Kia Sportage 1.6 - turbo Gt Line 2017 rok - automat, odrzucona gwarancja

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
Mateuszek
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2017, 15:01
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 177 KM GT Line TE2+FN2+PNS

Kia Sportage 1.6 - turbo Gt Line 2017 rok - automat, odrzucona gwarancja

Postautor: Mateuszek » 09 paź 2020, 16:21

Szanowni!

Potrzebuję porady!

Auto to Kia Sportage 1.6-TGDI w wersji GT Line w automacie DSG. Problemy ze skrzynią biegów były od początku jego użytkowania. (temat tutaj, szeroko komentowany: viewtopic.php?f=66&t=5513 )

Po 10k przebiegu w trakcie zmiany biegów migał check engine. Auto poszło na serwis: raz, drugi, trzeci - cały czas było ok, w końcu zaczał się dławić. Po nagranym filmiku, auto kolejny raz poszło do serwisu - postanowili wymienić koło zamachowe. Po tym zabiegu problem ustał na jakiś czas. Przy 30 tysiącach problem pojawił się znowu, z tym że podczas ruszania autem szarpało, kontrola check engine się nie paliła.
Auto było oddawane na planowe przeglądy, w których problem cały czas był zgłaszany - szarpanie podczas ruszania. Wgrywano nowe oprogramowanie. Aż do przebiegu 80 tysięcy kiedy to w trakcie jazdy poczułem smród palonego się sprzęgła i komunikat: Temperatura w skrzynii biegów jest wysoka! Zatrzymaj się bezpiecznie.

Auto zostało zatrzymane, po godzinie postoju i ponownym kontynuowaniu jazdy problem wystąpił niemal odrazu. Auto poszło do ASO Marwel w Łodzi. W dniu dzisiejszym dostałem informacje, że z powodu nieprawidłowego użytkownika pojazdu spaliłem sprzęgło. Jak można spalić sprzęgło w trakcie jazdy? Oczywiście naprawa kosztuje krocie.

Podobno Kia Motors Polska odrzuciła naprawę gwarancyjną, jednak żadnej decyzji na piśmie dostać teraz nie mogę i nie mają jak na razie takiej.
Czy ktoś spotkał się z tak oszukańczym procederem Kia Motors Polska? Problem ze skrzynią biegów był od początku tego pojazdu, a odrzucenie gwarancji traktuję jako zwykłe chamstwo i próbę [wyedytowano].Proszę o jakieś rady.


EDIT:

Właśnie się dowiedziałem, że to nie Kia Motors Polska a serwis Marwel w Łodzi odrzucił gwarancję, jednak nie chcą mi wydać żadnej decyzji na piśmie. Proponuje mi pan z serwisu demontaż skrzynii biegów i wyszukiwanie usterek, jednak gdyby ich nie znaleźli obciążą mnie za demontaż tej skrzyni. Ktoś spotkał się z takim działaniem? :killer:

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 748
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Sportage 1.6 - turbo Gt Line 2017 rok - automat, odrzucona gwarancja

Postautor: gisio » 09 paź 2020, 18:26

Za chwilę zadzwoni do Ciebie telefon z ASO i może wyjaśnią co poszło nie tak w komunikacji między nimi a KMP.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 509
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Kia Sportage 1.6 - turbo Gt Line 2017 rok - automat, odrzucona gwarancja

Postautor: MAJKI4MOZA » 09 paź 2020, 18:28

No to może pismo do KIA Motor Polska + kontakt telefoniczny z nimi po prostu? Dajesz opis sytuacji, a oni mają mechanizmy kontroli sieci dealerskiej.

Edit:
@Gisio - na ciebie zawsze można liczyć :bigok:

Mateuszek
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2017, 15:01
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 177 KM GT Line TE2+FN2+PNS

Re: Kia Sportage 1.6 - turbo Gt Line 2017 rok - automat, odrzucona gwarancja

Postautor: Mateuszek » 09 paź 2020, 20:25

Gisio rzeczywiście zadzwonili, w chwili obecnej mam w dalszym ciągu czekać na diagnozę. Zobaczymy jak sie sprawy potoczą. :strzelac:

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 748
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Sportage 1.6 - turbo Gt Line 2017 rok - automat, odrzucona gwarancja

Postautor: gisio » 09 paź 2020, 20:58

Mateuszek: Myślę, że nie było potrzeby obrażania w poście ASO czy/lub też KMP. Informacje przekazane przez ASO do KMP były jasne i konkretne więc na tym etapie weryfikacji decyzja mogła być tylko jedna czyli odmowa – uwierz mi, że można spalić sprzęgła (a są dwa) w skrzyni DCT.

Test sterowania biegami oraz zestawem sprzęgieł wyszedł pozytywnie więc siłą rzeczy trzeba przystąpić do rozbiórki zespołu napędowego i dalej szukać przyczyny usterki. Przed tak poważną „operacją” wypada poinformować klienta, że w przypadku nie potwierdzenia wady fabrycznej będzie musiał zapłacić za taką usługę. Dla mnie wydaje się to logiczne (ktoś się napracował i chciałby za taką pracę otrzymać wynagrodzenie) niestety większość użytkowników traktuje taką informację jak co najmniej próba naciągnięcia ich na koszty jak nie oszustwa.

Poczekajmy więc na finalną diagnozę a potem będziemy rozmawiać o konkretach.
Spokojnego weekendu życzę - bądź dobrej myśli.
Pozdrawiam, gisio
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 509
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Kia Sportage 1.6 - turbo Gt Line 2017 rok - automat, odrzucona gwarancja

Postautor: MAJKI4MOZA » 10 paź 2020, 07:46

gisio pisze: (...)uwierz mi, że można spalić sprzęgła (a są dwa) w skrzyni DCT. (...)

Hm, Gisio, a jak to technicznie możliwe ? Dotychczas żyję w przekonaniu, że to niemożliwe, bo skrzynia ma swoje zabezpieczenia (w końcu jest automatem ; OK może jak to "w typie DSG" nie jest to automat tylko poniekąd zautomatyzowana ręczna, ale jednak automatycznie wybierane są biegi i dwa sprzęgła ma)

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Kia Sportage 1.6 - turbo Gt Line 2017 rok - automat, odrzucona gwarancja

Postautor: automaciek » 10 paź 2020, 22:57

Też sie zastanawiam jak to możliwe by uszkodzić sprzęgła przez nieprawidłową eksploatację Jako użytkownik nie mamy wpływu na kulturę zasprzęglania. Producent dopuszcza holowanie przyczepy do 1600 kg, a więc przewiduje duże obciążenie. Więc na czym ta nieprawidłową eksploatacja mogła by polegać. To prywatnie, a służbowo: @Mateuszek po pierwsze usterka koła dwumasowego nie ma nic wspólnego z awarią sprzęgieł, poszarpywanie nie jest usterką, a cechą zgodnie z instrukcją obsługi (chyba że osiąga skrajne wartości, objaw ten nasila się i słabnie wraz z użytkowaniem pojazdu. U mnie zniknął i nie wraca.....). A w przypadku tego typu usterki niestety ale serwis zawsze jest zmuszony o poinformowaniu klienta, że jeśli stwierdzi np. skrajnie zużyte sprzęgło np.w wyniku bardzo agresywnej eksploatacji, a nie jego wadę fabryczną, to klient będzie zobligowany do odpłatności (aby nie był zaskoczony). W pamięci sterownika są zapisane parametry zużycia sprzęgieł i jeśli zużycie będzie znaczne, to nie można uznać wady. Osobiście nie spotkałem się jeszcze z takim jak twój przypadkiem

Dingeros
Bywalec
Posty: 43
Rejestracja: 10 wrz 2018, 23:02
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV

Re: Kia Sportage 1.6 - turbo Gt Line 2017 rok - automat, odrzucona gwarancja

Postautor: Dingeros » 11 paź 2020, 00:45

Mi się raz zdarzyła sytuacja gdzie automat "sobie nie poradził”.

Przy wyjeżdżaniu pod bardzo mocną górkę (na wyjeździe z głebokiego parkingu podziemnego) automat wrzucił "dwójkę". Wtedy też poczułem “zapach sprzęgła”.

Od tamtej pory tylko i wyłącznie półautomat oraz wymuszenie wyjazdu na jedynce.
Sytuacja nigdy więcej się nie pojawiła.

AK84
Bywalec
Posty: 128
Rejestracja: 13 lip 2019, 10:04
Czym jeżdzę: KSIV FL 1.6 T-GDI 7DCT 2WD L+BL AEB FUN
Lokalizacja: 3miasto

Re: Kia Sportage 1.6 - turbo Gt Line 2017 rok - automat, odrzucona gwarancja

Postautor: AK84 » 11 paź 2020, 01:00

Z osobistych doświadczeń mogę polecić jazdę pod ostre górki i ostre zjazdy w trybie Sport.
DCT zachowuje się wtedy bardziej jak zwykły "manual" trzyma wyższe obroty i nie robi "eko" podnoszenia biegów.
Testowałem to w naszych górach.
DCT nie lubi też jazdy w korkach, na ciągłym półsprzęgle. Sporo jest takich filmików na YT z USA jak ludzie zagrzewają sprzęgła np w Tucsonie.
Niestety aby ten efekt usunąć, trzeba się całkowicie zatrzymywać i ruszać po czasie, robiąc większe odstępy między samochodami.
Tak już to jest z DCT / DSG. To jest manual z automatyczną wajchą zmiany biegów :oczko:

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 509
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Kia Sportage 1.6 - turbo Gt Line 2017 rok - automat, odrzucona gwarancja

Postautor: MAJKI4MOZA » 11 paź 2020, 11:24

Ja stale jeżdżę na Sport. Tylko po to by uniknąć zbyt niskich obrotów dla każdego biegu.
A w korkach to staram się wyczuć kiedy samochód toczy się na luzie (niskie prędkości wyłącznie) i tak, zatrzymuję się całkowicie. Nawet w zwykłym manualu trudno jest bez szarpnięć ciągle załączać/rozłączać sprzęgło w korkach, a tu w DCT trzeba wyczuć działanie skrzyni, żeby nie było nieustannego półsprzęgła.

Awatar użytkownika
mkkrk
Bywalec
Posty: 131
Rejestracja: 24 sie 2010, 20:47
Czym jeżdzę: GT Line HEV AWD, AE+ LTH HAR PNS 2TR
Lokalizacja: Kraków

Re: RE: Kia Sportage 1.6 - turbo Gt Line 2017 rok - automat, odrzucona gwarancja

Postautor: mkkrk » 11 paź 2020, 12:57

Mateuszek pisze:Oczywiście naprawa kosztuje krocie.

Jeżeli możesz napisz proszę o jakich kosztach mowa?
pozdrawiam
__________________________
GT Line HEV AWD, AE+ LTH HAR PNS 2TR
Była:
GT Line, 1.6T-GDI, AWD, DCT, FN2, dach
2.0 DOHC, AWD, XL+18 i dach

Mateuszek
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2017, 15:01
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 177 KM GT Line TE2+FN2+PNS

Re: Kia Sportage 1.6 - turbo Gt Line 2017 rok - automat, odrzucona gwarancja

Postautor: Mateuszek » 11 paź 2020, 21:55

Kilka tysięcy, nie dowiedziałem się dokładnej kwoty.
Zważywszy na to, że awaria uwidoczniła się w trakcie jazdy (tutaj link: https://drive.google.com/file/d/1D1yR0c ... p=drivesdk ) nie można wiec mówić ze spaliłem sprzęgło... na autostradzie. Leasingujemy 5 samochodów i tylko w Kii mamy problem z DSG OD POCZĄTKU jej zakupu. Mam nadzieję ze KMP zachowa się uczciwie, jednak na ten moment pozostaje czekać. Na pewno dam znać jak się sprawy mają.

Aktualizacja:

W skrzyni puścił zacisk sprzęgła i spalił je, stąd też komunikat o wysokiej temperaturze. Wada jest znana, dlatego montowane są teraz nowe sprzęgła z innymi zaciskami. Naprawa wykonana zostanie w ramach gwarancji. Osoby które pisały na PW informuję, że nie musicie obawiać się SPORTAGE ale trzeba być bardzo ostrożnym.

Gisio dziękuję za pomoc.

[ura]

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 509
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Kia Sportage 1.6 - turbo Gt Line 2017 rok - automat, odrzucona gwarancja

Postautor: MAJKI4MOZA » 12 paź 2020, 15:48

Mateuszek pisze: Gisio dziekuje za pomoc.
[ura]

Chętnie zainicjuję akcję "tort dla Gisia" :D nie raz się chłop wykazuje, więc zróbmy to zanim go jakiś Lexus czy Volvo podkupi ;)

Mateuszek
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2017, 15:01
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 177 KM GT Line TE2+FN2+PNS

Re: Kia Sportage 1.6 - turbo Gt Line 2017 rok - automat, odrzucona gwarancja

Postautor: Mateuszek » 12 paź 2020, 16:06

W dobach internetów wieści szybko się niosą. Gisio zadziałał błyskawicznie dlatego wysyłam wielkie uznania w Pana kierunku.

KrzysiekG
Uzależniony
Posty: 256
Rejestracja: 06 lut 2019, 22:20
Czym jeżdzę: Sportage IV 2019 BL 1.6T-GDi

Re: Kia Sportage 1.6 - turbo Gt Line 2017 rok - automat, odrzucona gwarancja

Postautor: KrzysiekG » 12 paź 2020, 17:24

Sądzę że należałoby zmienić tytuł tego wątku... A mój post potem usunąć. Pozdro

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 509
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Kia Sportage 1.6 - turbo Gt Line 2017 rok - automat, odrzucona gwarancja

Postautor: MAJKI4MOZA » 12 paź 2020, 17:40

Eeee nie, nawet jeśli się nie zgadzamy to nie jesteśmy w rozmowie o dogmatach religijnych ;) Po prostu uważam, że chłop zrobił dobrą robotę i należy mu się dobre słowo i wdzięczność.
Mi Gisio nic nie musiał pomagać, "załatwiać" więc jestem nie mam powodów do zachowań proktologicznych ;) :D

KrzysiekG
Uzależniony
Posty: 256
Rejestracja: 06 lut 2019, 22:20
Czym jeżdzę: Sportage IV 2019 BL 1.6T-GDi

Re: Kia Sportage 1.6 - turbo Gt Line 2017 rok - automat, odrzucona gwarancja

Postautor: KrzysiekG » 12 paź 2020, 18:02

Chodzi mi o to że tytuł wątku jest clickbajtowy. Gwarancja, jak sam autor wątku twierdzi, nie została odrzucona.

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 509
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Kia Sportage 1.6 - turbo Gt Line 2017 rok - automat, odrzucona gwarancja

Postautor: MAJKI4MOZA » 12 paź 2020, 18:12

Teraz owszem, masz rację. W momencie gdy pisał posta to było prawdziwe.
Można by edytować tytuł, żeby nie tyle nabijał kliki co adekwatny był względem całości sprawy i nie mylił tych co będą przeszukiwać forum pod kątem informacji.
Może - "(...) DCT - awaria skrzyni" ?

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: RE: Re: Kia Sportage 1.6 - turbo Gt Line 2017 rok - automat, odrzucona gwarancja

Postautor: automaciek » 12 paź 2020, 18:16

MAJKI4MOZA pisze:
Mateuszek pisze: Gisio dziekuje za pomoc.
[ura]

Chętnie zainicjuję akcję "tort dla Gisia" :D nie raz się chłop wykazuje, więc zróbmy to zanim go jakiś Lexus czy Volvo podkupi ;)
Tort źle bo się roztyje, piwo źle bo się rozpije. @Gisio w opałach

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 748
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Sportage 1.6 - turbo Gt Line 2017 rok - automat, odrzucona gwarancja

Postautor: gisio » 12 paź 2020, 18:35

Panowie proszę nie przesadzajcie, równie dobrze mogę pomóc jak i zaszkodzić ;)

Cieszę się z wieści, że sprawa kolegi Mateuszek ma swój pozytywny finał ale i usterka nie wynikała z jego winy (ze słowami, że usterka jest znana to byłbym ostrożny – przecież jakby była znana to ten wątek nigdy by nie powstał-nieprawdaż?).

Coś zadziałało nie tak i jest to nauczka na przyszłość nie tylko dla ASO ale również gwaranta tylko szkoda, że było to przyczyną niepotrzebnych emocji, niemniej będąc również klientem je zupełnie rozumiem.

Życzę wszystkim bezawaryjnych aut niezależnie jaką marką się przemieszczają.
Pozdrawiam, gisio

p.s. automaciek - już chyba na to jest za późno małymi krokami wchodzę w rozmiar XXL a to wina postępującej ciąży piwnej ;)
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Awatar użytkownika
Tom16v
Nasz Człowiek
Posty: 675
Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV

Re: Kia Sportage 1.6 - turbo Gt Line 2017 rok - automat, odrzucona gwarancja

Postautor: Tom16v » 12 paź 2020, 18:50

Heh czyli się wydało nie tortu mu trza tylko beczkę piwa.
Obserwowalem ten wątek i wiedzialem że jak Gisio sie włączy to finał będzie pozytywny. Przymierzam się też do dct bo mi się niechce już wajchowac biegami.
Pozdrawiam wszystkich.


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap