Strona 1 z 1

Metalowa obudowa zwrotnicy

: 12 lut 2019, 22:25
autor: kriss76b
Witam,
Może Wy mi pomożecie odpowiedzieć na pytanie. Dziś zajrzałem pod auto - nie używałem kanału - i dotknąłem metalowej obudowy zwrotnicy (nie wiem czy dobrze to opisuję), która z daleka wydawała się cała mokra. Po dotknięciu okazało się, że jest tłusta. Trochę się wystraszyłem, z tym że w dotyku i trochę w zapachu przypomina smar. Nawet są 2 miejsca przypominające zaschniętą jasną kroplę, która w dotyku przypomina gęsty smalec.
Pytanie, czy jest to jakiś rodzaj konserwacji i może ktoś z Was też na to zwrócił siebie uwagę, czy może jest inna przyczyna?
Z góry dzięki za odpowiedź.

Re: Metalowa obudowa zwrotnicy

: 12 lut 2019, 22:45
autor: Owca007
Jak to jest w tym miejscu to udaj się na kanał lub podnośnik i sprawdź dokładnie. Może zwrotnica się rozszczelnila lub jej manszeta i cenne mazidło dla niej wylatuje co może skutkować zatarciem lub innym uszkodzeniem. Chyba, że z niej nie leci tylko z silnika. Sprawdź bo to napewno nie jest konserwacja jak tłuste.

Re: Metalowa obudowa zwrotnicy

: 12 lut 2019, 22:54
autor: kriss76b
Z silnika to raczej nie, bo to nie wygląda na olej, poza tym plastikowa osłona silnika jest zupełnie sucha. Dopiero ta metalowa osłona, która jest za osłoną silnika jest tłusta.

Re: Metalowa obudowa zwrotnicy

: 12 lut 2019, 23:51
autor: diselboy
na 99% masz dziurawą manszetę, dziura może być "mikroskopijna" ja miałem kiedys zrobioną szpilką (komu sie chciało) i sikała smarem na lewo i prawo.

Re: Metalowa obudowa zwrotnicy

: 13 lut 2019, 00:09
autor: kriss76b
No nic, pozostaje wizyta w ASO. Czy to jakaś większa naprawa czy raczej zwykła wymiana?
Jeszcze raz dzięki.

Re: Metalowa obudowa zwrotnicy

: 13 lut 2019, 08:45
autor: Owca007
Jak wymiana manszety to trochę zabawy jest z wymianą na nową i po zabiegu obowiązkowo jest zbieżność do zrobienia. Tak czy siak jak piszesz auto na gwarancji więc niech robią. I nie, że wyczyszczą i wszystko ok spadaj Pan tylko dokładnie sprawdzić, a jak nie widać to czyszczenie i obserwowanie skąd leci.

Re: Metalowa obudowa zwrotnicy

: 13 lut 2019, 19:01
autor: kriss76b
Jeszcze w ramach sprostowania, bo wczoraj nie operowałem fachowym słownictwem i dziś zasięgnąłem wiedzy. Elementem który jest tłusty od spodu są sanki. Najlepsze że od góry na sankach są pojedyncze plamy nie powiązane ze sobą i występują głównie w miejscach przykręcenia sanek. Wyglądają jak pryśniete WD, nie świecą się. Od spodu jest jakby smar. Widziałem że sanki są elementem o profilu zamkniętym dlatego moje pytanie na początku było o konserwację w środku. Ok to tyle, jutro ASO.

Re: Metalowa obudowa zwrotnicy

: 14 lut 2019, 16:29
autor: kriss76b
Dla zamknięcia tematu. Po wizycie w ASO - nie ma żadnych wycieków, tłusty smar od dołu sanek jest substancją konserwującą użytą do wnętrza sanek, plamy na górze sanek to konserwacja w miejscach ich skręcenia z konstrukcją.
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.