Strona 3 z 4

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 28 mar 2022, 16:02
autor: Tom16v
Maćku a jak to jest rozwiązane w Hev bo tam chyba żeby wypalić GPF to trzeba by cały czas butowac aby silnik spalinowy nie gasł. Jak byś mógł nam to wytłumaczyć z góry dziękuję.

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 28 mar 2022, 19:38
autor: automaciek
Po prostu nie zgaśnie

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 29 mar 2022, 08:38
autor: Vampiszon
automaciek pisze:@vampiszon kto mówi o autostradzie. Spokojna jazda 2-2.5 tyś obr/min, zwolnienie do 40, a nawet zatrzymanie nie przerywa procesu.

Ale Ty cały czas nawiązujesz do starszych silników, kiedy definitywnie problem na szeroką skalę jest z nowym silnikiem T-GDI w Kia/Tucson.
Nie ma co polemizować, widzę że czekasz na Sportka, oby Ci się ten problem nie pojawił:)

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 29 mar 2022, 09:21
autor: PabloS
Ja mam przejechane ponad 21 tyś km autem z tym silnikiem głównie w mieście. Auto mam trochę ponad rok. W zależności od trasy do pracy w jedną stronę mam między 25 a 40 km. Jak na razie problemów z GPF nie mam.

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 29 mar 2022, 14:51
autor: Vampiszon
Ok, doprecyzuje - problem jest w nowych Tucsonach (produkowanych bodajże od 11/2021) i Kiach Sportage 2022.

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 29 mar 2022, 18:18
autor: automaciek
Nie dociekam tematu Hyundaia, ale jeśli chodzi o 1.6 T-GDI Smart Stream HEV, to silnik lata z powodzeniem w Sorento MQ4 i żadnych zgłoszeń, Sportka NQ5 też żadnego nie zanotowałem jak na razie.

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 01 sty 2023, 20:48
autor: Daro1
Czytam państwa posty na temat gpf.w nowej KS i włos się jeży na głowie. Właśnie czekam na odbiór KS hybryda. Zamawiam tę wersję ponieważ wszędzie czytam że hybryda to auto stworzone do miasta , bo tam przynosi wymierne korzyści w postaci niskiego spalania. Jako że idę na emeryturę to auto stworzone dla mnie. Jednak po zapoznaniu się z państwa tekstami mam duże wątpliwości czy to auto to dobry wybór. Obecnie jeżdżę 4-letnim Tucsonem bez gpf nawet krótkie odcinki i wszystko hula. Nie muszę jeździć po 30-40 km aby coś tam wypalić, tracić czas i paliwo,a potem się okaże że trzeba jechać do serwisu na wypalanie. Może ci pseudo ekolodzy wejdą na YT i zobaczą jak wygląda wypalanie serwisowe.To dopiero cyrk. Dobrze że jeszcze jej nie odebrałem a swoją drogą to moim zdaniem najpiękniejszy suw w swojej klasie. Szkoda że niedopracowany i producent nie dokonuje poprawek . Szkoda.

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 01 sty 2023, 21:04
autor: Lunar GT
Daro1 pisze:Czytam państwa posty na temat gpf.w nowej KS i włos się jeży na głowie.

To nie czytaj o samochodzie którego nie zamówiłeś, jeszcze nikt z HEV na GPF nie narzekał ani na tym forum ani tu
https://forum.kia-motors.pl/viewforum.php?f=22

Re: 1,6 t-gd hevi problem gpf

: 02 sty 2023, 05:11
autor: Daro1
Drogi panie gdybym nie zamówił to raczej nie zabierał bym głosu na forum. Auto stoi w salonie do odbioru w połowie stycznia. Oby Hev nie miał podobnych problemów, chociaż to ten sam silnik. W mhev problem gpf istnieje. Niestety,dzisiaj to my klienci płacimy dużą kasę za niedopracowany towar a potem martw się sam człowieku. Dobrze że trafiłem na pańskie forum,to może problem gpf mnie ominie. Pozdrawiam

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 02 sty 2023, 09:38
autor: automaciek
@Daro
- na forum nie używamy zwrotu 'PAN", "PANI"!
- to nie jest forum @Lunar GT tylko całej społeczności!
- dzięki forum problem Cię nie ominie, wiele innych czynników ma na to wpływ!
- kłania się forumowa powitalnia, nie wypada tak z buta wjechać

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 02 sty 2023, 11:10
autor: Lunar GT
Daro1 pisze:Drogi panie gdybym nie zamówił to raczej nie zabierał bym głosu na forum.

Napiszę tak bo chyba nie zrozumiałeś, zamówiłeś HEV a przejmujesz się zwykłym 1.6 T-Gdi.

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

: 02 sty 2023, 11:56
autor: Daro1
Dobrze. W takim razie zaczynamy nowy rok. Życzę Wam użytkownicy forum wszystkiego najlepszego , oby autka hulały bezawaryjnie i skończył się problem nieszczęsnego gpf . Wita Was nowy użytkownik forum Daro1. Za 2 tygodnie chyba jednak odbiorę KS hybrydę i podzielę się wrażeniami,oby pozytywnymi.

Czy to problem filtra cząstek stałych?

: 17 lut 2023, 19:50
autor: Karbulot
Ki diabeł? Mam z tym iść do serwisu?

Re: Czy to problem filtra cząstek stałych?

: 17 lut 2023, 20:21
autor: automaciek
Masz pojechać sobie poza miasto, jechać spokojnie (zgodnie z IO) aż zniknie. I nie czekać aż kontrolka zacznie migać.
P.S. @Karbulot tyle bicia piany w temacie, a ty zakładasz nowy wątek

Re: Czy to problem filtra cząstek stałych?

: 17 lut 2023, 20:35
autor: listomek2014
Ja bym sprzedał gdzie to jeździć dodatkowo poza planem

Re: Czy to problem filtra cząstek stałych?

: 17 lut 2023, 20:36
autor: Karbulot
Maciek, no właśnie szukałem tego tematu, bo pamiętam, że gdzieś tu był. Ale tyle tych podfor, że nie znalazłem. :) Sorry za zdublowany topik, jakby co to można usunąć. Dzięki za odpowiedź. Fakt jeżdżę na krótkich odcinkach. Czyli trzeba wypalić, OK.

Aha, kumpel mi powiedział, że obroty mile widziane wyższe. Czy lepiej wypalac w trybie SPORT?

Re: Czy to problem filtra cząstek stałych?

: 17 lut 2023, 22:48
autor: automaciek
Po prostu pojechać. Zajrzyj do instrukcji obsługi, nie gryzie

Re: Czy to problem filtra cząstek stałych?

: 18 lut 2023, 02:25
autor: Karbulot
No wyobraź sobie, że gryzie. W indeksie na końcu pod "F" nie ma żadnego filtra cząstek stałych. Więc albo KIA inaczej to opisała, albo przegapiła. Co ciekawe, w instrukcji tablicy rozdzielczej, ta ikonka nie jest opisana.

Re: Czy to problem filtra cząstek stałych?

: 18 lut 2023, 07:28
autor: Piejar
Karbulot pisze:kumpel mi powiedział, że obroty mile widziane wyższe. Czy lepiej wypalac w trybie SPORT?

To jest po prostu piękne. Ten drugi wątek ma 5 stron i dosłownie jedna osoba zajrzała do polskiej instrukcji i przytoczyła opis wypalania który brzmi: "Przy zaświeceniu kontrolki GPF,przejechać ok 30 minut z prędkością powyżej 60 km ,obroty od 1500 do 4 tys,". Nigdzie nie pisze o potrzebie wyższych obrotow. Ja znalazłem angielską instrukcję gdzie było napisane jak niżej:
viewtopic.php?f=73&t=7917&start=21#p92019

Po prostu zrób to co jest napisane a jak nie zgaśnie to wal do serwisu. Możesz to udokumentować nagrywając jakiś filmik jeżeli serwis będzie cię zbywał albo chciał obciazyc kosztami. Ludzie robią jakies szamańskie obrzędy typu godzinna jazda z obrotami 3,5 tys.
Tak czy inaczej są forumowicze którzy twierdzą że robia właściwą jazdę a kontrolka nie gaśnie. W mojej ocenie Kia ma jakiś problem w GPF bo ja mam w M IV I prawie 100 tys nalotu, styl jazdy zawsze Eco (czyli po dziadkowemu, bo jestem podwójnym dziadkiem) i nie wiem co to wypalanie GPF.

Re: Czy to problem filtra cząstek stałych?

: 18 lut 2023, 08:23
autor: automaciek
Póki co u nas w Szczecinie nie kasują za regenerację. Ale ostatni rekordzista z migającą kontrolką GPF w KS IV miał 13000 km od ostatniej regeneracji.
@Karbulot źle szukałeś!

Re: Czy to problem filtra cząstek stałych?

: 18 lut 2023, 12:23
autor: Mundek28
Mają ludziska problem z tym GPF.