Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: diselboy » 11 kwie 2020, 20:54

znajdź specyfikację oleju do skrzyni sportka (dla informacji w instrukcji) i Sobie dobierz jaki chcesz a nie będziesz d... truł . To , że ten który podałeś jest czerwony do mostów, reduktorów, przekładni, skrzyń i nawet do ciężarówek, wcale nie działa na jego niekorzyść, poza tym wystarczy zajrzeć nawet na alle..... i tam masz wybór różnych lepkości W -itd. Ja nie narzekam na ten w Alfie a to raczej ciężarówka nie jest, w palnik dostaje i zwiększona wytrzymałość na obciążenie raczej jest plusem jak minusem, gęstością też się nie różni od innych "dedykowanych"
A tu wystarczyło poszukać w necie co proponuje Ravenol do sportka manuala:

Pojemność : Pojemność 1,9-2 L.

Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość : Kontrola 10000 km/ 12 mies.
: Wymiana 30000 km/ 36 mies.
Produkty : RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85
: RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80


I link:

https://www.ravenol.pl/content/8-dobierz-olej
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Krzysztof1973_JBL
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 03 lis 2017, 11:17
Czym jeżdzę: GDI 1.6, BUSINESS LINE+

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: Krzysztof1973_JBL » 11 kwie 2020, 23:00

Kolego Dieslboy mylisz się co do oleju, na dowód zrzuty z wyszukiwarki Ravenol.
Powinien być MTF-3 SAE 75W
Ty wyszukiwałeś olej do innego modelu.
Rutyna czasem gubi :bzik:
WRACAM DO PIERWSZEGO PYTANIA JAKI JEST KOLOR FABRYCZNEGO OLEJU W MANUALNEJ SKRZYNI BIEGÓW 1.6 GDI 2017 ROK?
Załączniki
Screenshot_20200411-225105.png
Screenshot_20200411-225105.png (105.19 KiB) Przejrzano 5226 razy

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: automaciek » 12 kwie 2020, 07:11

Producent w dokumentacji technicznej nie podaje koloru :)
Poniżej jednoznacznie dla dwóch różnych wersji silnikowych.ObrazekObrazek
Co więcej dla podanych olejów przy normalnej eksploatacji nie przewiduje się wymiany, dla warunków trudnych wymiana co 120 tyś km.

Krzysztof1973_JBL
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 03 lis 2017, 11:17
Czym jeżdzę: GDI 1.6, BUSINESS LINE+

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: Krzysztof1973_JBL » 12 kwie 2020, 08:51

Dziękuję "autaciek" w mojej istrukcji obsługi też to jest opisane.
Olej chciałbym wymienić dlatego ponieważ gdy jest zimno to słyszę pracę skrzyni, a jak jest ciepło to jej nie słychać. Ogólnie to dałem ciała bo 2 tyg. temu wymieniłem olej w silniku (samodzielnie) i zapomniałem sprawadzić właśnie kolor oleju w skrzyni przez korek kontrolny. Samodzielnie grzebanie przy aucie nie jest dla mnie problem bo mam w garażu kanał cztero metrowy. Problemem jest odkręcanie i ponownie zamocowanie osłony silnika i tylko po to żeby zobaczyć kolor oleju.
Pomyślałem że może ktoś zmieniał i wie, pamięta kolor oleju fabryczny.
A olej wleje o właściwych parametrach plus KOLOR, bo jestem szczegółowy.
Tak na marginesie do jak byłby wlany fabrycznie w kolorze "PISTACJOWYM" to takiego bym szukał.
A kolego "automaciek" w ASO jaki olej do skrzyni manualnej do 1.6 GDI stosuje się, ewentualnie podaj numer aprobaty, lub nr katalogowy części(oleju), bo ten opisany w manuału nieosiągalny.
Chyba będę musiał się pomęczyć z osłoną i sprawdzę sobie sam, bo na forum to się nie dowiem

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 748
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: gisio » 12 kwie 2020, 09:11

Oleju o specyfikacji 70W nie kupisz nigdzie poza ASO – numer katalogowy to: 04300KX1BA
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 509
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: MAJKI4MOZA » 12 kwie 2020, 11:09

Przy okazji rozmów o sprzęgle - kojarzycie poziom cen w ASO za wymianę oleju w DCT? (całość usługi -> olej i praca) Planuję coś takiego w ASO przy przebiegu 60 tys. km. Podobnie zresztą jak wymianę oleju w przekładniach AWD, w tym samym czasie. Zastanawiam się na jaki koszt się przygotować.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: automaciek » 12 kwie 2020, 11:32

Tylko po co? Producent przewiduje wymianę oleju tak jak w MT, czyli jedynie przy eksploatacji w trudnych warunkach.
To samo dotyczy przekładni kątowej i mechanizmu różnicowego osi tylnej.

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 509
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: MAJKI4MOZA » 12 kwie 2020, 12:01

Wiesz, ja może nadgorliwy, ale wychodzę z założenia, że każdy olej się starzeje i w dodatku w przekładniach pojawią się opiłki. Czy tego się chce czy nie.
To, że producent nie przewiduje jakiejś czynności, to zawsze można interpretować (tak ja bym robił w odniesieniu do oszukańczego VW), że robi to we własnym interesie, by potem użytkownicy przyjechali na naprawę (a nie serwis olejowy tylko).
W silniku zmieniam olej co 7,5 tys. km, więc w swoim nadaktywnym dbaniu jestem spójny :)

KrzysiekG
Uzależniony
Posty: 256
Rejestracja: 06 lut 2019, 22:20
Czym jeżdzę: Sportage IV 2019 BL 1.6T-GDi

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: KrzysiekG » 12 kwie 2020, 12:41

7.5tys zmiana oleju
To ja ze swoim trybem longlife (30kkm, 2.0TDI z grupy vag) jestem po drugiej stronie tęczy w stosunku do tego

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: RE: Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: automaciek » 12 kwie 2020, 13:37

MAJKI4MOZA pisze:W silniku zmieniam olej co 7,5 tys. km, więc w swoim nadaktywnym dbaniu jestem spójny :)
Zaryzykuję stwierdzenie (można się nie zgodzić), że to wyrzucanie pieniędzy, i szkoda dla środowiska zarazem. Co 7.5 tyś to w dużym Fiacie się zmieniało olej, ale to inne oleje, inne materiały, technologie i inna precyzja i powtarzalność (raczej brak) wykonania podzespołów była. Niepotrzebnie wydana kasa którą na biedne dzieci można by przeznaczyć.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: diselboy » 12 kwie 2020, 16:24

automaciek
..."Niepotrzebnie wydana kasa którą na biedne dzieci można by przeznaczyć."... [zlosnikok] [zlosnikok] [zlosnikok]
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: diselboy » 12 kwie 2020, 16:29

@Krzysztof1973_JBL » wczoraj, 22:00

Kolego Dieslboy mylisz się co do oleju, na dowód zrzuty z wyszukiwarki Ravenol.
Powinien być MTF-3 SAE 75W
Ty wyszukiwałeś olej do innego modelu.

To co na to powiesz ?
Nowe wyszukiwanie
Print preview Print Strona startowa
Kategoria : Samochody osobowe
Marka : Kia (EU)
Model : Sportage, SLe (EU) (2010 - 2016)
Typ : Sportage 1.6 GDI (2014 - 2016)

Zwiń wszystko Rozwiń wszystko
Silnik y-1.6 GDI

Pojemność : Filtr 0,3 L.
: Pojemność 3,6 L. Napełnienie serwisowe
: Pojemność 4 L. Napełnianie suche

Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji (zalecane)
Częstotliwość : Kontrola 500 km
: Wymiana 30000 km/ 24 mies.
Produkty : RAVENOL FDS SAE 5W-30
: RAVENOL FO SAE 5W-30

Zastosowanie : Normalna (zastępcza)
Częstotliwość : Kontrola 500 km
: Wymiana 15000 km
Produkty : RAVENOL VST SAE 5W-40
: RAVENOL HST SAE 5W-40
: RAVENOL VSI SAE 5W-40

Zastosowanie : Ciężkie (preferowany)
Częstotliwość : Kontrola 500 km
: Wymiana 15000 km/ 12 mies.
Produkty : RAVENOL FDS SAE 5W-30
: RAVENOL FO SAE 5W-30

Zastosowanie : Ciężkie (zastępczy)
Częstotliwość : Kontrola 500 km
: Wymiana 7500 km
Produkty : RAVENOL VST SAE 5W-40
: RAVENOL HST SAE 5W-40
: RAVENOL VSI SAE 5W-40


Przekładnia manualna z mechanizmem różnicowym M6CF1 6/1

Pojemność : Pojemność 1,8-1,9 L.

Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość : Kontrola 60000 km/ 48 mies.
Produkty : RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85
: RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80


Zastosowanie : Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość : Kontrola 60000 km/ 48 mies.
: Wymiana 120000 km
Produkty : RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85
: RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80


Nie pisz o rutynie tylko się szukać naucz.
a jak się tak przyglądam po modelach to do manualnych skrzyni wszędzie to samo. A tak już złośliwie, możesz nawet "Kujawski" zalać i będzie się kręcić. Po co pytasz jak takiś mądry ?
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 509
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: RE: Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: MAJKI4MOZA » 12 kwie 2020, 17:48

automaciek pisze: Zaryzykuję stwierdzenie (można się nie zgodzić), że to wyrzucanie pieniędzy, i szkoda dla środowiska zarazem. .

Ja się nie obrażam na inne zdanie, więc możemy śmiało wymieniać poglądy. Cieszy, że w kulturalnym klimacie !
Pamiętasz może reakcję europejskiej sieci dealerskiej na wprowadzenie silnika 2.0 T-GDI ? Jeśli nie dotarły do ciebie sygnały z tamtego momentu albo dla innych osób spoza kręgów KIA/Hyundai --> Rekomendowane przez inżynierów KIA było aby olej wymieniać w tym silniku co 5 tys. km. Oczywiście natychmiast zostali niemal wyśmiani, że w dobie long-life`ów to jest zabawna rekomendacja i dlatego pierwotne inżynierskie ustalenia zmieniono. Presja rynku.
Przy użytkowaniu samochodu w warunkach miejskich, dużo krótkich odcinków - 10 tys. km między wymianą oleju to techniczne maksimum.
O biedne dzieci się nie martw, staram się pomagać, mogę załączyć skan przelewów, serio :)

Ale wróćmy do wątku - to mniej-więcej jaki koszt wymiany oleju (materiały+praca) w ASO
a) skrzynia 7 DCT
b) "mosty" AWD

?

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: automaciek » 12 kwie 2020, 18:39

Szczerze, nie mam pojęcia. Jako pracownik warsztatu nie mam do czynienia ani z klientami, ani tym bardziej z cenami.

Krzysztof1973_JBL
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 03 lis 2017, 11:17
Czym jeżdzę: GDI 1.6, BUSINESS LINE+

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: Krzysztof1973_JBL » 12 kwie 2020, 19:53

Ty Dieslboy może i z ciebie BOY tego nie wiem, ale DISEL na pewno [rotfl1] , bo w ogóle nie kumasz jak wybrać właściwy model auta w wyszukiwarce oleju RAVENOL. Wychodzą braki w edukacji z podstawówki, konkretnie matematyka się kłania (algebra), patrz akapit "nowe wyszukiwanie" jaki jest tam model-typ auta, a jaki ty wyszukałeś [hihihi]
No dowód zrzut.
Przyjrzyj się dobrze a potem snuj swoje farmazony.A na KUJAWSKIM to sobie swoje "EGO" usmażyć możesz. :puk:
Załączniki
Screenshot_20200412-194222.png
Screenshot_20200412-194222.png (127.22 KiB) Przejrzano 5129 razy

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: diselboy » 12 kwie 2020, 20:54

Ulżyło ci ?
w opisie masz:
Czym jeżdzę: GDI 1.6 132 km,


Ja znalazłem:
Model : Sportage, SLe (EU) (2010 - 2016)
Typ : Sportage 1.6 GDI (2014 - 2016)

gdzie widzisz różnice?

Ja nie obrażam, Ty owszem.

Wkleiłem co znalazłem dla tych danych co podałeś w opisie.
pooglądaj sobie ekspercie matematyczny , EGO to masz widzę większe niż "ciecia" osoba w państwie.
OT.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Krzysztof1973_JBL
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 03 lis 2017, 11:17
Czym jeżdzę: GDI 1.6, BUSINESS LINE+

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: Krzysztof1973_JBL » 12 kwie 2020, 21:51

Diesel to twoje wyszukiwanie;
Model : Sportage, SLe (EU) (2010 - 2016)
Typ : Sportage 1.6 GDI (2014 - 2016)

A to moje:
Marka : Kia (EU)
Model : Sportage, QLe (EU) (2016 - )
Typ : Sportage 1.6 GDI (2016 - )

Widzisz różnicę? Czy dalej nie?

Jak nie widzisz to tylko potwierdza moje przypuszczenie z edukacją.
Mimo wszystko pozdrawiam i uważaj na siebie i już nic więcej nie pisz.
Wesołych Świąt chociaż czasy trudne.
Ps.
I pomyśleć że tylko pytałem o kolor oleju, te posty są żenujące. Smutne to.

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 748
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: gisio » 13 kwie 2020, 10:51

Krzysztof1973_JBL – kolega diselboy prawidłowo wytypował klasę oleju do skrzyni ale dla modelu SL/SLe.

Nie ma znaczenia jaką wersję silnikową posiadacie ponieważ olej do skrzyni M/T jest tej samej specyfikacji. Ważne jest tylko rozgraniczenie modelowe czyli:

Sportage SL/SLe (od początku do końca produkcji)

API GL-4 SAE 75W-85

Sportage QL/QLe (od początku produkcji)

API GL-4 SAE 70W

Krzysztof1973_JBL - rozumiem, że informacja o kolorze jest Ci potrzebna tylko po to jakby coś się stało ze skrzynią to żeby serwis nie mógł rozpoznać czy to oryginał czy też nie?
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Krzysztof1973_JBL
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 03 lis 2017, 11:17
Czym jeżdzę: GDI 1.6, BUSINESS LINE+

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: Krzysztof1973_JBL » 13 kwie 2020, 12:19

Strzał w dziesiątkę. Dokładnie "Gisio" właśnie tak !!![ [ura]
Ale już wiem jaki ma być na 100% akurat ten Ravenol MTF-3 75W, jest obecnie dedykowany do wszystkich skrzyń manualnych koncernu Hyundai/Kia, że względu na brak dostępności oleju za specyfikacji producenta.
Pogrzebałem na te tematy w innych krajach, a nawet kontynentach, a jeszcze jedno, w innych klimatach jest jeszcze inaczej.
Nastąpiła zmiana w specyfikacji w porównaniu z poprzednimi latami modelowymi ze względu na niższą lepkość w skali Brookfielda. Było dużo awarii-reklamacji w Europie to zmienili, a serwisy leją dalej olej po staremu, bo ani Lotos, ani Orlen takiego produktu nie ma.
Zresztą Honda od zawsze zalewa olej do manuału MTF-3

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 748
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: gisio » 13 kwie 2020, 13:56

Owszem na początku był problem z dostępnością oleju o specyfikacji SAE 70W nawet Mobis go nie miał. Niemniej oczekiwania rynku sprawiły, że pojawił się w sprzedaży ale tylko w ASO. Jego „rotacja” ze względu na brak konieczności systematycznej wymiany (piszę tutaj o normalnych warunkach eksploatacji) jest na tyle mała, że żaden inny producent nie chce wchodzić w taki biznes.

Firma Shell posiada taki produkt ale nie sprzedaje go na rynku europejskim a jak chcesz zamówić - owszem sprowadzą ale minimalne zamówienie to 10.000 litrów!. Sprzedaj teraz 10 tys litrów oleju przy wolumenie może 100u potencjalnie „zainteresowanych” klientów?

Akurat serwisy leją Mobisowy o numerze który wcześniej podałem a umowa Kia z Orlenem, Lotosem czy wcześniej Castrolem dotyczy/ła dostaw olejów silnikowych. Oczywiście nikt nie zabrania serwisom kupowania innych produktów z gamy w/w producentów mamy przecież wolny rynek.

Z punktu formalnego zalewając olej 75W a nie 70W producent ma prawo odmówić Ci uznania naprawy gwarancyjnej skrzyni biegów nie wchodząc w szczegóły wyższości tego pierwszego nad drugim.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Krzysztof1973_JBL
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 03 lis 2017, 11:17
Czym jeżdzę: GDI 1.6, BUSINESS LINE+

Re: Awaria sprzęgła/skrzyni w KSIV

Postautor: Krzysztof1973_JBL » 13 kwie 2020, 17:05

Tylko jak serwis to sprawdzi, przecież nie dysponuje laboratorium. Jedynie może zwrócić uwagę na kolor, jeżeli jest inny niż zalewany fabrycznie.
A tak w ogóle smаrоwіdłо оріѕаnе jako SAE 70W dа ѕоbіе rаdę nаwеt nа Аntаrktуdzіе, nаtоmіаѕt 250 – nа рuѕtуnі Аtаkаmа. W Роlѕсе, zе względu nа wаrunkі klіmаtусznе, ѕtоѕuје ѕіę nајсzęśсіеј оlеје оd SAE 75W - (w górę)


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap