Strona 1 z 1

PowerBox do silnika 1.7 CRDI 141 km.

: 22 lip 2017, 10:54
autor: acz
W dniu wczorajszym próbowałem zainstalować PowerBox Vtech-u w mojej Sportage. Wstępny wynik z hamowni 129-130,4 km - ale może być to wynikiem kłopotów ze skrzynią DCT w czasie hamowania. Po założeniu boxa liczne błędy i przechodzenie samochodu w tryb awaryjny - czyli się nie udało. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z boxami do tych silników? Zakład gdzie byłem / oficjalny dealer Vtechu/ zakładał liczne PowerBoxy do silników 1.7 -116 km uzyskując wspaniałe wyniki / ok 150 km i 370 Nm/

Re: PowerBox do silnika 1.7 CRDI 141 km.

: 22 lip 2017, 12:14
autor: ZygJe
Z boxami vtech są ostatnio małe problemy, np. mimo że niby box jest do danego silnika/samochodu, to ma źle wgrany soft, lub źle wpięte przewody we wtyczkach, lub źle opisane wiązki... jednak przedstawiciel vtechu powinien być tego świadom... Twój silnik powinien zagrać z boxem bezproblemowo.
Ja niedawno zakładałem box vtech do Renegata i mimo że był dedykowany do mojego silnika to były zamienione przewody we wtyczce od MAP sensora.

Re: PowerBox do silnika 1.7 CRDI 141 km.

: 16 mar 2018, 10:19
autor: Dezet
Napiszcie proszę, czy dużym problemem jest podniesienie mocy w zwykłym 1,7 crdi 115 KM do poziomu silnika z automatem, czyli 141 KM. Te 115 KM to trochę mało jak na dość duże i ciężkie nadwozie, stąd planując zakup celuję w 1,7 z automatem (kusi mnie automat, chociaż nigdy nim nie jeździłem), głównie ze względu na optymalną moc silnika.
Tylko że jeśli mogę zaoszczędzić kupując 115 KM i podnosząc w nim moc, a zaoszczędzone (czy aby napewno?) w ten sposób pieniądze spożytkować na dodatkowe pakiety lub wyższą wersję wyposażenia, to wybrałbym właśnie taką drogę. Automat co prawda wydaje się być fajną sprawą, jednak nieco się go boję w kwestii awaryjności, dodatkowego punktu do okresowej obsługi itp. Jak myślę, moje obawy wynikają w większości z usłyszanych jakichś obiegowych opinii o automatach, zwykle starszych generacji. Stąd wdzięczny będę o wasze opinie w tym temacie.
Piszecie tu o PowerBoxach, a jak wygląda kwestia gwarancji w trakcie przeglądów? Odpinam urządzenie i spoko?

Re: PowerBox do silnika 1.7 CRDI 141 km.

: 16 mar 2018, 11:09
autor: bykman
Nie baw się w boxy. Zdecyduj się na chiptuning.

Re: PowerBox do silnika 1.7 CRDI 141 km.

: 16 mar 2018, 12:07
autor: Dezet
Nie znam się na tym, dlatego wymieniłem opisywanego powyżej PowerBoxa. Jeśli jest lepszy sposób na podniesienie mocy, to super.
Jednak nadal pozostają pytania: co z gwarancją i przeglądami okresowymi.
Po drugie, chciałbym znać orientacyjny koszt chiptuningu 1,7 115 KM, gdyż warto ocenić czy jest on "opłacalny" w stosunku do kupna auta z silnikiem 1,7 141 KM. Jeśli różnica w zaoszczędzonej kwocie byłaby mała, to pod znakiem zapytania stoją zabawy z silnikiem. W moim przekonaniu lepiej wtedy zainwestować w oryginalnie mocniejszy silnik i trochę żałować ewentualnych dodatkowych pakietów możliwych do zakupu w przypadku słabszej jednostki w ramach założonego pułapu cenowego.
Jest jeszcze kwestia sprzęgła. W słabszym jest zwykłe, a w mocniejszym dwumasa. Jak ma się podniesienie mocy do trwałości silnika lub skrzyni biegów przy pozostawieniu zwykłego sprzęgła?

Re: PowerBox do silnika 1.7 CRDI 141 km.

: 16 mar 2018, 13:33
autor: bykman
Koszt chiptuningu to około 1500zł.
Jakie są wartości momentu obrotowego w 115KM i 141KM?

Re: PowerBox do silnika 1.7 CRDI 141 km.

: 16 mar 2018, 13:46
autor: diselboy
dla 116 to 255 Nm myślę ,że bezpiecznie można do 133 koni i 300 Nm dojść.
te niemieckie box'y Heidfelda nie cieszą się dobra opinią.
do @acz;
te 150 km i 370 NM to już ryzyko w skali mega, z mocy bezpiecznie to podwyższa się o 30 % , z niutonami się nie przesadza bo sprzęgło i skrzynia mogą tego nie zdzierżyć, kiedyś był odpowiedni współczynnik w obliczeniach (tzw wsp. bezpieczeństwa = 3) teraz chyba zmniejszono do 1,5. Niech się wypowiedzą inżyniery z ostatniego rzutu, ja kończyłem 30 lat temu i nie miałem od 25 lat nic wspólnego z liczeniem mocy w układach transmisyjnych.

Re: PowerBox do silnika 1.7 CRDI 141 km.

: 16 mar 2018, 14:34
autor: bykman
Racja 370Nm z 255...to się chłopaki z fałtechu rozmarzyły...szkoda nawet tego dalej komentować.
Wartość około 50 Nm w górę w turbodieslu to niesamowity kop dla samochodu i czuć to bardzo wyraźnie, jest to według mnie bezpieczna granica.

Re: PowerBox do silnika 1.7 CRDI 141 km.

: 16 mar 2018, 15:38
autor: geegles
bykman pisze:Nie baw się w boxy. Zdecyduj się na chiptuning.


I pożegnaj się z gwarancją na układ napędowy (jeśli ją masz).

Re: PowerBox do silnika 1.7 CRDI 141 km.

: 16 mar 2018, 18:24
autor: Dezet
Też mi się wydaje, że tak się to kończy..