Układ chłodzenia
Układ chłodzenia
Witam
Ostatnio w moim sportku 1.6 gdi 132 wskaźnik temperatury nie dochodzi do środkowej kreski tylko zatrzymuje się jakiś 3 mm na lewo. Trochę mnie to niepokoi bo dotąd nawet w największe mrozy było OK , czyli wskaźnik stał idealnie na środku. Pojechałem z tym do ASO w Jeleniej Górze , ale mnie zlali i powiedzieli że tak ma być. Dziwne jest też to że górna rura szybko robi się ciepła , a dolna zawsze jest zimna ( nie wiem jak było wcześniej bo auto nowe więc nie wnikałem ) W sumie to bym się nie czepiał bo auto nowe , żadna kontrolka się nie świeci , ale zaczął jakby więcej palić ( kilka razy jechałem trasą ok 100 km i wcześniej palił poniżej 6 a teraz min 6.5. Trochę niepokoi mnie to że chłodnica nie nagrzewa się nawet do połowy a na dole jest zimna , albo ten silnik produkuje tak mało ciepła , albo ta chłodnica jest taka sprawna że wytraca ciepło na samej górze , albo mam uwalony termostat . I tutaj mam prośbę do użytkowników kia sportage 2016 1.6 gdi o sprawdzenie czy po nagrzaniu silnika dolna rura jest ciepła. Za pomoc z góry dziękuję.
Ostatnio w moim sportku 1.6 gdi 132 wskaźnik temperatury nie dochodzi do środkowej kreski tylko zatrzymuje się jakiś 3 mm na lewo. Trochę mnie to niepokoi bo dotąd nawet w największe mrozy było OK , czyli wskaźnik stał idealnie na środku. Pojechałem z tym do ASO w Jeleniej Górze , ale mnie zlali i powiedzieli że tak ma być. Dziwne jest też to że górna rura szybko robi się ciepła , a dolna zawsze jest zimna ( nie wiem jak było wcześniej bo auto nowe więc nie wnikałem ) W sumie to bym się nie czepiał bo auto nowe , żadna kontrolka się nie świeci , ale zaczął jakby więcej palić ( kilka razy jechałem trasą ok 100 km i wcześniej palił poniżej 6 a teraz min 6.5. Trochę niepokoi mnie to że chłodnica nie nagrzewa się nawet do połowy a na dole jest zimna , albo ten silnik produkuje tak mało ciepła , albo ta chłodnica jest taka sprawna że wytraca ciepło na samej górze , albo mam uwalony termostat . I tutaj mam prośbę do użytkowników kia sportage 2016 1.6 gdi o sprawdzenie czy po nagrzaniu silnika dolna rura jest ciepła. Za pomoc z góry dziękuję.
Re: Układ chłodzenia
Mam tak samo a autko ma dopiero 1800 km. W Ks III również tak miałem.
Re: Układ chłodzenia
Witam, również mam to samo jeśli chodzi o wskaźnik temperatury, wychylenie w lewo po nagrzaniu około 1 mm. Węża nie sprawdzałem, spalanie min 6,3 l /100 km.Przebieg 1500 km.Mam tak od pierwszych kilometrów. Myślę że tak ma być i nic z tym nie robię, jeśli nic się nie będzie działo i nie zapomnę to dopiero na pierwszym przeglądzie porusze temat.
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Układ chłodzenia
No i ja też tak mam - od 6 lat. Widocznie tak ma być
Re: Układ chłodzenia
wszystkie KIA tak maja, a z kolei wgrupie VW jest zawsze wskazówka na prosto, stąd może te przyzwyczajenia i pytania ?
w każdym razie macie ok
w każdym razie macie ok
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Układ chłodzenia
Wskazówka tak ma temp. silnika jest na poziomie 86-88 odczytana ze zlacze obd natomiast VW Audi trzyma 90-91, a BMW 100-110 i ma najlepiej bo lepiej proces spalania w silniku zachodzi każdy inną szkołę promuje.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: Układ chłodzenia
Dzięki za odpowiedzi . Szkoda że nikt nie sprawdził dolnej rury czy jest ciepła, Trochę mnie to niepokoi bo ostatnio jechałem kilka kilometrów pod stromą górę a chłodnica dalej była lekko ciepła tylko do połowy, a przecież pod takim obciążeniem silnik produkuje dużo ciepła , termostat powinien być otwarty a chłodnica cała ciepła ,a nie lekko ciepła na górze. Przynajmniej w autach którymi jeździłem do tej pory i tak było , i w autach moich kolegów też. No i do tego ta wskazówka która stała równo w połowie, a teraz jest przechylona w lewo. pojadę do innego aso może odkryją co jest przyczyną że wskazówka temperatury wskazuje teraz inaczej.
-
- Uzależniony
- Posty: 281
- Rejestracja: 26 lis 2016, 16:12
- Czym jeżdzę: VW Tiguan FL R-Line 1.5 TSI DSG7
- Lokalizacja: Poznań
Re: Układ chłodzenia
Silnik w Sportage nagrzewa się po przejechaniu mniej więcej 6 km do prawie 90 stopni.Ten test bardzo ładnie pokazuje etapy nagrzewania się mocniejszego silnika benzynowego 1.6 T-GDI 7DCT
A co do wskazań temperatury cieczy chłodzącej to w Kia i Hyundai zawsze jest prawie 90 stopni a w VAG równo 90 tak jak napisali już inni użytkownicy.
A co do wskazań temperatury cieczy chłodzącej to w Kia i Hyundai zawsze jest prawie 90 stopni a w VAG równo 90 tak jak napisali już inni użytkownicy.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2017, 12:26 przez erns, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Uzależniony
- Posty: 281
- Rejestracja: 26 lis 2016, 16:12
- Czym jeżdzę: VW Tiguan FL R-Line 1.5 TSI DSG7
- Lokalizacja: Poznań
Re: Układ chłodzenia
bohors pisze:Trochę niepokoi mnie to że chłodnica nie nagrzewa się nawet do połowy a na dole jest zimna , albo ten silnik produkuje tak mało ciepła , albo ta chłodnica jest taka sprawna że wytraca ciepło na samej górze , albo mam uwalony termostat.
Szczerze mówiąc to nie rozumiem Twojego problemu Kolego.Moim zdaniem to bardzo dobrze, że jadąc pod górę silnik się nie przegrzewa a chłodnica jest tylko do połowy ciepła.Gdybyś miał padnięty termostat, to wskazówka temperatury bardzo szybko powędrowała by na czerwone pole w efekcie czego doszło by do zatarcia silnika.Wyznacznikiem produkowania ciepła przez silnik jest temperatura cieczy chłodzącej a nie obmacywanie chłodnicy.Nie ma co szukać problemów na siłę tylko jezdzić i cieszyć się z nowego auta.
Re: Układ chłodzenia
Byłem w aso w którym kupiłem auto. Nie wykryli dlaczego wskazówka nie dochodzi do połowy , ale podłączyli kompa i ponoć termostat się otwiera i wentyle załączają, dali wydruk z kompa . Ciut wyższe spalanie muszę jakoś przeboleć. A jak padnie silnik to przynajmniej mam podkładkę że zgłaszałem usterkę. Dowiedziałem się też że jak spali się żarówka w światłach z tyłu ( te w karoserii) to trzeba rozebrać plastiki od środka , ja często poruszam się przez czechy a tam za spaloną żarówkę policja wali polakom mandaty. ( dostałem to wiem ) Ciekawe co kosztuje mniej; nowy plastikowy boczek w bagażniku czy mandat . Dzięki za porady . Pozdr.
-
- Uzależniony
- Posty: 228
- Rejestracja: 12 lip 2014, 22:27
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 140km 2006
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Układ chłodzenia
A jaką dokładnie temperaturę osiąga twój silnik po rozgrzaniu?
Re: Układ chłodzenia
Ponoć 91 stopni . ale czy czujnik temp jest sprawny to Bóg wie bo go nie podmieniali.( przynajmniej nic mi o tym nie mówili)
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Układ chłodzenia
To wszystko jest w normie i niepotrzebnie panikujesz. Co do wskazówki to nie przesadzaj a jak ta boli to zrób moda wskaźnika i będzie pion jak chcesz.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Uzależniony
- Posty: 228
- Rejestracja: 12 lip 2014, 22:27
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 140km 2006
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Układ chłodzenia
Ja mam starszy model ale też nigdy nie jest na równo w połowie mimo, iż temperaturę mam w okolicy 90. Także masz ok
Re: Układ chłodzenia
Nie przekonacie kolegi, ewidentnie chce wydać trochę kaski . Nie lepiej ją wydać na jakiś gadżet do autka? Skoro serwis nic nie znalazł a dodatkowo masz gwarancję to jedyne co może się zdarzyć to nowy silnik w gratisie .
-
- Uzależniony
- Posty: 281
- Rejestracja: 26 lis 2016, 16:12
- Czym jeżdzę: VW Tiguan FL R-Line 1.5 TSI DSG7
- Lokalizacja: Poznań
Re: Układ chłodzenia
Bohors musisz wreszcie pojąć, że w koncernie Kia i Hyundai temperatura silnika benzynowego 1.6 GDI po jego rozgrzaniu,
jest zawsze prawie 90 stopni i inaczej nie będzie
jest zawsze prawie 90 stopni i inaczej nie będzie
Re: Układ chłodzenia
Relax panowie .
W tym akurat przypadku problemem nie jest to że wskazówka nie stoi równo po środku tylko to że po prawie 4 miesiącach eksploatacji nagle stoi po zagrzaniu silnika na lewo( a od zakupu stała równo na środku) , a że zbiegło się to z zauważalnie większym zużyciem paliwa to zacząłem się zastanawiać jaka część w aucie zmieniła parametry swojej pracy. Byłem na serwisie i stwierdzili że termostat się otwiera, wentylatory się załączają, więc silnik raczej nie padnie, nie zmienia to jednak faktu że chla więcej. Na dzień dzisiejszy nic z tym nie będę robił bo zmiana ustawienia wskaźnika jest tylko pudrowaniem syfa.
W tym akurat przypadku problemem nie jest to że wskazówka nie stoi równo po środku tylko to że po prawie 4 miesiącach eksploatacji nagle stoi po zagrzaniu silnika na lewo( a od zakupu stała równo na środku) , a że zbiegło się to z zauważalnie większym zużyciem paliwa to zacząłem się zastanawiać jaka część w aucie zmieniła parametry swojej pracy. Byłem na serwisie i stwierdzili że termostat się otwiera, wentylatory się załączają, więc silnik raczej nie padnie, nie zmienia to jednak faktu że chla więcej. Na dzień dzisiejszy nic z tym nie będę robił bo zmiana ustawienia wskaźnika jest tylko pudrowaniem syfa.
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 29 mar 2014, 11:33
- Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 GDI M+DFA
Re: Układ chłodzenia
Mam pytanie trochę z innej beczki. Czy u Was na zimnym silniku po odpaleniu wyraźnie słychać przez około 1 min. jak przez rurki przelewa się płyn ?. Później jest już cicho.
Była: Sportage III 1,6 M, FL -2014.
Kupił niemiec - jak odjeżdżał płakałem !
Kupił niemiec - jak odjeżdżał płakałem !
-
- Uzależniony
- Posty: 230
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 13:56
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV L 1.6GDI
Re: Układ chłodzenia
Ja mam tak w audi . Przelewa się nawet na zakrętach.
Mówili mi że mało gazu jest i dlatego tak się dzieje.
Zrobiłem serwis i nic to nie zmieniło.Robię zresztą co rok.
W SP zrobię dopiero przy pierwszym przeglądzie czyli w moim przypadku w przyszłym roku.
Może być drogo bo tam jest ten nowy gaz. Mam nadzieję że mało się ulotni .
Mówili mi że mało gazu jest i dlatego tak się dzieje.
Zrobiłem serwis i nic to nie zmieniło.Robię zresztą co rok.
W SP zrobię dopiero przy pierwszym przeglądzie czyli w moim przypadku w przyszłym roku.
Może być drogo bo tam jest ten nowy gaz. Mam nadzieję że mało się ulotni .
-
- Uzależniony
- Posty: 330
- Rejestracja: 12 paź 2015, 12:24
- Czym jeżdzę: 2.0 GDI XL+ AWD
Re: Układ chłodzenia
Z innej beczki. Jaki kolor płynu macie w układzie chłodzenia? U mnie seryjnie jest zielony kolor. Teraz podobno kijanki zalane są płynem koloru niebieskiego.
Pytam, bo kuna przegryzła mi górny wąż chłodnicy. W ASO nie mają oryginalnego płynu koloru zielonego tylko niebieski. Taki też dostałem na dolewki. Nie wiem czy mogę zmieszać... Nie mam oryginalnej butelki tylko zamienną.
Pytam, bo kuna przegryzła mi górny wąż chłodnicy. W ASO nie mają oryginalnego płynu koloru zielonego tylko niebieski. Taki też dostałem na dolewki. Nie wiem czy mogę zmieszać... Nie mam oryginalnej butelki tylko zamienną.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Układ chłodzenia
Ja mam w swojej od nowości niebieski i taki sam zalałem, Norbert lej spokojnie nic nie wybuchnie będzie działać. Co najwyżej przyjedziesz do mnie to się naprawi .
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika