Silnik 1,6 GDI 2016 przebieg 70000

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
marcinch
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: 23 sie 2016, 15:11
Czym jeżdzę: KS IV 1.6 GDI + TE1

Silnik 1,6 GDI 2016 przebieg 70000

Postautor: marcinch » 14 kwie 2022, 21:04

Rok temu podczas jazdy zapaliła się kontrolka oleju. Po zatrzymaniu dolewka 1l i starczyło na lekko ponad min bagnetu. Wizyta w ASO dolanie na max i miesiąc testów. Brak zużycia. Na początku zimy odgłos silnika jakby był zanurzony w wodzie po rozruchu na zimnym. Jak się rozgrzeje to mniej. W miedzy czasie dolewka płynu chłodniczego. Odkręciłem korek oleju wieje spalinami. Po dodaniu gazu widać spaliny od strony przepustnicy. Korek bez masła, płyn nie bulgocze w zbiorniku, z bagnetu nie wieje. Bagnet pokazuje stan oleju w połowie miedzy min i max. Przejechane od przeglądu 6000 . Czasami problem z ruszeniem, tak jak by była wrzucona 3. Po dodaniu gazu czasami słychać świst powietrza jak turbina, samochód nie ma turbiny.

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 509
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Silnik 1,6 GDI 2016 przebieg 70000

Postautor: MAJKI4MOZA » 14 kwie 2022, 22:34

Pachnie częściowym zatarciem i koniecznością rozbiórki, żeby zdiagnozować skalę napraw.
Dziwna sprawa, że (jak rozumiem z twojego opisu) logicznie rzecz biorąc najpierw brał olej, a teraz w ogóle nie. No bo jak by do tego doszło, że miałeś krytycznie niski poziom oleju, że aż kontrolka się zaświeciła? A teraz nic-a-nic nie bierze?
No tak czy inaczej przy takim spadku mocy czasami/o poranku (to co opisujesz jako "jakby na 3. biegu"), to samo się nie naprawi. Rozbieramy kombajn, rozbieramy.

marcinch
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: 23 sie 2016, 15:11
Czym jeżdzę: KS IV 1.6 GDI + TE1

Re: Silnik 1,6 GDI 2016 przebieg 70000

Postautor: marcinch » 22 kwie 2022, 17:46

Byłem w ASO oczywiści oględziny nic nie wskazały. Po czterech godzinach Panowie ze zdziwieniem stwierdzili pęcznienie przewodu od silnika do chłodnicy podczas mocnego przegazowania, ale nie wiedza dlaczego tak się dzieje.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap