Strona 1 z 1

Piski paska osprzętu

: 08 gru 2020, 19:44
autor: Qubiak
Hej,

Posiadam Kia Sportage rocznik 2018 z silnikiem 1.6 GDI (132km) z przebiegiem niecałe 29kkm. Czyli jestem po 2 przeglądach, po 2 wymianach oleju. W tym roku przy mrozach piszczy mi pasek. Wstaje rano, idę odskrobać auto. Odpalam i skrobie. po ok 2 - 3 minutach przejeżdżam tak z 10 metrów pod klatkę by żona miała bliżej. Wtedy piszczy mi pasek. Zwiększenie obrotów powoduje ustanie piszczenia. Zeszłej zimy wydaje mi się że też z raz/dwa zapiszczał. Latem podczas bardzo wilgotnej pogody też raz piszczał. W tym roku zawsze rano przy temp poniżej zera piszczy. Byłem w serwisie gdzie podobno sprawdzili to i trochę naciągnęli pasek. Niestety nie pomogło. Mówią, że te paski są pokryte teflonem, który szybko się wyciera i pasek piszczy mimo, że nie jest zużyty. Powiedzieli mi, że mój jest jeszcze w porządku, a teflon jest wytarty. Szukam potwierdzenia lub zaprzeczenia słów serwisu.

Re: Piski paska osprzętu

: 08 gru 2020, 23:29
autor: jarmk
A jakim cudem po 2 przeglądach, skoro pierwszy jest po 2 latach lub 30 tys. km ?

Też mam ten silnik, też ten rocznik, przebieg ok. 20 tys. km, ale nic mi nie piszczy.
Na fejsie w grupie KS również nie spotkałem się z takim problemem.
Osobiście nie popuścił bym serwisowi..

TT | S10+

Re: Piski paska osprzętu

: 09 gru 2020, 08:53
autor: Qubiak
Samochód kupiony we wrześniu 2018roku. Pierwszy przegląd olejowy wrzesień 2019, drugi wrzesień 2020 (mamy grudzień). Też się nie spotkałem nigdzie z piszczącym paskiem przeglądając internety. Problem w tym że mówią że pasek nie jest już na gwarancji.

Re: Piski paska osprzętu

: 29 lis 2023, 09:33
autor: mariushg
Kolego Qubiak, czy rozwiązałeś problem z piszczącym paskiem? Parę dni mrozu i u mnie taka sama sytuacja :(

Re: Piski paska osprzętu

: 29 lis 2023, 10:38
autor: Piejar
Popiskiwanie paska osprzętu po odpaleniu to żadna sensacja, przydarzało mi się wiele razy. Rzadko pasek jest napinany ręczni, przeważnie napinacz ma sprężynę i ustalony punkt mocowania. Co do pokrywania teflonem to mi szczęka opadła bo przecież ten pasek ma posiadać odpowiednie tarcie a teflon tarcie zmniejsza. Nie mówimy przecież o pasku zębatym a o pasku wielorowkowym. Zasada przenoszenia mocy przez ten pasek opiera się przecież o tarcie, z możliwie najmniejszym poślizgiem. Kiedy poślizg rośnie pasek zaczyna się ślizgać i wiadomo co.

Re: Piski paska osprzętu

: 29 lis 2023, 12:40
autor: Czestek1
Wymień pasek, koszt ok. 60/70zl i pół godziny roboty.
Pasek zwyczajnie się "wyślizguje" traci jakby gumowa warstwę.

Re: Piski paska osprzętu

: 22 sty 2024, 13:05
autor: c123
U mnie popiskiwał i w ASO go podregulowali podczas przeglądu.

Re: Piski paska osprzętu

: 22 sty 2024, 20:13
autor: Czestek1
Nie za bardzo sobie mogę wyobrazić, jak ASO ci go podregulowalo :niewiem:

Re: Piski paska osprzętu

: 22 sty 2024, 20:37
autor: listomek2014
Pasek należy wymienić max co5 lat jeśli chodzi o sportage 4 to 2 min roboty są preparaty za ok 20zl i one niwelują piski na jakiś czas

Re: Piski paska osprzętu

: 22 sty 2024, 21:11
autor: gisio
listomek2014 pisze: Pasek należy wymienić max co5 lat ...


Pasek należy wymienić gdy nosi ślady zużycia kwalifikujące go do wymiany niezależnie jaki interwał jego wymiany przewidział producent w I.O. pojazdu.