Kręcenie silnika 1.6 T-GDI ?

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
mich_biel
Bywalec
Posty: 82
Rejestracja: 14 mar 2018, 21:25
Czym jeżdzę: SPORTAGE 1.6 T-GDI GT Line
Lokalizacja: Sosnowiec

Kręcenie silnika 1.6 T-GDI ?

Postautor: mich_biel » 26 mar 2019, 22:19

Witam.
Mam pytanie do osób które użytkują samochód z silnikiem 1.6 T-GDI w manuału do jakich obrotów najczęściej kręcicie ten silnik ?
Pozdrawiam.

Arczi89
Bywalec
Posty: 59
Rejestracja: 10 sie 2018, 21:36
Czym jeżdzę: KIA Sportage IV 1.6 T-GDI 7 DCT AWD

Re: Kręcenie silnika 1.6 T-GDI ?

Postautor: Arczi89 » 26 mar 2019, 23:09

Z tego co pamiętam wykres momentu to jest od 2000 do 4500 taki sam. Poza ten zakres nie bardzo jest sens ( przynajmniej w moim automacie).

artemise
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 23 sie 2018, 08:29
Czym jeżdzę: KIA Sportage IV 1.6 T-GDI L+BL przed liftem

Re: Kręcenie silnika 1.6 T-GDI ?

Postautor: artemise » 27 mar 2019, 14:20

Do pierwszej wymiany oleju po roku mam zamiar nie przekraczać zwykle 3 tys (chociaż wiadomo że zdarza się więcej). Na razie mam niecałe 3k na liczniku a w maju wymiana. Później myślę że na rozgrzanym silniku nie ma co się tak ograniczać ;) chociaż piłować silnika to i tak nie zamierzam

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 507
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Kręcenie silnika 1.6 T-GDI ?

Postautor: MAJKI4MOZA » 27 mar 2019, 16:29

Obciążenie można zwiększać wraz z przebiegiem. Na zimno = spokojnie (czyli przedział 2-3 tys. obr). Na ciepło do 1000km przebiegu to bym starał się nie przekraczać zakresu 1,8-3,5 tys. obr., do przebiegu ~2500km nie przekraczałbym 4 tys. obr.
I oczywiście nie cisnąć z gazem w desce, nawet na krótko. Potem już jeździć normalnie, może ja bym do ~5000km przebiegu nie poddawał silnika jakimś regularnym przespieszeniom z gazem na 100%, ale też nie można silnika "zamulać" ; nie jeździć na zbyt niskich obrotach (dla mnie poniżej 1,6 tys. obr). Przy dbaniu w postaci takiej, że po pierwszych maksymalnie 2000km przebiegu zmienimy olej i nie będziemy męczyć na zimnym, to silnik odwdzięczy się dobrą pracą i tym, że nie będzie brał oleju potem. Ale też nie dajmy się zwariować, trzeba używać czasem pełnego zakresu możliwości, które konstruktor zaprojektował ;)

Koronator1
Bywalec
Posty: 79
Rejestracja: 09 lut 2018, 16:57
Czym jeżdzę: Sportage T-GDI

Re: Kręcenie silnika 1.6 T-GDI ?

Postautor: Koronator1 » 27 mar 2019, 20:29

Ja oszczędzałem do pierwszej wymiany oleju po 1kk a teraz jeżdżę normalnie jak można to pałuję ile wlezie. Od tego jest.

mich_biel
Bywalec
Posty: 82
Rejestracja: 14 mar 2018, 21:25
Czym jeżdzę: SPORTAGE 1.6 T-GDI GT Line
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kręcenie silnika 1.6 T-GDI ?

Postautor: mich_biel » 28 mar 2019, 21:59

Na razie mam mały przebieg dlatego nie kręcę za wysoko, ale potem turbo trzeba przycisnąć tym bardziej że mam GPF, musi się wypalać, żeby nie było problemów.
Jeździłem 11 lat starym seatem dieslem to często zapiekały mi się łopatki (raz musiałem czyścić) samochód wchodził w tryb awaryjny, trzeba było go pogonić zdrowo aż było czarno za mną myślałem że się silnik rozleci, szczególnie po zimie, tam zakres obrotów był mniejszy niż w tym co teraz jeżdżę i elastyczność dużo dużo gorsza niż w tym co mam teraz.
Może ktoś ma wykres z hamowni tego silnika, albo na jakim poszczególnym biegu z jakich obrotów korzystać żeby było wydajnie, szybko i efektywnie.
Pozdrawiam
Michał.

Arczi89
Bywalec
Posty: 59
Rejestracja: 10 sie 2018, 21:36
Czym jeżdzę: KIA Sportage IV 1.6 T-GDI 7 DCT AWD

Re: Kręcenie silnika 1.6 T-GDI ?

Postautor: Arczi89 » 28 mar 2019, 22:18

Ja w sieci znalazłem coś od kreatora mocy:
http://www.kreatormocy.pl/wp-content/up ... wykres.jpg

Buduje na tym swój styl jazdy ;)

maestro
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 01 gru 2010, 12:05
Czym jeżdzę: pro cee'd + sportage business line AWD DCT7

Re: Kręcenie silnika 1.6 T-GDI ?

Postautor: maestro » 31 mar 2019, 22:20

Jest zauważalna różnica ? no i jak spalanie auta ?

Edit: Nie przeczytałem ze zrozumieniem postu..... :) ale jak gdzieś jest na forum użytkownik podobnie podkręconego silnika to by może się przyznał i coś napisał, jakieś wskazówki czy warto :)

mich_biel
Bywalec
Posty: 82
Rejestracja: 14 mar 2018, 21:25
Czym jeżdzę: SPORTAGE 1.6 T-GDI GT Line
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kręcenie silnika 1.6 T-GDI ?

Postautor: mich_biel » 03 kwie 2019, 16:27

Dziwna sprawa że nikt w tym silniku nie stosuje czipa lub wirusa. Sam się zastanawiam. Dobrze by było o porady kogoś kto coś stosował. W dieslach to dosyć często ktoś coś modzi ???

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 507
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Kręcenie silnika 1.6 T-GDI ?

Postautor: MAJKI4MOZA » 03 kwie 2019, 23:02

Bo to nie działa tak, że w dowolnym momencie możesz włożyć czipa i już :) Tuning da się zrobić, jeśli silnik ma rezerwy. Nie da się nieustanni podnosić mocy. Najwyraźniej ten jest już dość wysilony. Ileż można podnosić ciśnienie na turbinie...

Arczi89
Bywalec
Posty: 59
Rejestracja: 10 sie 2018, 21:36
Czym jeżdzę: KIA Sportage IV 1.6 T-GDI 7 DCT AWD

Re: Kręcenie silnika 1.6 T-GDI ?

Postautor: Arczi89 » 04 kwie 2019, 06:13

Osobiscie uważam że to kwesria gwarancji bardziej. Sam tego nie robię bo nie do końca ufam jednostce :) w przednich dieslach miałem i było ok.

Zapas mocy jest. Ciekawe czy 1.6tgdi w proceedzie bardzo sie różni. Tam jest koło 200km

mich_biel
Bywalec
Posty: 82
Rejestracja: 14 mar 2018, 21:25
Czym jeżdzę: SPORTAGE 1.6 T-GDI GT Line
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kręcenie silnika 1.6 T-GDI ?

Postautor: mich_biel » 04 kwie 2019, 10:17

No właśnie tam jest 204 konie i tyle samo nm 275 ciekawe czy osprzęt jest ten sam

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Kręcenie silnika 1.6 T-GDI ?

Postautor: Owca007 » 04 kwie 2019, 11:40

Sprawdźcie czy kręci do tych samych obrotów czy po prostu nie ma przesuniętej granicy odcięcia zapłonu. Bo z mojej strony myślę, że silnik będzie identyczny ze względu kosztów. Bo po co robić nowy nowe narzędzia testy formy itp.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

lukasz2002
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 19 gru 2018, 12:25
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2018 1.6 T-GDI
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kręcenie silnika 1.6 T-GDI ?

Postautor: lukasz2002 » 06 sie 2019, 10:41

Jeśli wgrasz program do auta na gwarancji to tracisz gwarancję... 1,6 TGDI 177 KM to uważam dużo :) wiadomo że kręcenie skraca życie jednostki, stare diesle miały duży zapas dlatego były impounjące wzrosty nowe jednostki w topowych wersjach, już nie dają takich przyrostów. Zresztą Sportage to nie jest wyścigówka :)


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap