Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Awatar użytkownika
armus
Bywalec
Posty: 45
Rejestracja: 29 lis 2014, 17:21
Czym jeżdzę: crdi1.7
Lokalizacja: Silesia

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: armus » 28 cze 2023, 19:29

Zaintrygowął mnie ten temat i też sobie wczoraj zaaplikowałem takie urządzenie. :mrgreen:

diselboy pisze:Nigdzie nie mogę kupić kolanka 90 stopni fi 16, tego żeby wpiąć w miejsce wyjścia odmy, szukałem na alle...., i w moto sklepach. U "gazamena" będzie cena jak z kosmosu.

Problem kolanka rozwiązałem kupując miedziane kolano fi 15 w Castoramie za 2 zł z hakiem. Po zewnętrznej średnicy kielich ma idealnie 16 mm. Trzeba kupić 2 opaski więcej. Estetyka może nie najwyższym poziomie ale robotę robi... [zlosnik2]
KIA Sportage 1.7CRDI

Awatar użytkownika
Czestek1
Nasz Człowiek
Posty: 406
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Czestek1 » 28 cze 2023, 20:22

To kup. Silikonowe wytrzymuje wysoką temp

https://allegro.pl/oferta/kolanko-90st- ... 3354370063
Ja mam, do ciałem i ułożyłem elegancko
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi

Gawon
Uzależniony
Posty: 218
Rejestracja: 03 sty 2020, 20:57
Czym jeżdzę: 1.7 crdi SLS

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Gawon » 03 lip 2023, 18:48

Tak po krótce pokażę jak ja to robiłem, tak na szybko by sprawdzić czy działa. Filtra użyłem Czaja Blaster gazowego do fazy lotnej, bez filtra, króćce 16 mm taki sam jak na pokrywie zaworów co pozwoliło użyć oryginalny wężyk, plus kawałek 16 mm, bo ory nie ma z obydwu stron 16mm. Na pokrywę filtra też założyłem kawałek wężyka, aby opary nie pokonywały najkrótszej drogi tylko na sam dół i dopiero przez druciak do góry. Dział, nie sprawdzałem ile km było zrobione ale tak z 500 by strzelał, uzbierała się nakrętka od butelki pet oleju. Na początku przymocowałem do takiej fabrycznej śruby na grodzi, ale niestety odpadła bo była przyspawana, więc na szybko zrobiłem nowe mocowanie ale będzie do poprawy.
Załączniki
IMG_20230702_140020.jpg
IMG_20230702_140020.jpg (477.75 KiB) Przejrzano 1212 razy
IMG_20230702_140004.jpg
IMG_20230702_140004.jpg (399.85 KiB) Przejrzano 1212 razy
IMG_20230611_231006.jpg
IMG_20230611_231006.jpg (301.68 KiB) Przejrzano 1212 razy

Awatar użytkownika
Czestek1
Nasz Człowiek
Posty: 406
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Czestek1 » 15 lip 2023, 19:33

U mnie po teście z druciakiem ilość materiału na "oko" taka sama/podobna do pustej puszki filtra.
Załączniki
IMG_20230715_182746_resize_83.jpg
IMG_20230715_182746_resize_83.jpg (224.39 KiB) Przejrzano 1103 razy
IMG_20230715_182803_resize_1.jpg
IMG_20230715_182803_resize_1.jpg (225.08 KiB) Przejrzano 1103 razy
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi

Awatar użytkownika
Marcusxxl
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:09
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV 1,6 T-GDI L+Fn1 AWD
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Marcusxxl » 27 lip 2023, 21:30

mariushg pisze:mi w drzwiach kierowcy zrobili w ramach gwarancji,


Zdradzisz kolego swój sekret na te ograniczniki ??
Marek

Awatar użytkownika
mariushg
Bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 28 cze 2018, 14:27
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 GDI BL

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: mariushg » 28 lip 2023, 07:57

Żaden sekret - jak napisałem, serwis zrobił w ramach gwarancji. Teraz póki co cisza. Jeden z kolegów polecał przetrzeć woskiem/parafiną ze świecy, takiej zwykłej, jeszcze tego nie próbowałem, bo na razie nie muszę.

Awatar użytkownika
Czestek1
Nasz Człowiek
Posty: 406
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Czestek1 » 01 sty 2024, 20:08

Zobaczcie co się dzieje z tego syfu pchanego przez odmę do całego układu, który w połączeniu z niskimi temperaturami i wilgocią odkłada się i zapycha egr, klapy w kolektorze. Mój oil catch can wyłapuje spora część materiału.
Załączniki
IMG_20240101_170750_resize_88.jpg
IMG_20240101_170750_resize_88.jpg (230.84 KiB) Przejrzano 397 razy
IMG_20240101_170657_resize_25.jpg
IMG_20240101_170657_resize_25.jpg (171.91 KiB) Przejrzano 397 razy
IMG_20240101_170713_resize_2.jpg
IMG_20240101_170713_resize_2.jpg (188.99 KiB) Przejrzano 397 razy
IMG_20240101_171052_resize_75.jpg
IMG_20240101_171052_resize_75.jpg (290.23 KiB) Przejrzano 397 razy
IMG_20240101_170620_resize_36.jpg
IMG_20240101_170620_resize_36.jpg (183.03 KiB) Przejrzano 397 razy
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap