Piski paska osprzętu

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Qubiak
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 08 gru 2020, 19:40
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI L+bussines line

Piski paska osprzętu

Postautor: Qubiak » 08 gru 2020, 19:44

Hej,

Posiadam Kia Sportage rocznik 2018 z silnikiem 1.6 GDI (132km) z przebiegiem niecałe 29kkm. Czyli jestem po 2 przeglądach, po 2 wymianach oleju. W tym roku przy mrozach piszczy mi pasek. Wstaje rano, idę odskrobać auto. Odpalam i skrobie. po ok 2 - 3 minutach przejeżdżam tak z 10 metrów pod klatkę by żona miała bliżej. Wtedy piszczy mi pasek. Zwiększenie obrotów powoduje ustanie piszczenia. Zeszłej zimy wydaje mi się że też z raz/dwa zapiszczał. Latem podczas bardzo wilgotnej pogody też raz piszczał. W tym roku zawsze rano przy temp poniżej zera piszczy. Byłem w serwisie gdzie podobno sprawdzili to i trochę naciągnęli pasek. Niestety nie pomogło. Mówią, że te paski są pokryte teflonem, który szybko się wyciera i pasek piszczy mimo, że nie jest zużyty. Powiedzieli mi, że mój jest jeszcze w porządku, a teflon jest wytarty. Szukam potwierdzenia lub zaprzeczenia słów serwisu.

jarmk
Uzależniony
Posty: 284
Rejestracja: 08 wrz 2018, 14:11
Czym jeżdzę: KS
Lokalizacja: Żuławy

Re: Piski paska osprzętu

Postautor: jarmk » 08 gru 2020, 23:29

A jakim cudem po 2 przeglądach, skoro pierwszy jest po 2 latach lub 30 tys. km ?

Też mam ten silnik, też ten rocznik, przebieg ok. 20 tys. km, ale nic mi nie piszczy.
Na fejsie w grupie KS również nie spotkałem się z takim problemem.
Osobiście nie popuścił bym serwisowi..

TT | S10+

Qubiak
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 08 gru 2020, 19:40
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI L+bussines line

Re: Piski paska osprzętu

Postautor: Qubiak » 09 gru 2020, 08:53

Samochód kupiony we wrześniu 2018roku. Pierwszy przegląd olejowy wrzesień 2019, drugi wrzesień 2020 (mamy grudzień). Też się nie spotkałem nigdzie z piszczącym paskiem przeglądając internety. Problem w tym że mówią że pasek nie jest już na gwarancji.

Awatar użytkownika
mariushg
Bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 28 cze 2018, 14:27
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 GDI BL

Re: Piski paska osprzętu

Postautor: mariushg » 29 lis 2023, 09:33

Kolego Qubiak, czy rozwiązałeś problem z piszczącym paskiem? Parę dni mrozu i u mnie taka sama sytuacja :(

Piejar
Uzależniony
Posty: 300
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Piski paska osprzętu

Postautor: Piejar » 29 lis 2023, 10:38

Popiskiwanie paska osprzętu po odpaleniu to żadna sensacja, przydarzało mi się wiele razy. Rzadko pasek jest napinany ręczni, przeważnie napinacz ma sprężynę i ustalony punkt mocowania. Co do pokrywania teflonem to mi szczęka opadła bo przecież ten pasek ma posiadać odpowiednie tarcie a teflon tarcie zmniejsza. Nie mówimy przecież o pasku zębatym a o pasku wielorowkowym. Zasada przenoszenia mocy przez ten pasek opiera się przecież o tarcie, z możliwie najmniejszym poślizgiem. Kiedy poślizg rośnie pasek zaczyna się ślizgać i wiadomo co.

Awatar użytkownika
Czestek1
Nasz Człowiek
Posty: 406
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,

Re: Piski paska osprzętu

Postautor: Czestek1 » 29 lis 2023, 12:40

Wymień pasek, koszt ok. 60/70zl i pół godziny roboty.
Pasek zwyczajnie się "wyślizguje" traci jakby gumowa warstwę.
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi

c123
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2024, 12:57
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 T-GDI

Re: Piski paska osprzętu

Postautor: c123 » 22 sty 2024, 13:05

U mnie popiskiwał i w ASO go podregulowali podczas przeglądu.

Awatar użytkownika
Czestek1
Nasz Człowiek
Posty: 406
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,

Re: Piski paska osprzętu

Postautor: Czestek1 » 22 sty 2024, 20:13

Nie za bardzo sobie mogę wyobrazić, jak ASO ci go podregulowalo :niewiem:
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi

Awatar użytkownika
listomek2014
Expert
Posty: 917
Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Piski paska osprzętu

Postautor: listomek2014 » 22 sty 2024, 20:37

Pasek należy wymienić max co5 lat jeśli chodzi o sportage 4 to 2 min roboty są preparaty za ok 20zl i one niwelują piski na jakiś czas
W krwi benzyna zamiast Serca turbina

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 748
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Piski paska osprzętu

Postautor: gisio » 22 sty 2024, 21:11

listomek2014 pisze: Pasek należy wymienić max co5 lat ...


Pasek należy wymienić gdy nosi ślady zużycia kwalifikujące go do wymiany niezależnie jaki interwał jego wymiany przewidział producent w I.O. pojazdu.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap