automat - problem
- Johny-m
- Bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 maja 2011, 07:05
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI kolor DARKGUN METAL AWD AT
- Lokalizacja: Kraków
automat - problem
Witam
Zwracam się zwłaszcza do użytkowników automatycznej skrzyni biegów, dzisiaj w trasie przytrafiła mi się dziwna sytuacja, jadąc za poprzedzającym mnie pojazdem, miałem włączony tempomat i activ eco, gdy nadarzyła się okazja wyprzedzenia go wyskoczyłem na przeciwny pas ruchu i wcisnąłem pedał przyspieszenia (gazu) do samej podłogi i wtedy trochę się zdziwiłem , gdyż kijanka zamiast przyspieszyć tylko redukowała biegi chyba o trzy do uzyskania maksymalnych obrotów, jeszcze przed czerwoną skalą, poruszałem się wtedy z prędkością około 80km/h, nie pozostało mi nic innego jak tylko powrócić na poprzedni pas ruchu , za chwilę gdy znowu była możliwość wykonania manewru wyprzedzania, po uprzednim szybkim przełączeniu na „manual” i powrotem na automat , wyłączeniu activ eco i chyba tempomatu także ponownie wcisnąłem gaz do dechy, już nie zmieniając pasa ruch, i znowu automat zaczął redukować biegi jak wcześniej nie przyspieszając?????
Po następnej chwili, może dwóch, gdy już „wszystko” wyłączyłem i włączyłem, sam już nie wiem co, ale spokojnie sprawdzając przyspieszenie, hamowanie, zmianę biegów w trybie „ręcznym” mojego pojazdu, udało mi się normalnie już wyprzedzić pojazd, który jechał przede mną
Opisuje to zdarzenie gdyż cała dalsza trasa do domu, jakieś 330 km, przebiegała już normalnie, nawet jeszcze przed chwilą wyjechałem na mały rekonesans, przetestowałem wszelakie możliwości przyspieszania i wszystko działa poprawnie.
W związku z tym mam pytanie czy kiedyś coś podobnego przytrafiło się użytkownikom automatu i czy z takim dziwnym zjawiskiem udać się do serwisu, czy serwis coś pomoże skoro obecnie wszystko jest OK.???
dzięki i pozdrawiam
Zwracam się zwłaszcza do użytkowników automatycznej skrzyni biegów, dzisiaj w trasie przytrafiła mi się dziwna sytuacja, jadąc za poprzedzającym mnie pojazdem, miałem włączony tempomat i activ eco, gdy nadarzyła się okazja wyprzedzenia go wyskoczyłem na przeciwny pas ruchu i wcisnąłem pedał przyspieszenia (gazu) do samej podłogi i wtedy trochę się zdziwiłem , gdyż kijanka zamiast przyspieszyć tylko redukowała biegi chyba o trzy do uzyskania maksymalnych obrotów, jeszcze przed czerwoną skalą, poruszałem się wtedy z prędkością około 80km/h, nie pozostało mi nic innego jak tylko powrócić na poprzedni pas ruchu , za chwilę gdy znowu była możliwość wykonania manewru wyprzedzania, po uprzednim szybkim przełączeniu na „manual” i powrotem na automat , wyłączeniu activ eco i chyba tempomatu także ponownie wcisnąłem gaz do dechy, już nie zmieniając pasa ruch, i znowu automat zaczął redukować biegi jak wcześniej nie przyspieszając?????
Po następnej chwili, może dwóch, gdy już „wszystko” wyłączyłem i włączyłem, sam już nie wiem co, ale spokojnie sprawdzając przyspieszenie, hamowanie, zmianę biegów w trybie „ręcznym” mojego pojazdu, udało mi się normalnie już wyprzedzić pojazd, który jechał przede mną
Opisuje to zdarzenie gdyż cała dalsza trasa do domu, jakieś 330 km, przebiegała już normalnie, nawet jeszcze przed chwilą wyjechałem na mały rekonesans, przetestowałem wszelakie możliwości przyspieszania i wszystko działa poprawnie.
W związku z tym mam pytanie czy kiedyś coś podobnego przytrafiło się użytkownikom automatu i czy z takim dziwnym zjawiskiem udać się do serwisu, czy serwis coś pomoże skoro obecnie wszystko jest OK.???
dzięki i pozdrawiam
-
- MODERATOR
- Posty: 501
- Rejestracja: 13 paź 2010, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD
- Lokalizacja: Kraków
Re: automat - problem
Potestuj w wolnej chwili czy nie ma jakiejś zależności pomiędzy tym Activ Eco , a tempomatem. Może jest coś takiego, że jak włączysz Eco i potem tempotmat to zapamiętuje się ta "konfiguracja" i mimo wyłączenia trybu Eco, tempomat zachowuje się jakby Eco było włączone. Ktoś już pisał na forum, że w trybie Eco samochód jest wyraźnie mułowaty...
Spróbuj takiego manewru jak opisałeś w takich konfiguracjach:
1)
Tempomat: ON - > Active Eco: ON
Pedał gazu: ogień
2)
Tempomat: ON > Active Eco: OFF
Pedał gazu: ogień
3)
Tempomat: OFF -> Active Eco: ON
Pedał gazu - ogień
4)
Tempomat: OFF -> Active Eco: OFF
Pedał gazu - ogień
Zwróć przy tym uwagę czy sytuacje nie powtarza się za każdym razem kiedy jeden z systemów jest ON. Jeśli się powtarza bez żadnej reguły to jedź do ASO. Może są jakieś stany "nieustalone", w które udało Ci się wprowadzić elektronikę, a których inżynierowie nie przewidzieli
Jeśli teraz wszystko jest OK, to nie ma sensu jechać do ASO - jak już ktoś pisał w ASO jest tak, że jak nie ma usterki w chwili kiedy serwisant sprawdza samochód to oznacza, że samochód jest sprawny
A najlepiej w trakcie w/w testów nagrywaj ich przebieg kamerą lub telefonem - może te dowody pomogą Panom z ASO ...
Spróbuj takiego manewru jak opisałeś w takich konfiguracjach:
1)
Tempomat: ON - > Active Eco: ON
Pedał gazu: ogień
2)
Tempomat: ON > Active Eco: OFF
Pedał gazu: ogień
3)
Tempomat: OFF -> Active Eco: ON
Pedał gazu - ogień
4)
Tempomat: OFF -> Active Eco: OFF
Pedał gazu - ogień
Zwróć przy tym uwagę czy sytuacje nie powtarza się za każdym razem kiedy jeden z systemów jest ON. Jeśli się powtarza bez żadnej reguły to jedź do ASO. Może są jakieś stany "nieustalone", w które udało Ci się wprowadzić elektronikę, a których inżynierowie nie przewidzieli
Jeśli teraz wszystko jest OK, to nie ma sensu jechać do ASO - jak już ktoś pisał w ASO jest tak, że jak nie ma usterki w chwili kiedy serwisant sprawdza samochód to oznacza, że samochód jest sprawny
A najlepiej w trakcie w/w testów nagrywaj ich przebieg kamerą lub telefonem - może te dowody pomogą Panom z ASO ...
- Johny-m
- Bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 maja 2011, 07:05
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI kolor DARKGUN METAL AWD AT
- Lokalizacja: Kraków
Re: automat - problem
dzięki za pomoc.
właśnie takie testy robiłem wieczorkiem na obwodnicy i nowym "odcinku" S7, wszystko OK.
może to tylko chwilowy błąd elektroniki??
nie pozostaje mi nic innego tylko obserwować czy takie zachowanie się powtórzy, oby nie
pozdrawiam
właśnie takie testy robiłem wieczorkiem na obwodnicy i nowym "odcinku" S7, wszystko OK.
może to tylko chwilowy błąd elektroniki??
nie pozostaje mi nic innego tylko obserwować czy takie zachowanie się powtórzy, oby nie
pozdrawiam
-
- Uzależniony
- Posty: 353
- Rejestracja: 27 wrz 2010, 09:12
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.6 GDI/
Ceed 1.6 cdri - Lokalizacja: Borkowo/Gdańsk
Re: automat - problem
przy dluzszych trasach temopomat sie potrafi zawiesic. Mi sie nie wlaczal gdy jechalem non stop kilka godzin. Kolega w innym watku tez na to nazekal
1.6 GDI M DarkGunMetal
pzdr
dc
pzdr
dc
- Bodzio_s40
- Uzależniony
- Posty: 169
- Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
- Czym jeżdzę: Kia SPORTAGE 1.7CRDI FUSION (WD)
Re: automat - problem
to jakies zabezpieczenie tempomatu,mi tez nie dzialal(zawsze po dluzszej jezdzie)wystarczy nacisnac hamulec i juz dziala probowalem i zgadza sie-pojechalem z tym do serwisu i nawet nie zdazylem im tego wytlumaczyc do konca...powiedzieli...tak,tak przy dluzszej jezdzie i ponownym odpaleniu i wogole....
- Johny-m
- Bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 maja 2011, 07:05
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI kolor DARKGUN METAL AWD AT
- Lokalizacja: Kraków
Re: automat - problem
nie sądzę aby to był problem tempomatu, ale nigdy nic nie wiadomo
Re: automat - problem
Twoja historia jak nic przypomina mi historie znajomego, ktory kupil Renault Scenic i opowiadal swoje przeboje. Chcial przyspieszyc a auto tylko do 80km/h i nic wiecej. Okzazlo sie, ze przypadkowo wlaczyl jakis ogranicznik predkosci, gdzie bylo ustawione na 80 i stad takie numery. Ale moja kijanka takiego cuda nie posiada i Twoja zapewne tez. No chyba, ze cos dolozyli potajemnie
- Johny-m
- Bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 maja 2011, 07:05
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI kolor DARKGUN METAL AWD AT
- Lokalizacja: Kraków
Re: automat - problem
może ten gościu, którego chciałem wyprzedzić, miał jakiś system anty kijankowy
-
- Bywalec
- Posty: 36
- Rejestracja: 28 mar 2017, 16:03
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 Benzyna SLS Automat XL
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: automat - problem
Witam mam pytanie....odebrałem dziś auto od gazownika i mam problem....podczas ruszania a dokładnie włączenia R, bo mam automat, zauważyłem drgania na pedale hamulca ..podczas jazdy nic się nie dzieje....
po jakimś czasie na D zrobiło się podobnie podczas postoju z wciśniętym hamulcem.... po paru km przestało po jakimś czasie znów się problem pojawił
czy to może być problem ze skrzynią, coś mi spitolili.... czy może kwestia że był wyłączony aku może teraz skrzynia musi sie ułożyć na P i N nic się nie dzieje..
ogólnie auto śmiga jak tralala tylko te wibracje na pedale hamulca zaznaczam czasami.... auto rozgrzane ..... zobaczę na zimnym jutro
macie jakieś pomysły?
może poducha pod silnikiem lub skrzynią wiecie jak takie majstry testują auta palnik i do przodu lub akurat jakiś zbieg okoliczności......?
po jakimś czasie na D zrobiło się podobnie podczas postoju z wciśniętym hamulcem.... po paru km przestało po jakimś czasie znów się problem pojawił
czy to może być problem ze skrzynią, coś mi spitolili.... czy może kwestia że był wyłączony aku może teraz skrzynia musi sie ułożyć na P i N nic się nie dzieje..
ogólnie auto śmiga jak tralala tylko te wibracje na pedale hamulca zaznaczam czasami.... auto rozgrzane ..... zobaczę na zimnym jutro
macie jakieś pomysły?
może poducha pod silnikiem lub skrzynią wiecie jak takie majstry testują auta palnik i do przodu lub akurat jakiś zbieg okoliczności......?
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2017, 12:11 przez Grochu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Uzależniony
- Posty: 228
- Rejestracja: 12 lip 2014, 22:27
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 140km 2006
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: automat - problem
Sprawdź czy problem występuje na benzynie.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: automat - problem
Pisz po polsku, bo tego nie da się czytać.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Bywalec
- Posty: 36
- Rejestracja: 28 mar 2017, 16:03
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 Benzyna SLS Automat XL
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: automat - problem
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2017, 20:37 przez Grochu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1469
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: automat - problem
Grochu pisze: jak myślicie
Myślimy, że dalej nie przeczytałeś sugestii kolegów o tym abyś zaczął pisać tak, aby można Cię zrozumieć...
-
- Bywalec
- Posty: 36
- Rejestracja: 28 mar 2017, 16:03
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 Benzyna SLS Automat XL
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: automat - problem
Widzę ze tu człowiek musi rysować.... zeby ktoś coś zrozumiał.... ale dzieki... pozdro
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: automat - problem
Wystarczy że będziesz pisał po polsku a nie po grochowemu
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: automat - problem
Czy drgania występują również na PB?
Czy jakieś domontowane podzespoły LPG nie mają styczności z układem hamulcowym - serwo, pompa, itp.
Czy podczas montażu coś nie zostało wygięte, inaczej zamontowane?
Czy jakieś domontowane podzespoły LPG nie mają styczności z układem hamulcowym - serwo, pompa, itp.
Czy podczas montażu coś nie zostało wygięte, inaczej zamontowane?
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Bywalec
- Posty: 36
- Rejestracja: 28 mar 2017, 16:03
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 Benzyna SLS Automat XL
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: automat - problem
Witam sorki wielkie za moje mało zrozumiałe posty..... przepraszam wszystkich których w jakikolwiek sposób uraziłem.
Opisałem mój problem też na (Silnik -lpg) wiem nie powinienem zakładać wątków tu i tam ale wkleję wam to co tam napisałem...... jeszcze raz sorki.
Witam. Wierzcie mi, że spać mi nie dawało o co chodzi. Próbowałem na wszystkie sposoby gaz benzyna raz na gazie drgało raz na benzynie raz na "R" raz "D" jasny szlag mnie trafiał. Sprawdziłem wszystkie połączenia i co, i nic. Wszycho ok. Dolałem trochę płynu chłodzącego bo gazownik mówił że może trochę ubyć, bo wpinają się w układ chłodzenia. Wyobraźcie sobie sytuację, że zaciągnąłem ręczny, włączyłem np: "D" puszczam hamulec nożny i cisza zero drgań. Duszę pedał hamulca drgania, włączam xenony itp, robię jak największe obciążenie na silnik i wali jak cholera, że aż na całym samochodzie słychać ale tylko podczas naciśnięcia hamulca na postoju i włączenia na skrzyni "D" lub "R". I co się okazało - znalazłem problem. Przecięli wąż od układu chłodzenia koło serwa i dali tam obejmę metalową tak niefortunnie, że śruba którą dokręcamy obejmę była na styk z serwem, w momencie naduszenia hamulca zaczynała delikatnie w rytm pracy silnika pukać w serwo, dlatego ta oznaka drgającego pedału hamulca. Jak włączyłem xenony, grzane fotele, itp. wszystko co obciąża silnik, drgania były jeszcze większe. Obejma lekko przestawiona i.. CISZA. CO ZA RADOŚĆ.
Opisałem mój problem też na (Silnik -lpg) wiem nie powinienem zakładać wątków tu i tam ale wkleję wam to co tam napisałem...... jeszcze raz sorki.
Witam. Wierzcie mi, że spać mi nie dawało o co chodzi. Próbowałem na wszystkie sposoby gaz benzyna raz na gazie drgało raz na benzynie raz na "R" raz "D" jasny szlag mnie trafiał. Sprawdziłem wszystkie połączenia i co, i nic. Wszycho ok. Dolałem trochę płynu chłodzącego bo gazownik mówił że może trochę ubyć, bo wpinają się w układ chłodzenia. Wyobraźcie sobie sytuację, że zaciągnąłem ręczny, włączyłem np: "D" puszczam hamulec nożny i cisza zero drgań. Duszę pedał hamulca drgania, włączam xenony itp, robię jak największe obciążenie na silnik i wali jak cholera, że aż na całym samochodzie słychać ale tylko podczas naciśnięcia hamulca na postoju i włączenia na skrzyni "D" lub "R". I co się okazało - znalazłem problem. Przecięli wąż od układu chłodzenia koło serwa i dali tam obejmę metalową tak niefortunnie, że śruba którą dokręcamy obejmę była na styk z serwem, w momencie naduszenia hamulca zaczynała delikatnie w rytm pracy silnika pukać w serwo, dlatego ta oznaka drgającego pedału hamulca. Jak włączyłem xenony, grzane fotele, itp. wszystko co obciąża silnik, drgania były jeszcze większe. Obejma lekko przestawiona i.. CISZA. CO ZA RADOŚĆ.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: automat - problem
Brawo ja
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika