Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV
znajdź specyfikację oleju do skrzyni sportka (dla informacji w instrukcji) i Sobie dobierz jaki chcesz a nie będziesz d... truł . To , że ten który podałeś jest czerwony do mostów, reduktorów, przekładni, skrzyń i nawet do ciężarówek, wcale nie działa na jego niekorzyść, poza tym wystarczy zajrzeć nawet na alle..... i tam masz wybór różnych lepkości W -itd. Ja nie narzekam na ten w Alfie a to raczej ciężarówka nie jest, w palnik dostaje i zwiększona wytrzymałość na obciążenie raczej jest plusem jak minusem, gęstością też się nie różni od innych "dedykowanych"
A tu wystarczyło poszukać w necie co proponuje Ravenol do sportka manuala:
Pojemność : Pojemność 1,9-2 L.
Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość : Kontrola 10000 km/ 12 mies.
: Wymiana 30000 km/ 36 mies.
Produkty : RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85
: RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80
I link:
https://www.ravenol.pl/content/8-dobierz-olej
A tu wystarczyło poszukać w necie co proponuje Ravenol do sportka manuala:
Pojemność : Pojemność 1,9-2 L.
Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość : Kontrola 10000 km/ 12 mies.
: Wymiana 30000 km/ 36 mies.
Produkty : RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85
: RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80
I link:
https://www.ravenol.pl/content/8-dobierz-olej
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
-
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 03 lis 2017, 11:17
- Czym jeżdzę: GDI 1.6, BUSINESS LINE+
Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV
Kolego Dieslboy mylisz się co do oleju, na dowód zrzuty z wyszukiwarki Ravenol.
Powinien być MTF-3 SAE 75W
Ty wyszukiwałeś olej do innego modelu.
Rutyna czasem gubi
WRACAM DO PIERWSZEGO PYTANIA JAKI JEST KOLOR FABRYCZNEGO OLEJU W MANUALNEJ SKRZYNI BIEGÓW 1.6 GDI 2017 ROK?
Powinien być MTF-3 SAE 75W
Ty wyszukiwałeś olej do innego modelu.
Rutyna czasem gubi
WRACAM DO PIERWSZEGO PYTANIA JAKI JEST KOLOR FABRYCZNEGO OLEJU W MANUALNEJ SKRZYNI BIEGÓW 1.6 GDI 2017 ROK?
- Załączniki
-
- Screenshot_20200411-225105.png (105.19 KiB) Przejrzano 5402 razy
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV
Producent w dokumentacji technicznej nie podaje koloru
Poniżej jednoznacznie dla dwóch różnych wersji silnikowych.
Co więcej dla podanych olejów przy normalnej eksploatacji nie przewiduje się wymiany, dla warunków trudnych wymiana co 120 tyś km.
Poniżej jednoznacznie dla dwóch różnych wersji silnikowych.
Co więcej dla podanych olejów przy normalnej eksploatacji nie przewiduje się wymiany, dla warunków trudnych wymiana co 120 tyś km.
-
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 03 lis 2017, 11:17
- Czym jeżdzę: GDI 1.6, BUSINESS LINE+
Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV
Dziękuję "autaciek" w mojej istrukcji obsługi też to jest opisane.
Olej chciałbym wymienić dlatego ponieważ gdy jest zimno to słyszę pracę skrzyni, a jak jest ciepło to jej nie słychać. Ogólnie to dałem ciała bo 2 tyg. temu wymieniłem olej w silniku (samodzielnie) i zapomniałem sprawadzić właśnie kolor oleju w skrzyni przez korek kontrolny. Samodzielnie grzebanie przy aucie nie jest dla mnie problem bo mam w garażu kanał cztero metrowy. Problemem jest odkręcanie i ponownie zamocowanie osłony silnika i tylko po to żeby zobaczyć kolor oleju.
Pomyślałem że może ktoś zmieniał i wie, pamięta kolor oleju fabryczny.
A olej wleje o właściwych parametrach plus KOLOR, bo jestem szczegółowy.
Tak na marginesie do jak byłby wlany fabrycznie w kolorze "PISTACJOWYM" to takiego bym szukał.
A kolego "automaciek" w ASO jaki olej do skrzyni manualnej do 1.6 GDI stosuje się, ewentualnie podaj numer aprobaty, lub nr katalogowy części(oleju), bo ten opisany w manuału nieosiągalny.
Chyba będę musiał się pomęczyć z osłoną i sprawdzę sobie sam, bo na forum to się nie dowiem
Olej chciałbym wymienić dlatego ponieważ gdy jest zimno to słyszę pracę skrzyni, a jak jest ciepło to jej nie słychać. Ogólnie to dałem ciała bo 2 tyg. temu wymieniłem olej w silniku (samodzielnie) i zapomniałem sprawadzić właśnie kolor oleju w skrzyni przez korek kontrolny. Samodzielnie grzebanie przy aucie nie jest dla mnie problem bo mam w garażu kanał cztero metrowy. Problemem jest odkręcanie i ponownie zamocowanie osłony silnika i tylko po to żeby zobaczyć kolor oleju.
Pomyślałem że może ktoś zmieniał i wie, pamięta kolor oleju fabryczny.
A olej wleje o właściwych parametrach plus KOLOR, bo jestem szczegółowy.
Tak na marginesie do jak byłby wlany fabrycznie w kolorze "PISTACJOWYM" to takiego bym szukał.
A kolego "automaciek" w ASO jaki olej do skrzyni manualnej do 1.6 GDI stosuje się, ewentualnie podaj numer aprobaty, lub nr katalogowy części(oleju), bo ten opisany w manuału nieosiągalny.
Chyba będę musiał się pomęczyć z osłoną i sprawdzę sobie sam, bo na forum to się nie dowiem
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 749
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV
Oleju o specyfikacji 70W nie kupisz nigdzie poza ASO – numer katalogowy to: 04300KX1BA
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV
Przy okazji rozmów o sprzęgle - kojarzycie poziom cen w ASO za wymianę oleju w DCT? (całość usługi -> olej i praca) Planuję coś takiego w ASO przy przebiegu 60 tys. km. Podobnie zresztą jak wymianę oleju w przekładniach AWD, w tym samym czasie. Zastanawiam się na jaki koszt się przygotować.
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV
Tylko po co? Producent przewiduje wymianę oleju tak jak w MT, czyli jedynie przy eksploatacji w trudnych warunkach.
To samo dotyczy przekładni kątowej i mechanizmu różnicowego osi tylnej.
To samo dotyczy przekładni kątowej i mechanizmu różnicowego osi tylnej.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV
Wiesz, ja może nadgorliwy, ale wychodzę z założenia, że każdy olej się starzeje i w dodatku w przekładniach pojawią się opiłki. Czy tego się chce czy nie.
To, że producent nie przewiduje jakiejś czynności, to zawsze można interpretować (tak ja bym robił w odniesieniu do oszukańczego VW), że robi to we własnym interesie, by potem użytkownicy przyjechali na naprawę (a nie serwis olejowy tylko).
W silniku zmieniam olej co 7,5 tys. km, więc w swoim nadaktywnym dbaniu jestem spójny
To, że producent nie przewiduje jakiejś czynności, to zawsze można interpretować (tak ja bym robił w odniesieniu do oszukańczego VW), że robi to we własnym interesie, by potem użytkownicy przyjechali na naprawę (a nie serwis olejowy tylko).
W silniku zmieniam olej co 7,5 tys. km, więc w swoim nadaktywnym dbaniu jestem spójny
-
- Uzależniony
- Posty: 256
- Rejestracja: 06 lut 2019, 22:20
- Czym jeżdzę: Sportage IV 2019 BL 1.6T-GDi
Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV
7.5tys zmiana oleju
To ja ze swoim trybem longlife (30kkm, 2.0TDI z grupy vag) jestem po drugiej stronie tęczy w stosunku do tego
To ja ze swoim trybem longlife (30kkm, 2.0TDI z grupy vag) jestem po drugiej stronie tęczy w stosunku do tego
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: RE: Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV
Zaryzykuję stwierdzenie (można się nie zgodzić), że to wyrzucanie pieniędzy, i szkoda dla środowiska zarazem. Co 7.5 tyś to w dużym Fiacie się zmieniało olej, ale to inne oleje, inne materiały, technologie i inna precyzja i powtarzalność (raczej brak) wykonania podzespołów była. Niepotrzebnie wydana kasa którą na biedne dzieci można by przeznaczyć.MAJKI4MOZA pisze:W silniku zmieniam olej co 7,5 tys. km, więc w swoim nadaktywnym dbaniu jestem spójny
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV
automaciek
..."Niepotrzebnie wydana kasa którą na biedne dzieci można by przeznaczyć."...
..."Niepotrzebnie wydana kasa którą na biedne dzieci można by przeznaczyć."...
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV
@Krzysztof1973_JBL » wczoraj, 22:00
Kolego Dieslboy mylisz się co do oleju, na dowód zrzuty z wyszukiwarki Ravenol.
Powinien być MTF-3 SAE 75W
Ty wyszukiwałeś olej do innego modelu.
To co na to powiesz ?
Nowe wyszukiwanie
Print preview Print Strona startowa
Kategoria : Samochody osobowe
Marka : Kia (EU)
Model : Sportage, SLe (EU) (2010 - 2016)
Typ : Sportage 1.6 GDI (2014 - 2016)
Zwiń wszystko Rozwiń wszystko
Silnik y-1.6 GDI
Pojemność : Filtr 0,3 L.
: Pojemność 3,6 L. Napełnienie serwisowe
: Pojemność 4 L. Napełnianie suche
Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji (zalecane)
Częstotliwość : Kontrola 500 km
: Wymiana 30000 km/ 24 mies.
Produkty : RAVENOL FDS SAE 5W-30
: RAVENOL FO SAE 5W-30
Zastosowanie : Normalna (zastępcza)
Częstotliwość : Kontrola 500 km
: Wymiana 15000 km
Produkty : RAVENOL VST SAE 5W-40
: RAVENOL HST SAE 5W-40
: RAVENOL VSI SAE 5W-40
Zastosowanie : Ciężkie (preferowany)
Częstotliwość : Kontrola 500 km
: Wymiana 15000 km/ 12 mies.
Produkty : RAVENOL FDS SAE 5W-30
: RAVENOL FO SAE 5W-30
Zastosowanie : Ciężkie (zastępczy)
Częstotliwość : Kontrola 500 km
: Wymiana 7500 km
Produkty : RAVENOL VST SAE 5W-40
: RAVENOL HST SAE 5W-40
: RAVENOL VSI SAE 5W-40
Przekładnia manualna z mechanizmem różnicowym M6CF1 6/1
Pojemność : Pojemność 1,8-1,9 L.
Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość : Kontrola 60000 km/ 48 mies.
Produkty : RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85
: RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80
Zastosowanie : Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość : Kontrola 60000 km/ 48 mies.
: Wymiana 120000 km
Produkty : RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85
: RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80
Nie pisz o rutynie tylko się szukać naucz.
a jak się tak przyglądam po modelach to do manualnych skrzyni wszędzie to samo. A tak już złośliwie, możesz nawet "Kujawski" zalać i będzie się kręcić. Po co pytasz jak takiś mądry ?
Kolego Dieslboy mylisz się co do oleju, na dowód zrzuty z wyszukiwarki Ravenol.
Powinien być MTF-3 SAE 75W
Ty wyszukiwałeś olej do innego modelu.
To co na to powiesz ?
Nowe wyszukiwanie
Print preview Print Strona startowa
Kategoria : Samochody osobowe
Marka : Kia (EU)
Model : Sportage, SLe (EU) (2010 - 2016)
Typ : Sportage 1.6 GDI (2014 - 2016)
Zwiń wszystko Rozwiń wszystko
Silnik y-1.6 GDI
Pojemność : Filtr 0,3 L.
: Pojemność 3,6 L. Napełnienie serwisowe
: Pojemność 4 L. Napełnianie suche
Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji (zalecane)
Częstotliwość : Kontrola 500 km
: Wymiana 30000 km/ 24 mies.
Produkty : RAVENOL FDS SAE 5W-30
: RAVENOL FO SAE 5W-30
Zastosowanie : Normalna (zastępcza)
Częstotliwość : Kontrola 500 km
: Wymiana 15000 km
Produkty : RAVENOL VST SAE 5W-40
: RAVENOL HST SAE 5W-40
: RAVENOL VSI SAE 5W-40
Zastosowanie : Ciężkie (preferowany)
Częstotliwość : Kontrola 500 km
: Wymiana 15000 km/ 12 mies.
Produkty : RAVENOL FDS SAE 5W-30
: RAVENOL FO SAE 5W-30
Zastosowanie : Ciężkie (zastępczy)
Częstotliwość : Kontrola 500 km
: Wymiana 7500 km
Produkty : RAVENOL VST SAE 5W-40
: RAVENOL HST SAE 5W-40
: RAVENOL VSI SAE 5W-40
Przekładnia manualna z mechanizmem różnicowym M6CF1 6/1
Pojemność : Pojemność 1,8-1,9 L.
Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość : Kontrola 60000 km/ 48 mies.
Produkty : RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85
: RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80
Zastosowanie : Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość : Kontrola 60000 km/ 48 mies.
: Wymiana 120000 km
Produkty : RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85
: RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80
Nie pisz o rutynie tylko się szukać naucz.
a jak się tak przyglądam po modelach to do manualnych skrzyni wszędzie to samo. A tak już złośliwie, możesz nawet "Kujawski" zalać i będzie się kręcić. Po co pytasz jak takiś mądry ?
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: RE: Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV
automaciek pisze: Zaryzykuję stwierdzenie (można się nie zgodzić), że to wyrzucanie pieniędzy, i szkoda dla środowiska zarazem. .
Ja się nie obrażam na inne zdanie, więc możemy śmiało wymieniać poglądy. Cieszy, że w kulturalnym klimacie !
Pamiętasz może reakcję europejskiej sieci dealerskiej na wprowadzenie silnika 2.0 T-GDI ? Jeśli nie dotarły do ciebie sygnały z tamtego momentu albo dla innych osób spoza kręgów KIA/Hyundai --> Rekomendowane przez inżynierów KIA było aby olej wymieniać w tym silniku co 5 tys. km. Oczywiście natychmiast zostali niemal wyśmiani, że w dobie long-life`ów to jest zabawna rekomendacja i dlatego pierwotne inżynierskie ustalenia zmieniono. Presja rynku.
Przy użytkowaniu samochodu w warunkach miejskich, dużo krótkich odcinków - 10 tys. km między wymianą oleju to techniczne maksimum.
O biedne dzieci się nie martw, staram się pomagać, mogę załączyć skan przelewów, serio
Ale wróćmy do wątku - to mniej-więcej jaki koszt wymiany oleju (materiały+praca) w ASO
a) skrzynia 7 DCT
b) "mosty" AWD
?
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV
Szczerze, nie mam pojęcia. Jako pracownik warsztatu nie mam do czynienia ani z klientami, ani tym bardziej z cenami.
-
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 03 lis 2017, 11:17
- Czym jeżdzę: GDI 1.6, BUSINESS LINE+
Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV
Ty Dieslboy może i z ciebie BOY tego nie wiem, ale DISEL na pewno , bo w ogóle nie kumasz jak wybrać właściwy model auta w wyszukiwarce oleju RAVENOL. Wychodzą braki w edukacji z podstawówki, konkretnie matematyka się kłania (algebra), patrz akapit "nowe wyszukiwanie" jaki jest tam model-typ auta, a jaki ty wyszukałeś
No dowód zrzut.
Przyjrzyj się dobrze a potem snuj swoje farmazony.A na KUJAWSKIM to sobie swoje "EGO" usmażyć możesz.
No dowód zrzut.
Przyjrzyj się dobrze a potem snuj swoje farmazony.A na KUJAWSKIM to sobie swoje "EGO" usmażyć możesz.
- Załączniki
-
- Screenshot_20200412-194222.png (127.22 KiB) Przejrzano 5305 razy
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV
Ulżyło ci ?
w opisie masz:
Czym jeżdzę: GDI 1.6 132 km,
Ja znalazłem:
Model : Sportage, SLe (EU) (2010 - 2016)
Typ : Sportage 1.6 GDI (2014 - 2016)
gdzie widzisz różnice?
Ja nie obrażam, Ty owszem.
Wkleiłem co znalazłem dla tych danych co podałeś w opisie.
pooglądaj sobie ekspercie matematyczny , EGO to masz widzę większe niż "ciecia" osoba w państwie.
OT.
w opisie masz:
Czym jeżdzę: GDI 1.6 132 km,
Ja znalazłem:
Model : Sportage, SLe (EU) (2010 - 2016)
Typ : Sportage 1.6 GDI (2014 - 2016)
gdzie widzisz różnice?
Ja nie obrażam, Ty owszem.
Wkleiłem co znalazłem dla tych danych co podałeś w opisie.
pooglądaj sobie ekspercie matematyczny , EGO to masz widzę większe niż "ciecia" osoba w państwie.
OT.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
-
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 03 lis 2017, 11:17
- Czym jeżdzę: GDI 1.6, BUSINESS LINE+
Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV
Diesel to twoje wyszukiwanie;
Model : Sportage, SLe (EU) (2010 - 2016)
Typ : Sportage 1.6 GDI (2014 - 2016)
A to moje:
Marka : Kia (EU)
Model : Sportage, QLe (EU) (2016 - )
Typ : Sportage 1.6 GDI (2016 - )
Widzisz różnicę? Czy dalej nie?
Jak nie widzisz to tylko potwierdza moje przypuszczenie z edukacją.
Mimo wszystko pozdrawiam i uważaj na siebie i już nic więcej nie pisz.
Wesołych Świąt chociaż czasy trudne.
Ps.
I pomyśleć że tylko pytałem o kolor oleju, te posty są żenujące. Smutne to.
Model : Sportage, SLe (EU) (2010 - 2016)
Typ : Sportage 1.6 GDI (2014 - 2016)
A to moje:
Marka : Kia (EU)
Model : Sportage, QLe (EU) (2016 - )
Typ : Sportage 1.6 GDI (2016 - )
Widzisz różnicę? Czy dalej nie?
Jak nie widzisz to tylko potwierdza moje przypuszczenie z edukacją.
Mimo wszystko pozdrawiam i uważaj na siebie i już nic więcej nie pisz.
Wesołych Świąt chociaż czasy trudne.
Ps.
I pomyśleć że tylko pytałem o kolor oleju, te posty są żenujące. Smutne to.
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 749
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV
Krzysztof1973_JBL – kolega diselboy prawidłowo wytypował klasę oleju do skrzyni ale dla modelu SL/SLe.
Nie ma znaczenia jaką wersję silnikową posiadacie ponieważ olej do skrzyni M/T jest tej samej specyfikacji. Ważne jest tylko rozgraniczenie modelowe czyli:
Sportage SL/SLe (od początku do końca produkcji)
API GL-4 SAE 75W-85
Sportage QL/QLe (od początku produkcji)
API GL-4 SAE 70W
Krzysztof1973_JBL - rozumiem, że informacja o kolorze jest Ci potrzebna tylko po to jakby coś się stało ze skrzynią to żeby serwis nie mógł rozpoznać czy to oryginał czy też nie?
Nie ma znaczenia jaką wersję silnikową posiadacie ponieważ olej do skrzyni M/T jest tej samej specyfikacji. Ważne jest tylko rozgraniczenie modelowe czyli:
Sportage SL/SLe (od początku do końca produkcji)
API GL-4 SAE 75W-85
Sportage QL/QLe (od początku produkcji)
API GL-4 SAE 70W
Krzysztof1973_JBL - rozumiem, że informacja o kolorze jest Ci potrzebna tylko po to jakby coś się stało ze skrzynią to żeby serwis nie mógł rozpoznać czy to oryginał czy też nie?
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 03 lis 2017, 11:17
- Czym jeżdzę: GDI 1.6, BUSINESS LINE+
Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV
Strzał w dziesiątkę. Dokładnie "Gisio" właśnie tak !!![
Ale już wiem jaki ma być na 100% akurat ten Ravenol MTF-3 75W, jest obecnie dedykowany do wszystkich skrzyń manualnych koncernu Hyundai/Kia, że względu na brak dostępności oleju za specyfikacji producenta.
Pogrzebałem na te tematy w innych krajach, a nawet kontynentach, a jeszcze jedno, w innych klimatach jest jeszcze inaczej.
Nastąpiła zmiana w specyfikacji w porównaniu z poprzednimi latami modelowymi ze względu na niższą lepkość w skali Brookfielda. Było dużo awarii-reklamacji w Europie to zmienili, a serwisy leją dalej olej po staremu, bo ani Lotos, ani Orlen takiego produktu nie ma.
Zresztą Honda od zawsze zalewa olej do manuału MTF-3
Ale już wiem jaki ma być na 100% akurat ten Ravenol MTF-3 75W, jest obecnie dedykowany do wszystkich skrzyń manualnych koncernu Hyundai/Kia, że względu na brak dostępności oleju za specyfikacji producenta.
Pogrzebałem na te tematy w innych krajach, a nawet kontynentach, a jeszcze jedno, w innych klimatach jest jeszcze inaczej.
Nastąpiła zmiana w specyfikacji w porównaniu z poprzednimi latami modelowymi ze względu na niższą lepkość w skali Brookfielda. Było dużo awarii-reklamacji w Europie to zmienili, a serwisy leją dalej olej po staremu, bo ani Lotos, ani Orlen takiego produktu nie ma.
Zresztą Honda od zawsze zalewa olej do manuału MTF-3
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 749
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV
Owszem na początku był problem z dostępnością oleju o specyfikacji SAE 70W nawet Mobis go nie miał. Niemniej oczekiwania rynku sprawiły, że pojawił się w sprzedaży ale tylko w ASO. Jego „rotacja” ze względu na brak konieczności systematycznej wymiany (piszę tutaj o normalnych warunkach eksploatacji) jest na tyle mała, że żaden inny producent nie chce wchodzić w taki biznes.
Firma Shell posiada taki produkt ale nie sprzedaje go na rynku europejskim a jak chcesz zamówić - owszem sprowadzą ale minimalne zamówienie to 10.000 litrów!. Sprzedaj teraz 10 tys litrów oleju przy wolumenie może 100u potencjalnie „zainteresowanych” klientów?
Akurat serwisy leją Mobisowy o numerze który wcześniej podałem a umowa Kia z Orlenem, Lotosem czy wcześniej Castrolem dotyczy/ła dostaw olejów silnikowych. Oczywiście nikt nie zabrania serwisom kupowania innych produktów z gamy w/w producentów mamy przecież wolny rynek.
Z punktu formalnego zalewając olej 75W a nie 70W producent ma prawo odmówić Ci uznania naprawy gwarancyjnej skrzyni biegów nie wchodząc w szczegóły wyższości tego pierwszego nad drugim.
Firma Shell posiada taki produkt ale nie sprzedaje go na rynku europejskim a jak chcesz zamówić - owszem sprowadzą ale minimalne zamówienie to 10.000 litrów!. Sprzedaj teraz 10 tys litrów oleju przy wolumenie może 100u potencjalnie „zainteresowanych” klientów?
Akurat serwisy leją Mobisowy o numerze który wcześniej podałem a umowa Kia z Orlenem, Lotosem czy wcześniej Castrolem dotyczy/ła dostaw olejów silnikowych. Oczywiście nikt nie zabrania serwisom kupowania innych produktów z gamy w/w producentów mamy przecież wolny rynek.
Z punktu formalnego zalewając olej 75W a nie 70W producent ma prawo odmówić Ci uznania naprawy gwarancyjnej skrzyni biegów nie wchodząc w szczegóły wyższości tego pierwszego nad drugim.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 03 lis 2017, 11:17
- Czym jeżdzę: GDI 1.6, BUSINESS LINE+
Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV
Tylko jak serwis to sprawdzi, przecież nie dysponuje laboratorium. Jedynie może zwrócić uwagę na kolor, jeżeli jest inny niż zalewany fabrycznie.
A tak w ogóle smаrоwіdłо оріѕаnе jako SAE 70W dа ѕоbіе rаdę nаwеt nа Аntаrktуdzіе, nаtоmіаѕt 250 – nа рuѕtуnі Аtаkаmа. W Роlѕсе, zе względu nа wаrunkі klіmаtусznе, ѕtоѕuје ѕіę nајсzęśсіеј оlеје оd SAE 75W - (w górę)
A tak w ogóle smаrоwіdłо оріѕаnе jako SAE 70W dа ѕоbіе rаdę nаwеt nа Аntаrktуdzіе, nаtоmіаѕt 250 – nа рuѕtуnі Аtаkаmа. W Роlѕсе, zе względu nа wаrunkі klіmаtусznе, ѕtоѕuје ѕіę nајсzęśсіеј оlеје оd SAE 75W - (w górę)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot]