1,6 t-gdi problem gpf

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
jaros111
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 18 wrz 2019, 18:27
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE

1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: jaros111 » 05 sty 2020, 13:15

Nowa kia przebieg niecałe 6k, rutynowo sprawdzałem stan oleju i tu zaskoczenie ok centymetr ponad stan. Telefon do serwisu i mówię o co chodzi, dopytuję czy może za dużo nalali przy wymianie przy 3k albo co mogło się stać. Pani umawia mnie na wizytę ale dopiero za tydzień ale ok niech będzie.Wieczorem odpalam auto i nagle zapala się kontrolka gpf. Co w takiej sytuacji zrobić? Podejrzewam że podniesiony stan oleju to przez benzynę która się dostała do oleju, czyli jakakolwiek jazda odpada. Ciekawe co serwis zrobi w takiej sytuacji.

Awatar użytkownika
kzyhu1983
Bywalec
Posty: 140
Rejestracja: 22 wrz 2018, 21:46
Czym jeżdzę: Kia Sportage FL 1.6 GDI M+ Smart
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: kzyhu1983 » 05 sty 2020, 21:06

Dzwoń na Assistance.
Boisz sie jechać dalej i koniec. Jazda w takim stanie zagraża poważniejszej awarii.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: ZygJe » 06 sty 2020, 00:44

Napiszę tylko, że GPF to nie DPF i tu nie ma dotrysku paliwa żeby wypalanie działało, dodatkowo benzyna to paliwo lekkie które doskonale spłukuje film olejowy, ale po zmieszaniu z olejem silnikowym 3/4 wyparuje i przez odmę pójdzie do spalenia. Zanim od benzyny podniósłby się tak poziom oleju miałbyś imo zatarte tłoki. Jeśli przelali olej w serwisie to awaria GPF jest naturalnym tego skutkiem.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

jaros111
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 18 wrz 2019, 18:27
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: jaros111 » 06 sty 2020, 10:30

W takim razie na jakiej zasadzie wypala się gpf? Na bagnecie chyba dość mocno czuć benzynę, tak mi się wydaje.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: automaciek » 06 sty 2020, 11:11

Benzynę zawsze czuć. Wypalanie to pestka , temperatura zaplonu sadzy to 550'C, a w benzynowym silniku to pod obciążeniem normalne.... Regeneracja odbywa się pasywnie w czasie jazdy. Przy GPF nie ma nawet czujnika różnicy ciśnienia.

jaros111
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 18 wrz 2019, 18:27
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: jaros111 » 06 sty 2020, 11:44

Obyś miał rację (mam nadzieje że wiesz co piszesz) i mam nadzieje że serwis tez to wie.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: automaciek » 06 sty 2020, 17:29

Zdarzyło się kilka aut z małym przebiegiem i kontrolką GPF, po skasowaniu błędów nie wracały....

jaros111
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 18 wrz 2019, 18:27
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: jaros111 » 07 sty 2020, 17:51

Assistance i pojechało dziś po południu do serwisu.

Awatar użytkownika
kzyhu1983
Bywalec
Posty: 140
Rejestracja: 22 wrz 2018, 21:46
Czym jeżdzę: Kia Sportage FL 1.6 GDI M+ Smart
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: kzyhu1983 » 09 sty 2020, 00:01

Dobra decyzja. Jak się coś wydarzy teraz to masz pelną dokumentacje serwisową oraz brak podstawy do anulowania gwarancji.
Daj znać co tam sie stało...

jaros111
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 18 wrz 2019, 18:27
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: jaros111 » 10 sty 2020, 18:02

Auto odebrane na drugi dzień. Wszystko działa i jest ok. Ponoć tylko wystarczyło wypalić gpf-a. Nic więcej nie wiem bo odbierałem wieczorem i mechanika nie było.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: ZygJe » 10 sty 2020, 18:37

Coś kręcą, nie słyszałem o konieczności serwisowego wypalania GPF. Może ktoś z forum coś wie w tym temacie?
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

jaros111
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 18 wrz 2019, 18:27
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: jaros111 » 10 sty 2020, 21:39

A w instrukcji mechanik zaznaczył mi zakładką i zostawił na fotelu instrukcje jak samodzielnie wypalić gpf-a. Taki żartowniś....

marcinli
Bywalec
Posty: 54
Rejestracja: 24 mar 2019, 20:58
Czym jeżdzę: 1.6 gdi

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: marcinli » 10 sty 2020, 22:12

Wrzuć zdjęcie albo opisz jak to zrobić

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

bruit
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 17 lis 2019, 13:22
Czym jeżdzę: KIA Sportage IV L+BL2 1.6 T-GDI 7 DCT Cosmos Blue
Lokalizacja: Elbląg

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: bruit » 11 sty 2020, 00:33

Według instrukcji obsługi lampka zapala się, gdy:
> wystąpiła usterka filtra czastek stałych(GPF)
> lampka może zgasnąć podczas jazdy:
- pojazd musi jechać przez ponad 30 minut z prędkością 80 km/h lub szybciej
- należy upewnić się, że spełnione następujące warunki :
bezpieczne warunki drogowe, 3 lub wyższy bieg i prędkość obrotowa silnika 1500-4000obr/min.
Jeżeli mimo przeprowadzenia tej procedury lampka ostrzegawcza miga nadal. ( czemu towarzyszy wyświetlanie ostrzeżenia na wyświetlaczu LCD)
konieczna jest kontrola układu GPF w specjalistycznym warsztacie. Zalecamy wizytę w autoryzowanej stacji obsługi KIA.

Gryzlji
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 30 lis 2018, 21:59
Czym jeżdzę: Sportage IV FL 1.6 T-gdi FWD MT

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: Gryzlji » 20 sty 2020, 20:59

Witam
Są dwie procedury wypalania filtra GPF:
1. Wypalanie częściowe w przypadku gdy filtr jest zapchany w połowie. Faza wypalania nie jest sygnalizowana żadną kontrolką. Sterownik silnika zmienia ustawienia mieszanki i zapłonu przez co podnosi temperaturę spalin. Wypalanie trwa około 10 km - podczas jazdy z jednostajną prędkością na niższych obrotach czuć lekkie szarpanie, wzrasta średnie zużycie paliwa na 100km.
2. Wypalanie pełne w przypadku ciągłego przerywania wypalania częściowego (jazda na krótkich dystansach w szczególności w okresie zimowym). Ten tryb jest już sygnalizowany kontrolką. Sterownik jeszcze bardziej zmienia ustawienia mieszanki i zapłonu aby osiągnąć maksymalną temperaturę spalin. Tutaj już czuć zmianę pracy silnika, samochód szarpie w szczególności przy jeździe jednostajnej w ruchu miejskim, o 30% rośnie zużycie paliwa na 100km, silnik bardzo szybko osiąga temperaturę roboczą. Jazda w ruchu miejskim nie należy do przyjemnych. Wypalanie trwa co najmniej pół godziny przy prędkości 80km/h co daje nam minimum 40km. W ruchu miejskim trwa to niestety dłużej. Układ wydechowy mocno się nagrzewa i czuć że coś się tam dzieje, stąd zapewne zalecenie wypalania na drodze ekspresowej lub autostradzie.
Ogólnie GPF daje o sobie znać przy robieniu krótkich odcinków poniżej 10km w szczególności w okresie zimowym. Przy większych przebiegach dziennych wypalania można nawet nie zauważyć.

Awatar użytkownika
Tom16v
Nasz Człowiek
Posty: 675
Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: Tom16v » 21 sty 2020, 20:08

Czyli reasumując jeździsz samochodem po mieście z gpf em na krótkich odcinkach to kup rower bo inaczej problemy gwarantowane , lub po pracy jedz w trasę 100 km bo trzeba coś wypalić .Ot nowe technologie - ekologia .

jarmk
Uzależniony
Posty: 284
Rejestracja: 08 wrz 2018, 14:11
Czym jeżdzę: KS
Lokalizacja: Żuławy

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: jarmk » 21 sty 2020, 20:35

Mam najzwyklejszy silnik 1.6 GDI
Auto ma przebieg 10 tys. km.
Jeżdżę codziennie do pracy 1,2 km i wracam tą samą trasą. Reszta to "w koło komina" tylko po mieście, poza wakacjami.
Gdyby nie ten wątek, to zapomniałbym, że posiadam filtr GPF.. odpukać :)

Również na Fecbooku w grupie Kia Sportage Poland, gdzie powstaje dziennie kilkanaście nowych wątków na różniste tematy, nie spotkałem ani 1 na temat problemów z filtrem GPF.

gardan
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 10 wrz 2018, 22:08
Czym jeżdzę: Kia sportage L, BL, T-GDI, AWD

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: gardan » 27 sty 2020, 20:32

jarmk pisze:Jeżdżę codziennie do pracy 1,2 km i wracam tą samą trasą.

Nie żebym się czepiał ale 1200 m do pracy i odpalać taką machinę? Przecież on się nawet nie zdąży zagrzać. Akumulator jeszcze żyje?

jarmk
Uzależniony
Posty: 284
Rejestracja: 08 wrz 2018, 14:11
Czym jeżdzę: KS
Lokalizacja: Żuławy

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: jarmk » 27 sty 2020, 21:47

Żyje i jak na razie ma się dobrze, auto pali na dotyk, a padnie - kupie nowy.. :)
Zresztą, nie 12 miesięcy w roku jeżdżę tylko i wyłącznie w sumie max 2,4 km dziennie.. :)

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 748
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: gisio » 27 sty 2020, 22:34

Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę że są to trudne warunki eksploatacji i przeglądy należy wykonywać częściej?
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: automaciek » 27 sty 2020, 22:50

Ja bym chodził na piechotę.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot]

Sitemap