nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Wszystko co dotyczy zawieszenia. Najczęstsze awarie, opinie, porady.
kriss76b
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 25 lis 2014, 00:16
Czym jeżdzę: KIA Sportage IV 1.6GDI M+SMT 2018r.
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontaktowanie:

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: kriss76b » 21 lip 2018, 23:27

Widzę, że macie podobny problem jaki miałem w KSIII. Teraz w KSIV u mnie jest ok, przynajmniej tak mi się wydaje, gdyż cały czas w KSIII jeździłem z podobnym problemem. Jak jechałem prosto to kierownica była minimalnie skręcona w prawo, sprawdzałem zbieżność w ASO i na stacjach diagnostycznych, kalibrowalem ustawienie kierownicy w ASO, ale nic nie pomogło, na zimowkach było lepiej, na letnich gorzej i tak cały czas. Najlepiej jak juz po 7 latach wymieniłem poduszki kolumn McPhersona i po wymianie w czasie jazdy... wszystko było prosto - idealnie, niestety mechanik zalecił sprawdzenie zbieżności po ingerencji w zawieszenie i okazało się, że jak wszystko jest prosto w czasie jazdy, to na jednym kole jest odchylenie, po korekcie geometrii wszystko wróciło - auto prosto, kierownica minimalnie w prawo. No i to myszkowanie, ale to już chyba wina elektrycznego wspomagania - bardzo czułe (po liftingu KSIII wprowadzili 3 stopnie ustawienia wspomagania, w KSIV tego nie ma). Teraz w KSIV u mnie jest dobrze, bo od razu po wyjeździe z salonu sprawdzałem, ale może juz nie jestem taki przewrażliwiony po KSIII i każde lepsze ustawienie niż poprzednio akceptuję, a osoby, które pierwszy raz mają KS będą się musiały przyzwyczaić.

vic1
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2011, 21:03
Czym jeżdzę: SPORTAGE IV 1.6 GDI M + MDF

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: vic1 » 23 lip 2018, 13:02

U mnie akurat kierownica jest prosto , auto nie skręca w jedną stronę, tylko ciężko znaleźć pozycje kierownicy tak żeby auto jechało prosto, mam takie odczucie ,że pozycja na wprost jest pomiędzy impulsami które kierownica przekazuje wspomaganiu,zamiast być na jednym z tych impulsów tak to sobie wyobraziłem :), i tak powiedzmy co 100-200m czasami dłużej trzeba korygować

lukas156
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 07 paź 2018, 21:57
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE QL 1,7 DCT

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: lukas156 » 07 paź 2018, 22:10

U mnie niestety już znany. Odebrałem KIa końcem czerwca i już końcem sierpnia byłem w ASO . problem. ściąga w prawo. sprawdzono geometrie, zrobiona ponowna kalibracje punktu zero na sam koniec wyważono kola i zamieniono miejscami 2 opony i kazano obserwować i dalej lipa. jutro się do nich niestety wybieram.
Moim zdaniem to jest jakiś feler konstrukcyjny_ przekładnia w pozycji zero ma za duże luzy.
Nie tłumaczcie tego elektrycznym wspomaganiem, bo stare clio mojej zony, gdzie ewidentnie przekładnia już stuka i ma male luzy jedzie jak po sznurku i jeździ się nim dużo przyjemniej ( oczywiście w kwestii kierowalności). Do mojego poprzedniego auta ( C% 2011 ) to pod tym względem KIA niestety nie ma startu.
Jak sobie pomyślę ze to auto tak ma jeździć, i że muszę się z nim najbliższe 5 lat " męczyć" to mnie trochę smuci......


Wróć do „ZAWIESZENIE”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap