1,6 t-gdi problem gpf

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Awatar użytkownika
michal55yh
MODERATOR
Posty: 887
Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
Lokalizacja: Lubań

Re: Czy to problem filtra cząstek stałych?

Postautor: michal55yh » 18 lut 2023, 14:21

Karbulot pisze:Ale tyle tych podfor, że nie znalazłem


Ja znalazłem, był 3 tematy niżej [rotfl1] Tematy zostały scalone.
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona :wmur: Kia Stinger GT-Line :niewiem:
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M

Awatar użytkownika
Karbulot
Uzależniony
Posty: 358
Rejestracja: 10 cze 2021, 17:25
Czym jeżdzę: Boltem :)

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: Karbulot » 18 lut 2023, 20:47

OK, wypaliłem. Swoja drogą ciekawe rozumowanie UE. W celu zmniejszenia emisji spalin, zamontujmy filtr, który wymaga... Aby jeździć.
A na cholerę mi jakiś podpis...?

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: automaciek » 18 lut 2023, 21:27

Po prostu ograniczenie emisji dzięki GPF w skali globalnej jest faktem mimo iż odsetek pojazdów wymaga jazdy regeneracyjnej. Tym bardziej że w ruchu miejskim emisja na 100 km jest największa.

Piejar
Uzależniony
Posty: 300
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: Piejar » 19 lut 2023, 00:16

Szczerze to kiedyś mi wszystko opadło jak przeczytałem że to właśnie silniki GDI wymagają GPF bo.... generują x-razy więcej cząstek stałych niż silniki MPI. A dzieje się tak dlatego że w silnikach MPI mieszanka "ma czas" lepiej wymieszać się z powietrzem na dłuższej drodze do cylindra. A w GDI ten czas to chyba ułamek suwu sprezania. Tak że wiecie...
Ale z drugiej strony GDI daje dynamikę której wszyscy poszukują.
Globalnie warto walczyć o czyste powietrze bo zanieczyszczenia skracają życie. Ponoć PM10 przenikają do krwiobiegu bo są za małe żeby organizm umiał je odfiltrować. A potem jakieś zatory itp. Pożyjemy (oby jak najdłużej), zobaczymy.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: automaciek » 19 lut 2023, 08:29

Pal licho pismackie wypociny w portalowych artykułach (dziennikarstwo zeszlo na psy), olbrzymie ilości sadzy generują wszystkie silniki zaturbione. Niestety przepisy o emisyjności pojazdów nie traktują pojazdów przedmiotowo, tylko wolumenowo. To powoduje że czy pojazd zanieczyszcza znacznie czy nieznacznie systemy mieć musi. Co by się emisja wolumenu produkcji zgadzała.

keyser
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 29 lis 2023, 16:26
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.6 T-GDI MHEV 2WD DCT [2023]

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: keyser » 29 lis 2023, 16:37

U mnie była jeszcze inna dziwna sytuacja z GPFem. Po niespełna 1000 od kupna, pojawiła się ikonka i informacja aby kontynuować jazdę do czasu oczyszczenia filtru. Okazało się, że był to jakiś błąd w oprogramowaniu i po wizycie w serwisie został wykasowany. W okolicach 6000 dostałem oficjalne pismo od KII aby umówić się w serwisie na aktualizację oprogramowania, co uczyniłem we wrześniu tego roku. Przed wczoraj ponownie zapaliła mi się ta ikonka. Obecnie auto ma przejechane 10500. Dziwna sytuacja bo 2 tygodnie temu byłem w Bieszczadach i zrobiłem kilkaset km w obie strony.
Okazało się, że udało mi się wypalić ten filtr, ale nie tak jak piszą w instrukcji. Zrobiłem łącznie 80 km, pierwsze 40 miałem na tempomacie ustawione 95km/h i obroty ok 4000. Jak wracałem zacząłem go gazować do 5.5 tys. na sporcie i w końcu ikonka zgasła... Najgorsze było to, że nie wiedziałem czy to dalej szwankuje software czy też ten filtr jest zapchany po takiej ilości km. W przypadku wizyty w serwisie, jeżeli okaże się że oprogramowanie to zostaje to zrobione w ramach gwarancji i nie płacę nic. Natomiast jeżeli filtr jest zapchany to roboczogodzina to ok 400 PLN. Jeżdżę głównie po mieście (tryb ECO, małe odległości) dlatego w końcu kupiłem silnik benzynowy:) i przeganiam auto kilka razy w roku, jak widać za rzadko.

jarmk
Uzależniony
Posty: 284
Rejestracja: 08 wrz 2018, 14:11
Czym jeżdzę: KS
Lokalizacja: Żuławy

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: jarmk » 29 lis 2023, 19:10

keyser pisze:Jeżdżę głównie po mieście (tryb ECO, małe odległości) dlatego w końcu kupiłem silnik benzynowy:) i przeganiam auto kilka razy w roku, jak widać za rzadko.


Aktualizacja anty GPF nic kompletnie nie dała.. miałem wgraną w lipcu, a dwa tygodnie temu, gdy już znacznie się ochłodziło, to kontrolki GPF-u wyskoczyły po raz 4.. 3 razy podczas poprzedniej zimy, no i teraz na początek tej zimy po raz kolejny..
Auto moje ma dokładnie 13 miesięcy.

Zajrzyj na inne fora, na fejsa do Grupy KIA Sportage, to zobaczysz, że ta aktualizacja to ściema i co zima, to ludzie mają problemy... zaczęła się zima i zaczęły ponownie GPF-y...

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: automaciek » 29 lis 2023, 21:29

Wyskoczyła, ok, ma prawo. A pojechałeś na jazdę regeneracyjną?

Mundek28
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 15 mar 2021, 10:31
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 diesel 185 KM 48V MHEVautomat

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: Mundek28 » 24 sty 2024, 16:07

Drodzy forumowicze, nigdzie nie znalazłem tematu DPF, czyżby on w KIA nie był problematyczny zupełnie?Pytam bo właśnie przed chwilą jadąc po mieście zapaliła mi się jego kontrolka. Dodam że auto ma 44 tys przebiegu a olbrzymia większość to jazda po drogach szybkiego ruchu.
Dodam że auto w automacie więc raczej zbyt niskie obroty nie wchodzą w grę.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: diselboy » 24 sty 2024, 16:56

słabo szukałeś. jest cały elaborat na ten temat.
szukaj w III.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Mundek28
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 15 mar 2021, 10:31
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 diesel 185 KM 48V MHEVautomat

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: Mundek28 » 24 sty 2024, 23:03

Znalazłem. Przejechałem 20km autostradą przy 2300 obrotach i kontrolka zgasła. zobaczymy co będzie dalej.

jarmk
Uzależniony
Posty: 284
Rejestracja: 08 wrz 2018, 14:11
Czym jeżdzę: KS
Lokalizacja: Żuławy

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: jarmk » 24 sty 2024, 23:15

Mundek28 pisze:Znalazłem. Przejechałem 20km autostradą przy 2300 obrotach i kontrolka zgasła. zobaczymy co będzie dalej.

Za miesiąc znowu... i tak do wiosny aż się ociepli.. :)

paul997
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 28 sie 2018, 11:23
Czym jeżdzę: Kia Sportage V 1.6 T-GDI L 2022

Re: 1,6 t-gdi problem gpf

Postautor: paul997 » 25 sty 2024, 15:29

Ja mam wrażenie, że z tym GPFem i spalaniem jest jak kiedyś z silnikami. Mówiło się, że palisz paliwo albo pierścienie :). U mnie jeszcze nie wiem, jak będzie, bo od zakupu samochodu, od grudnia, prawie cały czas dzieci ciągle chore oraz my też i zrobiliśmy może kilkaset kilometrów (na blacie przy zakupie miał 21k, ale historia GPFu nieznana). W każdym razie zapobiegawczo wyłączyłem StartStop kawałkiem kartonika. Poza tym tylko tryb normal i jeżdżę tak, żeby palić paliwo, a nie obciążać silnika, czyli mocne rozpędzanie się od (mniej więcej) 2000 obrotów po 5000, obszar zabudowany oblatuję na 3. (wychodzi akurat 2000 lub 2100 obrotów). Podobna technika jazdy sprawdziła się w 1.7 CRDi w IV, DPFa musiałem wypalić tylko raz, przez 40 000 km (a samochód miał już ponad 100k). Może i przy GPF się sprawdzi.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap