Zegary Wersja L vs Business line

Wszystko o car audio w KIA Sportage i elektryce. Porady,awarie, itd.
dydek666
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 16 kwie 2022, 08:48
Czym jeżdzę: KIA Sportage 2022 wersja L 180KM

Zegary Wersja L vs Business line

Postautor: dydek666 » 16 kwie 2022, 08:56

Właśnie czekam na odbiór Kii Sportage w wersji L i tak sobie pomyślałem, że skoro wyświetlacz jest taki sam w obydwu wersjach to, czy będzie można dograć softem oprogramowanie zegarów z wersji Business line. (chodzi o grafikę, okrągłe zegary). Ktoś coś już słyszał, czy jeszcze za wcześnie na takie mody ;) ? Dzięki za odpowiedzi pozdrawiam!

kukuku2
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 16 kwie 2022, 11:25
Czym jeżdzę: Soul
CZEKAM 180KM MHEV BL DCT

Re: Zegary Wersja L vs Business line

Postautor: kukuku2 » 16 kwie 2022, 11:29

Z całą pewnością nie jest taki sam po pierwsze inna rozdzielczość , a po drugie to ja od samego początku mam wątpliwości czy to jest taki pełny wyświetlacz czy tylko ten środkowy element jest wyświetlaczem a boki imitują takowy wyświetlacz

Awatar użytkownika
Kasztelan
Uzależniony
Posty: 351
Rejestracja: 20 lut 2017, 22:55
Czym jeżdzę: KS V 1,6 TGDI 7DCT
Lokalizacja: Kraków

Re: Zegary Wersja L vs Business line

Postautor: Kasztelan » 17 kwie 2022, 09:52

Temat już był poruszany w innym wątku.

jestemtu
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 06 cze 2022, 15:35
Czym jeżdzę: 1,6T-GDI HEV

Re: Zegary Wersja L vs Business line

Postautor: jestemtu » 20 cze 2022, 13:30

Wg. mnie to szkoda kasy na te zegary , bo nie można ich modyfikować więc to du*y, a po drugie to gadget i tylko tyle. Mam w tej chwili Reanault Kadjar z virtual cocpit i mogę to modyfikować tzn zmieniać 4 typy zegarów i chyba 6 kolorów i szczerze to robiłem to 1 raz i tak jezdzę , szkoda kasy na to . Piano black nie lubie bo mam i łatwo o rysy i widać jak diabli- porażka, chyba że auto nie będzie użytkowane tylko na pokaz , więc się cieszę że z tyłu Sportage V jest normalny czarny plastik a nie piano w wersji L którą zamówiłem ale za to w wersji HEV bo jest atut tego autka 230KM i 7,7 do setki super a reszta to bajery. Szkoda ze skóry nie oferuja wcale tylko WEGE-porażka. Mam też SUVa klasy premium i wierzcie mi to inna bajka, dlatego zawsze mam 2 auta do różnych celów. Wg mnie jedyny super atut Sportage V to fajne silniki, szczególnie ze skrzynią auto z łopatkami pod kierą ,ale nie CVT bo one wyją jak w tramwaju. Ciekaw jestem Waszych opinii na tematy techniczne jak się się nim pomyka w rzeczywistości?
Pozdrawiam

Greg Wro
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 22 lut 2022, 19:23
Czym jeżdzę: Maxda6

Re: Zegary Wersja L vs Business line

Postautor: Greg Wro » 20 cze 2022, 16:58

Cześć
Jestem szczęśliwym posiadaczem KS V wersja L HEV i jedynego czego mi brakuje to czujnika martwego pola w lusterkach.

Awatar użytkownika
Tom16v
Nasz Człowiek
Posty: 675
Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV

Re: Zegary Wersja L vs Business line

Postautor: Tom16v » 20 cze 2022, 19:25

Nie ma pakietów w L ce do domówienia dopiero od BL mówię o Hev a szkoda bo martwe pole bym chciał tzn czujniki a tak to auto bajka

Widerski
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 18 lip 2021, 12:25
Czym jeżdzę: Hyundai i30

Re: Zegary Wersja L vs Business line

Postautor: Widerski » 19 lip 2022, 17:21

Zapraszam na diagnostykę zobaczymy co można programowo dodać.

Awatar użytkownika
Tom16v
Nasz Człowiek
Posty: 675
Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV

Re: Zegary Wersja L vs Business line

Postautor: Tom16v » 19 lip 2022, 20:13

Może i można dodać tylko co z gwarancją

Widerski
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 18 lip 2021, 12:25
Czym jeżdzę: Hyundai i30

Re: Zegary Wersja L vs Business line

Postautor: Widerski » 20 lip 2022, 16:17

Za diagnostykę otrzymuje się fv i na jej podstawie nie traci się gwarancji wg prawa dokładnie derektywy GVO jeżeli funkcjonujesz jako warsztat niezależny i otrzymasz certyfikacje, możesz wtedy robić wszystko oprócz napraw gwarancyjnych. Posiadam certyfikacje Kia/hyundai więc gwarancja nadal obowiązuje. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 748
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zegary Wersja L vs Business line

Postautor: gisio » 23 lip 2022, 12:00

Widerski pisze:Za diagnostykę otrzymuje się fv i na jej podstawie nie traci się gwarancji wg prawa dokładnie derektywy GVO jeżeli funkcjonujesz jako warsztat niezależny i otrzymasz certyfikacje, możesz wtedy robić wszystko oprócz napraw gwarancyjnych. Posiadam certyfikacje Kia/hyundai więc gwarancja nadal obowiązuje. Pozdrawiam


Faktura jest jedynie podstawą do ewentualnych roszczeń i nie jest dowodem, że usługa została wykonana zgodnie z prawem i w literze prawa. Przepisy GVO nic nie mają tutaj do rzeczy.

Również posiadam urządzenie G-Skan 3 generacji i nie jest ono certyfikowane ani przez Kia ani Hundai ani inną markę (a jest ich wiele) lecz przez firmę GIT.

Wykorzystywanie tego urządzenia w celach diagnostycznych i naprawczych jest jak najbardziej uzasadnione niemniej wykorzystywanie go do zmian w konfiguracji poszczególnych systemów auta fabrycznego skutkuje utratą lub ograniczeniem gwarancji na elementy w jakim taka modyfikacja została dokonana (mówią o tym jasno K.G. producentów). Dodam, że wspomniana utrata/ograniczenie gwarancji dotyczy również zmian dokonanych przez ASO (ich urządzenie również pozwala na takie zmiany) mimo tego ich nie robią bez zgody gwaranta.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Widerski
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 18 lip 2021, 12:25
Czym jeżdzę: Hyundai i30

Re: Zegary Wersja L vs Business line

Postautor: Widerski » 24 lip 2022, 17:07

Widzę że na innym forum ci nie wystarczy jak inni użytkownicy w moim imieniu tłumaczą, i odpierają, bezpodstawne oskarżenia typu łamanie prawa, licencji, nieposiadanie certyfikacji, poziom dyskusji który prezentujesz użytkowniku gisio razem z 3 użytkownikami na innym forum zakończył się usuwaniem postów przez administracje, tam cicho przeniosłeś się tu?
Widzisz takim Użytkownikom jak ty gisio i twoim kolegom nie ciężko udowodnić kłamstwo.
Udowodnij że posiadasz i stać cię na urządzenie za 16.500 jakim jest G-scan3 i co szachmat?
Nie masz racji!!!!!!!!!!!!!!
Tak jak tam tak tu nie wiesz o czym piszesz.
Mam kilka urządzeń do Koncernu Hyundai i Kia, miedzy innymi G-Scan3. Kilkanaście lat prowadzę warsztat i posiadam certyfikację też na inne marki typu grupa vag, mercedes np wprowadza validacje twarzy, dla bezpieczeństwa samochodów klienta wiec kia wypada słabo.
Akurat urządzenie G-scan3 jest z możliwością certyfikacji więc jak byś je miał to byś wiedział że po zakupie tego urządzenia, masz możliwość przeprowadzenia certyfikacji przez koncern Hyundai/Kia bez niej obsłużysz samochody do 2019. Osobiście taką certyfikacje robiłem w 2019 roku. Pokaż mi te przepisy K.G bo cały czas piszesz ale nikt nic nie poda, jedynie odpisała kia Polska, dokładnie to co ja pisałem, wy nie rozumiecie i dalej piszecie do KIA Polska aż odpisze na waszą korzyść niestety 2 tygodnie odpowiedzi brak:). Już pisałem kilkanaście razy moje usługi są dla właścicieli samochodów a nie jeżeli jest nim bank wtedy mogą być zapisy różne, nawet co do mycia samochodu.
Firma Git produkuje też np urządzenie gds do aso( Ten sam producent), różnica jest taka, że w G-scan3 są np wszystkie 3 rynki dla Hyundai/Kia:
Korea, USA, EU, a w gds w aso ich nie ma. Są aso które dokupują G-scana3 bo w gdsie nie mają tego a np chcą robić też auta z USA.
Co do fv jest dokumentem który będzie potrzebny w aso np do naprawy gwarancyjnej wykonywanej w aso bo tylko tam może być wykonywana.
Żeby taka naprawa została wykonana muszą zostać spełnione wszystkie warunki między innymi przeglądy. Jeżeli została wystawiona faktura za przeglądy w moim warsztacie to na podstawie takiego dokumentu nie traci się gwarancji na swój samochód i naprawa gwarancyjna bez przeszkód może być wykonana w aso. To jest w przepisach derektywy GVO więc mają dużo do rzeczy.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników i przepraszam za nie potrzebną przepychankę, jestem do dyspozycji jeżeli chodzi o pomoc użytkownikom normalnym,a nie takim hejterom jak gisio.

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 748
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zegary Wersja L vs Business line

Postautor: gisio » 24 lip 2022, 22:47

Po pierwsze wchodząc na to forum nawet nie raczyłeś przedstawić się w odpowiednim dziale.

Po drugie nigdzie się nie przeniosłem jestem tutaj dłużej niż ci się wydaje.

Po trzecie nie znam osób, które wypowiadały się pod wątkiem na forum ogólnym i nikt tam nie usuwał moich wątków.

Po czwarte żadna z osób, które krytykowały Twoje wypowiedzi na forum ogólnym nie napisała w tej sprawie do Kia Polska ani słowa więc nie dziwi mnie brak odpowiedzi.

Po piąte mylisz dwa zgoła różne tematy a mianowicie wykonanie usługi przeglądu/naprawy ze zmianą konfiguracji fabrycznej w pojeździe. Co na temat tej drugiej mówi K.G. Kia:
Obrazek

Po szóste GDS w Kia to daleka przeszłość obecnie w życie wchodzi KDS wersja 2.0. choć faktycznie dystrybuowane również przez firmę GIT .

Po siódme zmieniając parametry ustawień w niektórych systemach narażasz klientów nie tylko na utratę lub ograniczenie gwarancji producenta na nie ale również na utratę wprowadzonych przez ciebie zmian w przypadku aktualizacji serwisowej danego systemu. A aktualizacji nie jest mało i są to akcje serwisowe więc nikt klienta nie musi pytać o zgodę na ich wykonanie. Ba często rozłączenie akumulatora na dłuższy czas powoduje reset systemów do ustawień fabrycznych. Przywrócisz po takiej serwisowej aktualizacji ustawienia za jakie już raz zapłacił klient w twoim serwisie za free?

Po ósme niby prosta sprawa jak aktywacja funkcji rozpoznawania znaków -> reklamacja gwarancyjna klienta nakładanie się ograniczeń prędkości na wyświetlaczu LCD. Odpowiedź ASO proszę Pana ale zgodnie ze specyfikacją auta Pańskie auto nie posiada tej funkcji. Powiedz do kogo ma się udać klient z reklamacją?

I mógłbym tak pisać i pisać …
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Widerski
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 18 lip 2021, 12:25
Czym jeżdzę: Hyundai i30

Re: Zegary Wersja L vs Business line

Postautor: Widerski » 25 lip 2022, 18:49

To że mógłbyś tak pisać i pisać to ja widzę tylko bzdury.
Tak nie pisałem posta i się w nim nie przedstawiłem, bo w odróżnieniu od ciebie w nazwie mam nazwisko.
Gdzie masz tego G-scana 3. bo jak kłamałeś to z kłamcami nie prowadzę konwersacji.
piszesz tam na forum i nie czytasz, nie widzisz, nie rozumiesz? tego postu? pierwsze mi zarzucano łamanie prawa, licencji, teraz konfiguracji. Wystawił to użytkownik który kłamał i mu to udowodniłem, mimo tego nadal napisali do kia i to równocześnie 2 użytkowników, więc nie pisz że żaden użytkownik bo mogę to udowodnić i znowu przejdziesz do następnego tematu . Oczywiście nie znam czy ten wpis jest autentyczny od kia
Zrzut ekranu (220).png

Te przepisy dobrze poczytaj, żadnej przeróbki nie wykonuje.
Dokładnie to są generacje tak jak w G-scan Ale w hyundai jest zawsze gds do dzisiaj, w kia kts.
Gds smart najnowsza generacja w hyundai żadna przeszłość
kts 2.0 w kia wszystko jeden producent tak jak ci napisałem.
pisałem, że obsługuje hyundai/kia. więc mnie nie poprawiaj jak nie wiesz.
nikogo na nic nie narażam nie pisz bzdur, Producent określa jaką diagnostykę mogę wykonać i wszystkie procedury owiane różnymi warunkami dla danego modelu. Nie mam na to wpływu, diagnozuje, konfiguruje, zapisuje to na co pozwoli mi producent.
Np diagnostyka systemów opartych na przedniej kamerze w jednym samochodzie będzie dostępna a w drugim tylko częściowo, Te same samochody tylko różniące się wersją np i30pde/i30pden dalej stonic.
To wszystko reguluje producent w różny sposób np jeżeli sobie kia nie życzy na diagnostykę, konfigurację danego systemu to nie mam go w oprogramowaniu
a Jeżeli np kia sobie tylko chce wiedzieć : ile razy diagnozowałem dany system to przy połączeniu oczekuje podania dodatkowego kodu, o który muszę wystąpić i dokładnie wie ile razy wchodziłem w dany system.
Jesteś pewien że ten przypadek z forum miał to włączone dodatkowo?
Ja myślę że to wina softu lub clu.
Nie odpowiadam na takie pytania jak co by było jak sie odłącza aku na długi okres. Często tak robisz, wg producenta jest inna procedura na takie operacje. Podpowiem że po odłączeniu aku nawet na miesiąc nie skasują sie kluczyki ani oprogramowanie, mogą zostać skasowane tak zwane pamieci nietrwałe. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
michal55yh
MODERATOR
Posty: 887
Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
Lokalizacja: Lubań

Re: Zegary Wersja L vs Business line

Postautor: michal55yh » 25 lip 2022, 18:53

Kolego Widerski, złamałeś regulamin dotyczący szacunku dla innych forumowiczów. Mogłeś swoje racje wyrazić w sposób kulturalny a ewentualne spory rozstrzygnąć poprzez PW. Nie tolerujemy obrażania innych użytkowników! Dodatkowo cytujemy wycinki postów, nie całą wypowiedź! BAN :zły2:
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona :wmur: Kia Stinger GT-Line :niewiem:
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 748
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zegary Wersja L vs Business line

Postautor: gisio » 25 lip 2022, 21:05

Dziękuję administracji za utemperowanie zapędów tego pana. Mam nadzieję, że ten pan oferując takie czy inne usługi w swoim niezależnym warsztacie i to na kilku forach nie traktuje tak samo swoich klientów jak mnie i innych userów z forum ogólnego (sposób zachowania) jednocześnie przypisując mojej osobie zarzuty kierowane pod jego adresem wyartykułowane przez innych.

Doprecyzowując wspomniany pan nadal nie rozumie różnic między naprawą i serwisowaniem pojazdów w niezależnych warsztatach (dyrektywa GVO) a wprowadzaniem zmian w konfiguracji aut fabrycznych. Twierdzi, że skoro urządzenie jakie posiada (zakładając nawet, że posiada ono certyfikację Kia) pozwala na taką czy inną zmianę w konfiguracji fabrycznej to może to robić bez jakiejkolwiek odpowiedzialności. Przedstawiłem cytat z K.G. Kia co w tym temacie napisał gwarant.

Wspomniałem na forum ogólnym, że nóż kuchenny też ma swoje przeznaczenie a mimo to w nieodpowiedzialnych rękach bywa przedmiotem zbrodni. Pytanie czy producent noża jest w takim przypadku współwinny zabroni?

Zacytowana odpowiedź przez tego pana od Kia Polska dotyczyła pytania na możliwość serwisowania auta poza ASO a nie stricte zmian w konfiguracji fabrycznej pojazdów. Skoro ten pan w taki sposób manipuluje informacjami to nie wyobrażam sobie jakie cyrki mogą odchodzić w tym warsztacie szczególnie w przypadku jakiekolwiek reklamacji.

Na tym kończę swoją dysertację w tym temacie bo nie mam czasu na dalsze tłumaczenie i idę robić swoje …
Obrazek
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Awatar użytkownika
michal55yh
MODERATOR
Posty: 887
Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
Lokalizacja: Lubań

Re: Zegary Wersja L vs Business line

Postautor: michal55yh » 26 lip 2022, 03:15

gisio pisze:Dziękuję administracji za utemperowanie zapędów tego pana


Staramy się :zlosnik: Merytoryczna wymiana zdań oraz doświadczeń na tym forum jest jak najbardziej pożądana ale musi być to wykonywane w sposób kulturalny. Nie ma tolerancji dla obraźliwych postów.

gisio, trafne podsumowane :lol:

Kończymy dygresję i wracamy do tematu :cfaniak:
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona :wmur: Kia Stinger GT-Line :niewiem:
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M

pionowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 08 gru 2023, 09:03
Czym jeżdzę: Stonic 1.4 XL, w trakcie zakupu Sportage 5, 1.6 T-GDI L

Re: Zegary Wersja L vs Business line

Postautor: pionowy » 08 gru 2023, 14:32

Na popularnym portalu aukcyjnym są do kupienia z wersji BL i GT. Jestem ciekaw czy jest możliwość ich podmianki w wersji L.
Poproszę o odpowiedź znających się na rzeczy.


Wróć do „CAR AUDIO”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap