1,6 t-gdi problem gpf
- Tom16v
- Nasz Człowiek
- Posty: 676
- Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
- Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Maćku a jak to jest rozwiązane w Hev bo tam chyba żeby wypalić GPF to trzeba by cały czas butowac aby silnik spalinowy nie gasł. Jak byś mógł nam to wytłumaczyć z góry dziękuję.
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Po prostu nie zgaśnie
-
- Bywalec
- Posty: 30
- Rejestracja: 05 sty 2022, 09:38
- Czym jeżdzę: Kia Sportage V, L-HEV 230km
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
automaciek pisze:@vampiszon kto mówi o autostradzie. Spokojna jazda 2-2.5 tyś obr/min, zwolnienie do 40, a nawet zatrzymanie nie przerywa procesu.
Ale Ty cały czas nawiązujesz do starszych silników, kiedy definitywnie problem na szeroką skalę jest z nowym silnikiem T-GDI w Kia/Tucson.
Nie ma co polemizować, widzę że czekasz na Sportka, oby Ci się ten problem nie pojawił:)
-
- Uzależniony
- Posty: 163
- Rejestracja: 02 kwie 2014, 12:21
- Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 T-GDI 7DCT 2WD Black Edition
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Ja mam przejechane ponad 21 tyś km autem z tym silnikiem głównie w mieście. Auto mam trochę ponad rok. W zależności od trasy do pracy w jedną stronę mam między 25 a 40 km. Jak na razie problemów z GPF nie mam.
-
- Bywalec
- Posty: 30
- Rejestracja: 05 sty 2022, 09:38
- Czym jeżdzę: Kia Sportage V, L-HEV 230km
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Ok, doprecyzuje - problem jest w nowych Tucsonach (produkowanych bodajże od 11/2021) i Kiach Sportage 2022.
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Nie dociekam tematu Hyundaia, ale jeśli chodzi o 1.6 T-GDI Smart Stream HEV, to silnik lata z powodzeniem w Sorento MQ4 i żadnych zgłoszeń, Sportka NQ5 też żadnego nie zanotowałem jak na razie.
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Czytam państwa posty na temat gpf.w nowej KS i włos się jeży na głowie. Właśnie czekam na odbiór KS hybryda. Zamawiam tę wersję ponieważ wszędzie czytam że hybryda to auto stworzone do miasta , bo tam przynosi wymierne korzyści w postaci niskiego spalania. Jako że idę na emeryturę to auto stworzone dla mnie. Jednak po zapoznaniu się z państwa tekstami mam duże wątpliwości czy to auto to dobry wybór. Obecnie jeżdżę 4-letnim Tucsonem bez gpf nawet krótkie odcinki i wszystko hula. Nie muszę jeździć po 30-40 km aby coś tam wypalić, tracić czas i paliwo,a potem się okaże że trzeba jechać do serwisu na wypalanie. Może ci pseudo ekolodzy wejdą na YT i zobaczą jak wygląda wypalanie serwisowe.To dopiero cyrk. Dobrze że jeszcze jej nie odebrałem a swoją drogą to moim zdaniem najpiękniejszy suw w swojej klasie. Szkoda że niedopracowany i producent nie dokonuje poprawek . Szkoda.
-
- Bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 01 sie 2022, 19:38
- Czym jeżdzę: Sportage V HEV GT 4WD + wszystko (prócz dziury w dachu).
- Lokalizacja: Śląsk
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Daro1 pisze:Czytam państwa posty na temat gpf.w nowej KS i włos się jeży na głowie.
To nie czytaj o samochodzie którego nie zamówiłeś, jeszcze nikt z HEV na GPF nie narzekał ani na tym forum ani tu
https://forum.kia-motors.pl/viewforum.php?f=22
Re: 1,6 t-gd hevi problem gpf
Drogi panie gdybym nie zamówił to raczej nie zabierał bym głosu na forum. Auto stoi w salonie do odbioru w połowie stycznia. Oby Hev nie miał podobnych problemów, chociaż to ten sam silnik. W mhev problem gpf istnieje. Niestety,dzisiaj to my klienci płacimy dużą kasę za niedopracowany towar a potem martw się sam człowieku. Dobrze że trafiłem na pańskie forum,to może problem gpf mnie ominie. Pozdrawiam
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
@Daro
- na forum nie używamy zwrotu 'PAN", "PANI"!
- to nie jest forum @Lunar GT tylko całej społeczności!
- dzięki forum problem Cię nie ominie, wiele innych czynników ma na to wpływ!
- kłania się forumowa powitalnia, nie wypada tak z buta wjechać
- na forum nie używamy zwrotu 'PAN", "PANI"!
- to nie jest forum @Lunar GT tylko całej społeczności!
- dzięki forum problem Cię nie ominie, wiele innych czynników ma na to wpływ!
- kłania się forumowa powitalnia, nie wypada tak z buta wjechać
-
- Bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 01 sie 2022, 19:38
- Czym jeżdzę: Sportage V HEV GT 4WD + wszystko (prócz dziury w dachu).
- Lokalizacja: Śląsk
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Daro1 pisze:Drogi panie gdybym nie zamówił to raczej nie zabierał bym głosu na forum.
Napiszę tak bo chyba nie zrozumiałeś, zamówiłeś HEV a przejmujesz się zwykłym 1.6 T-Gdi.
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Dobrze. W takim razie zaczynamy nowy rok. Życzę Wam użytkownicy forum wszystkiego najlepszego , oby autka hulały bezawaryjnie i skończył się problem nieszczęsnego gpf . Wita Was nowy użytkownik forum Daro1. Za 2 tygodnie chyba jednak odbiorę KS hybrydę i podzielę się wrażeniami,oby pozytywnymi.
Czy to problem filtra cząstek stałych?
Ki diabeł? Mam z tym iść do serwisu?
A na cholerę mi jakiś podpis...?
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Czy to problem filtra cząstek stałych?
Masz pojechać sobie poza miasto, jechać spokojnie (zgodnie z IO) aż zniknie. I nie czekać aż kontrolka zacznie migać.
P.S. @Karbulot tyle bicia piany w temacie, a ty zakładasz nowy wątek
P.S. @Karbulot tyle bicia piany w temacie, a ty zakładasz nowy wątek
- listomek2014
- Expert
- Posty: 918
- Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
- Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross - Lokalizacja: Mrągowo
Re: Czy to problem filtra cząstek stałych?
Ja bym sprzedał gdzie to jeździć dodatkowo poza planem
W krwi benzyna zamiast Serca turbina
Re: Czy to problem filtra cząstek stałych?
Maciek, no właśnie szukałem tego tematu, bo pamiętam, że gdzieś tu był. Ale tyle tych podfor, że nie znalazłem. Sorry za zdublowany topik, jakby co to można usunąć. Dzięki za odpowiedź. Fakt jeżdżę na krótkich odcinkach. Czyli trzeba wypalić, OK.
Aha, kumpel mi powiedział, że obroty mile widziane wyższe. Czy lepiej wypalac w trybie SPORT?
Aha, kumpel mi powiedział, że obroty mile widziane wyższe. Czy lepiej wypalac w trybie SPORT?
A na cholerę mi jakiś podpis...?
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Czy to problem filtra cząstek stałych?
Po prostu pojechać. Zajrzyj do instrukcji obsługi, nie gryzie
Re: Czy to problem filtra cząstek stałych?
No wyobraź sobie, że gryzie. W indeksie na końcu pod "F" nie ma żadnego filtra cząstek stałych. Więc albo KIA inaczej to opisała, albo przegapiła. Co ciekawe, w instrukcji tablicy rozdzielczej, ta ikonka nie jest opisana.
A na cholerę mi jakiś podpis...?
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: Czy to problem filtra cząstek stałych?
Karbulot pisze:kumpel mi powiedział, że obroty mile widziane wyższe. Czy lepiej wypalac w trybie SPORT?
To jest po prostu piękne. Ten drugi wątek ma 5 stron i dosłownie jedna osoba zajrzała do polskiej instrukcji i przytoczyła opis wypalania który brzmi: "Przy zaświeceniu kontrolki GPF,przejechać ok 30 minut z prędkością powyżej 60 km ,obroty od 1500 do 4 tys,". Nigdzie nie pisze o potrzebie wyższych obrotow. Ja znalazłem angielską instrukcję gdzie było napisane jak niżej:
viewtopic.php?f=73&t=7917&start=21#p92019
Po prostu zrób to co jest napisane a jak nie zgaśnie to wal do serwisu. Możesz to udokumentować nagrywając jakiś filmik jeżeli serwis będzie cię zbywał albo chciał obciazyc kosztami. Ludzie robią jakies szamańskie obrzędy typu godzinna jazda z obrotami 3,5 tys.
Tak czy inaczej są forumowicze którzy twierdzą że robia właściwą jazdę a kontrolka nie gaśnie. W mojej ocenie Kia ma jakiś problem w GPF bo ja mam w M IV I prawie 100 tys nalotu, styl jazdy zawsze Eco (czyli po dziadkowemu, bo jestem podwójnym dziadkiem) i nie wiem co to wypalanie GPF.
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Czy to problem filtra cząstek stałych?
Póki co u nas w Szczecinie nie kasują za regenerację. Ale ostatni rekordzista z migającą kontrolką GPF w KS IV miał 13000 km od ostatniej regeneracji.
@Karbulot źle szukałeś!
@Karbulot źle szukałeś!
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 15 mar 2021, 10:31
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 diesel 185 KM 48V MHEVautomat
Re: Czy to problem filtra cząstek stałych?
Mają ludziska problem z tym GPF.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika