Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
Nemo
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 19 kwie 2017, 18:00
Czym jeżdzę: Kia Sportage GT Line 1.6 T-GDI 7DCT AWD Deluxe White + Smart

Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT

Postautor: Nemo » 19 kwie 2017, 18:15

Witam,
Jestem nowym na forum. I na początek serdecznie pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Ponieważ zamierzam kupić Kie Sportage, mam pytanie do użytkowników tego modelu i doświadczonych kolegów czy w silniku 1.6 T-GDI z automatyczną skrzynią biegów ( 7DCT) jest zainstalowane koło dwumasowe ?

Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT

Postautor: Owca007 » 19 kwie 2017, 21:02

Chłopie poczytaj do czego jest dwumasa i jak działa skrzynia automatyczna bo płakać mi się chce jak takie coś czytam. Podpowiem tylko koła jedno czy dwu- masowe są only w manualnych skrzyniach biegów.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Nemo
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 19 kwie 2017, 18:00
Czym jeżdzę: Kia Sportage GT Line 1.6 T-GDI 7DCT AWD Deluxe White + Smart

Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT

Postautor: Nemo » 19 kwie 2017, 21:16

Chodzi o to że poczytałem .....

"Jeżeli skrzynia hałasuje przy zmianie położenia z P na D lub na N tzn. że do wymiany jest dwumasowe koło zamachowe. Jeżeli hałasuje ona w trakcie jazdy to winą należy obarczyć łożyska." ( wycinek z artykułu znalezionego w sieci )

Ten wycinek dotyczy skrzyni DSG znanej z koncernu VW. I o ile wiem a mogę się mylić to w "manualu" nie ma oznaczeń P, D wiec wygląda na to że artykuł który czytałem jasno określa usterkę mogąca wystąpić w automacie.
Jak wszyscy doskonale wiemy skrzynia DSG i DCT to to samo.

Więc zamiast płakać wystarczyło powiedzieć tak lub nie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT

Postautor: Owca007 » 19 kwie 2017, 22:04

Podaj link do artykułu gdzie piszą, że w automacie koło dwu-masowe hałasuje chętnie poczytam :).
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Nemo
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 19 kwie 2017, 18:00
Czym jeżdzę: Kia Sportage GT Line 1.6 T-GDI 7DCT AWD Deluxe White + Smart

Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT

Postautor: Nemo » 19 kwie 2017, 22:09


Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT

Postautor: Owca007 » 19 kwie 2017, 22:36

No racja Pan ma rację ale nie nazwałbym to dokładnie dwumasą tylko tarczą czy kołem pośrednim. Część niby podobna, a jednak nie lecz działa identycznie. Tak czy siak Kia ma to jeszcze inaczej zrobione z tego co mi powiedziano co do działania super, a co do żywotności hmmm nie wiem za krótko to jeździ czas pokaże ale w razie czego gwarancja jest :). Najlepszy klasyczny automat ten 6- biegowy co do diesla pchają jest wręcz nie zniszczalny, a kultura pracy zadowalająca.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT

Postautor: Owca007 » 19 kwie 2017, 23:31

U Niemca to ładnie widać jest "koło dwu-masowe" i dwa sprzęgła jedno napędza biegi 1,3,5 drugie 2,4,6 i R. I sorry za mój błąd oni to nazywają koło dwu-masowe przepraszam za skarcenie. Drogie i psuje się ale to wiemy. I dupa sprawdziłem patrzę i to co mi powiedzieli w ASO to niewiedza jak widzę kia ma jednak identycznie jak Niemiec więc też coś czuję 150-200tys. i będzie czas na wymianę.
Obrazek
Więc nie tak kolorowo to po prostu ulepszona wersja dwu-masy i dwoma sprzęgłami i dużą ilością elektroniki.
Człowiek jednak całe życie się uczy, a głupi umiera. Już wiem o czym będę jutro czytał at work :D.
Już wiem tą skrzynie biegów co mi mechanik pokazał to była zwykła skrzynia nie ta nowa DCT co mówił, będzie zjebka kompetencji przy okazji i jestem ciekaw jak ja naprawił może dołożył że dwa biegi i sprzęgło [zlosnik2].
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Nemo
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 19 kwie 2017, 18:00
Czym jeżdzę: Kia Sportage GT Line 1.6 T-GDI 7DCT AWD Deluxe White + Smart

Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT

Postautor: Nemo » 20 kwie 2017, 06:48

No właśnie pytanie najważniejsze jak to będzie żyło.... . Tyle śrubek i nakrętek :lol:
Skrzynie 7 DCT w modelach Kia są 2 lata na rynku wiec na razie chyba ciężko mówić coś o awaryjności.

Troszkę ciężki temat / wybór przed zakupem.

Dzięki za zainteresowanie tematem.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT

Postautor: Owca007 » 20 kwie 2017, 07:24

Prawda jest tak piszą, że nie jest kopią DSG [rotfl1], a zrobili ją w 90% jak nie więcej Niemcy dla KIA. Więc odpowiedz sobie sam i zobacz ile żyją skrzynie DSG plus taki, że jak ta skrzynia jest w benzyniaku który nie ma tyle momentu co diesel więc na dzień dobry ma lepsze warunki pracy i będzie dłużej żyć. I kto wie może coś naprawdę poprawili i będzie lepiej.
Koszt koła z dwoma sprzęgłami do DSG oczywiście nie oryginał tylko jakiś LUK Sachs itp. to coś w przedziale 2100-2800zł jak widzę więc cenowo identycznie jak w skrzyniach manualnych, a nawet taniej.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

xellio
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 03 mar 2017, 23:26
Czym jeżdzę: Sportage Gt line 1.6 tgdi

Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT

Postautor: xellio » 22 kwie 2017, 21:38

Z tego co się dowiadywalem w 7dct ma być dwumas. Jednak w ogóle bym się tym nie przejmował jeśli skrzynia jest tak dopracowana jak dsg to nie powinno być z nią większych problemów. Użytkuje auta z DSG diesel po chipie na 205KM i 420Nm i złego słowa nie powiem na skrzynię a widziałem auta ze skrzyniami dwusprzegłowymi które miały ponad 300tys km przebiegu i nic się złego nie działo. Moim zdaniem jak sportage to tylko w automacie.

xellio
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 03 mar 2017, 23:26
Czym jeżdzę: Sportage Gt line 1.6 tgdi

Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT

Postautor: xellio » 30 kwie 2017, 22:12

Moim zdaniem jak nowy Sportage to tylko w automacie. Komfort jazdy nie do przecenienia. [hihihi]

Awatar użytkownika
akos
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 23 gru 2012, 00:08
Czym jeżdzę: KIA Sportage 4WD HEV 1,6 T-GDi 230KM GT Line 6AT
Lokalizacja: Poznań

Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT

Postautor: akos » 30 maja 2017, 22:58

Zgadzam sie :lalala:

robjur2
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 16 sie 2017, 22:09
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE GT LINE 1.6 T- GDI

Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT

Postautor: robjur2 » 16 sie 2017, 22:23

Ludzie ....w czym problem....automat DCT działa bez zastrzeżeń....jak coś nie zadziała...masz gwarancję....a elastyczność i komfort jazdy nie do przeceniania....1.6.t-gdi z 7-dct....rewelacja

gtfan
Bywalec
Posty: 33
Rejestracja: 20 cze 2017, 13:36
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV GT Line, 1.6 T-GDI, AWD, 7DCT, FN2, TE2, PNS

Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT

Postautor: gtfan » 27 sie 2017, 23:36

Ja też mam z DCT i na razie jestem zadowolony.

Gisek
Bywalec
Posty: 86
Rejestracja: 20 cze 2017, 00:13
Czym jeżdzę: kia sportage IV 1.6 TGDI 4x4

Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT

Postautor: Gisek » 27 paź 2017, 14:56

Ja natomiast od pewnego czasu mam dość dziwną usterkę? nie wiem co to jest, bo szczerze mówiąc serwis na szybko nie jest w stanie niczego stwierdzić (nie zapisuje żaden błąd).

Wygląda to tak, że jak auto jedzie delikatnie pod górę, zapięty jest najwyższy bieg i prędkość oscyluje w okolicach 80 km/h jak wcisnę pedał gazu (nie za mocno) wtedy czuć wyraźne wibracje auta i zaczyna błyskać "check engine". Jak prędkość wzrośnie powyżej 80 km/h a obroty wejdą pod 2000, to wibracje ustają a "check engine" gaśnie.

Tak jak napisałem, żaden błąd się nie zapisuje w pamięci komputera, ale nie jest to tak czy siak sytuacja normalna. Jak tylko będę miał czas podjadę i odstawię auto do serwisu, żeby mogli je tam porządnie zdiagnozować. Będę informował o postępach.

Mnie to wygląda na sytuację, że silnik przy tych warunkach jest zbyt mocno obciążony, bieg jest zdecydowanie za wysoki, co objawia się wibracją. jak mocniej wcisnę pedał gazu, skrzynia automatycznie redukuje bieg na niższy i wtedy nie ma w ogóle tego problemu. Podejrzewam, że to może być kwestia układu, który steruje pracą skrzyni, tak myślę. Może zbyt wcześniej wbija kolejne biegi??

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 744
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT

Postautor: gisio » 27 paź 2017, 20:34

Gisek pisze:... bo szczerze mówiąc serwis na szybko nie jest w stanie niczego stwierdzić (nie zapisuje żaden błąd).


Niektóre DTC zapisywane są danych historycznych ( informacja o niskim poziomie oleju, przygotowaniu poduszek do odpalenia i wiele innych.). Niestety serwisy podczas diagnozy często pomijają lub lekceważą kody błędów zapisane właśnie w danych historycznych.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Alegz
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 19 gru 2017, 23:20
Czym jeżdzę: Kia Sportage T-GDI DCT

Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT

Postautor: Alegz » 19 gru 2017, 23:29

Cześć,
Mam podobne zjawisko co Gisek.
Ja zauważyłem to, gdy jadę na niskich obrotach, tak poniżej 1200/min. i chcę wolno przyspieszyć. Wtedy dochodzi do „trzęsienia” autem i miga mi „check engine” przez kilka sekund, potem gaśnie i wszystko jest normalnie.
Byłem w ASO, ale oczywiście komputer nie zgłasza problemu.
Mam wrażenie, że mi nie wierzą.
Dziś byłem drugi raz z tym problemem, okazało się, że brakowało mi oleju w skrzyni biegów-ok. 1litra.
Czy to mogła być przyczyna, nie wiem, ale sprawdzę.
Gisek, czy Tobie udało się popchnąć sprawę do przodu?

krulik
Bywalec
Posty: 28
Rejestracja: 26 paź 2017, 13:11
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 TGDI Business Line 7DCT AWD '17,
Citroen C4 '06

Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT

Postautor: krulik » 09 mar 2018, 10:45

Gisek, Alegz - u mnie pojawiło się podobne zjawisko.
Za pierwszym razem olałem temat - pomyślałem sobie - zdarzyło się raz, poczekam i zobaczymy co będzie.
Niestety ostatnio pokonując trasę około 1000km problem ten wystąpił 3-4 razy.
Szarpanie i miganie kontrolki wystepuje u mnie wyłącznie w trybie NORMAL, w trybie SPORT nie odnotowano.
Przy jeździe autostradowej - nie występuje.
Pojawia się przede wszystkim przy prędkościach 50-80km na średnio krętych drogach przy próbie bardzo delikatnego wciśnięcia gazu. Skrzynia jakby nie mogła zredukować z 7 biegu na niższy, co wprowadza auto w chwilowe wibracje, pojawia się ikona check engine i po dosłownie kilku sekundach wszystko wraca do normy. Próbowałem kilka razy specjalnie wywołać ten błąd i udało się właśnie przez bardzo delikatne wciskanie pedału gazu na 7 biegu przy prędkości +/-60-70km/h. Jeśli auto zaczyna wibrować, a my natychmiast wciśniemy gaz w podłogę - błąd się nie pojawi ponieważ skrzynia odpowiednio zredukuje bieg.

Czy u kogoś jeszcze wystąpiła taka anomalia? Z wizytą w serwisie poczekam, az będę miał wolniejszą chwilę. Zrobię jeszcze kilka kilometrów i będę obserwował.
Wiem przynajmniej, żeby naciskać na serwis aby dokładnie to zbadali, bo nie jestem pierwszą osobą z tym problemem.
Może nie jest to uciążliwe i zdażyło się dosłownie kilka razy przez ostatnie 5K km ale mimo wszystko w nowym aucie takie rzeczy dziać się nie powinny.

Gisek, Alegz - dajcie proszę znać, czy u Was serwis sobie z tym poradził.

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 507
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT

Postautor: MAJKI4MOZA » 09 mar 2018, 11:13

Czyli wygląda na to, że problemem jest software skrzyni, sterownik. Skrajne parametry, nie do końca sobie radzi i zamiast skrzynia zredukować, to usiłuje utrzymać bieg i niskie obroty.

Ja bym nic nie wymieniał w samochodzie, tylko czekał na aktualizację softu, bo to naprawdę nie wygląda na nic mechanicznego - żadne koła zamachowe, żadne cewki itp

Ja akurat i tak zamierzam stale jeździć w trybie "sport", więc zobaczę jak mój samochód będzie się zachowywał. Swoja drogą w Sportage z 7DCT to tryb "normal" jest odpowiednikiem "eco" w innych markach. Tryb "sport" to coś jak "normal" u innych. Porównując do DSG i trybu sportowego w niej, to jeszcze ma KIA przestrzeń na 'wyostrzenie' w górę :) Może kiedyś wprowadzą jeszcze jeden tryb, który będzie się nazywał "Sorry. Now we are serious, this is real sport" ;) :D

geegles
Nasz Człowiek
Posty: 457
Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
Gadu Gadu: 2382783

Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT

Postautor: geegles » 09 mar 2018, 12:07

"Czyli wygląda na to, że problemem jest software skrzyni, sterownik. Skrajne parametry, nie do końca sobie radzi i zamiast skrzynia zredukować, to usiłuje utrzymać bieg i niskie obroty."

Otóż to! Mam takie samo przekonanie.
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

Trokar1978
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: 04 mar 2018, 09:28
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 T-GDI AT

Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT

Postautor: Trokar1978 » 15 mar 2018, 20:19

Czy któryś serwis już rozwiązał problem z wibracjami i Check engine migajacym. Mam ten sam problem. Proszę o info.


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap