nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Wszystko co dotyczy zawieszenia. Najczęstsze awarie, opinie, porady.
areq10
Uzależniony
Posty: 181
Rejestracja: 05 kwie 2016, 17:23
Czym jeżdzę: Sportage 1.6

nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: areq10 » 30 maja 2016, 17:30

Witam,

mam nowy Sportage, autko super, ale mam potencjalnie kilka problemów (możliwe, że jestem zbyt dokladny, ale to nowe auto i chcę mieć wszystko dobrze ustawione itp.)

1) Przy jeżdzie na wprost (prosta kierownica) znosi mnie na prawą strone. (aby jechać prosto mam odrobinę przekrzywioną kierownicę). Czy to znany problem, czy coś może źle zostało ustwione w fabryce/przy przegladzie 0 ? W ogóle układ przy kierownicy na wprost zachowuje się "średnio fajnie"

2) Mam w oponach (17/225/60) na zimnych oponach cisnienie 2.8 bara (po rozgrzaniu rosnie do 3.2), a w instrukcji jest napisane, że powinno być 2.4, jak Wy macie ?

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: Kwarcu » 30 maja 2016, 20:31

W Sportage III ciśnienie 2.3 i 2.4 bara bodajże wg tabliczki przy drzwiach. Ciśnienie w kołach mierzysz na "zimno" tak jak sprawdzasz poziom oleju w silniku.

Ustaw układ kierowniczy w tryb Sport, trochę poprawi tę niefajność w prowadzeniu. Takie już jest elektryczne wspomaganie w KIA. Co do pozycji "zero" na wprost dla kierownicy, to już kwestia dyskusyjna, ale idealnie równo to ciężko żeby było.

Awatar użytkownika
listomek2014
Expert
Posty: 914
Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross
Lokalizacja: Mrągowo

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: listomek2014 » 30 maja 2016, 21:28

Witam .Dokładnie to przerabiałem na początku jak kupiłem byłem u nich zrobili serwis czyli podłączyli kompa i sam skręcał w prawo lewo no i na początku było dobrze ale po ok.miesiącu wróciło do punktu początkowego czyli ten typ tak ma jak jezdzi się na normal jest ok u mnie
W krwi benzyna zamiast Serca turbina

snajper
Uzależniony
Posty: 229
Rejestracja: 19 kwie 2016, 13:56
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV L 1.6GDI

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: snajper » 01 cze 2016, 05:25

Witam ,

Ciśnienie w tych kołach to 2.4 na przód i tył.
Jeśli kierownicę masz krzywo to w ASO na pewno to poprawią.

pozdrawiam.

snajper
Uzależniony
Posty: 229
Rejestracja: 19 kwie 2016, 13:56
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV L 1.6GDI

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: snajper » 01 cze 2016, 05:26

Jeszcze dodam że na zimnych mam 2.4 a po rozgrzaniu 2.5 czasem 2.6

geegles
Nasz Człowiek
Posty: 457
Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
Gadu Gadu: 2382783

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: geegles » 01 cze 2016, 11:28

listomek2014 pisze:Witam .Dokładnie to przerabiałem na początku jak kupiłem byłem u nich zrobili serwis czyli podłączyli kompa i sam skręcał w prawo lewo no i na początku było dobrze ale po ok.miesiącu wróciło do punktu początkowego czyli ten typ tak ma jak jezdzi się na normal jest ok u mnie



Nie ma. Jeśli auto znosi w lewo lub w prawo to ASO musi to poprawić.
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

areq10
Uzależniony
Posty: 181
Rejestracja: 05 kwie 2016, 17:23
Czym jeżdzę: Sportage 1.6

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: areq10 » 01 cze 2016, 18:06

Mam w oponach (17/225/60) na zimnych oponach cisnienie 2.8 bara (po rozgrzaniu rosnie do 3.2)

podjade na stacje i sam spuszczę na 2.4 lub 2.5

za tydzień mam wizytę w ASO, to patrzą na koła/kierownice - zbieżnośc/geometria

Awatar użytkownika
listomek2014
Expert
Posty: 914
Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross
Lokalizacja: Mrągowo

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: listomek2014 » 01 cze 2016, 21:38

geegles pisze:
listomek2014 pisze:Witam .Dokładnie to przerabiałem na początku jak kupiłem byłem u nich zrobili serwis czyli podłączyli kompa i sam skręcał w prawo lewo no i na początku było dobrze ale po ok.miesiącu wróciło do punktu początkowego czyli ten typ tak ma jak jezdzi się na normal jest ok u mnie



Nie ma. Jeśli auto znosi w lewo lub w prawo to ASO musi to poprawić.

Ja wypowiedziałem się na temat przekrzywionej kierownicy
W krwi benzyna zamiast Serca turbina

Awatar użytkownika
michal55yh
MODERATOR
Posty: 876
Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
Lokalizacja: Lubań

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: michal55yh » 04 cze 2016, 00:08

Jakim autem latałeś przed Sportage? Kwestią przyzwyczajenia jest elenktyczne wspomaganie. Na początku można latać po drodze. Przejedź się Infiniti Q50 z ich elektronicznym sterowaniem kołami. Tam dopiero Ciebie ściąga przy pierwszych pokonywanych kilometrach :lol:
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona :wmur: Kia Stinger GT-Line :niewiem:
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: diselboy » 06 cze 2016, 11:58

mogę Ci dać radę niezbyt profesjonalna ale skuteczną. nabimbaj różne ciśnienia do lewego i prawego koła (na stronę w która ściąga daj o 1- 2 / 10 więcej, ZNACZY ciągnie w prawo, pompujesz prawe koło do 2,6 lewe 2,4 ; 2,5) takie rozwiązanie na chwilę. Na pewno sprawdzasz zbieżność, pkt zerowy wspomagania (to się kalibracja nazywa i robią z komputra w serwisie) w następnej kolejności kąty i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, czasem zdarza się że auto już w fabryce lub pakowaniu na wagon miało przypadłość zaliczenia strzała na zawieszenie, spadło przy ładowaniu w dziurę między wagonami itp. dalej kąty i zbieżność tylnego zawieszenia, wszystko w ASO, auto na gwarancji i łaski nie robią. Do kolegów piszących o elektrycznym wspomaganiu, trochę racji macie ale nie w całości, trzeba się przyzwyczaić przede wszystkim do "lekkości" z jaką to chodzi, punkt zerowy powinien być wyraźnie wyczuwalny jako leki opór który trzeba przełamać kręcąc kierownicą w lewo lub prawo, lekki znaczy ledwo wyczuwalny ale dający o sobie znać, Sportek ma przypadłość do "myszkowania" po drodze ale nie jest to wina układu kierowniczego i elektrycznego wspomagania. Szukam źródła tej przypadłości i chyba mam przyczynę, powiem jak będę w 100% pewien.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

PeWu
Bywalec
Posty: 31
Rejestracja: 02 cze 2016, 18:04
Czym jeżdzę: B..320d

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: PeWu » 06 cze 2016, 17:56

areq10 pisze:Mam w oponach (17/225/60) na zimnych oponach cisnienie 2.8 bara (po rozgrzaniu rosnie do 3.2)
podjade na stacje i sam spuszczę na 2.4 lub 2.5
za tydzień mam wizytę w ASO, to patrzą na koła/kierownice - zbieżnośc/geometria

I jak sytuacja u Ciebie?
Udało się coś z tym zrobić? Czy standardowo TTTMa?
Strasznie wkurzają takie "niedoróbki" w aucie, czy też danym egzemplarzu, a najgorsze jest to, że często trzeba o naprawę "walczyć", aby nie zostać zbytym... daj znać jak sprawa się potoczyła/skończyła.

areq10
Uzależniony
Posty: 181
Rejestracja: 05 kwie 2016, 17:23
Czym jeżdzę: Sportage 1.6

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: areq10 » 06 cze 2016, 19:02

W sobotę jadę do serwisu, to opowiem co i jak.

@PeWu, autko jest naprawdę super, nie licząc tego, że mam wrażenie, że lekko znosi, ale teraz jak już trochę pojeździłem to sam nie wiem :P (zawiozę niech sprawdzą wszystko) oraz mam lekko krzywo zamontowany zderzak przedni (2-3 mm).

Spuściłem na stacji powietrze z 2.8 na 2.4 - znacząco wzrósł komfort jazdy na nierównościach.

Przestraszyłeś mnie Diselboy tą informacją, że auto mogło upaść w transporcie itp. Jesli tak było, to czy mogło się jeszcze stać coś poważnego ? (czy tylko te ewentualne problemy ze zbieżnością, które mam nadzieję w sobotę mi naprawią)

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: puder12 » 07 cze 2016, 10:57

areq10 pisze:Przestraszyłeś mnie Diselboy tą informacją, że auto mogło upaść w transporcie itp. Jesli tak było, to czy mogło się jeszcze stać coś poważnego ?

No jak spadło to pewnie stąd źle zamontowany zderzak po naprawie blacharsko lakierniczej. [zlosnikok]

mint
Nasz Człowiek
Posty: 898
Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
Lokalizacja: wawa

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: mint » 07 cze 2016, 12:19

Pewnie miał też dachowanie...
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: Owca007 » 07 cze 2016, 12:39

Nie stresujcie człowieka bo nam jeszcze tutaj zejdzie. Pojedziesz naprawią i będziesz cieszył się jazdą zobaczysz.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: diselboy » 08 cze 2016, 09:16

z dowiadczenia w pracy "na salonie" wiem ,że wiele nowych (!) aut ma przygody przed trafieniem do "szczęśliwych" posiadaczy, czy to jeszcze u wytwórcy ("dzwony"przy parkowaniu na tzw stok'u, zjeździe z taśmy, transporcie do salonów) są naprawiane i trafiają jako nówki nie klepane na salon, czasem nawet diler nie wie o przypadłościach jakie sie przydażyły. spadnięcie z toru najazdu na wagon to niewielka przypadłość, co najwyżej skrzywi się drążek lub wachacz, czasem zwrotnica, zależy jakie było 'łup". Sam pamietam jak przewożony między salonami samochód (trasa nie większa jak 3 km, więc po co mocować auto pasami na lawecie, ręczny i bieg wystarczą )dostarczany dla klienta czekającego na odbiór, spadło z wysokości cirka 90 cm podczas ruszania spod świateł. Kierowca lawety wysiadł, zaklął, obejrzał auto dookoła i ponownie zapakował na lawetę teraz jednak zapinając pasy transportowe. Nie widział mnie bo stałem 3 auta z tyłu a zapytany co się działo w trakcie transportu bo klieny się niecierpliwił dlaczego auta jeszcze nie ma powiedział ,że nic, zator był na drodze. Auto jak zjechało z lawety tak poszło w świat , bez oglądania pod spodem czy coś nie walnęło ( diler jak mu powiedziałem tylko się skrzywił i machnął ręką, zwolniłem się po tygodniu jak zobaczyłem że do napraw za dawców cześci służą auta wystwione do sprzedania) . Potem sie dziwisz ,że ściąga albo jedzie bokiem, piszczy , skrzypi, bierze olej itd, itp. czasem lepiej nie wiedzieć.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

PeWu
Bywalec
Posty: 31
Rejestracja: 02 cze 2016, 18:04
Czym jeżdzę: B..320d

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: PeWu » 08 cze 2016, 10:08

Miało być bez straszenia.... :/
Ale mam nadzieję że to inna marka niż KIA?

Czy zatem przy odbiorze auta robicie jakieś dodatkowe oględziny, coś jak odbiór mieszkania?

Awatar użytkownika
listomek2014
Expert
Posty: 914
Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross
Lokalizacja: Mrągowo

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: listomek2014 » 08 cze 2016, 11:06

Faktycznie jest tego sporo wystarczy zajrzeć w internet nawet chyba tu na forum zamieszczał ktoś filmek z wywrotką kilku sztuk sportage z lawety a wracając do odbioru każdy robi jak uważa ja sprawdzałem jedynie wizualnie i miernik lakieru ale to możesz w każdej chwili sam, auto na gwarancji jak coś wyjdzie muszą to naprawić więc póki co cieszyć się z jazdy a czas pokaże. Pozdrowionka
W krwi benzyna zamiast Serca turbina

adamu
Bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 02 kwie 2016, 03:43
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 GDI

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: adamu » 08 cze 2016, 20:46

Czy w sportage 2016 jest możliwość zmiany pracy układu kierowniczego jak tu ktoś pisał w poście tryb sport ? W 3 gen był układ flex gdzie pod przyciskiem była możliwa zmiana.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: diselboy » 08 cze 2016, 21:01

@PeWu
nie to nie była KIA, Fiat. a spadło Seicento. Moja Brava miała od "nowości" dziwne delikatne wybrzuszenie na ramie okiennej przednich drzwi, widoczne tylko pod pewnym kątem, oglądałem dziesiątki innych, żadna tak nie miała a auto przyjechało z Włoch na specjalne zamówienie. w Punto MK I przednie drzwi były malowane (tylko) wyszło po tym jak mnie otarł inny samochód, może tylko Fiat ma takie przypadłości ? :haha1:
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

areq10
Uzależniony
Posty: 181
Rejestracja: 05 kwie 2016, 17:23
Czym jeżdzę: Sportage 1.6

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: areq10 » 11 cze 2016, 11:55

Te czujniki chyba pokazują tak mniej więcej, bo w serwisie powiedzieli, ze była różnica 0,2 bara pomiędzy prawą i lewą stroną i że teraz już nie powinno znosić.

Zderzak udało się wyrównać bez demontażu.

Po za tym autko jest super i jeździ się ekstra.

Ktoś tam chyba pytał o możliwość regulacji czułości wspomagania - nie ma czegoś takiego


Wróć do „ZAWIESZENIE”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap