@ KrzysiekG -> do błogosławionych raczej nie należę więc jak nie zobaczę to nie uwierzę
. Ponieważ diagnoza osobista z różnych względów nie wchodzi w rolę zdalnie mogę sprawdzić to i owo więc jak podasz mi na pw numer VIN przyjrzę się historii Twojego auta (gwarantuję, że to co napisane na pw zostaje na pw).
@ ASX_ -> tak się właśnie miesza ludziom w głowach i sieje panikę. Zwróciłeś uwagę jakiej wersji silnikowej dotyczy „problem”? Odpowiem 1,6 T-GDI 150 KM, zwróciłeś uwagę na deklarowane dzienne przebiegi aut z problemem? Odpowiem 6 do 20 km no max ktoś podał 40 -> przecież to są trudne warunki eksploatacji (patrz I.O.). Niemal identycznie jest w wątku dotyczącym Sportage NQ5 i problemów związanych z GPF. Skala „problemu” w Kia to 6 (słownie sześć) reklamacji, które oficjalnie wpłynęły na infolinię Kia. Zakładając, że część z klientów nie ma ochoty pisać reklamacji to nawet dziesięciokrotnie mnożąc oficjalną ilość daje potencjalnie 60 reklamacji vs 7636 aut z tym silnikiem sprzedanych na dzień 06-01-2023. Cóż ja poradzę, że lubię cyferki
Kia ceni sobie każdego klienta więc nie zlekceważy również tych jednostkowych zgłoszeń i zapewne opracuje stosowne rozwiązania ale nie łudźmy się, że dopalać filtra w ogóle nie będzie trzeba.
A wracając do tematu oleju to do Sportage NQ5 należy stosować zupełnie inny olej (SAE 0W-20, API SN PLUS/SP lub ILSAC GF-6*) niż do QLE i wynika to z różnych norm emisji spalin jakie muszą spełniać te pojazdy.