Strona 4 z 4

Re: Czy to problem filtra cząstek stałych?

: 18 lut 2023, 14:21
autor: michal55yh
Karbulot pisze:Ale tyle tych podfor, że nie znalazłem


Ja znalazłem, był 3 tematy niżej [rotfl1] Tematy zostały scalone.

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 18 lut 2023, 20:47
autor: Karbulot
OK, wypaliłem. Swoja drogą ciekawe rozumowanie UE. W celu zmniejszenia emisji spalin, zamontujmy filtr, który wymaga... Aby jeździć.

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 18 lut 2023, 21:27
autor: automaciek
Po prostu ograniczenie emisji dzięki GPF w skali globalnej jest faktem mimo iż odsetek pojazdów wymaga jazdy regeneracyjnej. Tym bardziej że w ruchu miejskim emisja na 100 km jest największa.

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 19 lut 2023, 00:16
autor: Piejar
Szczerze to kiedyś mi wszystko opadło jak przeczytałem że to właśnie silniki GDI wymagają GPF bo.... generują x-razy więcej cząstek stałych niż silniki MPI. A dzieje się tak dlatego że w silnikach MPI mieszanka "ma czas" lepiej wymieszać się z powietrzem na dłuższej drodze do cylindra. A w GDI ten czas to chyba ułamek suwu sprezania. Tak że wiecie...
Ale z drugiej strony GDI daje dynamikę której wszyscy poszukują.
Globalnie warto walczyć o czyste powietrze bo zanieczyszczenia skracają życie. Ponoć PM10 przenikają do krwiobiegu bo są za małe żeby organizm umiał je odfiltrować. A potem jakieś zatory itp. Pożyjemy (oby jak najdłużej), zobaczymy.

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 19 lut 2023, 08:29
autor: automaciek
Pal licho pismackie wypociny w portalowych artykułach (dziennikarstwo zeszlo na psy), olbrzymie ilości sadzy generują wszystkie silniki zaturbione. Niestety przepisy o emisyjności pojazdów nie traktują pojazdów przedmiotowo, tylko wolumenowo. To powoduje że czy pojazd zanieczyszcza znacznie czy nieznacznie systemy mieć musi. Co by się emisja wolumenu produkcji zgadzała.

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 29 lis 2023, 16:37
autor: keyser
U mnie była jeszcze inna dziwna sytuacja z GPFem. Po niespełna 1000 od kupna, pojawiła się ikonka i informacja aby kontynuować jazdę do czasu oczyszczenia filtru. Okazało się, że był to jakiś błąd w oprogramowaniu i po wizycie w serwisie został wykasowany. W okolicach 6000 dostałem oficjalne pismo od KII aby umówić się w serwisie na aktualizację oprogramowania, co uczyniłem we wrześniu tego roku. Przed wczoraj ponownie zapaliła mi się ta ikonka. Obecnie auto ma przejechane 10500. Dziwna sytuacja bo 2 tygodnie temu byłem w Bieszczadach i zrobiłem kilkaset km w obie strony.
Okazało się, że udało mi się wypalić ten filtr, ale nie tak jak piszą w instrukcji. Zrobiłem łącznie 80 km, pierwsze 40 miałem na tempomacie ustawione 95km/h i obroty ok 4000. Jak wracałem zacząłem go gazować do 5.5 tys. na sporcie i w końcu ikonka zgasła... Najgorsze było to, że nie wiedziałem czy to dalej szwankuje software czy też ten filtr jest zapchany po takiej ilości km. W przypadku wizyty w serwisie, jeżeli okaże się że oprogramowanie to zostaje to zrobione w ramach gwarancji i nie płacę nic. Natomiast jeżeli filtr jest zapchany to roboczogodzina to ok 400 PLN. Jeżdżę głównie po mieście (tryb ECO, małe odległości) dlatego w końcu kupiłem silnik benzynowy:) i przeganiam auto kilka razy w roku, jak widać za rzadko.

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 29 lis 2023, 19:10
autor: jarmk
keyser pisze:Jeżdżę głównie po mieście (tryb ECO, małe odległości) dlatego w końcu kupiłem silnik benzynowy:) i przeganiam auto kilka razy w roku, jak widać za rzadko.


Aktualizacja anty GPF nic kompletnie nie dała.. miałem wgraną w lipcu, a dwa tygodnie temu, gdy już znacznie się ochłodziło, to kontrolki GPF-u wyskoczyły po raz 4.. 3 razy podczas poprzedniej zimy, no i teraz na początek tej zimy po raz kolejny..
Auto moje ma dokładnie 13 miesięcy.

Zajrzyj na inne fora, na fejsa do Grupy KIA Sportage, to zobaczysz, że ta aktualizacja to ściema i co zima, to ludzie mają problemy... zaczęła się zima i zaczęły ponownie GPF-y...

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 29 lis 2023, 21:29
autor: automaciek
Wyskoczyła, ok, ma prawo. A pojechałeś na jazdę regeneracyjną?

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 24 sty 2024, 16:07
autor: Mundek28
Drodzy forumowicze, nigdzie nie znalazłem tematu DPF, czyżby on w KIA nie był problematyczny zupełnie?Pytam bo właśnie przed chwilą jadąc po mieście zapaliła mi się jego kontrolka. Dodam że auto ma 44 tys przebiegu a olbrzymia większość to jazda po drogach szybkiego ruchu.
Dodam że auto w automacie więc raczej zbyt niskie obroty nie wchodzą w grę.

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 24 sty 2024, 16:56
autor: diselboy
słabo szukałeś. jest cały elaborat na ten temat.
szukaj w III.

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 24 sty 2024, 23:03
autor: Mundek28
Znalazłem. Przejechałem 20km autostradą przy 2300 obrotach i kontrolka zgasła. zobaczymy co będzie dalej.

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 24 sty 2024, 23:15
autor: jarmk
Mundek28 pisze:Znalazłem. Przejechałem 20km autostradą przy 2300 obrotach i kontrolka zgasła. zobaczymy co będzie dalej.

Za miesiąc znowu... i tak do wiosny aż się ociepli.. :)

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 25 sty 2024, 15:29
autor: paul997
Ja mam wrażenie, że z tym GPFem i spalaniem jest jak kiedyś z silnikami. Mówiło się, że palisz paliwo albo pierścienie :). U mnie jeszcze nie wiem, jak będzie, bo od zakupu samochodu, od grudnia, prawie cały czas dzieci ciągle chore oraz my też i zrobiliśmy może kilkaset kilometrów (na blacie przy zakupie miał 21k, ale historia GPFu nieznana). W każdym razie zapobiegawczo wyłączyłem StartStop kawałkiem kartonika. Poza tym tylko tryb normal i jeżdżę tak, żeby palić paliwo, a nie obciążać silnika, czyli mocne rozpędzanie się od (mniej więcej) 2000 obrotów po 5000, obszar zabudowany oblatuję na 3. (wychodzi akurat 2000 lub 2100 obrotów). Podobna technika jazdy sprawdziła się w 1.7 CRDi w IV, DPFa musiałem wypalić tylko raz, przez 40 000 km (a samochód miał już ponad 100k). Może i przy GPF się sprawdzi.