automaciek pisze:Skoro nie masz, to na jakiej podstawie oceniasz?
Na tej podstawie, że miałem i mieli znajomi i na tej, że auta z tymi filtrami "żyją" znacznie krócej... Tak jak ludzie z rakiem...
Stare trupy lub stare ale świetnie utrzymane auta to różnica. Jeżeli auto jest trupem to mu żaden filtr nie pomoże - nie rozumiesz tego?
Co ma wiek do smrodzenia? Taki przykład: mój sąsiad przedstawiciel handlowy przejeżdża rocznie 150 tys. km
jego firmowe auto po dwóch latach ma przebieg i zużycie większe niż wiele aut 10 letnich.
Zapewne odkupuje je handlarz cofa przebieg i masz młode z filtrem he he.
automaciek pisze:Ok nie chcesz GPF i DPF bo to niszczy silniki, wycofajmy z eksploatacji auta starsze niż 10 lat i nie będą potrzebne żadne systemy ograniczania emisji. Bo w tej chwili nowe auta swoją ograniczoną emisyjnością równoważą zanieczyszczenia ze starych smrodów.....
Nie za bardzo ufasz w te brednie PRu?
Zacytuję z dzisiejszego artykułu taką ciekawostkę:
Ile naprawdę pali hybryda plug-in?
Czarne chmury zbierają się nad hybrydami plug-in od dłuższego czasu. W tym miejscu warto chociażby przypomnieć testy drogowe wykonane w 2020 roku przez Europejską Federację Transportu i Środowiska (T&E), w ramach których mierzono rzeczywiste emisje spalin trzech popularnych hybryd plug-in:
BMW X5,
Mitsubishi Outlandera,
Volvo XC60.
W najlepszym z uzyskanych wyników (start i zdecydowana większość trasy na prądzie) BMW X5 uzyskało rezultat 42,3 grama CO/km, czyli o 1/4 większy od deklarowanego. Gdy jednak próbę powtórzono w trybie ładowania baterii (silnik spalinowy oprócz napędzania auta doładowuje wówczas akumulatory), wynik wyniósł już 384,6 grama CO2/km! Odpowiada to zużyciu paliwa na poziomie 16,5 l/100 km. Sęk w tym, że według procedury testowej WLPT, BMW X5 45e emitować ma średnio 32 gramów CO2/km, co odpowiada spalaniu na poziomie... 1,38 l/100 km!