Cześć,
Zbliża się odbiór 5. Tutaj moje pytanie. Czy z waszego doświadczenia warto pokryć folią klapę z przodu? Pytam, gdyż znajomy posiadający nowe auto japońskiej marki oberwał kamykiem na drodze i doszło do zdarcia lakieru do samego podkładu. Wyciągnął z tego wniosek, że teraz lakiery są bardzo cienkie i warto taką opcję rozważyć. Zadzwoniłem więc w odpowiednie miejsce i zaproponowano ogarniecię folią całego przodu oraz lusterek i klemek, a resztę ceramiką. Cena okazała się na tyle wysoka, że zacząłem wątpić w cały zabieg. Po prostu nie wiem czy warto wykładać na to tysiące złotówek.
Pozdrawiam
Zabezpieczenie karoserii w V
Re: Zabezpieczenie karoserii w V
Myślisz,ze jak oberwiesz porządnie kamieniem, to folia pomoże... ?.. może delikatnie mniej będzie to widać, ale co potem z folią jakbyś chciał to uszkodzenie naprawić ..?
Też kiedyś o tym myślałem, żeby położyć folię tylko na przód..
Trzy lata temu mając kilka miesięcy KS IV także oberwałem kamykiem w maskę. Kupiłem na Allegro lakier zgodny z kodem, kapnąłem delikatnie na odprysk i próbowałem sam ten odprysk zatuszować, szlifując go na różniste sposoby, jednak i tak pod kątem było to widać..
Gdy zbliżał się przegląd okresowy po 2 latach w ASO, na kilka dni przed wyznaczonym terminem, znowu delikatnie kapnąłem w to miejsce, a umawiając się na przegląd wspomniałęm, że przy okazji przeglądu okresowego, będę miał też prośbę o naprawienie odprysku.
Po przeglądzie okresowym w ASO, przyszedł z kolei gość z malarni obejrzeć moją "plamę"... wziął auto i po jakiejś pół godzinie przyprowadził gotowe. Tak zeszlifował tą plamę, wypolerował całą maskę, że kompletnie nie było już żadnego śladu. Maska jak nowa i co ciekawe za to nic nie zapłaciłem..
KS IV jakieś trzy tygodnie temu sprzedałem, a za ok. 2 tygodni odbieram KS V i nie zamierzam nakładać żadnej foli.
Też kiedyś o tym myślałem, żeby położyć folię tylko na przód..
Trzy lata temu mając kilka miesięcy KS IV także oberwałem kamykiem w maskę. Kupiłem na Allegro lakier zgodny z kodem, kapnąłem delikatnie na odprysk i próbowałem sam ten odprysk zatuszować, szlifując go na różniste sposoby, jednak i tak pod kątem było to widać..
Gdy zbliżał się przegląd okresowy po 2 latach w ASO, na kilka dni przed wyznaczonym terminem, znowu delikatnie kapnąłem w to miejsce, a umawiając się na przegląd wspomniałęm, że przy okazji przeglądu okresowego, będę miał też prośbę o naprawienie odprysku.
Po przeglądzie okresowym w ASO, przyszedł z kolei gość z malarni obejrzeć moją "plamę"... wziął auto i po jakiejś pół godzinie przyprowadził gotowe. Tak zeszlifował tą plamę, wypolerował całą maskę, że kompletnie nie było już żadnego śladu. Maska jak nowa i co ciekawe za to nic nie zapłaciłem..
KS IV jakieś trzy tygodnie temu sprzedałem, a za ok. 2 tygodni odbieram KS V i nie zamierzam nakładać żadnej foli.
-
- Nowy
- Posty: 14
- Rejestracja: 24 gru 2012, 22:08
- Czym jeżdzę: kia sportage V PHEV 6AT 4WD + szklany dach
Re: Zabezpieczenie karoserii w V
zaproponowano ogarniecię folią całego przodu oraz lusterek i klemek, a resztę ceramiką
A ile Panu zaśpiewali za taką przyjemność. Ja auto odebrałam 2 miesiące temu i jak patrzę na jakość lakieru to jestem przerażona dlatego też się zastanawiam nad ceramiką. I nawet nie chodzi o zabezpieczenie tylko żeby on jakoś ładnie wyglądał
A ile Panu zaśpiewali za taką przyjemność. Ja auto odebrałam 2 miesiące temu i jak patrzę na jakość lakieru to jestem przerażona dlatego też się zastanawiam nad ceramiką. I nawet nie chodzi o zabezpieczenie tylko żeby on jakoś ładnie wyglądał
-
- Nowy
- Posty: 14
- Rejestracja: 02 mar 2022, 12:38
- Czym jeżdzę: Póki co jeżdzę astrą w benzynie. Niedługo Sportage
Re: Zabezpieczenie karoserii w V
Ponad 8000
A jaki kolor i co się dzieje po dwóch miesiącach jeśli mogę?
A jaki kolor i co się dzieje po dwóch miesiącach jeśli mogę?
-
- Bywalec
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 lut 2022, 09:56
- Czym jeżdzę: Kia Sportage V 1.6 MHEV 180KM 7DCT FWD Business Line
Re: Zabezpieczenie karoserii w V
Swojego Sportydża zabezpieczyłem powłoką elastomerową 9H. Przed wykonaniem tej czynności oczywiście była korekta, wyprowadzenie lakieru, następnie nałożenie powłoki oraz na koniec dodatkowej powłoki hydrofobowej na lakier (+szyby). Na felgi trafiło również odpowiednie zabezpieczenie.
Wykonanie całej procedury, ciężkiej pracy zajęło kilka dni lecz profesjonalizm studia stanął na wysokości zadania. Świetną robotę mi wykonali, a efekt piorunujący. Lakier osiągnął głębię koloru oraz uzyskał szklistość
Dodatkowo w pewne miejsca czyli słupki B, klamki, progi tylnych drzwi oraz na tylny zderzak trafiła folia PPF.
Klapę odpuściłem bo koszta robią się piorunujące.
Tak czy inaczej polecam wykonanie tego bo ułatwia życie w utrzymaniu KIA
Wykonanie całej procedury, ciężkiej pracy zajęło kilka dni lecz profesjonalizm studia stanął na wysokości zadania. Świetną robotę mi wykonali, a efekt piorunujący. Lakier osiągnął głębię koloru oraz uzyskał szklistość
Dodatkowo w pewne miejsca czyli słupki B, klamki, progi tylnych drzwi oraz na tylny zderzak trafiła folia PPF.
Klapę odpuściłem bo koszta robią się piorunujące.
Tak czy inaczej polecam wykonanie tego bo ułatwia życie w utrzymaniu KIA
- tomek1317
- Bywalec
- Posty: 59
- Rejestracja: 10 cze 2015, 12:49
- Czym jeżdzę: TGDI 1.6 M+smart. Black Pearl
2023 - Lokalizacja: WPR
Re: Zabezpieczenie karoserii w V
Tylko przedstawię krótki kosztorys zabezpieczenia cienką folią (tak jak Panowie mi przedstawili w dobry zakładzie). Miałem wgniotkę na drzwiach pasażera, typowo parkingowa. Ktoś tak przywalił, że na rancie farba zeszła do podkładu i wgniecenie widać z dwóch metrów. Wyciągnięcie wgniotki i lakier punktowy - 250 PLN. Z tego akurat jestem bardzo zadowolny.
Wracając do tematu: FRONT BODY - maska, reflektory, przednie błotniki, krawędzie drzwi przednich i lakier za klamkami przednimi cena 4500.
FULL BODY - całe auto bez dachu i tylnej klapy cena 9000 złotych.
Ja mam inny dylemat bo zauważyłem już kilka poważnych wgniotek na chłodnicy w przodu. W starej sportage 3 założyłem sobie "siatkę tuningową" za przednim grillem, która zatrzymywała na trasie, przy dużych prędkościach muchy, osy i jakieś kamienie o średnicy większej niż 5mm.
Wiem, że w sportage 5 są ruchome klapki, ale poważnie zastanawiam się żeby jakoś z przodu, zaraz za fabrycznym grillem, nie zrobić jakiegoś "wiejskiego" tuningu i zabezpieczyć czymś chłodnicę. Poniżej umieszczam zdjęcie z internetu, ale gość chyba musiał zdejmować coś od komory silnika żeby założyć takie siatki.
Jakie są Wasze sugestie/pomysły?
Wracając do tematu: FRONT BODY - maska, reflektory, przednie błotniki, krawędzie drzwi przednich i lakier za klamkami przednimi cena 4500.
FULL BODY - całe auto bez dachu i tylnej klapy cena 9000 złotych.
Ja mam inny dylemat bo zauważyłem już kilka poważnych wgniotek na chłodnicy w przodu. W starej sportage 3 założyłem sobie "siatkę tuningową" za przednim grillem, która zatrzymywała na trasie, przy dużych prędkościach muchy, osy i jakieś kamienie o średnicy większej niż 5mm.
Wiem, że w sportage 5 są ruchome klapki, ale poważnie zastanawiam się żeby jakoś z przodu, zaraz za fabrycznym grillem, nie zrobić jakiegoś "wiejskiego" tuningu i zabezpieczyć czymś chłodnicę. Poniżej umieszczam zdjęcie z internetu, ale gość chyba musiał zdejmować coś od komory silnika żeby założyć takie siatki.
Jakie są Wasze sugestie/pomysły?
- michal55yh
- MODERATOR
- Posty: 888
- Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
- Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
- Lokalizacja: Lubań
Re: Zabezpieczenie karoserii w V
Ciekawe, czy to jakieś dedykowane osłonki czy inwencja twórcza. Z daleka w oczy rzucają się otwory montażowe.
Patrząc na ilość miejsca między grillem a chłodnicami najszybciej i najbezpieczniej do tego typu modyfikacji będzie zrzucić zderzak.
Patrząc na ilość miejsca między grillem a chłodnicami najszybciej i najbezpieczniej do tego typu modyfikacji będzie zrzucić zderzak.
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
- tomek1317
- Bywalec
- Posty: 59
- Rejestracja: 10 cze 2015, 12:49
- Czym jeżdzę: TGDI 1.6 M+smart. Black Pearl
2023 - Lokalizacja: WPR
Re: Zabezpieczenie karoserii w V
To jest link do aukcji:
https://www.joom.com/pl/products/645f1f ... jMQAvD_BwE
Gość pisze, że w wersji europejskiej jest trochę lipa z tymi otworami montażowymi, bo "trochę" nie pasują, więc pomijając sam wygląd, cenę i sposób montaż dla mnie ODPADA takie rozwiązanie. Skłaniam się ku cienkiej siatce, którą mógłbym przepuścić przez jedno z oczek i nie zdejmować całego grilla, ponieważ nie czuję się na siłach żeby później do złożyć do kupy
Jak coś wymyślę i przetestuję to napiszę na forum z krótką instrukcją instalacji
https://www.joom.com/pl/products/645f1f ... jMQAvD_BwE
Gość pisze, że w wersji europejskiej jest trochę lipa z tymi otworami montażowymi, bo "trochę" nie pasują, więc pomijając sam wygląd, cenę i sposób montaż dla mnie ODPADA takie rozwiązanie. Skłaniam się ku cienkiej siatce, którą mógłbym przepuścić przez jedno z oczek i nie zdejmować całego grilla, ponieważ nie czuję się na siłach żeby później do złożyć do kupy
Jak coś wymyślę i przetestuję to napiszę na forum z krótką instrukcją instalacji
Wróć do „MODEL SPORTAGE V OD 2021 roku”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika