1.6 T-GDI

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
magmar555
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 20 lut 2019, 12:25
Czym jeżdzę: 1.6 T Gdi benzyna

1.6 T-GDI

Postautor: magmar555 » 20 lut 2019, 12:47

Witam!
Od września 2018 r. mam kie Sportage jak w tytule. W listopadzie po raz pierwszy zapaliła się kontrolka od wydechu. W serwisie powiedzieli, że niby filtr się nie wypala, bo za mało jeżdżę, gdzie do samego serwisu przejechałam 50 km, z czego 40 autostrada. Następnie pojechałam w trasę 700 km, prawie wszystko autostradą, kontrolka nie zgasła. Oddałam do serwisu, trzymali dwa tygodnie, oddali bez palacej się kontrolki, nie powiedzieli właściwie co zrobili. Po 3 tygodniach kontrolka znowu się zapaliła, w drodze do serwisu na autostradzie zgasła. I teraz po miesiącu znowu się zapaliła. Na autostradzie nie zgasła. W serwisie mi wmawiaja, że za krótkie dystanse przyjeżdżam i tak się będzie robić, gdzie na przykład w zeszłym tygodniu w trasie 500 km zrobiłam autostrada. I teraz pytanie Czy to jest normalne, że kupujesz samochód za 100 tysięcy, do normalnego codziennego użytku, a co miesiąc zapala Ci się kontrolka i musisz jeździć do serwisu, oczywiście na swój koszt, czy jest coś nie tak z silnikiem / filtrem? Najpierw w serwisie mówili, że to drugi taki przypadek w Europie, a teraz mówią, że to normalne. Mam znajomych, którzy mają silniki z filtrami cząstek stałych, jeżdżą mniej ode mnie i takich problemów nie mają. Zaznaczę, że dziennie robię ok 15-20 km. Mam przejechane 4800 km, z czego minimum 2000 km autostradami.

vic1
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2011, 21:03
Czym jeżdzę: SPORTAGE IV 1.6 GDI M + MDF

Re: 1.6 T-GDI

Postautor: vic1 » 20 lut 2019, 14:51

Dla serwisu to nie jest usterka, bo wszystko działa -podpięli pod komputer wykasowali błąd i oddali, jak nie dzieje się nic poza kontrolką to musisz jeździć dopóki coś się nie popsuje, wtedy jak będziesz stanowcza to naprawią, możesz jeszcze zażądać na piśmie że wszystko jest OK, albo spróbować w innym serwisie.Mnie zwodzili z czujnikiem deszczu, który działał jak chciał albo nie działał , dopiero stanowcza postawa i żądanie na piśmie że czujnik ma tak działać spowodowało że wymienili.Niestety w ASO nie mają instynktu opiekuńczego tam trzeba powalczyć o swoje [zly2] , pozdrawiam

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 507
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: 1.6 T-GDI

Postautor: MAJKI4MOZA » 20 lut 2019, 15:18

To faktycznie dziwna sprawa, choć wiele może się jeszcze takich przypadków pojawić = GPF jest stosunkowo nowym dodatkiem w silnikach benzynowych.
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to używać obrotów w zakresie 2000-3500, bo może analogicznie do diesli więcej cząstek stalych tworzy się przy niskich obrotach. Jak jest twój styl jazdy ?

Zozol
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 09 sty 2019, 13:35
Czym jeżdzę: KIA CERATO 2.0

Re: 1.6 T-GDI

Postautor: Zozol » 20 lut 2019, 16:32

Bądź stanowcza tak jak kolega napisał, GPF to nowa zabawka montowana w benzyniakach od 2018 roku, dlatego niektórzy serwisanci nie wiedzą jeszcze jak się to je.

magmar555
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 20 lut 2019, 12:25
Czym jeżdzę: 1.6 T Gdi benzyna

Re: 1.6 T-GDI

Postautor: magmar555 » 20 lut 2019, 23:35

Niestety ale dzieje się, silnik się krztusi, tzn dodaje gazu i przerywa. Oni właśnie mówią, że nie nadąża się wypalić, bo na co dzień jeżdżę na krótkich trasach. Tylko mi chodzi, o to czy to jest normalne, że z nowym samochodem muszę co miesiąc jeździć do serwisu? Wiem, że diesele maja problemy z filtrem, ale nie po przejechaniu 3000 km,a wtedy kontrolka włączyła się pierwszy raz. Co do stylu jazdy zawsze "przeciagam", na autostradzie jadę 150-160 na tempomatem, także obroty są wysokie przez dłuższy czas. A w trasie ok 500 km byłam w poniedziałek, a we wtorek zapaliła się kontrolka.

artemise
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 23 sie 2018, 08:29
Czym jeżdzę: KIA Sportage IV 1.6 T-GDI L+BL przed liftem

Re: 1.6 T-GDI

Postautor: artemise » 21 lut 2019, 10:16

To nie jest normalne. Według mnie to powinno tak działać, że nie powinnać wiedzieć, że takie coś istnieje u Ciebie w aucie (filtr GPF). Tutaj ewidentnie jest coś nie tak - tak jak koledzy napisali jest to nowość w silnikach benzynowych i teoretycznie miało to działać lepiej niż w dieslach dzieki wyższej temperaturze spalania, ale widać jeszcze tego nie dopracowali, albo to u Ciebie indywidualnie jest coś nie tak z konfiguracją tego ustrojstwa (może jakiś czujnik). Niech Ci pokażą w instrukcji gdzie jest napisane ,że nie można jeździć na krótkich dystansach.

Awatar użytkownika
TomaszB
Bywalec
Posty: 27
Rejestracja: 13 lut 2019, 16:34
Czym jeżdzę: Sportage IV 2018 1.6 T-GDI 7 DTC GT-Line PNS FN2 JBL
Lokalizacja: Poznań

Re: 1.6 T-GDI

Postautor: TomaszB » 21 lut 2019, 10:28

Filtry GPF do benzyniaków montują od września 2018 roku ,kiedy weszły normy Euro 6 i coś tam po liftingu.Ja odbierałem moją kijankę w czerwcu i poświęcając lampy led chciałem uniknąć filtra GPF. Od czerwca zrobiłem tylko 5200 km i to typowo w mieście. Nie mam żadnych problemów (na razie). Każdy dodatkowy filtr będzie z biegiem czasu stwarzał problemy z samochodem , ale w/w przypadku to jest tragedia.

jarmk
Uzależniony
Posty: 284
Rejestracja: 08 wrz 2018, 14:11
Czym jeżdzę: KS
Lokalizacja: Żuławy

Re: 1.6 T-GDI

Postautor: jarmk » 21 lut 2019, 13:11

Ciekawe jak u mnie będzie.. odebralem auto miesiąc temu też z GPF-em i robię dziennie 6-7 km.. Tylko do pracy i po zakupy, a rocznie ok. 8 do 10 tys. km.
Czytając i pytając wcześniej o tych filtrach, to wszędzie zapewniają, że nie powinno być z nimi takich problemów jak z DPF-ami.

TT | S9+

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: 1.6 T-GDI

Postautor: Owca007 » 21 lut 2019, 13:16

Nie powinno, a wczoraj miałem już sportka z przebiegiem niecałych 70tys. właśnie z problemami z owym filtrem. Ręczna regeneracja wymuszona i pojechał może pomoże bo już problemów nie robił. Zobaczymy na jak długo, auto z zagranicy bez historii i lekko puknięte więc może tutaj tkwił problem ale czas pokaże co będzie dalej.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

jarmk
Uzależniony
Posty: 284
Rejestracja: 08 wrz 2018, 14:11
Czym jeżdzę: KS
Lokalizacja: Żuławy

Re: 1.6 T-GDI

Postautor: jarmk » 21 lut 2019, 13:23

Na ileś tam tysięcy jeżdżących KS, czy innych modeli KIA nie słyszy się o problemach z tym filtrem.
Zaglądam czasem na inne fora, należę do ogólnej grupy KIA na fejsie, gdzie tak jaki i tu na forum zaglądam "sto" razy dziennie i nie spotkalem ani 1 przypadku tego problemu. Nikt jeszcze nie narzekał na fejsie na ten filtr w żadnej z kijanek..
No ale zobaczymy, czas pokaże..

TT | S9+

magmar555
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 20 lut 2019, 12:25
Czym jeżdzę: 1.6 T Gdi benzyna

Re: 1.6 T-GDI

Postautor: magmar555 » 21 lut 2019, 19:36

Dziękuję za pomoc. Zadzwoniłam dzisiaj do serwisu w innym mieście i dla nich to nie jest normalne, także pojadę tam i zobaczę co stwierdza.

jarmk
Uzależniony
Posty: 284
Rejestracja: 08 wrz 2018, 14:11
Czym jeżdzę: KS
Lokalizacja: Żuławy

Re: 1.6 T-GDI

Postautor: jarmk » 21 lut 2019, 20:29

Dla mnie to też nie jest normalne, mimo, że fachowcem nie jestem.. może to w ogóle nie ma związku z tym filtrem.
Proszę daj znać co tam dalej z Twoją sprawą, bo aż jest ciekaw..

magmar555
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 20 lut 2019, 12:25
Czym jeżdzę: 1.6 T Gdi benzyna

Re: 1.6 T-GDI

Postautor: magmar555 » 20 mar 2019, 22:35

Niestety w innym serwisie ta sama gadka. Tzn filtr chce się wypalić, ja wyłączam silnik, filtr się nie wypala i włącza się kontrolka. Jeszcze mówił, że jak tylko zapali się kontrolka, to mam nie wyłączać silnika i jechać w trasę wypalic filtr. Czyli załóżmy kontrolka zapali mi się w drodze do pracy, to mam nie iść do pracy, tylko jechać w trasę :o na razie rozmawiałam tylko przez telefon, w piątek jadę po samochód. Będę gadać, że mają wymienić samochód albo oddać pieniądze, bo samochód jest niesprawny i taki właściwie mi sprzedali, bo po miesiącu pierwszy raz się zapaliła kontrolka. Nie wiem co z tego wyjdzie, bo oni cały czas się upieraja, że to normalne i te silniki tak mają....

Awatar użytkownika
listomek2014
Expert
Posty: 914
Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross
Lokalizacja: Mrągowo

Re: 1.6 T-GDI

Postautor: listomek2014 » 21 mar 2019, 11:13

No niestety trza jechać a do pracy SMS [rotfl1] wcześniej miałem taką sytuację co prawda w ropniaku i zamiast wjechać do garażu musiałem puścić się w trasę i takie to były oszczędności a teraz to bajka całe szczęście jeszcze bez tego ustrojstwa
W krwi benzyna zamiast Serca turbina


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap