1.6 T-GDI

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Krzychux113
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 29 lut 2024, 20:40
Czym jeżdzę: Jeep Renegade 2.0 Multijet 140 KM 4x4

1.6 T-GDI

Postautor: Krzychux113 » 29 lut 2024, 20:46

Jestem nowym użytkownikiem forum , przyszedł czas zamienić mojego niezawodnego Jeepa na coś świeższego , wpadła mi w oko Kia Sportage 2019 rok automat z silnikiem 1.6 T-GDI, robię rocznie dość dużo kilometrów (koło 25000 km) , chciałem się zapytać użytkowników tego samochodu jak się sprawuje ten silnik , interesuje mnie głównie mechanika , zawieszenie, ewentualne naprawy i jakie macie przebiegi w tym samochodzie .A i jak działa skrzynia biegów czy jest to awaryjna rzecz , czy raczej bezobsługowa. Poprzedni silnik zwykle 1.6 GDI ma dobre opinie aczkolwiek jest dla mnie za słaby , a ten nowy oglądając filmiki z YouTube jak umiera przy przebiegu 100 tysięcy trochę mnie przeraża , dziękuję za każde odpowiedzi i pozdrawiam

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 509
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: 1.6 T-GDI

Postautor: MAJKI4MOZA » 01 mar 2024, 10:14

Po prostu świetny. Jedyny minus to wysokie spalanie, ale da się przeżyć.
Zawieszenie - odpowiednie, bez uwag. Nic się wcześniej nie zużywa (żadnych problemów z wahaczami czy jakimiś łącznikami stabilizatorów)
Przebieg 84000km, zmieniam olej co 7500km, polecam takie podejście. Nawet słynne francuskie 1.5 dCI (z Renault), którym się obracały korbowody, potrafiły przy wymianach oleju co 10 tys. km żyć bezawaryjnie, tylko ludzie wierzyli, że fabryczne zalecenia zmiany oleju co 30 tys km. są wiarygodne.
"Clickbaitowe" filmiki zawsze będą, ale nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Masa tych silników 1.6 T-GDI jest na rynku i nie ma żadnych fabrycznych wad.
Ja nie mam filtra cząstek stałych (GAP), bo to rocznik 2018 sprzed faceliftingu i moooooże ten GAP jest powodem, dla którego część użytkowników narzeka.

Polecam spędzić jakiś czas tu na forum przeglądając różne wątki, to znajdziesz wiele dużo bardziej szczegółowych odpowiedzi na swoje pytania.

Siffas
Bywalec
Posty: 33
Rejestracja: 09 paź 2018, 23:12
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV, 1.6 T-GDI, L + BL
Lokalizacja: Gdynia

Re: 1.6 T-GDI

Postautor: Siffas » 02 mar 2024, 12:24

Zaraz strzeli 100 000 km i przez te 5,5 roku działo się całe nic :) Jedyne rzeczy "nadprogramowe" to akcja serwisowa z jakimś bezpiecznikiem parę lat temu i przy którymś przeglądzie ASO zauważyło zapocenie przy dyfrze chyba - zrobione na gwarancji :) Spalanie faktycznie jest wyższe od innych podobnych aut, ale nadal akceptowalne. Jedyne inwestycje to paliwo, olej co 15 tys i klocki, tarcze..same eksploatacyjne rzeczy. Zawieszenie, skrzynia (automat), silnik wszystko ok, nic się nie dzieje. Na krajówce wyprzedzisz bez strachu, w mieście się włączysz do ruchu bez problemu. Plastiki się nie wycierają, solidnie zmontowane bo nic nie skrzypi/piszczy. Bedzie Pan zadowolony :D

Awatar użytkownika
adams20go
Bywalec
Posty: 55
Rejestracja: 06 kwie 2019, 10:06
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI BL + FN1

Re: 1.6 T-GDI

Postautor: adams20go » 03 mar 2024, 21:56

Moje wrażenia również super. Spalanie (na podstawie Fuelio, bo licznikowe trochę zawyża) to 8.21l/100km. Jazda po mieście + trasa. Wersja po FL ale żadnych problemów z GPF. Bardzo fajnie autko się prowadzi a moc też wystarczająca do depniecia przy wyprzedzaniu nawet pod górkę. Z napraw (gwarancyjna) to miałem tylko wymianę tylnej listwy na klapie bo gromadziła się w niej woda. Nic nie puka, nic nie skrzypi. Trzeba się tylko przyzwyczaić do charakterystycznego "brzęczenia" zimnego silnika. Poza tym, lać i cieszyć się komfortową jazdą :)

mich_biel
Bywalec
Posty: 82
Rejestracja: 14 mar 2018, 21:25
Czym jeżdzę: SPORTAGE 1.6 T-GDI GT Line
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: 1.6 T-GDI

Postautor: mich_biel » 06 mar 2024, 21:08

Ja ma przejechane 72 tyś. i użytkuję 6 rok. Na razie nic się nie popsuło. Z eksploatacji to tylko świece zapłonowe wymienione oraz oleje i filtry tak średni co 12-14 tys. co roku. Chyba w tym roku czeka mnie wymiana klocków i tarcz, bo mam już duże ranty na tarczach. Spalanie od nowości z FUELIO średnie 8,23l. Mam po liftingu a więc z GPF, ale jak na razie nigdy nie miałem problemów z tym filtrem (nigdy mi się nawet kontrolka wypalania nie zapaliła). Rzeczywiście najgorzej jak silnik się rano odpali i jest zimny to brzęczy, rzegota a jak ciepły to cichutki.
Myślałem że będzie się to psuło i po 5 latach sprzedam, ale na razie daje kijance jeszcze 5 lat a dalej zobaczymy.
Koledzy mają VW Tiguana silnik 2.0 TDI (przebieg 60tyś.) i Volvo V60 Silnik D4 (przebieg 90 tyś.) z tego samego rocznika 2018 to VW dwa razy serwis (instalacja elektryczna oraz EGR do wymiany po gwarancji) a volvo: turbosprężarka podwójna wymiana na gwarancji, wycieki oleju spod dekla zaworów (dekiel z plastiku i pod wpływem temperatury turbiny się odkształcił - nie uznali bo po gwarancji).

gardan
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 10 wrz 2018, 22:08
Czym jeżdzę: Kia sportage L, BL, T-GDI, AWD

Re: 1.6 T-GDI

Postautor: gardan » 09 mar 2024, 14:23

Użytkuję już 6 rok sportage z tym motorem. 177KM 4x4 ale z manualem. Wszystkie wymiany na bieżąco robiąc (co 15kkm) a więc filtry (wszystkie wymieniam co 15 tyś), oleje (mam motula eco-nergy 5w30), płyn hamulcowy (motul), świece (oryginały) nic a nic się nie dzieje. Mam wersję wypuszczoną zaraz po lifcie więc że tak ujmę świeżaka, ale nic nie mogę powiedzieć że nie działa. Spalanie fakt jak się jeździ max 90km/h po autostradzie to wychodzi 7,5 ale jak wracałem znad morza z pełnym bagażnikiem plus 5 osób plus bagażnik dachowy to średnia wyszła 13l przy jeździe około 130km/h. Ostatnio wymieniłem kompletne hamulce (EBC yellow stuff - drogo ale działają fantastycznie). Ogólnie rzecz ujmując auto godnie polecenia.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap