oporowe pracuje na wciśniętym pedale sprzęgła (wydaje wtedy dziwne dźwięki jak jest zwalone ale w nowym aucie? :shock: ). Natomiast na puszczonym pedale sprzęgła gdy coś wydaje dźwięki to raczej łożysko ale na wałku skrzyni biegów, ale być może się mylę - proszę mnie poprawić w takim wypadku.
1,6 GDi "L" Techno Orange + pakiet orange + szklany dach

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)

Postautor: soul » 19 lip 2011, 12:12

ramon mylisz się.
Konstrukcja jest tak rozwiązana, ze łożysko wyciskowe nie siedzi w żadnym zabezpieczeniu tylko sobie luzem lata na wałku.
Łapa wyciskowa ma sprężynę drutową coś jak przy klapkach od wlewu paliwa.
Jeśli ta sprężyna jest zwalona tzn, źle wykonana lub łapa źle wyprofilowana to nie odciąga łapy do końca i może ona opierać się delikatnie o łożysko i drgać co powoduje takie a nie inne doznania dźwiękowe.
U mnie akurat piszczało przeraźliwie po pewnym czasie, na początku też tylko szumiało czy chrobotało.
Obrazek

ramon
Uzależniony
Posty: 192
Rejestracja: 19 lut 2011, 21:01
Czym jeżdzę: KIA S. V M+Smart 1,6 TGDI 150KM KIA S. III 1,6 GDi 135KM
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)

Postautor: ramon » 19 lip 2011, 12:23

a to sorry - nie zabłysnąłem ;)
1,6 GDi "L" Techno Orange + pakiet orange + szklany dach

Awatar użytkownika
color1
MODERATOR
Posty: 413
Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
Lokalizacja: Wawa

Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)

Postautor: color1 » 19 lip 2011, 12:39

No nic, za 3 tygodnie zapisuję się na pierwszy, roczny przegląd więc zgłoszę - zobaczymy co powiedzą.
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)

Awatar użytkownika
mkkrk
Bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 24 sie 2010, 20:47
Czym jeżdzę: GT Line HEV AWD, AE+ LTH HAR PNS 2TR
Lokalizacja: Kraków

Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)

Postautor: mkkrk » 19 lip 2011, 14:28

aBARTh pisze:to Ja chyba mam podobny objaw w moim, na luzie słychać chrobotanie, a jak wcisnę sprzęgło cisza. tyle, że mam 1.6 a nie 2.0

Ja słyszę to samo więc chyba nie ma znaczenia czy 1.6 czy 2.0
pozdrawiam
__________________________
GT Line HEV AWD, AE+ LTH HAR PNS 2TR
Była:
GT Line, 1.6T-GDI, AWD, DCT, FN2, dach
2.0 DOHC, AWD, XL+18 i dach

kris2000
Nowy
Posty: 21
Rejestracja: 21 mar 2011, 22:32
Czym jeżdzę: Astra II
1,8 benz.
Irmscher

Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)

Postautor: kris2000 » 09 sie 2011, 19:48

Panowie i jak z tym łożyskiem oporowym naprawiono....ogólnie oprócz tego mankamentu jesteście zadowoleni?

Awatar użytkownika
aBARTh
MODERATOR
Posty: 859
Rejestracja: 03 paź 2010, 10:17
Czym jeżdzę: Sportage "M" 1.6 2WD
Lokalizacja: okolice Świerklańca

Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)

Postautor: aBARTh » 09 sie 2011, 22:25

Tzn. u mnie to występuje baaardzo rzadko. Raz na jakiś dłuższy czas. Jak raz z tym byłem w ASO akurat jak na złość nie chciało nic chrobotać, więc nie mieli jak zdiagnozować :(

Ale ogólnie ja jestem bardzo zadowolony ze Sportka. Choć do pełni szczęścia brakuje mi pod maską 1.6 T-GDi 208KM, który będzie dostępny od nowego roku w Velosterze. Dopiąć do tego zawór upustowy HKS SSQV i :kierownik:

kris2000
Nowy
Posty: 21
Rejestracja: 21 mar 2011, 22:32
Czym jeżdzę: Astra II
1,8 benz.
Irmscher

Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)

Postautor: kris2000 » 10 sie 2011, 13:34

To dobrze, ze w porządku, a jaki do tej pory przebieg? ja ciągle zastanawiam się nad 1,7 crdi....ale dopiero będę prawdopodobnie zamawiał....w sumie zmianę auta szykuje na przyszły rok kwiecień- maj....i tak jak każdy z nas kolego, śledzę jak to auto się spisiuje....każdy z nas chciałby takie auto...tylko teraz chodzi o awaryjność....czy wystąpią jakieś defekty i ASO to naprawi i wyeliminuje....


Podrawiam

Gregor76
Bywalec
Posty: 40
Rejestracja: 07 sty 2011, 00:35
Czym jeżdzę: Fiat Ducato 2.3 MJT i Opel Vectra 1.8 16V, Astra H 1,6 115km

Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)

Postautor: Gregor76 » 14 sie 2011, 00:07

Co do łożyska to mój teść ma Alhambre 2001 1.9 TDI i to chrobotanie pojawiło sie też po przebigu ok 10 tys na domiar auto ma już uuułu 10 lat i ma przebieg 14.000 a do serwisu nie jeździł bo po co... :D



kris2000 pisze:....ja ciągle zastanawiam się nad 1,7 crdi....ale dopiero będę prawdopodobnie zamawiał....w sumie zmianę auta szykuje na przyszły rok kwiecień- maj....i tak jak każdy z nas kolego, śledzę jak to auto się spisiuje....każdy z nas chciałby takie auto...tylko teraz chodzi o awaryjność....czy wystąpią jakieś defekty i ASO to naprawi i wyeliminuje....


Sledze forum ok roku i też stoje przed wyborem silnika czy 1.6 czy 1.7. Auto ma byc dla żony bo sie uparła na KS a były opcje C-MAX od Forda albo Altea XL tam chociaz sa benzynki z Turbo

objechałem juz C- maxa 1.6 TDCI 115KM, C-maxa 1.6 EcoBoosta i KS 1.7 CRDi ... teraz umówilem sie na jazde 1.6

Awatar użytkownika
color1
MODERATOR
Posty: 413
Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
Lokalizacja: Wawa

Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)

Postautor: color1 » 17 sie 2011, 15:21

Byłem dziś w serwisie, pan mechanik stwierdził że nie słychać jakoś szczególnie tego chrobotania... i tyle w temacie.
Nie byłem dziś przygotowany na dłuższe prace serwisowe bo to większa chyba robota z tym łożyskiem (tylko wymiana oleju po roku i przegląd powłoki lakierniczej z wpisem do książki) więc się nie upierałem i poczekam do wczesnej zimy jak się zimno zrobi i zaczną mi znów stukać amorki/łączniki - bo numer serii kwalifikuje się do wymiany (zarówno łączniki jak i amorki) i wtedy zgłoszę kwestię łożyska - może będzie słychać bardziej ;)

Tak czy inaczej, chrobotanie jest, a być nie powinno.
W weekend udam się na jazdę próbną innym egzemplarzem to się ew. przekonam.
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)

Awatar użytkownika
cyberiusz
Bywalec
Posty: 79
Rejestracja: 19 sie 2010, 14:14
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1.6 GDI wersja XL + orange premium
Gadu Gadu: 766557
Lokalizacja: Płock

Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)

Postautor: cyberiusz » 17 sie 2011, 16:27

Color1 napisz ile zapłaciłeś za tą wymianę oleju i przegląd powłoki bo mnie niebawem też to czeka (pod koniec września) Chciałbym się zorientować czy w Płocku będzie podobna cena.
KIA Sportage III 1.6 GDI wersja XL (D2A) + orange premium

Awatar użytkownika
color1
MODERATOR
Posty: 413
Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
Lokalizacja: Wawa

Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)

Postautor: color1 » 18 sie 2011, 23:33

Byłem w Malibu a tam jest 10% rabat na hasło forumowe (hm... miało być 12% na części przeglądowe o ile olej się pod tym hasłem kryje...) - zapłaciłem 313 pln (wymiana 31, olej Lotos Q C3 177, filtr 28) w tym 76 za nadwozie (lakier).
Był w opcji Castrol ale... go nie rekomendują... :) ściema oczywiście bo umowę maja z Lotosem.
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)

Awatar użytkownika
olin
Uzależniony
Posty: 161
Rejestracja: 01 wrz 2010, 09:21
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDi L Sand Track
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)

Postautor: olin » 19 sie 2011, 11:55

za cały przegląd tylko tyle ? chyba sam olej i lakier mi mówili przegląd jakieś 600 - 700 (diagnostyka, filtry powietrza klimy itp)

Awatar użytkownika
color1
MODERATOR
Posty: 413
Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
Lokalizacja: Wawa

Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)

Postautor: color1 » 19 sie 2011, 17:42

Tylko tyle gdyż DOHC 2.0 benzyna ma "prawdziwy" przegląd dopiero po 24 m-cach - po roku jest obowiązkowa wymiana oleju, filtra i sprawdzenie lakieru. Po roku pełny przegląd chyba tylko w dieslach, ale poczytajcie dokładnie instrukcję - tam są opisane zasady przeglądów. Pełny faktycznie coś około 800 zeta.
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)

Awatar użytkownika
Bodzio_s40
Uzależniony
Posty: 169
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
Czym jeżdzę: Kia SPORTAGE 1.7CRDI FUSION (WD)

Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)

Postautor: Bodzio_s40 » 19 sie 2011, 18:51

w dieslach przeglad jest po 30 tys. jest to normalny serwis,nie tylko olej i filtr

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)

Postautor: puder12 » 03 kwie 2012, 22:33

soul pisze:Przez kilka miesięcy kopałem się z koniem (KMP) właśnie w tej sprawie.
Dwa razy wymieniano łożysko ale to nie to.
Problem leży w łapie wyciskowej.
Wymieniono łapę i jest cisza. Pisk był powoli nie do zniesienia.


Też mam problem z "chrobotaniem" i to od pierwszego dnia eksploatacji.
Zastanawiam się jak długo wytrzymam zanim pojadę do serwisu - mam obawy o fachowość napraw, zwłaszcza że zamiast poprawić "fachowcy" mogą coś jeszcze popsuć przy okazji grzebania w skrzyni.

Czy wymiana tej łapy wymaga demontażu koła dwumasowego? Mam złe doświadczenia co do wymiany tego podzespołu w poprzednim aucie.

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: Łożysko oporowe (wyciskowe)

Postautor: soul » 03 kwie 2012, 23:12

Sprzęgło przecież zostaje na silniku w manualu, zresztą homokinetyk w automacie również.
Łapa jest na skrzyni biegów bo sterują nią siłownik hydrauliczny.
Obrazek


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap