1,6 t-gdi problem gpf
1,6 t-gdi problem gpf
Nowa kia przebieg niecałe 6k, rutynowo sprawdzałem stan oleju i tu zaskoczenie ok centymetr ponad stan. Telefon do serwisu i mówię o co chodzi, dopytuję czy może za dużo nalali przy wymianie przy 3k albo co mogło się stać. Pani umawia mnie na wizytę ale dopiero za tydzień ale ok niech będzie.Wieczorem odpalam auto i nagle zapala się kontrolka gpf. Co w takiej sytuacji zrobić? Podejrzewam że podniesiony stan oleju to przez benzynę która się dostała do oleju, czyli jakakolwiek jazda odpada. Ciekawe co serwis zrobi w takiej sytuacji.
- kzyhu1983
- Bywalec
- Posty: 140
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 21:46
- Czym jeżdzę: Kia Sportage FL 1.6 GDI M+ Smart
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Dzwoń na Assistance.
Boisz sie jechać dalej i koniec. Jazda w takim stanie zagraża poważniejszej awarii.
Boisz sie jechać dalej i koniec. Jazda w takim stanie zagraża poważniejszej awarii.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Napiszę tylko, że GPF to nie DPF i tu nie ma dotrysku paliwa żeby wypalanie działało, dodatkowo benzyna to paliwo lekkie które doskonale spłukuje film olejowy, ale po zmieszaniu z olejem silnikowym 3/4 wyparuje i przez odmę pójdzie do spalenia. Zanim od benzyny podniósłby się tak poziom oleju miałbyś imo zatarte tłoki. Jeśli przelali olej w serwisie to awaria GPF jest naturalnym tego skutkiem.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
W takim razie na jakiej zasadzie wypala się gpf? Na bagnecie chyba dość mocno czuć benzynę, tak mi się wydaje.
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Benzynę zawsze czuć. Wypalanie to pestka , temperatura zaplonu sadzy to 550'C, a w benzynowym silniku to pod obciążeniem normalne.... Regeneracja odbywa się pasywnie w czasie jazdy. Przy GPF nie ma nawet czujnika różnicy ciśnienia.
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Obyś miał rację (mam nadzieje że wiesz co piszesz) i mam nadzieje że serwis tez to wie.
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Zdarzyło się kilka aut z małym przebiegiem i kontrolką GPF, po skasowaniu błędów nie wracały....
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Assistance i pojechało dziś po południu do serwisu.
- kzyhu1983
- Bywalec
- Posty: 140
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 21:46
- Czym jeżdzę: Kia Sportage FL 1.6 GDI M+ Smart
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Dobra decyzja. Jak się coś wydarzy teraz to masz pelną dokumentacje serwisową oraz brak podstawy do anulowania gwarancji.
Daj znać co tam sie stało...
Daj znać co tam sie stało...
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Auto odebrane na drugi dzień. Wszystko działa i jest ok. Ponoć tylko wystarczyło wypalić gpf-a. Nic więcej nie wiem bo odbierałem wieczorem i mechanika nie było.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Coś kręcą, nie słyszałem o konieczności serwisowego wypalania GPF. Może ktoś z forum coś wie w tym temacie?
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
A w instrukcji mechanik zaznaczył mi zakładką i zostawił na fotelu instrukcje jak samodzielnie wypalić gpf-a. Taki żartowniś....
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Wrzuć zdjęcie albo opisz jak to zrobić
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowy
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 lis 2019, 13:22
- Czym jeżdzę: KIA Sportage IV L+BL2 1.6 T-GDI 7 DCT Cosmos Blue
- Lokalizacja: Elbląg
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Według instrukcji obsługi lampka zapala się, gdy:
> wystąpiła usterka filtra czastek stałych(GPF)
> lampka może zgasnąć podczas jazdy:
- pojazd musi jechać przez ponad 30 minut z prędkością 80 km/h lub szybciej
- należy upewnić się, że spełnione następujące warunki :
bezpieczne warunki drogowe, 3 lub wyższy bieg i prędkość obrotowa silnika 1500-4000obr/min.
Jeżeli mimo przeprowadzenia tej procedury lampka ostrzegawcza miga nadal. ( czemu towarzyszy wyświetlanie ostrzeżenia na wyświetlaczu LCD)
konieczna jest kontrola układu GPF w specjalistycznym warsztacie. Zalecamy wizytę w autoryzowanej stacji obsługi KIA.
> wystąpiła usterka filtra czastek stałych(GPF)
> lampka może zgasnąć podczas jazdy:
- pojazd musi jechać przez ponad 30 minut z prędkością 80 km/h lub szybciej
- należy upewnić się, że spełnione następujące warunki :
bezpieczne warunki drogowe, 3 lub wyższy bieg i prędkość obrotowa silnika 1500-4000obr/min.
Jeżeli mimo przeprowadzenia tej procedury lampka ostrzegawcza miga nadal. ( czemu towarzyszy wyświetlanie ostrzeżenia na wyświetlaczu LCD)
konieczna jest kontrola układu GPF w specjalistycznym warsztacie. Zalecamy wizytę w autoryzowanej stacji obsługi KIA.
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Witam
Są dwie procedury wypalania filtra GPF:
1. Wypalanie częściowe w przypadku gdy filtr jest zapchany w połowie. Faza wypalania nie jest sygnalizowana żadną kontrolką. Sterownik silnika zmienia ustawienia mieszanki i zapłonu przez co podnosi temperaturę spalin. Wypalanie trwa około 10 km - podczas jazdy z jednostajną prędkością na niższych obrotach czuć lekkie szarpanie, wzrasta średnie zużycie paliwa na 100km.
2. Wypalanie pełne w przypadku ciągłego przerywania wypalania częściowego (jazda na krótkich dystansach w szczególności w okresie zimowym). Ten tryb jest już sygnalizowany kontrolką. Sterownik jeszcze bardziej zmienia ustawienia mieszanki i zapłonu aby osiągnąć maksymalną temperaturę spalin. Tutaj już czuć zmianę pracy silnika, samochód szarpie w szczególności przy jeździe jednostajnej w ruchu miejskim, o 30% rośnie zużycie paliwa na 100km, silnik bardzo szybko osiąga temperaturę roboczą. Jazda w ruchu miejskim nie należy do przyjemnych. Wypalanie trwa co najmniej pół godziny przy prędkości 80km/h co daje nam minimum 40km. W ruchu miejskim trwa to niestety dłużej. Układ wydechowy mocno się nagrzewa i czuć że coś się tam dzieje, stąd zapewne zalecenie wypalania na drodze ekspresowej lub autostradzie.
Ogólnie GPF daje o sobie znać przy robieniu krótkich odcinków poniżej 10km w szczególności w okresie zimowym. Przy większych przebiegach dziennych wypalania można nawet nie zauważyć.
Są dwie procedury wypalania filtra GPF:
1. Wypalanie częściowe w przypadku gdy filtr jest zapchany w połowie. Faza wypalania nie jest sygnalizowana żadną kontrolką. Sterownik silnika zmienia ustawienia mieszanki i zapłonu przez co podnosi temperaturę spalin. Wypalanie trwa około 10 km - podczas jazdy z jednostajną prędkością na niższych obrotach czuć lekkie szarpanie, wzrasta średnie zużycie paliwa na 100km.
2. Wypalanie pełne w przypadku ciągłego przerywania wypalania częściowego (jazda na krótkich dystansach w szczególności w okresie zimowym). Ten tryb jest już sygnalizowany kontrolką. Sterownik jeszcze bardziej zmienia ustawienia mieszanki i zapłonu aby osiągnąć maksymalną temperaturę spalin. Tutaj już czuć zmianę pracy silnika, samochód szarpie w szczególności przy jeździe jednostajnej w ruchu miejskim, o 30% rośnie zużycie paliwa na 100km, silnik bardzo szybko osiąga temperaturę roboczą. Jazda w ruchu miejskim nie należy do przyjemnych. Wypalanie trwa co najmniej pół godziny przy prędkości 80km/h co daje nam minimum 40km. W ruchu miejskim trwa to niestety dłużej. Układ wydechowy mocno się nagrzewa i czuć że coś się tam dzieje, stąd zapewne zalecenie wypalania na drodze ekspresowej lub autostradzie.
Ogólnie GPF daje o sobie znać przy robieniu krótkich odcinków poniżej 10km w szczególności w okresie zimowym. Przy większych przebiegach dziennych wypalania można nawet nie zauważyć.
- Tom16v
- Nasz Człowiek
- Posty: 676
- Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
- Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Czyli reasumując jeździsz samochodem po mieście z gpf em na krótkich odcinkach to kup rower bo inaczej problemy gwarantowane , lub po pracy jedz w trasę 100 km bo trzeba coś wypalić .Ot nowe technologie - ekologia .
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Mam najzwyklejszy silnik 1.6 GDI
Auto ma przebieg 10 tys. km.
Jeżdżę codziennie do pracy 1,2 km i wracam tą samą trasą. Reszta to "w koło komina" tylko po mieście, poza wakacjami.
Gdyby nie ten wątek, to zapomniałbym, że posiadam filtr GPF.. odpukać
Również na Fecbooku w grupie Kia Sportage Poland, gdzie powstaje dziennie kilkanaście nowych wątków na różniste tematy, nie spotkałem ani 1 na temat problemów z filtrem GPF.
Auto ma przebieg 10 tys. km.
Jeżdżę codziennie do pracy 1,2 km i wracam tą samą trasą. Reszta to "w koło komina" tylko po mieście, poza wakacjami.
Gdyby nie ten wątek, to zapomniałbym, że posiadam filtr GPF.. odpukać
Również na Fecbooku w grupie Kia Sportage Poland, gdzie powstaje dziennie kilkanaście nowych wątków na różniste tematy, nie spotkałem ani 1 na temat problemów z filtrem GPF.
-
- Bywalec
- Posty: 50
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 22:08
- Czym jeżdzę: Kia sportage L, BL, T-GDI, AWD
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
jarmk pisze:Jeżdżę codziennie do pracy 1,2 km i wracam tą samą trasą.
Nie żebym się czepiał ale 1200 m do pracy i odpalać taką machinę? Przecież on się nawet nie zdąży zagrzać. Akumulator jeszcze żyje?
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Żyje i jak na razie ma się dobrze, auto pali na dotyk, a padnie - kupie nowy..
Zresztą, nie 12 miesięcy w roku jeżdżę tylko i wyłącznie w sumie max 2,4 km dziennie..
Zresztą, nie 12 miesięcy w roku jeżdżę tylko i wyłącznie w sumie max 2,4 km dziennie..
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 749
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę że są to trudne warunki eksploatacji i przeglądy należy wykonywać częściej?
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: 1,6 t-gdi problem gpf
Ja bym chodził na piechotę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika