Wada olejowa silników Hyundai i Kia

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 509
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Wada olejowa silników Hyundai i Kia

Postautor: MAJKI4MOZA » 31 sty 2023, 19:12

zibi06 pisze: Niestety, ale mam problem ze zużyciem oleju. Zużycie nawet trochę ponad litr na 1 tyś km. Spokojna jazda, 50-100 km dziennie. Miasto i obwodnica Trójmiasta prędkości max do 100 -110 km/h (na krótkich odcinkach obwodnicy)

Kupując samochód używany nie kupujesz fabrycznej jakości tylko cały bagaż tego, jak poprzedni właściciel/właściciele dbali. Szczególnie ważne są pierwsze tysiące kilometrów i proces, który nadal istnieje, choć producenci/serwisy coraz mniej o nim mówią: DOCIERANIE.
Jeśli ktoś nie zadbał o silnik w pierwszym okresie użytkowania, to nawet najlepsze dbanie później nie naprawi zaniedbań czy nawet szkód.
Więc to co masz to nie wada silnika, tylko najzwyczajniej w świecie efekt użytkowania tego egzemplarza zanim Ty go kupiłeś.
Jeśli nie zostawiasz za sobą siwego lub błękitnego dymu, to po prostu uzupełniaj olej i unikaj za niskich oraz za wysokich obrotów (moja propozycja 1800-3500 no do 4000 obr/min, jeśli sytuacja na drodze nie wymaga inaczej). Jak zużycie skoczy lub pojawi się kolor w spalinach = remont silnika.

Bluesky
Bywalec
Posty: 36
Rejestracja: 01 mar 2017, 22:18
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV 1,6 GDI 2016 r.

Re: Wada olejowa silników Hyundai i Kia

Postautor: Bluesky » 31 sty 2023, 21:50

Silniki 1.6 gdi zużywają olej. Tak jak każde inne z bezpośrednim wtryskiem mają problem z nagarem. Za każdym razem jak jestem w ASO uczulają mnie na regularną kontrolę poziomu oleju i jego wymianę w odstępach rocznych, nie rzadziej niż co 15 tys. km. Ważne też jest jeżdżenie dynamicznie autem kiedy się da. Szczególnie po tym jak auto często porusza się w ruchu miejskim, na krótkich odcinkach, gdzie silnik jest niedogrzany.
Jeśli silnik kolegi nie jest uszkodzony to stawiam na zapieczone pierścienie. Rozpocząłbym od wymiany zaworu pcv. Niedroga rzecz a może powodować także spalanie oleju, nierówną pracę silnika. W dalszej kolejności przeprowadziłbym czyszczenie chemią komory spalania oraz zrobiłbym płukankę silnika przed wymianą oleju. Na pewno nie zaszkodzi a może uchronić przed remontem silnika.

Awatar użytkownika
zibi06
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 16 gru 2022, 00:20
Czym jeżdzę: Kia Sportage 3 1.6 GDI XL
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Wada olejowa silników Hyundai i Kia

Postautor: zibi06 » 01 lut 2023, 15:17

MAJKI4MOZA pisze:Kupując samochód używany nie kupujesz fabrycznej jakości tylko cały bagaż tego, jak poprzedni właściciel/właściciele dbali. Szczególnie ważne są pierwsze tysiące kilometrów i proces, który nadal istnieje, choć producenci/serwisy coraz mniej o nim mówią: DOCIERANIE.

100% racja. Ale z drugiej strony patrząc, interwały wymiany oleju zalecane przez serwisy/producenta samochodów są jakie są. Zwykły użytkownik kupujący nowe auto stosuje się do wskazań jakie wymaga/wskazuje serwis. 30 tyś to 30 tyś, bo przecież oleje są coraz lepsze/ nowocześniejsze, itp. Wystarczy chociażby poczytać peany na temat dedykowanego oleju KIA (gdzie przynajmniej ja, nie mogę znaleźć karty charakterystyki). Oczywiście subiektywnie dawno przestałem wierzyć w takie "kocopoły". Nieoficjalnie, każdy mechanik którego znam (łącznie z pracującymi w autoryzowanych serwisach) stwierdza, wymiana max co 15 tyś i to w zależności od warunków użytkowania.
Warunek to od sprawdzonego/autoryzowanego sprzedawcy, zgodny ze specyfikacją i dopuszczony przez producenta.
MAJKI4MOZA pisze:Jeśli ktoś nie zadbał o silnik w pierwszym okresie użytkowania, to nawet najlepsze dbanie później nie naprawi zaniedbań czy nawet szkód.

Niestety w wielu przypadkach największa "wadą" jest poprzedni właściciel, z jednym ale, czy jest to "wada" jeżeli dba tak jak wskazuje producent/serwis ?
MAJKI4MOZA pisze:Jeśli nie zostawiasz za sobą siwego lub błękitnego dymu

Nie mam takich objawów.
MAJKI4MOZA pisze: to po prostu uzupełniaj olej i unikaj za niskich oraz za wysokich obrotów (moja propozycja 1800-3500 no do 4000 obr/min, jeśli sytuacja na drodze nie wymaga inaczej).

Dzięki za info. "Kręcenie" do 4 tyś jeszcze mi się nie zdarzyło i nie wiem czy zdarzy/ czy jest to potrzebne/czasami wskazane ?
Bluesky pisze: nie rzadziej niż co 15 tys.

Ja akurat we wszystkich poprzednich autach (od ponad dwudziestu lat byłem użytkownikiem aut z grupy VAG) wymieniałem olej co ok 10 tyś km i tego chcę się trzymać. Może "fanaberia" ale cóż, nikt nie jest idealny :)
Bluesky pisze:Rozpocząłbym od wymiany zaworu pcv.

Zawór zamówiony w autoryzowanym serwisie.
Bluesky pisze:W dalszej kolejności przeprowadziłbym czyszczenie chemią komory spalania

Jeżeli masz na myśli dodanie/wlanie środka do cylindrów to chcę użyć czystej płukanki od LM lub ewentualnie Tec 2000 (zalać i zostawić na noc).
Mam czym odessać i sprężone powietrze do wydmuchania.
Zastanawiam się też nad opcją wodorowania w jakimś serwisie, ale to ewentualnie w późniejszym czasie po bardziej dogłębnym rozpoznaniu tematu.

Bluesky pisze:oraz zrobiłbym płukankę silnika przed wymianą oleju.

Płukanki, olej,filtry będą w dniu dzisiejszym. Płukankę dodam do obecnego oleju (KIA) i po spuszczeniu, zaleję dedykowanego Shella. Trochę pojeżdżę i powtórzę. Generalnie chciałem skorzystać z wymiany oleju w serwisie (ten akurat mam blisko), jednakże filtr oleju dopiero na piątek.
Chciałem sprawdzić/porównać historię serwisową, okazało się,że serwis nie ma możliwości sprawdzenia auta zakupionego w Norwegii. Po wpisaniu nr VIN "szkalna kula" nic nie pokazała. Poza tym podczas rozmowy zadałem jedno/dwa pytania i przynajmniej w subiektywnym odczuciu niepotrzebne/zabierające czas.

Wszystkim dziękuję za cenne informacje.
Ps. Jeżeli "zaśmiecam" temat proszę Modów o przeniesienie do odpowiedniego tematu lub podzielenie wątku.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
zibi06
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 16 gru 2022, 00:20
Czym jeżdzę: Kia Sportage 3 1.6 GDI XL
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Wada olejowa silników Hyundai i Kia

Postautor: zibi06 » 18 kwie 2023, 18:00

Witam ponownie.
Moje działania/problemy "olejowe" z przyczyn niezależnych ode mnie trochę przeciągnęły się w czasie ale już mogę napisać coś więcej.
Jako, ze borykałem się z problemem świecącej się kontrolki dotyczącej działania czujników ciśnienia w oponach wiec za poradą mechanika postanowiłem połączyć je w całość. Problem czujników został rozwiązany po wymianie modułu systemu TPMS który zakupiłem w serwisie (w którym został wymieniony podczas kolejnej wizyty). Dodatkowo wykonano przegląd samochodu (9 lat) z wpisem do książki serwisowej. Ze względu na zgłoszony i stwierdzony problem dotyczący zużycia oleju wymieniono zawór pokrywy. Obsługa i porady co do dalszych działań były bardzo pozytywnym zaskoczeniem. Co prawda podczas przeglądu potwierdzono, że niestety serwis nie ma możliwości sprawdzenia historii serwisowej auta zakupionego w Norwegii co było dla mnie lekkim zdziwieniem. Nie wiem czy powodem jest tylko fakt,że Norwegia nie jest członkiem UE ale jednak należy do EOG. Nie znam polityki tak dużej firmy sprzedającej na terenie UE znaczące ilości swoich pojazdów ale jako długoletni użytkownik aut z grupy VAG przynajmniej z tym nie miałem problemu.
Trochę powertowałem dodatkowe dokumenty jakie otrzymałem po zakupie samochodu. Jest kilka rachunków (zgodnych z wpisem w książce serwisowej), kilka druków z przeglądów. W książce odnotowane wpisy z lat 2015, 2016, 2017,2018,2020 które przynajmniej w mojej ocenie wydają się wiarygodne. Do tego posiadam zdjęcia samochodu (z jakiegoś serwisu/autohandlu) który prawdopodobnie był wystawiony w Norwegii do sprzedaży (03.2021 z przebiegiem 117 tyś km) dlatego szczerze "mówiąc" jestem lekko zdziwiony faktem braku dostępu do danych dla autoryzowanych serwisów KIA.
Wracając do tematu "olejowego".
Po wizycie w serwisie jestem po trzech wymianach oleju (nie licząc po zakupie) z dodatkowym zastosowaniem płukanek ( 1x LM, 2xTEC). Średnio co ok 650 km. Wymiany we własnym zakresie (posiadam rachunki, na olej,filtry, płukanki). Silnik pracuje równo, bardzo cicho, nie ma odczuwalnego braku mocy, nie kopci (jedynie przy wrzuceniu biegu wstecznego pojawia się lekkie zadymienie) ale problem olejowy pozostał.
Od ostatniej wymiany przejechano ok 600 km(dokładnie 599,4). Efekt od ostatniej wymiany
Obrazek

Obrazek
Do stanu "max" dolałem 850 ml czyli ok 1,4 ltr/1 tyś km, więc znacznie więcej od i tak wyśrubowanej normy nawet dla "trudnych" warunków (przynajmniej dla mnie nasze użytkowanie nie nosi takich znamion). Na dzień dzisiejszy przebieg nieznacznie ponad 139 tyś
Jestem zdecydowany na diagnostykę w autoryzowanym serwisie. Czekam na info dotyczące daty (prawdopodobnie przyszły tydzień).
Naprawa również serwis.

Zapytuję po czasie (po rozmowie z konsultantem z serwisu)
Czy któryś z forumowiczów jest w stanie/może podpowiedzieć jaki jest zakres tej diagnostyki ?
Info z serwisu: tylko demontaż silnika. Zapytałem czy stosują inne metody (mniej inwazyjne) diagnostyczne ponieważ na etapie w którym jestem jeszcze nie mogę w ten sposób ingerować w silnik. Odpowiedź nie, ponieważ nie ma innej możliwości.
Zapytałem o pomiar ciśnienia sprężania , no niby tak.
Zapytałem o próbę olejową, no nie, bo i tak trzeba rozbierać silnik. Więcej o diagnostykę nie pytałem ponieważ stwierdziłem, że ktoś ma chyba zły dzień albo zadaję zbyt trudne pytania.

Z mojej skromnej wiedzy (bez rozbiórki) możliw-y/a jest:
1. Pomiar ciśnienia sprężania (podobno przestarzała :) metoda ale:
2. jeżeli występuje słabe ciśnienie sprężania => Próba olejowa ( występuje zależność dodania odpowiedniej ilości oleju od średnicy cylindra czy /i kształtu denka tłoka).Celem testu olejowego jest wykrycie czy nieprawidłowe ciśnienie sprężania spowodowane jest nieszczelnością na pierścieniach lub ewentualnych rysach (jeżeli występują wyższe wartości pomiaru). Jeżeli są bardzo zbliżone do poz 1 to można założyć, że nieszczelne są gniazda / zawory.
3. Próba szczelności
Z zeszytu ćwiczeń (grupa VAG)
"Metoda ta polega na doprowadzeniu powietrza o stałym ciśnieniu do przestrzeni
roboczej badanego cylindra poprzez gniazdo świecy zapłonowej lub wtryskiwacza
(tłok musi być ustawiony w górnym położeniu w końcu suwu sprężania). Położenie
tłoka w badanym cylindrze w górnym zwrotnym położeniu ustalamy, wykorzystując
znaki kontrolne na silniku lub za pomocą specjalnego wskaźnika"

W zależności gdzie zostały wykryte przedmuchy można stwierdzić w czym tkwi problem. Metoda podobno prosta i skuteczna, bez rozgrzebywania silnika. No chyba, że serwis KIA ma inne procedury.
4. Inspekcja gładzi cylindrów. Wiem, że dostępna w serwisie.

Moim subiektywnym zdaniem 1,3,4 /1,2,4
Dla jasności, nie szukam oszczędności. Jeżeli będzie to problem dotyczący uszczelniaczy/zaworów to i tak będę chciał sprawdzić pierścienie na tłokach i przy jednej "grzebaninie" je wymienię. Uszczelka pod głowicą i tak idzie do wymiany. Jeżeli będą to tylko pierścienie to chciałbym mieć pewność co do głowicy. Co prawda jeszcze nie wiem jak do tego tematu podejść ponieważ info jakie otrzymałem jest takie, że głowica jest sprawdzana w serwisie czy jest prosta, jeżeli tak to zostaje w serwisie, jeżeli zawory są proste to są tylko oczyszczane, wymieniane są tylko uszczelniacze zaworowe.
Jeżeli jest to możliwe to proszę o podpowiedź. Nie wiem, może się mylę.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Wada olejowa silników Hyundai i Kia

Postautor: automaciek » 18 kwie 2023, 18:54

Niestety konsumpcja oleju nie idzie w parze ze spadkiem ciśnienia sprężania (film olejowy na gładzi wręcz uszczelnia). Propozycja rozbiórki silnika wynika zapewne z doświadczenia...

Awatar użytkownika
zibi06
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 16 gru 2022, 00:20
Czym jeżdzę: Kia Sportage 3 1.6 GDI XL
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Wada olejowa silników Hyundai i Kia

Postautor: zibi06 » 18 kwie 2023, 19:32

Dzięki za odzew. Pkt 3 przerabiałem w VAG-u i diagnoza sprawdziła się w 100% dlatego zapytałem.
Problemem jest to, że jeszcze nie mogę rozbierać silnika. Z doświadczenia mechanika z serwisu wiem, że z dużą dozą prawdopodobieństwa są to pierścienie (mój przypadek nie jest odosobniony).

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 748
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wada olejowa silników Hyundai i Kia

Postautor: gisio » 18 kwie 2023, 19:48

Zaciekawiła mnie twoja historia. Mógłbyś podać VIN auta?. Rozeznam temat czy mógłbym Ci w jakiś sposób pomóc.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Awatar użytkownika
zibi06
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 16 gru 2022, 00:20
Czym jeżdzę: Kia Sportage 3 1.6 GDI XL
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Wada olejowa silników Hyundai i Kia

Postautor: zibi06 » 18 kwie 2023, 21:54

gisio pisze:Zaciekawiła mnie twoja historia. Mógłbyś podać VIN auta?.

Proszę U5YPC814AEL561274
gisio pisze:Rozeznam temat czy mógłbym Ci w jakiś sposób pomóc.

Dziękuję

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 748
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wada olejowa silników Hyundai i Kia

Postautor: gisio » 19 kwie 2023, 19:16

zibi06 – trochę biedna ta Twoja historia w ASO w RP. Owszem wykonałeś w ASO przegląd oraz wymianę modułu TPMS ale wszystkie części musiałeś przywieść swoje bo brak jest pobranych materiałów pod zleceniami.

Odnośnie historii przeglądów jaka była za granicą to wiedz, że Kia nie ma europejskiego systemu rejestru, dlatego ASO oprócz tego co masz sam w K.G. niewiele jest w stanie stwierdzić/potwierdzić. To się niedługo zmieni jak wejdzie w obieg elektroniczna Książka Gwarancyjna Kia.

Odezwę się do Ciebie na pw i dokończymy Twój temat.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Bluesky
Bywalec
Posty: 36
Rejestracja: 01 mar 2017, 22:18
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV 1,6 GDI 2016 r.

Re: Wada olejowa silników Hyundai i Kia

Postautor: Bluesky » 19 kwie 2023, 19:59

Czy ma ktoś wiedzę, czy w przypadku ponadnormatywnego zużycia oleju w ASO stosowana jest procedura płukania/moczenia tłoków jak w poniższym dokumencie TSB?: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2021/ ... 8-0001.pdf

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 748
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wada olejowa silników Hyundai i Kia

Postautor: gisio » 19 kwie 2023, 21:00

Bluesky pisze:Czy ma ktoś wiedzę, czy w przypadku ponadnormatywnego zużycia oleju w ASO stosowana jest procedura płukania/moczenia tłoków jak w poniższym dokumencie TSB?: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2021/ ... 8-0001.pdf


Tak na rynkach których dotyczy to TSB. Europejski takim nie jest i wynika to chociażby z różnic w samej konstrukcji tych silników.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Awatar użytkownika
zibi06
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 16 gru 2022, 00:20
Czym jeżdzę: Kia Sportage 3 1.6 GDI XL
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Wada olejowa silników Hyundai i Kia

Postautor: zibi06 » 20 kwie 2023, 00:58

gisio pisze: ale wszystkie części musiałeś przywieść swoje

Obrazek
Kupiłem w serwisie w dniu przeglądu. Ale ze względu na to, że nie miałem już czasu na dłuższy pobyt umówiłem się na późniejszy termin wymiany (dlatego w dniu wymiany nie było pobrania z magazynu). Mechanik stwierdził, że może i lepiej bo będzie można sprawdzić stan oleju. Czujniki były zakupione poza serwisem. Olej i filtr też (mam rachunki) do wymian z płukanką. Nawet nie wiem czy przy przeglądzie był tylko dolany czy wymieniony. Przy wymianie modułu ponownie stwierdzono niski stan. Następnego dnia była wymiana po użyciu płukanki.
gisio pisze:Odnośnie historii przeglądów jaka była za granicą to wiedz, że Kia nie ma europejskiego systemu rejestru,

Dzięki za wyczerpujące info. Bardzo długo byłem użytkownikiem VAG-ów i nie miałem problemów ze sprawdzeniem historii aut z terenu EU, dlatego byłem zdziwiony zaistniałym faktem. Tym bardziej, że w dwóch serwisach otrzymałem jedynie odpowiedź "brak danych".
gisio pisze:Odezwę się do Ciebie na pw i dokończymy Twój temat.

Jeszcze raz dziękuję.

truno
Bywalec
Posty: 80
Rejestracja: 26 paź 2018, 15:51
Czym jeżdzę: KIA Sportage IV 1,6 GDI wersja m+smart

Re: Wada olejowa silników Hyundai i Kia

Postautor: truno » 21 kwie 2023, 16:53

mechanik opowiada o wadzie silnika 1.6 https://www.youtube.com/watch?v=HHSahQCgDOw

Gawon
Uzależniony
Posty: 218
Rejestracja: 03 sty 2020, 20:57
Czym jeżdzę: 1.7 crdi SLS

Re: Wada olejowa silników Hyundai i Kia

Postautor: Gawon » 25 cze 2023, 13:11

po mojemu tam nie ma żadnej wady, jak by była wada to wszystkie te silniki miały by przejechane tak samo +/- niech będzie 20tyś km
wada jest w nich taka jak w każdym nowym silniku, czyli ekologia, i z tego co widać otwarty blok, oczywiście wymiana olej co 30tyś ale to nie wada konstrukcyjna

mathess
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 07 lis 2023, 13:25
Czym jeżdzę: 1.6 GDI

Re: Wada olejowa silników Hyundai i Kia

Postautor: mathess » 07 lis 2023, 13:29

@zibi06 - Czy udało się rozwiązać problem? U mnie jest to samo - niby wszystko dobrze, pracuje równo, nie ma wycieków, nie dymi... a litr oleju na 1kkm wypija :/ Zawór PCV wymieniony ale nic to nie dało.

Awatar użytkownika
zibi06
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 16 gru 2022, 00:20
Czym jeżdzę: Kia Sportage 3 1.6 GDI XL
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Wada olejowa silników Hyundai i Kia

Postautor: zibi06 » 07 lis 2023, 23:10

mathess pisze:@zibi06 - Czy udało się rozwiązać problem?

Na dzień dzisiejszy połowicznie. Z mechanikiem byłem umówiony na koniec wakacji/ początek września, ale okres oczekiwania przedłużył się o prawie dwa miesiące.
Silnik "wyjęty" (w zeszłym tygodniu).
Obrazek
Co wiem (na dzień dzisiejszy). Tłoki na 2,3 cylindrze (nie wiem czy na 1 i 4 wyglądają tak samo) jak na załączonym obrazku. Na gładziach cylindrów widoczne jest honowanie, ale w niektórych miejscach widoczne są bardzo delikatne "przetarcia" (podobnie na tłokach). Pierścienie nie zapieczone, ale są oblepione oleistą "mazią". Głowica pojechała na południe Polski do "naprawy", dodatkowo blok do pomiarów/oceny i jeżeli będzie taka potrzeba i możliwość to do szlifu, jeżeli nie lub ewentualne koszty naprawy (szlif, tłoki,itp) będą przybliżone to możliwe, że będzie nowy tzw "krótki silnik". Czekam na info. W przeszczep na inny silnik nie chcę się bawić.

mathess pisze:U mnie jest to samo - niby wszystko dobrze, pracuje równo, nie ma wycieków, nie dymi... a litr oleju na 1kkm wypija :/ Zawór PCV wymieniony ale nic to nie dało.

Ja za namową mechanika z serwisu "bawiłem się " w kilkukrotne płukanki silnika. Daj sobie z tym spokój, lepiej/ rozsądniej polegać na tej opinii (wycinek z innego tematu):

gisio pisze:.......... albo wpadniesz na pomysł tzw. płukanki silnika (ten zabieg definitywnie dokończy jego żywot).


W związku z takim zużyciem oleju robiłeś jakąś diagnostykę ?
Np.
-Pomiar ciśnienia sprężania
-Próbę szczelności cylindrów
Nie chcę Cię "martwić" ale mądrzy ludzie mówią, że prawda jest taka, że szacowanie ewentualnych kosztów naprawy bez rozbiórki silnika jest jak wróżenie z fusów.

Piejar
Uzależniony
Posty: 300
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Wada olejowa silników Hyundai i Kia

Postautor: Piejar » 08 lis 2023, 08:51

Ten chłop na filmie najpierw gada o wybitych panewkach a jak ogląda panewki to są w porządku. Znajduje jedną zaciagnietą panewkę na wałku ale co to ma do rzeczy odnośnie wybitych tłoków? Co śrubka to inna teoria. Takich szamanów jutubowych nie brakuje a kamerkę kupić może każdy i każdy może mówić CO MU SIE PODOBA. Absolutnie nie wierzę w to że silnik GDI Kia/Hyundai "zużywa się" i pada po 150 tys przebiegu z racji jakiejś "wady olejowej". Nie wierzę osobiście w ten przebieg 150 kkm jednostki z filmu. Znam ludzi którzy nie wymieniają oleju a tylko dolewają jak się zapali lampa alladyna - wykształceni ludzie ale zera techniczne. Kup sobie takie auto "od kobiety" bo to akurat pani jest.
Zachodzie w głowę jak to jest możliwe, że miałem 6 nowych samochodów i 3 używane i w żadnym z nich nie miałem żadnych wad olejowych, spalania/ubytków oleju czy innych tego typu atrakcji. Ja znam odpowiedź: bo używałem tych aut tak po prostu, normalnie Tzn wymieniałem olej, nie tunowałem, nie uprawiałem sportów, nie kupowałem atrakcyjnych używek BMW czy Audi, unikałem "atrakcyjnych ofert".
Ale do rzeczy: w renowkach bodajże olej puszczają uszczelniacze zaworów - to jest dodatkowa, nieoczywista droga dopływu oleju do cylindra. Więc jeżeli odma, turbo, pierścienie (kompresja mierzona?) są ok to może tamtędy spływać ale żeby litr?


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap