automaciek pisze:ET definiuje środek punktu styku opony z podłożem, zmiana szerokości obręczy wymusza zmianę ET i faktycznie będzie z tego cały elaborat.
wiem że dużo wody w Wiśle upłynęło od tego co było napisane, ale może ktoś to czyta, a to nie do końca prawda.
jeśli mamy np. ET35 i szerokość 6,5" a kupujemy np.7,5" dalej zostajemy przy ET35, opona tyle samo wchodzi i wychodzi do zewnątrz, środek się właśnie nie zmienia
jest coś takiego jak kąt pochylenia zwrotnicy, wyznaczany przez prostą prostopadłą do drogi oraz przez mocowanie zwrotnic i sworzeń wahacza, środek powinien wypadać na środku felgi (czy raczej styku opony z drogą), dzięki czemu jedzie się stabilnie prosto, a kierownica sam się prostuje, ale np, jak wjedziemy w zaspę nas "wciąga" dlatego można zauważyć że w radowych samochodach jak są wąskie opony z kolcami są wciśnięte mocno do środka, zupełnie inne ET jak na asfalt, właśnie dla tego by nie ciągnęło przy złapaniu zaspy
wiem jak to wygląda, ale niestety tłumacz kiepski ze mnie, ale jak ktoś będzie chciał temat zgłębić jest dużo wiedzy w sieci jak na każdy temat