Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 748
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: gisio » 13 kwie 2020, 21:02

Uwierz mi, że kolor oleju to tylko jedna z rzeczy która może świadczyć o jego wcześniejszej wymianie. Laboratorium to ostateczność i z zasady to importer/gwarant podejmuje w takiej sprawie decyzje. Doświadczony mechanik już po samych uszkodzeniach skrzyni/silnika jest wstanie dużo powiedzieć.

Twoje auto i zrobisz z nim co chcesz niemniej dla zwykłej przyzwoitości wypadałby brać konsekwencje swoich działań na własne barki.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Krzysztof1973_JBL
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 03 lis 2017, 11:17
Czym jeżdzę: GDI 1.6, BUSINESS LINE+

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: Krzysztof1973_JBL » 18 kwie 2020, 21:22

Jak ktoś nie chce to niech nie wymienia oleju w skrzyni biegów manualnej, tylko pierdów typu tego się nie robi, nie ma takiej potrzeby, bo producent coś tam, coś tam, a Pan w serwisie absolutnie nie zalecamy, skrzynią jest zalana olejem Bogów z Olimpu, a sam Posejdon swój trójząb w nim trzyma i jest wieczny jak mitologia [zlosnik2]
Poniżej zdjęcia dla niedowiarków jak wygląda ojej po 25.000 tyś. na zdj. Widać tylko czarne szambo :paw2: , ale po spuszczeniu nie da się tego określić jaki ten olej jest metaliczny i ile na dnie jeszcze niezmielonych resztek z synchronizatorów, trybów, czy czego tam jeszcze, a 2 bieg wchodzi BAJKA, a był problem czasami z wbiciem.
Olej wymieniłem sobie sam, walić gwarancję która i tak jest fikcją, zwłaszcza te śmieszne 7 lat, tylko na co? Na psychikę na pewno :puk:
Załączniki
IMG_20200416_175251_compress36.jpg
IMG_20200416_175251_compress36.jpg (367.05 KiB) Przejrzano 4019 razy
IMG_20200416_174936_compress14.jpg

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 509
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: MAJKI4MOZA » 19 kwie 2020, 11:29

Dlatego ja olej w silniku zmieniam częściej niż zalecane i też przy 60 tys. km przebiegu zmienię w skrzyni DCT oraz przekładniach AWD. Możecie mnie nazywać naiwniakiem, debilem a nawet, ba!, nieekologicznym pacanem ;) (chyba jako jedyny w bloku segreguję śmieci dokładnie jak trzeba... znaczy na te co się pali w dzień i te co tylko w nocy :D [żart!!] jak mawiają mieszkańcy Podhala, którzy ścigają się z okolicami Krakowa na to kto z powietrza odzyska składniki do budowy czołgu), ale tam gdzie pracują części metalowe i jest tarcie, to im więcej zmian temperatury tym bardziej olej się starzeje. Co ciekawe właśnie wyższa temperatura jest katalizatorem silniejszym niż środowisko tlenowe (tłumacząc na ludzki - olej się nie zestarzeje w butelce, powoli będzie zmieniał swoje właściwości gdy otwarty, a nawet gdy w zamkniętej przestrzeni np. w silniku, ale poddany zmianom temperatury - zestarzeje się najprędzej ; pomijam absorbowanie sadzy)

Taki piękny film o tym co można wyłowić z oleju, szczególnie na początku okresu życia mechanizmu: https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo&t=1s = @Krzysztof, może magnesikiem trzeba było popływać w misce, do której zlewany był olej.
:D

W grupie VW ichniesze DSG z suchym sprzęgłem też nie ma fabrycznej procedury wymiany oleju w przekładni. Mechatronika w ogóle zaspawana na wieki (coś w końcu musi się zepsuć, a polityka producentów teraz taka, że odpuścili części łatwo produkowane przez Chiny, za to usterki mają dotknąć tego co musi się kupić w ASO - elektronika, mechatronika itp zestawy), a skutek taki, że 200 tys. km (max. 250) nie tak łatwo bez remontu skrzyni zrobić.

Oleje "long life", układy z "dożywotnim" olejem (chyba do końca życia danej przekładni, bo na pewno nie całego samochodu... :D ) to jest TWÓR MARKETINGU. Floty liczą koszty utrzymania samochodu w okresie użytkowania (3-4 lata przeważnie), a potem choćby potop. Dlatego przeglądy mają być jak najrzadziej. I stąd przesunięcie masy problemów na okres po ~5 latach, ~200-250 tys. km, bo zdecydowana większość samochodów osobowych nie przejeżdża więcej w ciągu 5 lat. Rzućcie okiem na ceny tych oferowanych przez producentów pakietów serwisowych i ubezpieczeń od naprawy. Koszt rośnie geometrycznie z wiekiem i przebiegiem (ryzyko, że coś poleci ponad plan patrzy w oczy jak Sanepid na przechodnia nad Wisłą) i taka po prostu natura starzenia się samochodu, z dodatkiem teraz "przypraw" czyli zaplanowanego starzenia się elementów.

I znów - realnie patrzę na motoryzację. Patrząc na samochód jako całość, to teraz są one bardziej niezawodne niż 15 lat temu, a o niebo lepiej niż 30-40 lat temu. Od każdej reguły mamy wyjątek - motoryzacja pierwszej połowy lat 90-tych XX wieku. Udowodnili sobie wszyscy, że da się zbudować naprawdę niezawodny samochód (Corolla z Pewexu, Nissan Sunny, nawet Carina E produkowana w Anglii czy Passaty, którymi jeździła nasza Policja). Tylko po co producentom coś, co się nie psuje i nie daje zarobić im oraz ich ASO partnerom?
https://motoryzacja.interia.pl/pawelrygas/news-20-zl-20-zl-1000-zl-czyli-matematyka-wg-aso,nId,1949097

Krzysztof1973_JBL
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 03 lis 2017, 11:17
Czym jeżdzę: GDI 1.6, BUSINESS LINE+

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: Krzysztof1973_JBL » 19 kwie 2020, 16:27

MAJKI4MOZA Brawo!!! Brawo!!!
Zgadzam się w 100% z twoim spostrzeżeniami, jest właśnie tak jak piszesz.
Naiwniacy niech stosują się do zaleceń ASO i producenta, tylko po jakimś tam okresie eksploatacji niech nie zadają pytania " dlaczego, jak to przecież on mi dopiero 4 lata, jak to się mogło stać"
A no właśnie mogło.
Ale wczoraj byłem świadkiem sytuacji, jak w ramach ASSISTANCE na lawetę pakowano z pod domu właściciela Hyundaia Tucsona
(silnik i skrzynia niewiadoma mi), pytam właściciela co tam się zadziało, był zażenowany i niezbyt rozmowny (poprostu wku...ony)), wyciągnęłam od niego tylko że kupił na wyprzedaży rocznika w lutym i po odpaleniu straszna "rzeźnia" dochodzi z okolic napędu, a jak chce ruszyć to słyszy trzaski metaliczne.
Ale pocieszyłem gościa mówiąc " spoko jest gwarancja" udając głupiego zapytałem "a ile tej gwarancji" no 5 lat " a to luz jak nie dadzą rady naprawić to może wymienią auto, w końcu nówka" i odszedłem widząc jak gość od lawet słysząc tą rozmowę tylko się uśmiechał sądząc że spotkało się 2 naiwnych ciemniaków.
A tak w ogóle jak chciałem wymienić sobie olej w skrzyni byłem ciekaw czy jest korek kontrolny i zadzwoniłem do serwisów:
Hyundai Wrocław
Kia Wrocław
Kia Opole
I nikt nie wiedział o czymś takim jak korek kontrolny i wlew oleju ( to do jasnej-ciasnej co oni godzinami robią przy naszych autach podczas okresowego przeglądu, jak my czekając pijemy kawę za kawą k...wać mać)
z rozmowy z doradcą serwisowym miałem wrażenie że gość sobie myśli " k..was o co on pyta jaki korek kontrolny"
Ale pan z Opola za angażował się w temat i przekazał słuchawkę mechanikowi, a on uświadamiał mnie że korek spustowy jest korkiem kontrolnym. Żenada :wmur: Żenada :wmur: Żenada :wmur: ASO :strzelac:

Bialy
Uzależniony
Posty: 184
Rejestracja: 05 sie 2019, 06:59
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: Bialy » 04 maja 2020, 09:30

W moim aucie od jakiegoś miesiąca dochodzi do sytuacji, że z trudem wbijam 3. i 5. bieg (manual). Czuć jakby po prostu się tryby nie mogły zazębić albo zaklinowały. O ile w trasie można z tego jakoś wybrnąć, wbijając inny bieg, tak już zatrzymanie się na ulicy celem zaparkowania tyłem już jest nieco problematyczne i w takiej sytuacji muszę silnie potraktować gałkę zmiany biegów. Co prawda przy tym brutalnym wbijaniu biegu nie powstają żadne zgrzyty ani inne odgłosy ale traktowanie skrzyni z taką przemocą trochę mnie niepokoi. ASO jeszcze jest zamknięte więc nie mam nawet do kogo oficjalne się udać...

Adek
Bywalec
Posty: 86
Rejestracja: 16 maja 2017, 11:43
Czym jeżdzę: KS IV 1.6 GDI M+DFA

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: Adek » 02 lip 2020, 10:23

@Biały
Jak się to zakończyło? Ja mam problemy nieraz z wrzuceniem 1 albo 2 i po krótkiej jeździe to mija.
Byłem dziś w ASO z pierdołą w postaci skrzypiących przednich drzwi (miesiąc temu wymieniali mi z tego powodu siłownik w tylnych) i koleś, który wsiadł do auta i mu dwa razy zgasło podczas ruszania powiedział, że sprzęgło jest do natychmiastowej wymiany. Mi tam nie gaśnie i cenię sobie w kijance to, że nie trzeba machać mocno nogą przy zmianie biegów - od nowości tak u mnie jest...
Problem w tym, że w zeszłym roku przy przeglądzie mi to samo powiedziano w ASO - nie pamiętam tylko czy to ten sam koleś :)

Awatar użytkownika
Bob38
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 22 lip 2017, 05:45
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.7 crdi DCT Business Line JBL
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: Bob38 » 13 lip 2020, 10:28

Ja również wymieniam olej w silniku co 15 tys., a nie jak zaleca producent co 30 tys. Ale właśnie zbliża mi się przegląd po 60 tys. i zastanawiam się czy wymienić olej w skrzyni DCT. Jeśli tak to czy ASO sobie poradzi czy raczej szukać kogoś od skrzyń automatycznych ?
Dobrego dnia wszystkim życzę [papa]

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 509
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: MAJKI4MOZA » 13 lip 2020, 10:45

Ja zbliżam się do 45kkm i przy 60kkm też planuję zmianę oleju w DCT oraz w przekładniach AWD
Gdy będę na tym najbliższym przeglądzie (Kraków) to dopytam co ASO (Patecki) ma do powiedzenia.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: automaciek » 13 lip 2020, 10:47

#Bob38 przecież DCT to najzwyklejsza mechaniczna skrzynia biegów ( tyle że zautomatyzowana), ze skrzynią biegów automatyczną nie ma nic wspólnego.

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 509
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: MAJKI4MOZA » 13 lip 2020, 14:24

A czy to, że skrzynia jest w zasadzie jak ręczna, to w jakikolwiek sposób przeszkadza by zmieniać olej co 60kkm ?

Edit: ...chyba nie taka zwykła ręczna, bo 2 sprzęgła. Czyli coś jak DSG w VW.
Zgaduję, że nie można zmieniać płynu hydraulicznego/oleju (nie wiem co w środku) w mechatronice, ale jakaś szansa na wymianę oleju w samej skrzyni jest ?

Awatar użytkownika
Bob38
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 22 lip 2017, 05:45
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.7 crdi DCT Business Line JBL
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: Bob38 » 15 lip 2020, 08:36

automaciek pisze:#Bob38 przecież DCT to najzwyklejsza mechaniczna skrzynia biegów ( tyle że zautomatyzowana), ze skrzynią biegów automatyczną nie ma nic wspólnego.

I tu mnie masz - dla mnie jak coś samo zmienia biegi to jest automatyczne [hihihi] zresztą przy zakupie auta też szukałem z "automatyczną skrzynią biegów" i takie mi sprzedali. Czyżbym został nabity w butelkę ? [zdziwko]
No dobra ja wiem, że punktu widzenia specjalistów nasza skrzynia nie jest prawdziwym automatem, ale chodzi mi o zmianę oleju - czy warto i czy ASO wymienia olej np. przy 60 tys.
Dobrego dnia wszystkim życzę [papa]


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap