Napęd 4x4 czy warto?
- vavoom
- Bywalec
- Posty: 33
- Rejestracja: 01 mar 2017, 00:22
- Czym jeżdzę: Suzuki Vitara S All Grip
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Napęd 4x4 czy warto?
MAJKI4MOZA nie istnieją dyfry z podziałem 80/20
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 509
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Napęd 4x4 czy warto?
No to kurna jemioł ze mnie Żyłem w takim przekonaniu od czasu rozmowy z poprzednim właścicielem RAVki
Człowiek głupi się rodzi, a potem jeszcze debilem na własne życzenie zostaje
RAV4 III gen. ma 70/30
Człowiek głupi się rodzi, a potem jeszcze debilem na własne życzenie zostaje
RAV4 III gen. ma 70/30
- vavoom
- Bywalec
- Posty: 33
- Rejestracja: 01 mar 2017, 00:22
- Czym jeżdzę: Suzuki Vitara S All Grip
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Napęd 4x4 czy warto?
Luzik
Rav4 II to mechaniczne stałe 4x4, 50/50 z blokadą wiskotyczną i opcjonalnie z torsenem z tyłu.
Rav4 III to już napęd bazowo taki sam jak w Sportage, od 100:0 do 50:50, o wszystkim decyduje komputer.
Testem na rolkach nie jesteś zainteresowany?
Rav4 II to mechaniczne stałe 4x4, 50/50 z blokadą wiskotyczną i opcjonalnie z torsenem z tyłu.
Rav4 III to już napęd bazowo taki sam jak w Sportage, od 100:0 do 50:50, o wszystkim decyduje komputer.
Testem na rolkach nie jesteś zainteresowany?
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 509
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Napęd 4x4 czy warto?
A te rolki to w sumie jak daleko od Krakowa ?
Reszta na PW ?
Reszta na PW ?
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Napęd 4x4 czy warto?
Chciałbym odnieść się techniczne do powyższej dyskusji. Nie wiem jaki typ napędu jest w RAV4 II , ale ogólnie sprzęgło (dyfer) międzyosiowe wiskotyczne wyklucza możliwość sformułowania stały napęd 4x4. Stały, znaczy stale dołączony np. klasycznym mechanizmem różnicowym czy tez np. Torsenem. W przypadku wiskozy napęd jest (automatycznie) dołączny w razie potrzeby. Dołączenie następuje dzięki rożnicy obrotów tarczek sprzęgła (płyn wisktyczny je skleja), czyli brak uślizgu kół napędzanych bezpośrednio oznacza brak przeniesienia (lub przeniesienie w niewielkim stooniu) momentu na koła "dopędzane"
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 509
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Napęd 4x4 czy warto?
Czyli Jeep, Subaru czy Audi (Quattro) to 4x4 a RAV4, Sportage czy inne takie to 4WD ?
- vavoom
- Bywalec
- Posty: 33
- Rejestracja: 01 mar 2017, 00:22
- Czym jeżdzę: Suzuki Vitara S All Grip
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Napęd 4x4 czy warto?
ZygJe mylisz dwa pojęcia. Sprzęgło wiskotyczne działa dokładnie tak jak napisałeś, ale to zupełnie coś innego niż dyfer z wiskozą. Jest to mechanizm różnicowy z wbudowanym sprzęgłem wiskotycznym. Mechanizm ten stale napędza obie osie, a wiskoza odpowiada za blokowanie tego mechanizmu (kiedy jedna z osi zaczyna kręcić się szybciej niż druga) i takie właśnie rozwiązanie ma Rav4 II czy samochody Subaru z manualnymi skrzyniami biegów.
MAJKI4MOZA testy zasadniczo w Rzeszowie, ale bywam też w innych miastach, także w Krakowie. Ewentualnie połowa drogi, np. Tarnów Szczegóły - pisz na PW.
Co do 4x4, 4WD czy AWD to nie ma stricte sprecyzowanego nazewnictwa, a Jeep, Subaru czy Audi mają różnego rodzaju napędy, m.in. takie jak w Sportage. Większość obecnych systemów to nowa kategoria, nazywana active, proactive, predictive etc.
MAJKI4MOZA testy zasadniczo w Rzeszowie, ale bywam też w innych miastach, także w Krakowie. Ewentualnie połowa drogi, np. Tarnów Szczegóły - pisz na PW.
Co do 4x4, 4WD czy AWD to nie ma stricte sprecyzowanego nazewnictwa, a Jeep, Subaru czy Audi mają różnego rodzaju napędy, m.in. takie jak w Sportage. Większość obecnych systemów to nowa kategoria, nazywana active, proactive, predictive etc.
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Napęd 4x4 czy warto?
Fakt, niedoczytałem. Skojarzyło mi się z napędem stosowanym kiedyś w Škodach....
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Uzależniony
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
- Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI - Lokalizacja: pomorskie
Re: Napęd 4x4 czy warto?
KSIII również potrafi kręcić bączki
Pomijając kwestie opon czy z kolcami czy bez wyraźnie widać że w KSIII tylna oś daje radę
Pomijając kwestie opon czy z kolcami czy bez wyraźnie widać że w KSIII tylna oś daje radę
- vavoom
- Bywalec
- Posty: 33
- Rejestracja: 01 mar 2017, 00:22
- Czym jeżdzę: Suzuki Vitara S All Grip
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Napęd 4x4 czy warto?
tomgrze tylna oś w KS III daje radę, niestety kontrola trakcji to już lipa, samochód nie radzi sobie w przypadku braku przyczepności po jednej stronie lub po przekątnej
Tu widzimy, że w przypadku KS IV nie wygląda to lepiej, może MAJKI4MOZA zdecyduje się na test, to sprawdzimy, czy nie ma tu jakiejś manipulacji
Tu widzimy, że w przypadku KS IV nie wygląda to lepiej, może MAJKI4MOZA zdecyduje się na test, to sprawdzimy, czy nie ma tu jakiejś manipulacji
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
-
- Uzależniony
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
- Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI - Lokalizacja: pomorskie
Re: Napęd 4x4 czy warto?
Czy masz podobny filmik o KSII ?
- vavoom
- Bywalec
- Posty: 33
- Rejestracja: 01 mar 2017, 00:22
- Czym jeżdzę: Suzuki Vitara S All Grip
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Napęd 4x4 czy warto?
tomgrze niestety nie mam. Jeśli znajdzie się ktoś chętny z KS II, to także zapraszam do mnie na taki test.
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Napęd 4x4 czy warto?
Co do KSIII moje odczucia z jazdy w "terenie" są takie same. Minimalny wykrzyż na mało przyczepnym podłożu i koniec jazdy. W baby Jeepie wystarczy że jedno koło ma przyczepność i jedzie się dalej. Mam nadzieje, że na rolkach to też zadziała tzn. o diagonal test się nie boję, ale Jeep zapewnia, że jest w stanie skierować blisko 100% momentu na 1 koło i bardzo chciałbym to sprawdzić.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- vavoom
- Bywalec
- Posty: 33
- Rejestracja: 01 mar 2017, 00:22
- Czym jeżdzę: Suzuki Vitara S All Grip
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Napęd 4x4 czy warto?
Jeśli samochód polegnie w "diagonal test", to pytanie tytułowe tego wątku pozostaje otwarte...
Co do testu na trzech rolkach - dla mnie to już zabawa (w odróżnieniu od tego na dwóch), w rzeczywistych warunkach to się zdarza bardzo rzadko
KS III na trzech oczywiście poległa..:
https://youtu.be/1fspDr7kb_Y
Co do testu na trzech rolkach - dla mnie to już zabawa (w odróżnieniu od tego na dwóch), w rzeczywistych warunkach to się zdarza bardzo rzadko
KS III na trzech oczywiście poległa..:
https://youtu.be/1fspDr7kb_Y
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Napęd 4x4 czy warto?
Czy na pewno zabawa? Na drodze pewnie tak. W Warunkach poza drogą już nie. Po to właśnie prawdziwe terenówki maja blokady mostów. Po KS i Sorento w przypadku Jeepa widzę ogromną różnicę w działaniu napędów na bezdrożach. Teraz mogę wjechać i wyjechać tam gdzie KIĄ nawet się nie zbliżałem. Na drodze zresztą też, ale tu znów Jeep wypada... gorzej. W KIAch (mimo konkretnej mocy Sorento i ogromnego momentu w KS) niemal niemożliwe było uzyskanie uślizgu tylko przedniej osi. W Renegacie jest to bardzo częste, szczególnie przy skręcie. Ot takie ciekawostki.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Uzależniony
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
- Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI - Lokalizacja: pomorskie
Re: Napęd 4x4 czy warto?
Dawno temu wjechałem prawym kołem w dziurę w jezdni tak że auto zawisło na przednim wahaczu. Nie było to moje auto ale inna KSII 2litry benzyna, AWD automat. Udało się wyjechać oczywiście na LOCK-u. KIA stała wówczas na lewym przednim kole, tylnym prawym i wahaczu prawym przednim. Prawe przednie wisiało w dziurze a lewe tylne w powietrzu ale być może delikatnie dotykało nawierzchni gdy wsiadłem do auta - dodatkowe 90kg dociążenia
Pisałbym się na taki test ale gdzieś na pomorzu, do Rzeszowa mam za daleko
Pisałbym się na taki test ale gdzieś na pomorzu, do Rzeszowa mam za daleko
- vavoom
- Bywalec
- Posty: 33
- Rejestracja: 01 mar 2017, 00:22
- Czym jeżdzę: Suzuki Vitara S All Grip
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Napęd 4x4 czy warto?
ZygJe możesz podać przykład sytuacji, w której trzy koła mają zero przyczepności, a czwarte ma 100%? Nie znam się na jeździe terenowej i nie bardzo potrafię sobie wyobrazić taką sytuację
Co do Renegade - jeśli zrywa przyczepność na skręconych kołach, to zapewne komputer redukuje moment przekazywany na tył z uwagi właśnie na skręcone koła, niektóre Subaru podczas ruszania przy skręconych kołach w ogóle nie ciągną tyłem.
tomgrze KS II ma jakąś kontrolę trakcji/ESP itp.?
Co do Renegade - jeśli zrywa przyczepność na skręconych kołach, to zapewne komputer redukuje moment przekazywany na tył z uwagi właśnie na skręcone koła, niektóre Subaru podczas ruszania przy skręconych kołach w ogóle nie ciągną tyłem.
tomgrze KS II ma jakąś kontrolę trakcji/ESP itp.?
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2018, 10:02 przez vavoom, łącznie zmieniany 1 raz.
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Napęd 4x4 czy warto?
Ja sam miałem taką sytuację na polnej w lesie zimą, że trzy koła stanęły na lodzie „kałużach”, a czwarte stało na czystej ziemi i dupa musiałem rozbujać budę bo nie chciała ruszyć. W terenie pewnie też się zdarzy w jakimś błocie czy coś a jedno koło na kamieniu czy brzegu. Tak się mówi ale o taką sytuację wcale nie jest trudno. Wtedy LOCKI muszą działać inaczej pchasz .
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Uzależniony
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
- Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI - Lokalizacja: pomorskie
Re: Napęd 4x4 czy warto?
KS II ma jakąś kontrolę trakcji/ESP itp.?
KSII ma dwa przyciski do zabawy w terenie : ESP OFF i 4WD LOCK
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Napęd 4x4 czy warto?
Ja tylko przypomnę, że LOCK nie oznacza sztywnego dołączenia tyłu. Powoduje tylko większą "czułość" układu sterującego. (to w KIA bo w Renegacie tylko nie odłącza całkowicie napędu wału co normalnie ma miejsce przy ok60-70km/h)
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 20 mar 2018, 10:00
- Czym jeżdzę: Sportage III FL - 2.0 CRDI AWD - L Limited
- Lokalizacja: Zamość/Hrubieszów
Re: Napęd 4x4 czy warto?
(UWAGA wypowiedź nie ma nic wspólnego z obiektywną oceną
to i ja się dołączę jako miłośnik wszystkiego co "gryzie na 4 łapy"
Nie mamy co się oszukiwać Sportage leży daleko od terenówki więc napęd na 4 łapy to zachcianka sama w sobie ale.....
Gdybym miał wybierać po raz 3 na pewno znowu byłaby to Kia AWD.
Zabawa w zimie, zabawa w lecie nie do osiągnięcia przednim napędem. Spalanie nie różni się zbytnio od przedniego napędu. Na pewno trzeba się przestawić, jak ktoś wyżej napisał początki w zakrętach z napędem AWD potrafią być straszne ale po kilku takich sytuacjach umiejętnie możemy wyjść z większych opresji. Prześwit nie zachęca zbytnio do zjeżdżania w teren ale mimo wszystko Sportage w LEKKICH bezdrożach radzi sobie świetnie.
to i ja się dołączę jako miłośnik wszystkiego co "gryzie na 4 łapy"
Nie mamy co się oszukiwać Sportage leży daleko od terenówki więc napęd na 4 łapy to zachcianka sama w sobie ale.....
Gdybym miał wybierać po raz 3 na pewno znowu byłaby to Kia AWD.
Zabawa w zimie, zabawa w lecie nie do osiągnięcia przednim napędem. Spalanie nie różni się zbytnio od przedniego napędu. Na pewno trzeba się przestawić, jak ktoś wyżej napisał początki w zakrętach z napędem AWD potrafią być straszne ale po kilku takich sytuacjach umiejętnie możemy wyjść z większych opresji. Prześwit nie zachęca zbytnio do zjeżdżania w teren ale mimo wszystko Sportage w LEKKICH bezdrożach radzi sobie świetnie.
JEST : KIA SPORTAGE III FL - 2.0 AWD AT
BYŁA : KIA SPORTAGE III - 2.0 AWD AT / Renault Laguna III
Viptour24.pl
BYŁA : KIA SPORTAGE III - 2.0 AWD AT / Renault Laguna III
Viptour24.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika