Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Gisek
Bywalec
Posty: 86
Rejestracja: 20 cze 2017, 00:13
Czym jeżdzę: kia sportage IV 1.6 TGDI 4x4

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon

Postautor: Gisek » 10 kwie 2018, 14:52

Mat pisze:Daj znać czy to coś dało, bo bzdura o kole zamachowym mi nie pasuje.Przy uszkodzonym kole problem byłby non stop, a nie raz na jakiś czas.

Z wymianą dwumasy, to jest informacja z centrali. To podobno, piszę podobno pomaga...ale na jakiś czas.
listomek2014 pisze:I tylko się cieszyć z jazdy każdemu życzę . A propos manualu nikt nie ma problemów

Nie dziwne, bo w końcu sam decydujesz jaki bieg zapiąć, a wątpię żebyś zapinam 6-kę przy 1,5 tys obrotów na minutę.

A tak w ogóle tryb sport nie jest żadnym rozwiązaniem, bo jego używa się w zasadzie jak chcesz wykorzystać pełne możliwości silnika. W większości sytuacji jest nieprzydatny. Oczywiście SPORT załatwia w jakimś sensie problem, bo wtedy wzrasta czułość komputera sterującego skrzynią na wciśnięcie pedału przyspieszenia.

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 507
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon

Postautor: MAJKI4MOZA » 10 kwie 2018, 15:32

Tak by było, gdyby tryb sport wyglądał jak "sport" w DSG, gdzie samochód rzadko schodzi poniżej 4.000 obr/min. Tu tryb "sport" jest tylko z nazwy, aby tryb podstawowy nie nazywał się "eko' tylko "normal" - bo na tym robi się testy emisji CO2 i inne, które są kluczowe dla koncernów motoryzacyjnych i ich ewentualnych kar za przekroczenie różnych ograniczeń.

W Sportage tryb skrzyni "sport" jest po prostu zwykłym korzystaniem z możliwości silnika, bez sięgania po rezerwy czy krańcowe wartości. Wystarczy popatrzeć przy jakich prędkościach obrotowych następuje zmiana biegu, nawet przy głębokim (ale nie "do dechy") wciśnięciu gazu (albo dla purystów leksyki motoryzacyjnej - pedału przyspiesznika :D )

Trokar1978
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: 04 mar 2018, 09:28
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 T-GDI AT

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon

Postautor: Trokar1978 » 10 kwie 2018, 16:57

Pytanie do Darko117-i jak pomogła ta kalibracja skrzyni DCT?

Darko117
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 04 mar 2018, 16:28
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,6 T-Gdi Buisnes Line z automatem

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon

Postautor: Darko117 » 10 kwie 2018, 18:08

Na tę chwile nie mogę za bardzo nic powiedzieć bo to za wcześnie. Wydaje mi się jednak ze samochód inaczej reaguje na pedał przyspieszenia ( ze jest bardziej żwawy ) ale to mogą być tylko moje odczucia. Dam znać jak trochę więcej kilometrów zrobię .

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 507
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon

Postautor: MAJKI4MOZA » 10 kwie 2018, 22:02

Masz rację, zdecydowanie żywsza reakcja na gaz. Nawet jeśli kosztem wyższego spalania to daje mi przyjemność z jazdy. Ale wiem, że ludzie lubią różnie, nie interesuje ich często takie zachowanie samochodu, mają inne priorytety.
Nie jestem inżynierem, trudno mi powiedzieć jak osiągają zmianę między Normal a Sport (czy to jakaś zmieniona mapa wtrysku?), ale sądzę, że wyższe ciśnienie doładowania na turbinie to podstawa.

Gisek
Bywalec
Posty: 86
Rejestracja: 20 cze 2017, 00:13
Czym jeżdzę: kia sportage IV 1.6 TGDI 4x4

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon

Postautor: Gisek » 12 kwie 2018, 13:13

W trybie "Sport" silnik jest dużo bardziej wyczulony na wciśnięcie gazu(tu jest układ fly by wire czy ja kto się nazywa?), wyżej ciągnie silniki ma się wrażenie, jak by silnik miał więcej koni.

maestro
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 01 gru 2010, 12:05
Czym jeżdzę: pro cee'd + sportage business line AWD DCT7

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon

Postautor: maestro » 12 kwie 2018, 18:49

Trochę nie rozumiem radości z jazdy w trybie sport... (jest głośno, biegi często zmieniają się przy wyższych obrotach niż wynikałoby to z potrzeby i warunków na drodze) ten tryb nadaje się tak naprawdę do startów ze świateł, czy wyprzedzania, aby mieć większą pewność..... natomiast radość jest wtedy kiedy wciśniemy w trybie normal gaz w pozycję tzw. kick down... wtedy jest fun :)

Alegz
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 19 gru 2017, 23:20
Czym jeżdzę: Kia Sportage T-GDI DCT

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon

Postautor: Alegz » 13 kwie 2018, 19:21

Po wymianie koła zamachowego usterka ustąpiła.
Mam nadzieje, że na stałe...

Gisek
Bywalec
Posty: 86
Rejestracja: 20 cze 2017, 00:13
Czym jeżdzę: kia sportage IV 1.6 TGDI 4x4

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon

Postautor: Gisek » 20 kwie 2018, 12:04

Ja wczoraj dostałem wiadomość z Radomia z Plejady, żebym się powoli szykował na na wymianę koła dwumasowego wraz ze zmianą oprogramowania skrzyni. Wg. informacji od dealera to ta procedura załatwia sprawę.

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 507
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon

Postautor: MAJKI4MOZA » 20 kwie 2018, 14:11

maestro pisze:Trochę nie rozumiem radości z jazdy w trybie sport...

Jak to ktoś mądrze kiedyś powiedział: "Pięknie jest różnić się"
Jedni wolą to, inni tamto. Najważniejsze, żeby każdy był w zgodzie z sobą i szczęśliwy.
Ja w trybie "sport" cenię reakcję na gaz, a w jeździe miejskiej to dla mnie bardzo cenne.
Wiele zależy od stylu jazdy, od tego czego ktoś oczekuje od samochodu. Nie zwracam uwagi na spalanie, cieszę się jazdą z automatem i już :)

Darko117
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 04 mar 2018, 16:28
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,6 T-Gdi Buisnes Line z automatem

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon

Postautor: Darko117 » 01 lip 2018, 16:07

Witam jak już we wcześniejszych postach pisałem miałem problem z wypadającym zapłonęły. Zgłosiłem problem przy wymianie oleju po 1000 km. W serwisu odpowiedzieli, że komputer nie zapisał żadnych błędów ale zaktualizowali oprogramowanie i jak mi się wydawała to pomogło, ale niestety problem dzisiaj powrócił. Tak jak w poprzednich wypadkach przy niskich obrotach i dodaniu gazu autem zaczęło trząść i migała kontrolka check engine. Teraz mam przejechane trochę ponad 4000 tys. kilometrów czyli problem powrócił po około 3000 tysiącach. Nie wiem co robić bo zauważyłem ze na forum sprawa wypadającego zapłonu ucichła. Może u kogoś rozwiązano już ten problem. Pozdrawiam

geegles
Nasz Człowiek
Posty: 457
Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
Gadu Gadu: 2382783

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon

Postautor: geegles » 02 lip 2018, 11:49

U mnie samo przestało...
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

Trokar1978
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: 04 mar 2018, 09:28
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 T-GDI AT

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon

Postautor: Trokar1978 » 04 wrz 2018, 20:51

Czy coś wiecie na temat zmiany oprogramowania skrzyni DCT-podobno kia pracowało nad tym. Czy ktoś zmieniał nowe oprogramowanie w związku z tym wypadaniem zapłonu?

Darko117
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 04 mar 2018, 16:28
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,6 T-Gdi Buisnes Line z automatem

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon

Postautor: Darko117 » 07 wrz 2018, 18:35

Ostatnio jadąc na wakacje miałem znowu problem z szarpaniem autem. Działo się to podobnie ja w poprzednich przypadkach tylko teraz nie migała kontrolka check engine. Działo się to bardzo często. Oddałem auto do serwisu i jak w poprzednich przypadkach nic nie stwierdzono komputer nic nie pokazywał . Zaproponowano mi abym zostawił samochód na dwa tygodnie aby mogli nim pojeździć i zobaczyć co się dzieje. Trochę słabo to wyglada bo zaproponowali mi jako auto zastępcze Kia Ceed.

Alegz
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 19 gru 2017, 23:20
Czym jeżdzę: Kia Sportage T-GDI DCT

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon

Postautor: Alegz » 24 lis 2018, 00:36

Cześć,
U mnie była wymiana dwunasty i na krótki czas pomogło.
Potem znów to samo.
Na początku tylko na biegu 7, ostatnio dołączył
Bieg 4 i 5 lub 6...
Schemat jak zwykle-jadąc na niskich obrotach jak doda się delikatnie gazu auto może zacząć się „trząść”, miga kontrolka check engine.
Szkoda, bo fajne auto ta Kia.

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 507
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon

Postautor: MAJKI4MOZA » 24 lis 2018, 09:33

Ekoustawienia silnika i skrzyni oraz ekojazda mordują dwumasę po prostu.
Układ dostaje tak mocnych wibracji, że koło dwumasowe nie jest w stanie długo takowych tłumić, więc jest poddawane krytycznym obciążeniom.
Recepta dla użytkownika - jeździć na wyższych obrotach. Recepta dla KIA - zmienić ustawienia komputera silnika, żeby na tak niskie obroty nie pozwalał.

"Pierwszym wrogiem koła dwumasowego jest notoryczna jazda na niskich obrotach (poniżej 1500). To zakres, w którym sprężyny i tłumiki wewnętrzne koła wykonują największą pracę. Nie pozostaje to bez wpływu na ich zużycie. Niestety, czasami trzeba wybierać: albo ekojazda, albo ochrona koła."

BARDZO fajny artykuł. Czytać, uczyć się (tak, ludzie tego nie lubią, po skończeniu szkoły obiecują sobie, że już nigdy więcej :) ) i stosować.
https://motoryzacja.interia.pl/samochod ... 21,nPack,1

Driv33r
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 29 lis 2018, 19:50
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 T-GDI AWD 177KM/7DCT Business Line 2017r

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon

Postautor: Driv33r » 29 lis 2018, 19:53

Witam u mnie ten sam problem 1 raz przy przebiegu 3tys kilometrów teraz mam 13tys i jest to samo odpowiedz servisu jeździc jeździc my musimy sprawdzić co to za błedy .... Dramat jescze raz jak sie to panu stanie to bedziemy coś działać ale to wszystko jest jak sie mówi na "Gębe" nikt nie dołancza tych skanów do histori mojego auta....

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 507
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon

Postautor: MAJKI4MOZA » 30 lis 2018, 16:33

No to może trzeba pojechać do ASO na Słowacji, w Czechach albo w Niemczech?

Driv33r
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 29 lis 2018, 19:50
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 T-GDI AWD 177KM/7DCT Business Line 2017r

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon

Postautor: Driv33r » 01 gru 2018, 17:05

Chyba sobie żartujesz :zlosnik: mnie to nie interesuje jeszcze raz się pojawi problem zostawiam samochód zabieram zastępczy i nie obchodzi mnie to co oni będą z tym robić ma być naprawione jak ja za samochód płaciłem to nie mówiłem im ze co roku jak będzie się dobrze sprawował to dam im część pieniędzy tylko zapłaciłem pełną kwotę wiec oni też niech się zmobilizują i w ramach "Gwarancji" to naprawią nie wiem jak i czym i kim bo mnie to nie powinno interesować wiec nie zamierzam też jeździć po serwisach zagranicznych bo nie kupowałem za granicą tylko u nas ! :oczko:


Tylko jak już im wcześniej mówiłem że to jest Wypadanie Zapłonu to nie nie Panie to niemożliwe dobre silniki dobre wreszcie nagrałem usterkę na Telefon a im wreszcie udało się odczytać błąd ...

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 507
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon

Postautor: MAJKI4MOZA » 01 gru 2018, 17:31

A, to wybacz. Myślałem, że chcesz żeby tę usterkę ci naprawiono. Źle zrozumiałem.

Driv33r
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 29 lis 2018, 19:50
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 T-GDI AWD 177KM/7DCT Business Line 2017r

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon

Postautor: Driv33r » 02 gru 2018, 12:47

Acha to teraz mówisz mi że to tak ma wyglądać że ja mam jeżdzić i ich prosić :haha1: ja problem zgłosiłem nie jeden raz ;-)


Ale czytam że nie tylko ja jestem olewany przez servis ;-)


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap