PowerBox do silnika 1.7 CRDI 141 km.

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
acz
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 22 lip 2017, 10:44
Czym jeżdzę: Sportage 1.7 CRDI DCT 141 km

PowerBox do silnika 1.7 CRDI 141 km.

Postautor: acz » 22 lip 2017, 10:54

W dniu wczorajszym próbowałem zainstalować PowerBox Vtech-u w mojej Sportage. Wstępny wynik z hamowni 129-130,4 km - ale może być to wynikiem kłopotów ze skrzynią DCT w czasie hamowania. Po założeniu boxa liczne błędy i przechodzenie samochodu w tryb awaryjny - czyli się nie udało. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z boxami do tych silników? Zakład gdzie byłem / oficjalny dealer Vtechu/ zakładał liczne PowerBoxy do silników 1.7 -116 km uzyskując wspaniałe wyniki / ok 150 km i 370 Nm/

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: PowerBox do silnika 1.7 CRDI 141 km.

Postautor: ZygJe » 22 lip 2017, 12:14

Z boxami vtech są ostatnio małe problemy, np. mimo że niby box jest do danego silnika/samochodu, to ma źle wgrany soft, lub źle wpięte przewody we wtyczkach, lub źle opisane wiązki... jednak przedstawiciel vtechu powinien być tego świadom... Twój silnik powinien zagrać z boxem bezproblemowo.
Ja niedawno zakładałem box vtech do Renegata i mimo że był dedykowany do mojego silnika to były zamienione przewody we wtyczce od MAP sensora.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
Dezet
Uzależniony
Posty: 154
Rejestracja: 22 sie 2010, 20:33
Czym jeżdzę: Ford C-MAX 1,6 Ecoboost 150KM
Lokalizacja: WJ

Re: PowerBox do silnika 1.7 CRDI 141 km.

Postautor: Dezet » 16 mar 2018, 10:19

Napiszcie proszę, czy dużym problemem jest podniesienie mocy w zwykłym 1,7 crdi 115 KM do poziomu silnika z automatem, czyli 141 KM. Te 115 KM to trochę mało jak na dość duże i ciężkie nadwozie, stąd planując zakup celuję w 1,7 z automatem (kusi mnie automat, chociaż nigdy nim nie jeździłem), głównie ze względu na optymalną moc silnika.
Tylko że jeśli mogę zaoszczędzić kupując 115 KM i podnosząc w nim moc, a zaoszczędzone (czy aby napewno?) w ten sposób pieniądze spożytkować na dodatkowe pakiety lub wyższą wersję wyposażenia, to wybrałbym właśnie taką drogę. Automat co prawda wydaje się być fajną sprawą, jednak nieco się go boję w kwestii awaryjności, dodatkowego punktu do okresowej obsługi itp. Jak myślę, moje obawy wynikają w większości z usłyszanych jakichś obiegowych opinii o automatach, zwykle starszych generacji. Stąd wdzięczny będę o wasze opinie w tym temacie.
Piszecie tu o PowerBoxach, a jak wygląda kwestia gwarancji w trakcie przeglądów? Odpinam urządzenie i spoko?
Ostatnio zmieniony 16 mar 2018, 12:10 przez Dezet, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Dezet

Awatar użytkownika
bykman
Uzależniony
Posty: 355
Rejestracja: 16 paź 2014, 14:25
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 205KM
Opel Zafira C Cosmo 2.0 CDTI 200KM
Lokalizacja: PIENINY

Re: PowerBox do silnika 1.7 CRDI 141 km.

Postautor: bykman » 16 mar 2018, 11:09

Nie baw się w boxy. Zdecyduj się na chiptuning.
KIA SPORTAGE XL Limitowana 2.0 CRDI AWD MT 205KM 447Nm Sand Track

Awatar użytkownika
Dezet
Uzależniony
Posty: 154
Rejestracja: 22 sie 2010, 20:33
Czym jeżdzę: Ford C-MAX 1,6 Ecoboost 150KM
Lokalizacja: WJ

Re: PowerBox do silnika 1.7 CRDI 141 km.

Postautor: Dezet » 16 mar 2018, 12:07

Nie znam się na tym, dlatego wymieniłem opisywanego powyżej PowerBoxa. Jeśli jest lepszy sposób na podniesienie mocy, to super.
Jednak nadal pozostają pytania: co z gwarancją i przeglądami okresowymi.
Po drugie, chciałbym znać orientacyjny koszt chiptuningu 1,7 115 KM, gdyż warto ocenić czy jest on "opłacalny" w stosunku do kupna auta z silnikiem 1,7 141 KM. Jeśli różnica w zaoszczędzonej kwocie byłaby mała, to pod znakiem zapytania stoją zabawy z silnikiem. W moim przekonaniu lepiej wtedy zainwestować w oryginalnie mocniejszy silnik i trochę żałować ewentualnych dodatkowych pakietów możliwych do zakupu w przypadku słabszej jednostki w ramach założonego pułapu cenowego.
Jest jeszcze kwestia sprzęgła. W słabszym jest zwykłe, a w mocniejszym dwumasa. Jak ma się podniesienie mocy do trwałości silnika lub skrzyni biegów przy pozostawieniu zwykłego sprzęgła?
Pozdrawiam Dezet

Awatar użytkownika
bykman
Uzależniony
Posty: 355
Rejestracja: 16 paź 2014, 14:25
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 205KM
Opel Zafira C Cosmo 2.0 CDTI 200KM
Lokalizacja: PIENINY

Re: PowerBox do silnika 1.7 CRDI 141 km.

Postautor: bykman » 16 mar 2018, 13:33

Koszt chiptuningu to około 1500zł.
Jakie są wartości momentu obrotowego w 115KM i 141KM?
KIA SPORTAGE XL Limitowana 2.0 CRDI AWD MT 205KM 447Nm Sand Track

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: PowerBox do silnika 1.7 CRDI 141 km.

Postautor: diselboy » 16 mar 2018, 13:46

dla 116 to 255 Nm myślę ,że bezpiecznie można do 133 koni i 300 Nm dojść.
te niemieckie box'y Heidfelda nie cieszą się dobra opinią.
do @acz;
te 150 km i 370 NM to już ryzyko w skali mega, z mocy bezpiecznie to podwyższa się o 30 % , z niutonami się nie przesadza bo sprzęgło i skrzynia mogą tego nie zdzierżyć, kiedyś był odpowiedni współczynnik w obliczeniach (tzw wsp. bezpieczeństwa = 3) teraz chyba zmniejszono do 1,5. Niech się wypowiedzą inżyniery z ostatniego rzutu, ja kończyłem 30 lat temu i nie miałem od 25 lat nic wspólnego z liczeniem mocy w układach transmisyjnych.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
bykman
Uzależniony
Posty: 355
Rejestracja: 16 paź 2014, 14:25
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 205KM
Opel Zafira C Cosmo 2.0 CDTI 200KM
Lokalizacja: PIENINY

Re: PowerBox do silnika 1.7 CRDI 141 km.

Postautor: bykman » 16 mar 2018, 14:34

Racja 370Nm z 255...to się chłopaki z fałtechu rozmarzyły...szkoda nawet tego dalej komentować.
Wartość około 50 Nm w górę w turbodieslu to niesamowity kop dla samochodu i czuć to bardzo wyraźnie, jest to według mnie bezpieczna granica.
KIA SPORTAGE XL Limitowana 2.0 CRDI AWD MT 205KM 447Nm Sand Track

geegles
Nasz Człowiek
Posty: 457
Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
Gadu Gadu: 2382783

Re: PowerBox do silnika 1.7 CRDI 141 km.

Postautor: geegles » 16 mar 2018, 15:38

bykman pisze:Nie baw się w boxy. Zdecyduj się na chiptuning.


I pożegnaj się z gwarancją na układ napędowy (jeśli ją masz).
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

Awatar użytkownika
Dezet
Uzależniony
Posty: 154
Rejestracja: 22 sie 2010, 20:33
Czym jeżdzę: Ford C-MAX 1,6 Ecoboost 150KM
Lokalizacja: WJ

Re: PowerBox do silnika 1.7 CRDI 141 km.

Postautor: Dezet » 16 mar 2018, 18:24

Też mi się wydaje, że tak się to kończy..
Pozdrawiam Dezet


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap