Procedura parkowania skrzynia DCT
: 04 paź 2019, 12:10
Cześć wszystkim, pewnie dla wielu z Was nie będzie to odkrywcze, a może niektórzy napiszą, że to brednie, ale dla mnie ma to sens i to stosuję. Wciąż szukam i przeglądam filmy o użytkowaniu skrzyń automatycznych i natknąłem się na film Łysego z kanału Miłośnicy czterech kółek -zrób to sam, w którym omawia interesujący mnie temat.
Polecam stosować jego metodę parkowania:
1) zatrzymujemy się i wrzucamy N,
2) zaciągamy ręczny,
3) puszczamy nożny i czekamy aż się auto na ręcznym całkiem ustabilizuje,
4) włączamy P i wyłączamy silnik.
Po co ? Cała procedura jest po to aby ograniczyć zużywanie się lub uszkodzenie zapadek blokujących skrzynię w pozycji P, szczególnie na pochyłym terenie. Do tej pory zdarzało mi się, że po odpaleniu silnika i próbie włączenia D, czuć było duży opór a kilka razy wręcz doszło do szarpnięcia z uwagi na to, że auto "zawieszone" było na blokadzie skrzyni zamiast na hamulcu. Powyższa procedura eliminuje takie zagrożenie.
Polecam stosować jego metodę parkowania:
1) zatrzymujemy się i wrzucamy N,
2) zaciągamy ręczny,
3) puszczamy nożny i czekamy aż się auto na ręcznym całkiem ustabilizuje,
4) włączamy P i wyłączamy silnik.
Po co ? Cała procedura jest po to aby ograniczyć zużywanie się lub uszkodzenie zapadek blokujących skrzynię w pozycji P, szczególnie na pochyłym terenie. Do tej pory zdarzało mi się, że po odpaleniu silnika i próbie włączenia D, czuć było duży opór a kilka razy wręcz doszło do szarpnięcia z uwagi na to, że auto "zawieszone" było na blokadzie skrzyni zamiast na hamulcu. Powyższa procedura eliminuje takie zagrożenie.