Kia Sportage 5
-
- Bywalec
- Posty: 79
- Rejestracja: 09 lut 2018, 16:57
- Czym jeżdzę: Sportage T-GDI
Re: Kia Sportage 5
Prawda jest dla mnie taka że jeżeli mam kupować coś nowego za dwa lata to pozostaje wąski wybór. Nie chcę hybrydy bo poza osiągami oszczędność to śmiech na sali, a jeżeli chodzi o benzyny to jeżeli Kia zrobi tak jak Hyunday czyli ograniczy moc obecnego T-GDI do 150 km to niech się walą i poszukam ostatnich normalnych silników np. Toyota RAV 4 z silnikiem 2.0
-
- Nowy
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 mar 2019, 12:40
- Czym jeżdzę: Sportage IV, M, 1,6GDi
Re: Kia Sportage 5
Akurat oszczędność hybryd to nie jest śmiech na sali tylko fakt.
Poza lepszymi osiągami spalanie jest niższe, a serwisy są tańsze (odpadają choćby klocki i tarcze). Różnica w cenie między benzyną a hybrydą zwróciła mi się w 3 lata (100kkm).
Reszta, oczywiście kwestia gustu, masz prawo do swojej oceny co Ci się podoba, a co nie, ale z faktami nie ma co polemizować. Hybrydy palą średnio 30% mniej paliwa (w cyklu mieszanym) niż benzyna i są tańsze w utrzymaniu. Mówię w oparciu o swoje doświadczenia, a nogi lekkiej nie mam.
Wracając do tematu KS5. Tył ładny, bok znośny, środek całkiem (fajny ekran). Przód ... trzeba poczekać aż będzie można zobaczyć na żywo. I nie oszukujmy się, do KS popychała w większości relacja cena/wyposażenie. Jak podniosą cenę, to kia straci jeden ze swoich głównych atutów.
Poza lepszymi osiągami spalanie jest niższe, a serwisy są tańsze (odpadają choćby klocki i tarcze). Różnica w cenie między benzyną a hybrydą zwróciła mi się w 3 lata (100kkm).
Reszta, oczywiście kwestia gustu, masz prawo do swojej oceny co Ci się podoba, a co nie, ale z faktami nie ma co polemizować. Hybrydy palą średnio 30% mniej paliwa (w cyklu mieszanym) niż benzyna i są tańsze w utrzymaniu. Mówię w oparciu o swoje doświadczenia, a nogi lekkiej nie mam.
Wracając do tematu KS5. Tył ładny, bok znośny, środek całkiem (fajny ekran). Przód ... trzeba poczekać aż będzie można zobaczyć na żywo. I nie oszukujmy się, do KS popychała w większości relacja cena/wyposażenie. Jak podniosą cenę, to kia straci jeden ze swoich głównych atutów.
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Kia Sportage 5
@SportagePOZ
"Hybrydy palą średnio 30% mniej paliwa (w cyklu mieszanym) niż benzyna i są tańsze w utrzymaniu." ...... i jak wynika z ostatnich badań niezależnych ośrodków zdecydowanie bardziej zanieczyszczają środowisko jak przeklinane disle czy benzyny, szczególnie w zestawieniu "hybrydowym". A i z "oszczędnością" bywa różnie, raczej bardziej na - jak na plus.
"Hybrydy palą średnio 30% mniej paliwa (w cyklu mieszanym) niż benzyna i są tańsze w utrzymaniu." ...... i jak wynika z ostatnich badań niezależnych ośrodków zdecydowanie bardziej zanieczyszczają środowisko jak przeklinane disle czy benzyny, szczególnie w zestawieniu "hybrydowym". A i z "oszczędnością" bywa różnie, raczej bardziej na - jak na plus.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
-
- Bywalec
- Posty: 79
- Rejestracja: 09 lut 2018, 16:57
- Czym jeżdzę: Sportage T-GDI
Re: Kia Sportage 5
Ja za mało jeżdżę na hybrydę. Fakt pozostanie faktem że hyundai zmusza do kupowania hybrydy poprzez obniżenie mocy silnika benzynowego. Chcesz szybko to tylko hybryda.
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 15 mar 2021, 10:31
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 diesel 185 KM 48V MHEVautomat
Re: Kia Sportage 5
Hybryda w cyklu miejskim jest oszczędniejsza czy o 30% śmiem wątpić, w cyklu mieszanym chyba wychodzi minimalnie lepiej a na autostradzie napewno pali więcej. W serwisie w pierwszych latach na pewno oszczędzimy z hybrydą a potem to już nie jestem pewien.
-
- Nowy
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 mar 2019, 12:40
- Czym jeżdzę: Sportage IV, M, 1,6GDi
Re: Kia Sportage 5
Proponuję Panowie, żebyście najpierw pojeździli hybrydą, a potem podejmowali się oceny spalania U mnie różnica między ostatnią benzyną, a hybrydą różnica w spalaniu średnio ponad 30% na 100km. Na autostradzie zależnie od prędkości. Do 140km spalanie porównywalne z benzyną.
O ekologii nic nie pisałem - jedynie odniosłem się do opinii kolegi, który pisał wcześniej. Ekomaniakiem nie jestem, hybrydą jeżdżę, bo płace nią mniej za jeden 1km niż benzyną.
Tak czy siak - czekamy na KS5 w Europie!
O ekologii nic nie pisałem - jedynie odniosłem się do opinii kolegi, który pisał wcześniej. Ekomaniakiem nie jestem, hybrydą jeżdżę, bo płace nią mniej za jeden 1km niż benzyną.
Tak czy siak - czekamy na KS5 w Europie!
- kzyhu1983
- Bywalec
- Posty: 140
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 21:46
- Czym jeżdzę: Kia Sportage FL 1.6 GDI M+ Smart
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Kia Sportage 5
Nie ma co dyskutować. Hybrydowy napęd jest oszczędniejszy od zwykłego napędu benzynowego w mieście pod względem zużycia paliwa (ale droższy w zakupie). Wspomaganie napędem elektrycznym, odzysk energii itp. i te 30% można zaoszczędzić.
O ekologi i produkcji chyba nie trzeba dyskutować (technologia itd. nie idzie w parze z ekologią)
Na trasach różnica w zużyciu paliwa hybryda vs. benzyna niezauważalna, choć wiem że można coś ugrać.
Trochę moda, koszt zakupu vs realne oszczędności zwrócą się dopiero po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Wszystko zależy gdzie robimy 90% przebiegu i ile go zrobimy po zakupie nowego.
Przeciętny Kowalski robiąc 15tys.km rocznie i użytkując nowe auto 5...czy nawet 8 lat tych oszczędności nie uświadczy.
Samochody flotowe które latają po trasach też nie.
Ale kręcąc się po mieście, czasem trasa i 30 tys.km rocznie da szybki wynik z kalkulacją wskazaną na napęd hybrydowy (widać wykorzystali to taksówkarze z Toyota Prius na czele )
Podsumuwując....czekam na Kia Sportage V z niecierpliwością...
O ekologi i produkcji chyba nie trzeba dyskutować (technologia itd. nie idzie w parze z ekologią)
Na trasach różnica w zużyciu paliwa hybryda vs. benzyna niezauważalna, choć wiem że można coś ugrać.
Trochę moda, koszt zakupu vs realne oszczędności zwrócą się dopiero po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Wszystko zależy gdzie robimy 90% przebiegu i ile go zrobimy po zakupie nowego.
Przeciętny Kowalski robiąc 15tys.km rocznie i użytkując nowe auto 5...czy nawet 8 lat tych oszczędności nie uświadczy.
Samochody flotowe które latają po trasach też nie.
Ale kręcąc się po mieście, czasem trasa i 30 tys.km rocznie da szybki wynik z kalkulacją wskazaną na napęd hybrydowy (widać wykorzystali to taksówkarze z Toyota Prius na czele )
Podsumuwując....czekam na Kia Sportage V z niecierpliwością...
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 15 mar 2021, 10:31
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 diesel 185 KM 48V MHEVautomat
Re: Kia Sportage 5
Kolego @SportagePOZ a dlaczego hybryda na autostradzie do 140 jest bardziej ekonomiczna a powyżej nie?
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 15 mar 2021, 10:31
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 diesel 185 KM 48V MHEVautomat
Re: Kia Sportage 5
A może ostatnia twoja benzyna to był złom
-
- Uzależniony
- Posty: 281
- Rejestracja: 26 lis 2016, 16:12
- Czym jeżdzę: VW Tiguan FL R-Line 1.5 TSI DSG7
- Lokalizacja: Poznań
Re: Kia Sportage 5
Jedno trzeba szczerze przyznać
Nowa Kia na tle konkurencji wygląda bardzo ale to bardzo nowocześnie wręcz futurystycznie
https://www.youtube.com/watch?v=ZeKZ-D_fQe4
Co do ceny to Kia zapowiada ,że nowy Sportage ma być tańszy od nowego Tucsona
Czekam z niecierpliwością na europejską premierę, która już niebawem
Nowa Kia na tle konkurencji wygląda bardzo ale to bardzo nowocześnie wręcz futurystycznie
https://www.youtube.com/watch?v=ZeKZ-D_fQe4
Co do ceny to Kia zapowiada ,że nowy Sportage ma być tańszy od nowego Tucsona
Czekam z niecierpliwością na europejską premierę, która już niebawem
Re: Kia Sportage 5
Tyle tylko, że te wszystkie zdjęcia i filmiki dotyczą nowego modelu na rynek azjatycki, o ile nie tylko na chiński.
Obecny model u chińczyków też ma niewiele wspólnego z naszymi KS.
https://pl.wikinew.wiki/wiki/Kia_Sportage_(China)
Obecny model u chińczyków też ma niewiele wspólnego z naszymi KS.
https://pl.wikinew.wiki/wiki/Kia_Sportage_(China)
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 15 mar 2021, 10:31
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 diesel 185 KM 48V MHEVautomat
Re: Kia Sportage 5
W ostatnim numerze Motoru testowano spalanie Forda Kugi hybryda HEV i diesel MHEW. Wyniki cykl miejski HEV4,9 MHEV 5,8 i tu przewaga hybrydy ale tylko 17% a nie 30.Przy stałej prędkości 100km/h HEV 5,2 a MHEV już tylko 4,4 a więc hybryda już więcej o 16 % . I dalej 120 km/h MHEV 5,2 HEV 6,7, przy 140 km/h MHEV 6,9 HEV 7,6. W cyklu mieszanym równowaga.I gdzie tu jest ekonomia zwykłej hybrydy? Tylko PHEV gdy codziennie ją ładujemy z gniazdka i jeżdzimy na krótkich trasach do 50 km w ruchu miejskim.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 509
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kia Sportage 5
ADMIN - proponuję założyć osobny wątek co do hybryd, żeby się nam treści nie mieszały.
Co do porównywania hybryd i diesli - oczywiście, że w trasach diesle będą zawsze lepsze. Zawsze. I to nie musi być nawet MHEV, a po prostu natura spalania w dieslu. Generalnie nowy diesel nie jest problemem tylko to co się z nim dzieje, gdy przejedzie min. 150 tys. km. Wtryskiwacze powoli tracą precyzję wtrysku, ludzie wywalają filtry cząstek stałych, leci kupa kasy z czasem na regenerację turbiny, EGR, wtryski, dwumasę. Przerabiałem to.
Hybryda jest genialna do miasta, im więcej w korkach tym większa efektywność. I nie ma co udawać, że większość samochodów jeździ po wsiach i w trasach, no nie. Hybryda to nie recepta na wszystkie bolączki motoryzacji, bo nie ma jednego rozwiązania, które pasuje do wszystkich sposobów użytkowania samochodu.
(ja typuję technologię wodorową i ogniwa paliwowe jako coś, co za ~30 lat będzie się upowszechniać i zastąpi silniki spalinowe. Elektryki nie podbiją świata dopóki nie nastąpi wielki przełom w technologii magazynowania energii elektrycznej.)
Co do porównywania hybryd i diesli - oczywiście, że w trasach diesle będą zawsze lepsze. Zawsze. I to nie musi być nawet MHEV, a po prostu natura spalania w dieslu. Generalnie nowy diesel nie jest problemem tylko to co się z nim dzieje, gdy przejedzie min. 150 tys. km. Wtryskiwacze powoli tracą precyzję wtrysku, ludzie wywalają filtry cząstek stałych, leci kupa kasy z czasem na regenerację turbiny, EGR, wtryski, dwumasę. Przerabiałem to.
Hybryda jest genialna do miasta, im więcej w korkach tym większa efektywność. I nie ma co udawać, że większość samochodów jeździ po wsiach i w trasach, no nie. Hybryda to nie recepta na wszystkie bolączki motoryzacji, bo nie ma jednego rozwiązania, które pasuje do wszystkich sposobów użytkowania samochodu.
(ja typuję technologię wodorową i ogniwa paliwowe jako coś, co za ~30 lat będzie się upowszechniać i zastąpi silniki spalinowe. Elektryki nie podbiją świata dopóki nie nastąpi wielki przełom w technologii magazynowania energii elektrycznej.)
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 15 mar 2021, 10:31
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 diesel 185 KM 48V MHEVautomat
Re: Kia Sportage 5
Zgadzam się z Tobą Majki w pełni z małym wyjątkiem. Swoim poprzednim dieslem zrobiłem 200 tys i żadnych bolączek ale o niego dbałem.Elektryki to slepa uliczka, tylko ogniwa paliwowe a może jeszcze coś innego.
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1513
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Kia Sportage 5
Panowie, jeździłem i HEV, i PHEV, i TGDI i EV od KIA. HEV w mieście realnie 4.8l, PHEV 50 km na prądzie lub przy 150km/h 30km ze zużyciem 7l/100km, bez prądu robią się średnio użyteczne bo są słabe. TGDI w Sportku autostradowo 150-170 km na 1200 km to 11-12 l/100km, nie ma siary. Za to EV bierze w mieście 15 kWh/100km i wymiata, a i poza miastem mu mocy nie brakuje. Ktoś powie że trzeba często ładować w drodze, powiem tak , lubię pić kawę!
Re: Kia Sportage 5
MAJKI4MOZA pisze:ADMIN - proponuję założyć osobny wątek co do hybryd, żeby się nam treści nie mieszały.
Właśnie, słoma-siano w tym wątku... a tu jest jakiś Admin, Moderator...?
-
- Uzależniony
- Posty: 281
- Rejestracja: 26 lis 2016, 16:12
- Czym jeżdzę: VW Tiguan FL R-Line 1.5 TSI DSG7
- Lokalizacja: Poznań
Re: Kia Sportage 5
jarmk pisze:Tyle tylko, że te wszystkie zdjęcia i filmiki dotyczą nowego modelu na rynek azjatycki, o ile nie tylko na chiński.
No tak ale jak pisałem wcześniej różnica będzie tylko w rozmiarach
Na rynek azjatycki będzie produkowana wersja "Long" a na Europę "Short"
Natomiast sama buda i wnętrze będą pewnie identyczne
Tak samo jest obecnie z nowym Tucsonem ...
viewtopic.php?f=60&t=7494&start=42#p85553
Więcej szczegółów o Sportage 5 tutaj
https://autogaleria.pl/kia-sportage-202 ... techniczne
-
- Uzależniony
- Posty: 281
- Rejestracja: 26 lis 2016, 16:12
- Czym jeżdzę: VW Tiguan FL R-Line 1.5 TSI DSG7
- Lokalizacja: Poznań
Re: Kia Sportage 5
Genialna jest ta Kia
https://www.youtube.com/watch?v=x9GJuFapobI
https://www.youtube.com/watch?v=x9GJuFapobI
-
- Nowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 lip 2021, 17:36
- Czym jeżdzę: Kia Cee'D SW 1.6 CRDi 115 KM 2011
Re: Kia Sportage 5
No nie wiem czy taka genialna. Dla mnie genialna jest IV bo ma masę przycisków do najważniejszych funkcji. Coraz więcej nowych aut opartych jest o ekrany i panele dotykowe. Dla mnie to jest słabe bo często zmusza do oderwania wzroku od kierunku jazdy. Między innymi dlatego chcę teraz zamówić 4 generację zamiast 5. Szczególnie, że 5 wyjdzie dopiero w przyszłym roku i będzie na starcie 10k droższa, a czy lepsza - tego nikt nie wie. Na testy też przyjdzie nam poczekać...
-
- Uzależniony
- Posty: 281
- Rejestracja: 26 lis 2016, 16:12
- Czym jeżdzę: VW Tiguan FL R-Line 1.5 TSI DSG7
- Lokalizacja: Poznań
Re: Kia Sportage 5
Arghorn pisze: Coraz więcej nowych aut opartych jest o ekrany i panele dotykowe. Dla mnie to jest słabe bo często zmusza do oderwania wzroku od kierunku jazdy.
Przesadzasz i tyle
To tak jakby porównywać smartfona do starej Nokii z przyciskami
Miałem ostatnio do testów VW Tiguana po FL z dotykowym panelem od klimatyzacji i praktycznie po godzinie obcowania z tym rozwiązaniem
nie miałem żadnych problemów z jego obsługą bo wszystko było w nim bardzo intuicyjne
https://www.youtube.com/watch?v=7PsOUmTx-R8
https://www.youtube.com/watch?v=nrhLRI8KqhY
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Kia Sportage 5
erns pisze:Miałem do testów VW Tiguana z dotykowym panelem od klimatyzacji (...) nie miałem żadnych problemów z jego obsługą
Dotykowy panel klimatyzacji w VW jest tragicznie beznadziejny. Akurat w tym miejscu opieram swój smartom z Yanosikiem. Za każdym razem klimatyzacja wariuje. Raz się wyłącza, raz chłodzi na maxa, raz co chwilę samoczynnie zmienia ustawienia, a czasami cyklicznie wywołuje ustawienia klimatyzacji na ekranie wyświetlacza MB2.
PORAŻKA.
Wróć do „MODEL SPORTAGE V OD 2021 roku”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika