Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon
-
- Nowy
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 kwie 2017, 15:01
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 177 KM GT Line TE2+FN2+PNS
Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon
Hej.
Od pół roku jestem posiadaczem AUTA jak w temacie. Od jakiegoś czasu podczas zmiany biegów w automacie zaczęła migac kontrolka check engine. Wraz z przeglądem w ASO 30k okazało się, że komputer ma błędy: wypadanie zapłonu...
Samochód jest od kilku dni uziemniomy w serwisie, podobno jest kilka takich przypadków w nowych samochodach i centrala nie ma pomysłu jak to naprawić. Czy ktoś ma podobny problem do mojego ?
Jakie mogą być skutki wypadającego zapłonu w nowym aucie ?
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Od pół roku jestem posiadaczem AUTA jak w temacie. Od jakiegoś czasu podczas zmiany biegów w automacie zaczęła migac kontrolka check engine. Wraz z przeglądem w ASO 30k okazało się, że komputer ma błędy: wypadanie zapłonu...
Samochód jest od kilku dni uziemniomy w serwisie, podobno jest kilka takich przypadków w nowych samochodach i centrala nie ma pomysłu jak to naprawić. Czy ktoś ma podobny problem do mojego ?
Jakie mogą być skutki wypadającego zapłonu w nowym aucie ?
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon
Brzmi jak problem z cewkami. Wypadający zapłon to prócz problemów z mocą jeszcze niedopalone paliwo, zatem ryzyko nagaru i szaleństwa czujników.
- listomek2014
- Expert
- Posty: 918
- Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
- Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross - Lokalizacja: Mrągowo
Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon
Ooo to szybko mam ten silnik na razie jest ok ale wszystko przed nami .A tak z innej beczki czytałem że te silniki pb co są z turbiną między innymi nasze wytrzymują 180-220tys i remont lub wymiana pożyjemy zobaczymy
W krwi benzyna zamiast Serca turbina
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon
To takie miejskie legendy, że 180-220 tys. km przebiegu , a dlaczego nie 160-249 tys. Wiadomo, że konstrukcja silnika musi być pozbawiona wad, żeby osiągać dłuższe przebiegi, ale jeśli będziesz rozsądnie używał silnika (w całym zakresie obrotów po rozgrzaniu) i często wymieniał olej, studził (do ~3 min.) turbinę po szybszej jeździe, to powinno być dobrze. I najlepsze, że nikt nie wie ile to będzie
Te dywagacje ile wytrzyma dany silnik przypominają mi rozmowy o trwałości silników TDI, TSI i skrzyń DSG z czasów gdy używałem wyrobu VW - większość ludzi wypowiada się "bo tak słyszeli" albo na podstawie wskazań licznika ściągniętego przez nich używanego auta z Europy (celowo nie mówię "przebiegu", bo nie zawsze jest to to samo co wskazanie licznika... ). Są silniki (celowo?) źle skonstruowane, w których leci rozrząd itp. Ale to inny temat i nie będę tu zaśmiecał dyskusji.
Generalnie częste wymiany oleju (ja będę zmieniał co 7,5 tys. km, a filtr powietrza w silniku co 15 tys. km) jeszcze żadnemu silnikowi nie zaszkodziły.
Te dywagacje ile wytrzyma dany silnik przypominają mi rozmowy o trwałości silników TDI, TSI i skrzyń DSG z czasów gdy używałem wyrobu VW - większość ludzi wypowiada się "bo tak słyszeli" albo na podstawie wskazań licznika ściągniętego przez nich używanego auta z Europy (celowo nie mówię "przebiegu", bo nie zawsze jest to to samo co wskazanie licznika... ). Są silniki (celowo?) źle skonstruowane, w których leci rozrząd itp. Ale to inny temat i nie będę tu zaśmiecał dyskusji.
Generalnie częste wymiany oleju (ja będę zmieniał co 7,5 tys. km, a filtr powietrza w silniku co 15 tys. km) jeszcze żadnemu silnikowi nie zaszkodziły.
-
- Nowy
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 kwie 2017, 15:01
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 177 KM GT Line TE2+FN2+PNS
Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon
A nie jest tak, że turbina włącza się gdy mocniej przydusimy pedał gazu ?
Co do nagaru to brzmi kiepsko. Nie straszcie z tym trupadlem silnika. Do 150 kk mamy gwarancję
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Co do nagaru to brzmi kiepsko. Nie straszcie z tym trupadlem silnika. Do 150 kk mamy gwarancję
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowy
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 kwie 2017, 15:01
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 177 KM GT Line TE2+FN2+PNS
Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon
Centrala zna przyczynę, auto stoi w serwisie 2 tydzień problem występuje w nowych Sportage z 2017 roku w całej Europie. Może będzie akcja serwisowa ale nie mają nawet części wiec marnie to widzę
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon
Jednym słowem "zajebiście" ASO zna problem auto stoi 2 tygodnie, a Ty grzecznie czekasz?!?! Zapłaciłeś za to kupę kasy auto stoi traci na wartości nie możesz używać i jacyś "pseudo" mechanicy lub może cud mechanik kręci się koło auta jak obok starego trupa która musi stać po warsztatach. No zajebiście no.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon
A co byś proponował, żeby zrobił? Jaka najlepsza "ścieżka" działania?
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon
Po pierwsze z twojej strony pisemna reklamacja na czas wykonania usługi i poprosić od razu (zażądać) pisemnie o uzasadnienie czemu ta naprawa tak długo trwa.
Auto zastępcze dostałeś pewnie niższej klasy i mam nadzieję, że nic za nie nie płacisz.
Dzwonić pytać i powiedzieć wprost, że jak tak to ma wyglądać to chcesz nowe auto bez wad.
Nie po to płacisz powiedzmy 100tys. żeby jeździć ceedem.
Aha wszystkie te pisma e-maila wyślij z kopią do KIA Warszawa, a w tym ASO pisz do kierownika salonu nie mechanika czy gościa przyjmującego auto na warsztat.
Zobaczysz jaka będzie odpowiedź bo jak dalej to ma tak wyglądać to sprawa idzie w kierunku sądu i zwrotu pieniążków za auto lub nowe.
Drażniące to jest, że producenci robią testy na użytkownikach, a potem czekasz i co gorsze czasami jeszcze za to każą płacić.
Auto zastępcze dostałeś pewnie niższej klasy i mam nadzieję, że nic za nie nie płacisz.
Dzwonić pytać i powiedzieć wprost, że jak tak to ma wyglądać to chcesz nowe auto bez wad.
Nie po to płacisz powiedzmy 100tys. żeby jeździć ceedem.
Aha wszystkie te pisma e-maila wyślij z kopią do KIA Warszawa, a w tym ASO pisz do kierownika salonu nie mechanika czy gościa przyjmującego auto na warsztat.
Zobaczysz jaka będzie odpowiedź bo jak dalej to ma tak wyglądać to sprawa idzie w kierunku sądu i zwrotu pieniążków za auto lub nowe.
Drażniące to jest, że producenci robią testy na użytkownikach, a potem czekasz i co gorsze czasami jeszcze za to każą płacić.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- listomek2014
- Expert
- Posty: 918
- Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
- Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross - Lokalizacja: Mrągowo
Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon
Nic nowego wszyscy producenci tak robią a później ogłaszają akcje serwisowe .Teraz ma mercedes nissan toyota a u nas
W krwi benzyna zamiast Serca turbina
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon
Trochę się zmienił model produkowania samochodów. W istotnym stopniu producenci są marką, ale nie wytwórcą komponentów. Mamy poddostawców, do wszystkiego. Producent, jak choćby KIA, dokonuje finalnego montażu i daje znaczek. Jakiekolwiek reklamacje są w zasadzie 1:1 przenoszone przez KIA na swoich poddostawców, którzy odpowiadają za całość. Produkcja samochodów to know-how ustalać kontrakty z kooperantami, by oni odpowiadali za wszystko i oni ponosili ryzyko kosztów wymian zepsutych elementów.
W obecnej gospodarce coraz ważniejsza jest marka. (dlaczego za Volvo mamy płacić więcej niż za KIA? trochę to oczywiście ogóle stwierdzenie, ale wartość zastosowanych materiałów w Volvo nie pokrywa różnicy cen w porównaniu do marek "nie-premium"). Resztę załatwia marketing i kreowanie wyobrażeń w głowach klientów, takie życie Ludzie wkręcają się sami w to co łączą z zakupem pojazdu. Cel nr 1 producentów - wzbudzać w nas pozytywne emocje
Ale czasami zdarza się, że genialnie nas wk...ą i wywołają negatywne emocje Jak w tym przypadku - po prostu poddostawca elektroniki sterującej zapłonem dał ciała i elementy się posypały. Nieustanna presja na obniżanie kosztów... A firmy chcą zarabiać, więc rozwijają działy R&D by badały planowane postarzanie się elementów i ich trwałość. Tu akurat coś się sypnęło, za tanio było, więc kooperant poniesie konsekwencje i koszty całej akcji. Tak się buduje teraz odpowiedzialność - silny kontra słaby, który marzy o wielkiej skali swojej produkcji, a ryzykuje świadomie kosztami na każdym poziomie. Coś za coś.
Czyli jeśli poddostawca nie ma w kontrakcie odpowiedzialności za wydane klientom samochody zastępcze, to niestety salony (-->importer-->producent) nabiorą wody w usta i nie będą ich chciały dać na ten czas trzymania niesprawnego KS IV w serwisie...
W obecnej gospodarce coraz ważniejsza jest marka. (dlaczego za Volvo mamy płacić więcej niż za KIA? trochę to oczywiście ogóle stwierdzenie, ale wartość zastosowanych materiałów w Volvo nie pokrywa różnicy cen w porównaniu do marek "nie-premium"). Resztę załatwia marketing i kreowanie wyobrażeń w głowach klientów, takie życie Ludzie wkręcają się sami w to co łączą z zakupem pojazdu. Cel nr 1 producentów - wzbudzać w nas pozytywne emocje
Ale czasami zdarza się, że genialnie nas wk...ą i wywołają negatywne emocje Jak w tym przypadku - po prostu poddostawca elektroniki sterującej zapłonem dał ciała i elementy się posypały. Nieustanna presja na obniżanie kosztów... A firmy chcą zarabiać, więc rozwijają działy R&D by badały planowane postarzanie się elementów i ich trwałość. Tu akurat coś się sypnęło, za tanio było, więc kooperant poniesie konsekwencje i koszty całej akcji. Tak się buduje teraz odpowiedzialność - silny kontra słaby, który marzy o wielkiej skali swojej produkcji, a ryzykuje świadomie kosztami na każdym poziomie. Coś za coś.
Czyli jeśli poddostawca nie ma w kontrakcie odpowiedzialności za wydane klientom samochody zastępcze, to niestety salony (-->importer-->producent) nabiorą wody w usta i nie będą ich chciały dać na ten czas trzymania niesprawnego KS IV w serwisie...
-
- Nowy
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 kwie 2017, 15:01
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 177 KM GT Line TE2+FN2+PNS
Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon
Dostałem auto zastępcze i nie płacę oczywiście. Jednak to stara Kia Sportage z 2015 roku
Auto kosztowało mnie 150 tysięcy wiec jestem wkurzony, ale z drugiej strony nie chce na razie rozpętac gowno burzy. Mają bardzo dużo aut w serwisach z tym problemem, a części brak.
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Auto kosztowało mnie 150 tysięcy wiec jestem wkurzony, ale z drugiej strony nie chce na razie rozpętac gowno burzy. Mają bardzo dużo aut w serwisach z tym problemem, a części brak.
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
- 11201mariusz
- Nasz Człowiek
- Posty: 575
- Rejestracja: 05 lut 2013, 20:25
- Czym jeżdzę: 1.6 GDI L Bialutka Dama
- Lokalizacja: Sopot
Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon
" Jednak to stara Kia Sportage z 2015 roku ", no no widzę kolegę poniosło trochę, z szacunkiem do KS3 proszę
-
- Uzależniony
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
- Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI - Lokalizacja: pomorskie
Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon
Stara ale jara
A wracając do tematu czy problem dotyczy tylko 1.6T czy również 2.0T ?
Czy w KSIV jest możliwość logowania parametrów za pomocą OBD2 ?
A wracając do tematu czy problem dotyczy tylko 1.6T czy również 2.0T ?
Czy w KSIV jest możliwość logowania parametrów za pomocą OBD2 ?
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon
2.0 to Ameryka i nie wiadomo ale pewnie to samo się dzieje zapłon ten sam. Co do wartości i info to przez złącze obd2 i odpowiedni program wyciągnięta wszystko od kątów wtrysku zapłonu po samo wyprzedzenie itp.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Uzależniony
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
- Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI - Lokalizacja: pomorskie
Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon
Zdaje się że w Europie 2.0T to tylko w Optimie jak na razie.
Mateuszek - jeśli wypadanie zapłonu zdarza się na jednym cylindrze najprościej byłoby zamienić świece i cewkę i zobaczyć czy się przeniesie.
Mateuszek - jeśli wypadanie zapłonu zdarza się na jednym cylindrze najprościej byłoby zamienić świece i cewkę i zobaczyć czy się przeniesie.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon
Jakoś to tak jest, że niby 177KM z 1.6 T-GDI wystarczy , ale jak pomyśli się o tych ~240KM z 2.0T to człowiekowi by się chciało zobaczyć tę wersję w cenniku
Wypadający zapłon - świece, cewka... to wszystko niech ASO sprawdza. Od tego są. Poza tym jeśli znają problem wewnętrznymi kanałami w KIA, to na pewno wszystkich dostępnych rozwiązań próbowali. Nie wiem jak wy, ale ja nie miałbym pojęcia czy zapłon wypada na 1 czy więcej cylindrów. Poznałbym tylko jak wypada na 4 i to tak całkiem - auto mi nie odpali
Wypadający zapłon - świece, cewka... to wszystko niech ASO sprawdza. Od tego są. Poza tym jeśli znają problem wewnętrznymi kanałami w KIA, to na pewno wszystkich dostępnych rozwiązań próbowali. Nie wiem jak wy, ale ja nie miałbym pojęcia czy zapłon wypada na 1 czy więcej cylindrów. Poznałbym tylko jak wypada na 4 i to tak całkiem - auto mi nie odpali
Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon
Cześć,
Też mam ten sam problem i ten sam "zestaw" - 1.6 T-GDI + DSG...
Dziś zostawiłem auto w ASO. Ja niestety dostałem jako auto zastępcze
Skoda Fabia, także kolego nie narzekaj na KS z 2015r.
Widziałem wydruk z komputera i tam są zgłaszane błędy z różnych cylindrów,
u mnie był 2,3,4...
Masakra. Pan przyznał, że nie wiedzą co zrobić. Chyba wymieni sterownik,
ale jest też wersja z kołem zamachowym, czy czymś takim-nie znam się
na samochodach.
Mi nie mówili, że problem jest "masowy", raczej że w Polsce pojedyncze sztuki.
Liczę na info od Was jak się zachowywać, choć ja też jak kolega nie chcę od
razu "iść na noże". W końcu to nie wina ASO.
Oni też nieświadomie kupili wadliwe auto z fabryki i "puścili" dalej.
Skoro nie wiedzą co jest grane, to raczej nie najlepiej świadczy
o dokumentacji produktu, jaką posiada fabryka Kia w Słowacji...
Pozdrawiam i liczę na rady jak się zachować w takiej sytuacji.
Też mam ten sam problem i ten sam "zestaw" - 1.6 T-GDI + DSG...
Dziś zostawiłem auto w ASO. Ja niestety dostałem jako auto zastępcze
Skoda Fabia, także kolego nie narzekaj na KS z 2015r.
Widziałem wydruk z komputera i tam są zgłaszane błędy z różnych cylindrów,
u mnie był 2,3,4...
Masakra. Pan przyznał, że nie wiedzą co zrobić. Chyba wymieni sterownik,
ale jest też wersja z kołem zamachowym, czy czymś takim-nie znam się
na samochodach.
Mi nie mówili, że problem jest "masowy", raczej że w Polsce pojedyncze sztuki.
Liczę na info od Was jak się zachowywać, choć ja też jak kolega nie chcę od
razu "iść na noże". W końcu to nie wina ASO.
Oni też nieświadomie kupili wadliwe auto z fabryki i "puścili" dalej.
Skoro nie wiedzą co jest grane, to raczej nie najlepiej świadczy
o dokumentacji produktu, jaką posiada fabryka Kia w Słowacji...
Pozdrawiam i liczę na rady jak się zachować w takiej sytuacji.
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon
Skoda Fabia i to nie wiadomo na ile czasu??
Rewelacyjna opcja... nie ma co...
Jeżeli serwis nie wie co jest i nie jest w stanie oszacować kosztów naprawy, a dodatkowo odmawia użyczenia auta podobnej klasy to sprawdź swoją polisę ubezpieczeniową. Ja mam pełny assistance i w takim przypadku wyjechałbym autem z serwisu dwie ulice dalej, wezwał lawetę (taka zasada ubezpieczycieli - auto musi być być holowane do serwisu) i wziął auto zastępcze tej samej klasy z ubezpieczalni. No ale to w zależności od rodzaju polisy jaką masz...
Rewelacyjna opcja... nie ma co...
Jeżeli serwis nie wie co jest i nie jest w stanie oszacować kosztów naprawy, a dodatkowo odmawia użyczenia auta podobnej klasy to sprawdź swoją polisę ubezpieczeniową. Ja mam pełny assistance i w takim przypadku wyjechałbym autem z serwisu dwie ulice dalej, wezwał lawetę (taka zasada ubezpieczycieli - auto musi być być holowane do serwisu) i wziął auto zastępcze tej samej klasy z ubezpieczalni. No ale to w zależności od rodzaju polisy jaką masz...
- listomek2014
- Expert
- Posty: 918
- Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
- Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross - Lokalizacja: Mrągowo
Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon
Kwestia jakim autem autami dysponuje ubezpieczyciel u mnie jak padła navara to miałem do wyboru tylko Rapid w trzech kolorach
W krwi benzyna zamiast Serca turbina
- listomek2014
- Expert
- Posty: 918
- Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
- Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross - Lokalizacja: Mrągowo
Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT LINE 2017 wypadający zapłon
Alegz pisze:Cześć,
Też mam ten sam problem i ten sam "zestaw" - 1.6 +DSG .
Jaki kolego masz przebieg? Co do tematu z wypadającym zapłonem u mnie nie znają tematu wręcz nie słyszeli Czyli muszą być na razie dwa przypadki Poczekamy zobaczymy jak to się rozwinie
W krwi benzyna zamiast Serca turbina
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika