Sportage V, a wymiany oleju

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
riczi83
Bywalec
Posty: 107
Rejestracja: 30 mar 2021, 12:55
Czym jeżdzę: 1.6 GDI BLACK EDITION Biała Perła
Lokalizacja: Turek

Re: Sportage V, a wymiany oleju

Postautor: riczi83 » 22 lis 2022, 09:34

Wymieniajcie olej tu filmik z opiłkami w nowym aucie po 6 tyś km https://www.youtube.com/watch?v=cef-nJ3lUyY

Piejar
Uzależniony
Posty: 292
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Sportage V, a wymiany oleju

Postautor: Piejar » 22 lis 2022, 16:56

Zawsze mam ubaw jak oglądam takich patafianów którzy na wszystkim "znają się lepiej". Myślę że gość powinien jeździć jakimś solidnym Polonezem albo PF 126p, wymieniać olej co 5 tys km i cieszyć się remontem kapitalnym silnika co 100 tys km. Bo te szajsy koreańskie z tymi wtryskowywaczami to zwykle narażanie klienta na niekorzystne rozporządzanie mieniem.
Opiłki w oleju w misce czy w filtrze? Czemu nie. Po to jest filtr aby je zatrzymać. Tam właśnie mają być a nie krążyć w silniku. Po to się wymienia olej i filtry żeby okresowo usunąć zanieczyszczenia wraz z filtrem i olejem. A pamiętacie gdzie pf126 miał filtr oleju? :niewiem:
Powiadają, skoro jesteś taki mądry to dlaczego jesteś taki biedny? No, ale my dumni idziemy do przodu: elektryczny PiS - vagen będzie zbudowany w oparciu o chińską myśl techniczną. Nie będzie Niemiec pluł nam w twarz. A polskich samochodów spalinowych już nigdy nie będzie. Będą tylko mędrcy od wymieniania oleju kilka razy częściej niż sugeruje producent. No bo on się nie zna, bo chce nas okraść i zepsuć nam samochód.

Lunar GT
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 01 sie 2022, 19:38
Czym jeżdzę: Sportage V HEV GT 4WD + wszystko (prócz dziury w dachu).
Lokalizacja: Śląsk

Re: Sportage V, a wymiany oleju

Postautor: Lunar GT » 22 lis 2022, 18:06

Piejar pisze:elektryczny PiS - vagen będzie zbudowany w oparciu o chińską myśl techniczną.

1. To nie jest forum polityczne
2. Chyba masz słabą wiedzę na temat chińskiej myśli technicznej, zwłaszcza dotyczącej samochodów elektrycznych, a o porównaniu jej z tą której nie ma nawet nie mówię.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2022, 21:45 przez Lunar GT, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Sportage V, a wymiany oleju

Postautor: diselboy » 22 lis 2022, 20:40

@ Piejar
"A pamiętacie gdzie pf126 miał filtr oleju? :niewiem:"
Przypomnę, na dużym kole pasowym była dokręcana śrubami M6 "pokryweczka" tam był filtr oleju, odśrodkowy dla ciekawości i bardzo skuteczny. Jak dobrze pamiętam 125 też to miał.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Piejar
Uzależniony
Posty: 292
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Sportage V, a wymiany oleju

Postautor: Piejar » 22 lis 2022, 23:21

Tak... Pewno był skuteczny ale na skutek światowego spisku wszyscy stosują filtry innego rodzaju :-)

Awatar użytkownika
Tom16v
Nasz Człowiek
Posty: 673
Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV

Re: Sportage V, a wymiany oleju

Postautor: Tom16v » 13 lut 2023, 21:59

Mam pytanie jaki olej do nq5 hev czy lać ten z serwisu zalecany na przeglądzie czy polecacie kupić coś swojego millers motul itp. Jaki może ktoś w hev już wymieniał i podpowie jaki kupić ewentualnie
Dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
michal55yh
MODERATOR
Posty: 876
Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
Lokalizacja: Lubań

Re: Sportage V, a wymiany oleju

Postautor: michal55yh » 18 lut 2023, 14:10

Ze swojej strony polecałbym jednak ten olej, który leje ASO. W razie (odpukać) późniejszych awarii nikt nie będzie doszukiwał się problemu w oleju. Wiem, że za moment może uruchomić się burza dotycząca tego co napisałem, ale co tam :lol:

W moim roboczym Doblo Multijet od zawsze lany był jeden z tańszych olei. Za moment na blacie wyskoczy 300 tyś km i zero problemów (prócz wtrysków ale to nie wina oleju). Za to wymieniam go często, bo co ok 10-13 tys km, czyli co ok 4 miesiące.
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona :wmur: Kia Stinger GT-Line :niewiem:
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M

daro_m
Bywalec
Posty: 36
Rejestracja: 19 lut 2022, 09:56
Czym jeżdzę: Kia Sportage V 1.6 MHEV 180KM 7DCT FWD Business Line

Re: Sportage V, a wymiany oleju

Postautor: daro_m » 04 mar 2023, 13:25

Jakimś cudem minął rok jazdy KSV i byłem na obowiązkowej wymianie oleju w serwisie. Według faktury zalano KIA OIL 0w20 ACEA C5. Jak dobrze pamiętam to przy wymianie oleju przy przebiegu ok 2000 km zaleli mi Totala i w tym samym serwisie. Nie wiem skąd ta zmiana ale dziwne.

ASX_
Bywalec
Posty: 36
Rejestracja: 01 lis 2021, 13:11
Czym jeżdzę: QL 1.6GDI M

Re: Sportage V, a wymiany oleju

Postautor: ASX_ » 25 kwie 2023, 20:30

Zajrzyj do instrukcji obsługi, wszystko się wyjaśni i zdziwienie minie.

jrybis
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 08 sie 2023, 13:48
Czym jeżdzę: Sportage M+Smart 2023 MHEV

Re: Sportage V, a wymiany oleju

Postautor: jrybis » 03 paź 2023, 18:24

Dzień dobry

Byłem na wymianie oleju po 3000 km. Zdziwiła mnie duża ilość opiłków w filtrze,
Czy to normalne ?

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Sportage V, a wymiany oleju

Postautor: diselboy » 03 paź 2023, 18:39

na pierwszą wymianę możliwe.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

tomaszw
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 01 paź 2023, 11:23
Czym jeżdzę: Sportage NQ5 BL 180KM

Re: Opiłki w filtrze

Postautor: tomaszw » 04 paź 2023, 12:27

Normalne. Po to się robi takie przeglądy przy małym przebiegu. Nie ma co wierzyć w super dopracowane silniki i że można robić przegląd co 15 000 albo 30 000 km.

Piejar
Uzależniony
Posty: 292
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Opiłki w filtrze

Postautor: Piejar » 04 paź 2023, 16:07

Opiłki w filtrze czy w misce nie stanowią problemu. Po to jest filtr aby je zatrzymać a miska jest naturalnym odstojnikiem. Zresztą przeważnie dno nie jest gładkie tylko ma zaglebienia żeby ewentualne osady tam się odkładały. Gdybyś po każdej wymianie miał w filtrze opiłki to może być problem ale przy pierwszej to nie rwałbym wlosow. Masz 7 bodajże lat gwarancji na blok silnika. Ja mam dwa piętnastoletnie auta Kia i Hyundai i z silnikami problemow brak. Od wielu wymian w swoich autach przelewam olej przez sitko z silnym magnesem ale nic mi się tam nie złapało. Inna sprawa że magnes działa tylko na ferromagnetyki a opiłki aluminium do niego się nie przykleją. Kiedyś łysy z YT robił wielki raban bo w misce nowej beemki czy merca znalazł opiłki ferromagnetyczne. Ale po to jest miska i po to jest filtr żeby je odsiać z oleju.

Awatar użytkownika
michal55yh
MODERATOR
Posty: 876
Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
Lokalizacja: Lubań

Re: Sportage V, a wymiany oleju

Postautor: michal55yh » 08 paź 2023, 09:15

Możliwe i raczej normalne. Filtr spełnił swoją rolę.
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona :wmur: Kia Stinger GT-Line :niewiem:
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap