Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT
-
- Nowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 18:00
- Czym jeżdzę: Kia Sportage GT Line 1.6 T-GDI 7DCT AWD Deluxe White + Smart
Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT
Witam,
Jestem nowym na forum. I na początek serdecznie pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Ponieważ zamierzam kupić Kie Sportage, mam pytanie do użytkowników tego modelu i doświadczonych kolegów czy w silniku 1.6 T-GDI z automatyczną skrzynią biegów ( 7DCT) jest zainstalowane koło dwumasowe ?
Pozdrawiam,
Jestem nowym na forum. I na początek serdecznie pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Ponieważ zamierzam kupić Kie Sportage, mam pytanie do użytkowników tego modelu i doświadczonych kolegów czy w silniku 1.6 T-GDI z automatyczną skrzynią biegów ( 7DCT) jest zainstalowane koło dwumasowe ?
Pozdrawiam,
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT
Chłopie poczytaj do czego jest dwumasa i jak działa skrzynia automatyczna bo płakać mi się chce jak takie coś czytam. Podpowiem tylko koła jedno czy dwu- masowe są only w manualnych skrzyniach biegów.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Nowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 18:00
- Czym jeżdzę: Kia Sportage GT Line 1.6 T-GDI 7DCT AWD Deluxe White + Smart
Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT
Chodzi o to że poczytałem .....
"Jeżeli skrzynia hałasuje przy zmianie położenia z P na D lub na N tzn. że do wymiany jest dwumasowe koło zamachowe. Jeżeli hałasuje ona w trakcie jazdy to winą należy obarczyć łożyska." ( wycinek z artykułu znalezionego w sieci )
Ten wycinek dotyczy skrzyni DSG znanej z koncernu VW. I o ile wiem a mogę się mylić to w "manualu" nie ma oznaczeń P, D wiec wygląda na to że artykuł który czytałem jasno określa usterkę mogąca wystąpić w automacie.
Jak wszyscy doskonale wiemy skrzynia DSG i DCT to to samo.
Więc zamiast płakać wystarczyło powiedzieć tak lub nie.
Pozdrawiam
"Jeżeli skrzynia hałasuje przy zmianie położenia z P na D lub na N tzn. że do wymiany jest dwumasowe koło zamachowe. Jeżeli hałasuje ona w trakcie jazdy to winą należy obarczyć łożyska." ( wycinek z artykułu znalezionego w sieci )
Ten wycinek dotyczy skrzyni DSG znanej z koncernu VW. I o ile wiem a mogę się mylić to w "manualu" nie ma oznaczeń P, D wiec wygląda na to że artykuł który czytałem jasno określa usterkę mogąca wystąpić w automacie.
Jak wszyscy doskonale wiemy skrzynia DSG i DCT to to samo.
Więc zamiast płakać wystarczyło powiedzieć tak lub nie.
Pozdrawiam
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT
Podaj link do artykułu gdzie piszą, że w automacie koło dwu-masowe hałasuje chętnie poczytam .
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT
No racja Pan ma rację ale nie nazwałbym to dokładnie dwumasą tylko tarczą czy kołem pośrednim. Część niby podobna, a jednak nie lecz działa identycznie. Tak czy siak Kia ma to jeszcze inaczej zrobione z tego co mi powiedziano co do działania super, a co do żywotności hmmm nie wiem za krótko to jeździ czas pokaże ale w razie czego gwarancja jest . Najlepszy klasyczny automat ten 6- biegowy co do diesla pchają jest wręcz nie zniszczalny, a kultura pracy zadowalająca.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT
U Niemca to ładnie widać jest "koło dwu-masowe" i dwa sprzęgła jedno napędza biegi 1,3,5 drugie 2,4,6 i R. I sorry za mój błąd oni to nazywają koło dwu-masowe przepraszam za skarcenie. Drogie i psuje się ale to wiemy. I dupa sprawdziłem patrzę i to co mi powiedzieli w ASO to niewiedza jak widzę kia ma jednak identycznie jak Niemiec więc też coś czuję 150-200tys. i będzie czas na wymianę.
Więc nie tak kolorowo to po prostu ulepszona wersja dwu-masy i dwoma sprzęgłami i dużą ilością elektroniki.
Człowiek jednak całe życie się uczy, a głupi umiera. Już wiem o czym będę jutro czytał at work .
Już wiem tą skrzynie biegów co mi mechanik pokazał to była zwykła skrzynia nie ta nowa DCT co mówił, będzie zjebka kompetencji przy okazji i jestem ciekaw jak ja naprawił może dołożył że dwa biegi i sprzęgło .
Więc nie tak kolorowo to po prostu ulepszona wersja dwu-masy i dwoma sprzęgłami i dużą ilością elektroniki.
Człowiek jednak całe życie się uczy, a głupi umiera. Już wiem o czym będę jutro czytał at work .
Już wiem tą skrzynie biegów co mi mechanik pokazał to była zwykła skrzynia nie ta nowa DCT co mówił, będzie zjebka kompetencji przy okazji i jestem ciekaw jak ja naprawił może dołożył że dwa biegi i sprzęgło .
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Nowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 18:00
- Czym jeżdzę: Kia Sportage GT Line 1.6 T-GDI 7DCT AWD Deluxe White + Smart
Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT
No właśnie pytanie najważniejsze jak to będzie żyło.... . Tyle śrubek i nakrętek
Skrzynie 7 DCT w modelach Kia są 2 lata na rynku wiec na razie chyba ciężko mówić coś o awaryjności.
Troszkę ciężki temat / wybór przed zakupem.
Dzięki za zainteresowanie tematem.
Pozdrawiam.
Skrzynie 7 DCT w modelach Kia są 2 lata na rynku wiec na razie chyba ciężko mówić coś o awaryjności.
Troszkę ciężki temat / wybór przed zakupem.
Dzięki za zainteresowanie tematem.
Pozdrawiam.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT
Prawda jest tak piszą, że nie jest kopią DSG , a zrobili ją w 90% jak nie więcej Niemcy dla KIA. Więc odpowiedz sobie sam i zobacz ile żyją skrzynie DSG plus taki, że jak ta skrzynia jest w benzyniaku który nie ma tyle momentu co diesel więc na dzień dobry ma lepsze warunki pracy i będzie dłużej żyć. I kto wie może coś naprawdę poprawili i będzie lepiej.
Koszt koła z dwoma sprzęgłami do DSG oczywiście nie oryginał tylko jakiś LUK Sachs itp. to coś w przedziale 2100-2800zł jak widzę więc cenowo identycznie jak w skrzyniach manualnych, a nawet taniej.
Koszt koła z dwoma sprzęgłami do DSG oczywiście nie oryginał tylko jakiś LUK Sachs itp. to coś w przedziale 2100-2800zł jak widzę więc cenowo identycznie jak w skrzyniach manualnych, a nawet taniej.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT
Z tego co się dowiadywalem w 7dct ma być dwumas. Jednak w ogóle bym się tym nie przejmował jeśli skrzynia jest tak dopracowana jak dsg to nie powinno być z nią większych problemów. Użytkuje auta z DSG diesel po chipie na 205KM i 420Nm i złego słowa nie powiem na skrzynię a widziałem auta ze skrzyniami dwusprzegłowymi które miały ponad 300tys km przebiegu i nic się złego nie działo. Moim zdaniem jak sportage to tylko w automacie.
Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT
Moim zdaniem jak nowy Sportage to tylko w automacie. Komfort jazdy nie do przecenienia.
- akos
- Bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 23 gru 2012, 00:08
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 4WD HEV 1,6 T-GDi 230KM GT Line 6AT
- Lokalizacja: Poznań
Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT
Zgadzam sie
Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT
Ludzie ....w czym problem....automat DCT działa bez zastrzeżeń....jak coś nie zadziała...masz gwarancję....a elastyczność i komfort jazdy nie do przeceniania....1.6.t-gdi z 7-dct....rewelacja
-
- Bywalec
- Posty: 33
- Rejestracja: 20 cze 2017, 13:36
- Czym jeżdzę: Kia Sportage IV GT Line, 1.6 T-GDI, AWD, 7DCT, FN2, TE2, PNS
Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT
Ja też mam z DCT i na razie jestem zadowolony.
Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT
Ja natomiast od pewnego czasu mam dość dziwną usterkę? nie wiem co to jest, bo szczerze mówiąc serwis na szybko nie jest w stanie niczego stwierdzić (nie zapisuje żaden błąd).
Wygląda to tak, że jak auto jedzie delikatnie pod górę, zapięty jest najwyższy bieg i prędkość oscyluje w okolicach 80 km/h jak wcisnę pedał gazu (nie za mocno) wtedy czuć wyraźne wibracje auta i zaczyna błyskać "check engine". Jak prędkość wzrośnie powyżej 80 km/h a obroty wejdą pod 2000, to wibracje ustają a "check engine" gaśnie.
Tak jak napisałem, żaden błąd się nie zapisuje w pamięci komputera, ale nie jest to tak czy siak sytuacja normalna. Jak tylko będę miał czas podjadę i odstawię auto do serwisu, żeby mogli je tam porządnie zdiagnozować. Będę informował o postępach.
Mnie to wygląda na sytuację, że silnik przy tych warunkach jest zbyt mocno obciążony, bieg jest zdecydowanie za wysoki, co objawia się wibracją. jak mocniej wcisnę pedał gazu, skrzynia automatycznie redukuje bieg na niższy i wtedy nie ma w ogóle tego problemu. Podejrzewam, że to może być kwestia układu, który steruje pracą skrzyni, tak myślę. Może zbyt wcześniej wbija kolejne biegi??
Wygląda to tak, że jak auto jedzie delikatnie pod górę, zapięty jest najwyższy bieg i prędkość oscyluje w okolicach 80 km/h jak wcisnę pedał gazu (nie za mocno) wtedy czuć wyraźne wibracje auta i zaczyna błyskać "check engine". Jak prędkość wzrośnie powyżej 80 km/h a obroty wejdą pod 2000, to wibracje ustają a "check engine" gaśnie.
Tak jak napisałem, żaden błąd się nie zapisuje w pamięci komputera, ale nie jest to tak czy siak sytuacja normalna. Jak tylko będę miał czas podjadę i odstawię auto do serwisu, żeby mogli je tam porządnie zdiagnozować. Będę informował o postępach.
Mnie to wygląda na sytuację, że silnik przy tych warunkach jest zbyt mocno obciążony, bieg jest zdecydowanie za wysoki, co objawia się wibracją. jak mocniej wcisnę pedał gazu, skrzynia automatycznie redukuje bieg na niższy i wtedy nie ma w ogóle tego problemu. Podejrzewam, że to może być kwestia układu, który steruje pracą skrzyni, tak myślę. Może zbyt wcześniej wbija kolejne biegi??
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 749
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT
Gisek pisze:... bo szczerze mówiąc serwis na szybko nie jest w stanie niczego stwierdzić (nie zapisuje żaden błąd).
Niektóre DTC zapisywane są danych historycznych ( informacja o niskim poziomie oleju, przygotowaniu poduszek do odpalenia i wiele innych.). Niestety serwisy podczas diagnozy często pomijają lub lekceważą kody błędów zapisane właśnie w danych historycznych.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT
Cześć,
Mam podobne zjawisko co Gisek.
Ja zauważyłem to, gdy jadę na niskich obrotach, tak poniżej 1200/min. i chcę wolno przyspieszyć. Wtedy dochodzi do „trzęsienia” autem i miga mi „check engine” przez kilka sekund, potem gaśnie i wszystko jest normalnie.
Byłem w ASO, ale oczywiście komputer nie zgłasza problemu.
Mam wrażenie, że mi nie wierzą.
Dziś byłem drugi raz z tym problemem, okazało się, że brakowało mi oleju w skrzyni biegów-ok. 1litra.
Czy to mogła być przyczyna, nie wiem, ale sprawdzę.
Gisek, czy Tobie udało się popchnąć sprawę do przodu?
Mam podobne zjawisko co Gisek.
Ja zauważyłem to, gdy jadę na niskich obrotach, tak poniżej 1200/min. i chcę wolno przyspieszyć. Wtedy dochodzi do „trzęsienia” autem i miga mi „check engine” przez kilka sekund, potem gaśnie i wszystko jest normalnie.
Byłem w ASO, ale oczywiście komputer nie zgłasza problemu.
Mam wrażenie, że mi nie wierzą.
Dziś byłem drugi raz z tym problemem, okazało się, że brakowało mi oleju w skrzyni biegów-ok. 1litra.
Czy to mogła być przyczyna, nie wiem, ale sprawdzę.
Gisek, czy Tobie udało się popchnąć sprawę do przodu?
-
- Bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: 26 paź 2017, 13:11
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 TGDI Business Line 7DCT AWD '17,
Citroen C4 '06
Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT
Gisek, Alegz - u mnie pojawiło się podobne zjawisko.
Za pierwszym razem olałem temat - pomyślałem sobie - zdarzyło się raz, poczekam i zobaczymy co będzie.
Niestety ostatnio pokonując trasę około 1000km problem ten wystąpił 3-4 razy.
Szarpanie i miganie kontrolki wystepuje u mnie wyłącznie w trybie NORMAL, w trybie SPORT nie odnotowano.
Przy jeździe autostradowej - nie występuje.
Pojawia się przede wszystkim przy prędkościach 50-80km na średnio krętych drogach przy próbie bardzo delikatnego wciśnięcia gazu. Skrzynia jakby nie mogła zredukować z 7 biegu na niższy, co wprowadza auto w chwilowe wibracje, pojawia się ikona check engine i po dosłownie kilku sekundach wszystko wraca do normy. Próbowałem kilka razy specjalnie wywołać ten błąd i udało się właśnie przez bardzo delikatne wciskanie pedału gazu na 7 biegu przy prędkości +/-60-70km/h. Jeśli auto zaczyna wibrować, a my natychmiast wciśniemy gaz w podłogę - błąd się nie pojawi ponieważ skrzynia odpowiednio zredukuje bieg.
Czy u kogoś jeszcze wystąpiła taka anomalia? Z wizytą w serwisie poczekam, az będę miał wolniejszą chwilę. Zrobię jeszcze kilka kilometrów i będę obserwował.
Wiem przynajmniej, żeby naciskać na serwis aby dokładnie to zbadali, bo nie jestem pierwszą osobą z tym problemem.
Może nie jest to uciążliwe i zdażyło się dosłownie kilka razy przez ostatnie 5K km ale mimo wszystko w nowym aucie takie rzeczy dziać się nie powinny.
Gisek, Alegz - dajcie proszę znać, czy u Was serwis sobie z tym poradził.
Za pierwszym razem olałem temat - pomyślałem sobie - zdarzyło się raz, poczekam i zobaczymy co będzie.
Niestety ostatnio pokonując trasę około 1000km problem ten wystąpił 3-4 razy.
Szarpanie i miganie kontrolki wystepuje u mnie wyłącznie w trybie NORMAL, w trybie SPORT nie odnotowano.
Przy jeździe autostradowej - nie występuje.
Pojawia się przede wszystkim przy prędkościach 50-80km na średnio krętych drogach przy próbie bardzo delikatnego wciśnięcia gazu. Skrzynia jakby nie mogła zredukować z 7 biegu na niższy, co wprowadza auto w chwilowe wibracje, pojawia się ikona check engine i po dosłownie kilku sekundach wszystko wraca do normy. Próbowałem kilka razy specjalnie wywołać ten błąd i udało się właśnie przez bardzo delikatne wciskanie pedału gazu na 7 biegu przy prędkości +/-60-70km/h. Jeśli auto zaczyna wibrować, a my natychmiast wciśniemy gaz w podłogę - błąd się nie pojawi ponieważ skrzynia odpowiednio zredukuje bieg.
Czy u kogoś jeszcze wystąpiła taka anomalia? Z wizytą w serwisie poczekam, az będę miał wolniejszą chwilę. Zrobię jeszcze kilka kilometrów i będę obserwował.
Wiem przynajmniej, żeby naciskać na serwis aby dokładnie to zbadali, bo nie jestem pierwszą osobą z tym problemem.
Może nie jest to uciążliwe i zdażyło się dosłownie kilka razy przez ostatnie 5K km ale mimo wszystko w nowym aucie takie rzeczy dziać się nie powinny.
Gisek, Alegz - dajcie proszę znać, czy u Was serwis sobie z tym poradził.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT
Czyli wygląda na to, że problemem jest software skrzyni, sterownik. Skrajne parametry, nie do końca sobie radzi i zamiast skrzynia zredukować, to usiłuje utrzymać bieg i niskie obroty.
Ja bym nic nie wymieniał w samochodzie, tylko czekał na aktualizację softu, bo to naprawdę nie wygląda na nic mechanicznego - żadne koła zamachowe, żadne cewki itp
Ja akurat i tak zamierzam stale jeździć w trybie "sport", więc zobaczę jak mój samochód będzie się zachowywał. Swoja drogą w Sportage z 7DCT to tryb "normal" jest odpowiednikiem "eco" w innych markach. Tryb "sport" to coś jak "normal" u innych. Porównując do DSG i trybu sportowego w niej, to jeszcze ma KIA przestrzeń na 'wyostrzenie' w górę Może kiedyś wprowadzą jeszcze jeden tryb, który będzie się nazywał "Sorry. Now we are serious, this is real sport"
Ja bym nic nie wymieniał w samochodzie, tylko czekał na aktualizację softu, bo to naprawdę nie wygląda na nic mechanicznego - żadne koła zamachowe, żadne cewki itp
Ja akurat i tak zamierzam stale jeździć w trybie "sport", więc zobaczę jak mój samochód będzie się zachowywał. Swoja drogą w Sportage z 7DCT to tryb "normal" jest odpowiednikiem "eco" w innych markach. Tryb "sport" to coś jak "normal" u innych. Porównując do DSG i trybu sportowego w niej, to jeszcze ma KIA przestrzeń na 'wyostrzenie' w górę Może kiedyś wprowadzą jeszcze jeden tryb, który będzie się nazywał "Sorry. Now we are serious, this is real sport"
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 459
- Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
- Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
- Gadu Gadu: 2382783
Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT
"Czyli wygląda na to, że problemem jest software skrzyni, sterownik. Skrajne parametry, nie do końca sobie radzi i zamiast skrzynia zredukować, to usiłuje utrzymać bieg i niskie obroty."
Otóż to! Mam takie samo przekonanie.
Otóż to! Mam takie samo przekonanie.
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI
-
- Bywalec
- Posty: 26
- Rejestracja: 04 mar 2018, 09:28
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 T-GDI AT
Re: Skrzynia biegów 1.6 T GDI 7DCT
Czy któryś serwis już rozwiązał problem z wibracjami i Check engine migajacym. Mam ten sam problem. Proszę o info.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika