nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Wszystko co dotyczy zawieszenia. Najczęstsze awarie, opinie, porady.
Slawo
Nowy
Posty: 21
Rejestracja: 29 lis 2016, 01:20
Czym jeżdzę: KIA Sportage GT Line

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: Slawo » 28 lut 2017, 18:15

Cześć,
Udało się komuś usunąć ta przypadłość ściągania w prawo ?
Ja już byłem dwa razy na regulacji...serwis stwierdził, ze to wina opon zimowych,
bo nie u nich kupione, wiec są do kitu ;) OK....przemęczyłem się. Zmieniłem na salonowe
letnie 19'ki i ściąga dalej. U mnie nie można puścić kierownicy, bo zaraz kierunek rów ;)
Zbieżność wg wydruku na 0.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
color1
MODERATOR
Posty: 413
Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
Lokalizacja: Wawa

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: color1 » 28 lut 2017, 21:56

prócz zbieżności to chyba jest jeszcze geometria, podjedź do jakiegoś serwisu od zawieszeń, jak wyregulują i będzie ok, obciąż aso kosztami.
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)

Bluesky
Bywalec
Posty: 36
Rejestracja: 01 mar 2017, 22:18
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV 1,6 GDI 2016 r.

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: Bluesky » 01 mar 2017, 22:41

W moim Sportku również występuje problem znoszenia auta na prawo. Opony zimowe Hankook winter icept evo2. Serwis obecnie rozpoznaje problem. Ściąganie na prawo zostało potwierdzone przez serwis podczas jazdy testowej. W przyszłym tygodniu mają zająć się autem.

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: puder12 » 02 mar 2017, 08:58

Bluesky pisze:Opony zimowe Hankook winter icept evo2.

Pytanie Off topic - jak się sprawują te opony. Czeka mnie zakup nowych zimowych i rozważam właśnie taki model Hankooka.

Bluesky
Bywalec
Posty: 36
Rejestracja: 01 mar 2017, 22:18
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV 1,6 GDI 2016 r.

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: Bluesky » 02 mar 2017, 19:16

Na zimowych oponach Hankook mam zrobione 3 tys. km. Nie mam do nich zastrzeżeń. Są ciche.Do indywidualnej akceptacji bieżnik asymetryczny. No ale to ściąganie w prawo. Na bieżącą chwilę nie wiadomo jeszcze czy źródłem ściągania nie są właśnie opony. Chociaż osoba z serwisu po teście drogowym stwierdziła, że w jej ocenie na 99% powodem ściągania nie są opony.

Slawo
Nowy
Posty: 21
Rejestracja: 29 lis 2016, 01:20
Czym jeżdzę: KIA Sportage GT Line

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: Slawo » 07 mar 2017, 18:58

Cześć,

Macie jakieś newsy w sprawie znoszenia w prawo ? Był ktoś na serwisie ? Ja właśnie wróciłem i niestety chłopaki rozkładają jak narazie ręce ;( Czy ktoś z forum może polecić jakis dobry zakład geometrii na Śląsku ?
Pozdrawiam

Edgar
Uzależniony
Posty: 341
Rejestracja: 28 cze 2013, 14:26
Czym jeżdzę: Sorento 2016 2.0 XL AWD,
była Sportage III 1,6 GDI L
Lokalizacja: Katowice

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: Edgar » 08 mar 2017, 08:36

Duda. Ul. Spółdzielczości. Katowice [zlosnikok]

erns
Uzależniony
Posty: 281
Rejestracja: 26 lis 2016, 16:12
Czym jeżdzę: VW Tiguan FL R-Line 1.5 TSI DSG7
Lokalizacja: Poznań

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: erns » 08 mar 2017, 17:39

Slawo pisze:Czy ktoś z forum może polecić jakis dobry zakład geometrii na Śląsku ?

To w serwisie Kia nie potrafią już nawet sprawdzić porządnie geometrii :?:
Proponuję zmienić serwis na inny ;)

Slawo
Nowy
Posty: 21
Rejestracja: 29 lis 2016, 01:20
Czym jeżdzę: KIA Sportage GT Line

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: Slawo » 09 mar 2017, 03:59

No właśnie byłem wczoraj u Dudy. Pół godziny i temat załatwiony. Okazało sie, ze tył był rozregulowany, przód w miarę ok. Zamiana opon z przodu (lewa z prawa) i autko jeździ jak po sznurku ;) Polecam ten warsztat !!!

Edgar
Uzależniony
Posty: 341
Rejestracja: 28 cze 2013, 14:26
Czym jeżdzę: Sorento 2016 2.0 XL AWD,
była Sportage III 1,6 GDI L
Lokalizacja: Katowice

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: Edgar » 09 mar 2017, 18:05

[zlosnik2]

Cieszę się, że mogłem pomóc. [zlosnikok]

Awatar użytkownika
Tom16v
Nasz Człowiek
Posty: 673
Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: Tom16v » 09 mar 2017, 20:21

No to ładni fahofcy w serwisie kia siedzą tragedia .Kazalbym im oddać kasę za geometrię a co niech płacą jak nie umieją naprawić .

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 744
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: gisio » 09 mar 2017, 20:34

Slawo - podaj nazwę ASO, które nie potrafiło rozwiązać tak prostego problemu.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: Owca007 » 09 mar 2017, 21:06

To ja podaje kia Wrocław nie mylić z Długołęka i kia Świdnica. W sumie Długołęka nie wiem bo mają sprzęt popsuty, a zbieżność ustawiłem w niezależnym serwisie w Piławie Dolnej sprzęt obsługa wiedza kosmos auto jeździ jak po szynach. Na dniach kolejna kijanka tam jedzie bo również serwis nie daje rady ustawić żeby było dobrze.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

areq10
Uzależniony
Posty: 181
Rejestracja: 05 kwie 2016, 17:23
Czym jeżdzę: Sportage 1.6

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: areq10 » 12 mar 2017, 16:08

po ustawieniu zbieżności w nowym aucie, w serwisie ASO:

- u mnie przy prędkości 50 km/h auto przejedzie z puszczoną kierownicą, po prostej drodze 400-500 metrów za nim koło zacznie dotykać pobocza (auta zbacza w prawo)

- na autostradzie, przy prędkości 120 (i oczywiście puszczona kierownica), po jakiś 170 metrach prawe koło zaczyna dotykać linie wyznaczająca pas

nie wiem, czy to jest ok, czy auto zbacza z toru, ale chyba sobie już to odpuszczę

vic1
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2011, 21:03
Czym jeżdzę: SPORTAGE IV 1.6 GDI M + MDF

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: vic1 » 20 lip 2018, 13:20

Witam, odświeżę temat bo mam podobne wrażenia co do prowadzenia KS4 tzn układ kierowniczy wymaga ciągłego nadzoru przy jeździe na wprost i korekt toru jazdy , byłem w ASO ale dla nich nic nie odbiega od normy , więc mam pytanie czy warto próbować w jakimś innym warsztacie czy Wam udało się to zmienić czy po prostu TTTM ?

Awatar użytkownika
listomek2014
Expert
Posty: 914
Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross
Lokalizacja: Mrągowo

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: listomek2014 » 20 lip 2018, 21:01

Na początek sprawdź ciśnienie jeśli ok to wyłącz układ LKA bo masz włączony jeśli dalej ściąga próbuj wyważyć koła jeszcze raz Przy włączonym lka będzie myszkował po drodze wyłapując linie białe
W krwi benzyna zamiast Serca turbina

maestro
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 01 gru 2010, 12:05
Czym jeżdzę: pro cee'd + sportage business line AWD DCT7

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: maestro » 21 lip 2018, 03:09

Miałem od nowości uwagi do auta w jeździe na wprost, oraz faktu minimalnego skręcenia kierownicy w lewo, ze trzy razy zgłaszałem zaraz po zakupie, raz ponad rok temu poprawiano zbieżność (nieodpłatnie w ramach gwarancji), nie wiem jaka była odchyłka od normy, tak czy inaczej nic nie pomogło. Lekkie znoszenie na prawo jakoś mocno mi nie przeszkadzało więc powiem brzydko, że olałem to... w mieście było niewyczuwalne, szczególnie że zacząłem sądzić, że to może jakaś wina opon.... W zimie na nowych felgach i nowych oponach, niestety okazało się, że to jednak nie opony.... Miesiąc temu już na zestawie "letnim" postanowiłem spróbować wyeliminować wadę "TTTM" ... ASO zostawiłem w spokoju, koszt sprawdzenia i ustawienia zbieżności nie dozakceptowania, pozatym mam go oddalonego o godzinę niemal jazdy autem, zrobiłem to w innym serwisie. Nie jest teraz ideał jest jednak lepiej.
Ale do rzeczy... pierwsze podejście, po regulacji nic nie dało. Kierownica tak jak była krzywa, tak została, auto tak samo również znosiło na prawo. Drugiego dnia było drugie podejście..... przypomniano sobie o kalibracji puntu zero kierownicy czy coś takiego, po podpięciu do komputera przeprowadzono jakąś procedurę .... zbieżności nie ruszano, zrobiłem mały test kilku kilometrowy i nie wiem do końca czy zrobiłem teraz go prawidłowo... bo odczucia miałem, że auto zaczęło jechać lepiej na wprost, kierownica została jednak dalej krzywo.....dla mnie to trochę niewytłumaczalne, żałuję że nie pojeździłem dłużej, aby mieć większą pewność.... ale był już koniec prawie dnia pracy warsztatu, a chciałem aby jeszcze coś pokombinowano.
Po jeździe miała być poprawka zbieżności.. ale okazało się że nie ma co poprawiać... Więc padła propozycja skręcenia minimalnym drążków kierowniczych tak aby wyprostować kierownicę i na to się ostatecznie zdecydowałem... była jeszcze kontrola zbieżności po regulacji, która wykazała że nie trzeba na nowo regulować zbieżności... co dla mnie też nie jest wytłumaczalne.... bo jakieś przestawienie chyba musiało nastąpić...
Jednak po tym wszystkim w czasie jazdy okazało się, że kierownica jest na prosto... auto minimalnie, ale to naprawdę minimalnie jeszcze znosi... przy dużych prędkościach auto jedzie jakby lepiej, bardziej stabilniej.
Może jeszcze powalczę na tym kiedyś, bo widzę, że się da jakoś to wyregulować. Najciekawsze jest to, że to sprawdzając wcześniej w dwóch innych warsztatach zbieżność... wyniki nie pokrywały się tzn wartości zbieżności kół, pochylenia, wyprzedzenia sworzni zwrotnicy, do tego stopnia że nawet za każdym razem chciano mi różne koła regulować :).
Generalnie do tej pory nie mam pewności czy na pewno mam zrobione to dobrze, czy że może być lepiej. Nie wiem teraz jednak czy kolejne podejścia teraz mają sens, bo na każdych z kompletów opon mam zrobione ok 10 tys. km więc na pewno jakiś wpływ na prowadzenie już mają.....można posprawdzać przekładając je i poobserwować ..... ale na to trzeba mieć wszystko czas....

Bluesky
Bywalec
Posty: 36
Rejestracja: 01 mar 2017, 22:18
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV 1,6 GDI 2016 r.

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: Bluesky » 21 lip 2018, 11:04

Z tym znoszeniem/ściąganiem auta na prawo rzeczywiście jest jakiś problem. Ciekaw jestem jak duży - ilu posiadaczy KSIV go ma. Faktem jest, że elektryczne wspomaganie jest bardzo czułe i że trzeba się do niego przyzwyczaić. Każda lekka korekta powoduje zmianę toru jazdy, a to z kolei wymusza kolejną korektę i tak w kółko. Ja przyzwyczajam się od 20 tys. km i dalej mam do prowadzenia auta zastrzeżenia. Geometria auta była już kilka razy w ASO ustawiana. Za każdym razem korygowali geometrię z tyłu, twierdząc że zbieżność z przodu jest ustawiona na zero. Kalibrowany był także kąt czujnika skrętu. Po każdej interwencji ASO było jakby lepiej, ale wydaje mi się że problem znoszenia po jakimś czasie powraca. Najgorzej z trakcją auta jest na ekspresówkach/autostradach.

Awatar użytkownika
Kasztelan
Uzależniony
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2017, 22:55
Czym jeżdzę: KS V 1,6 TGDI 7DCT
Lokalizacja: Kraków

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: Kasztelan » 21 lip 2018, 11:54

Może minimalnie , ale nie jest to dla mnie istotny problem. Polecam vlog na YT Pertyn ględzi i obejrzenie testów KSIV. On też zwrócił uwagę na konieczność częstej korekty toru jazdy.

vic1
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2011, 21:03
Czym jeżdzę: SPORTAGE IV 1.6 GDI M + MDF

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: vic1 » 21 lip 2018, 13:08

Właśnie o to chodzi - na drogach poza miastem gdzie chciałoby się odprężyć komfortową jazdą trzeba non stop skupiać się na prowadzeniu, poprzednio jeździłem vw touranem i tam nawet na koleinach można było jednym palcem prowadzić , ale to było hydrauliczno-elektryczne wspomaganie - oczywiście jeżeli to wina wspomagania, jedyna pociecha to to że człowiek nie uśnie za kółkiem :oczko: ,szkoda bo auto fajne i teoretycznie mało awaryjne tylko to prowadzenie niby nic ale czasami męczy.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: nowy sportage - znoszenie i cisnienie

Postautor: diselboy » 21 lip 2018, 22:30

a zapytam z "głupia frant" czy kąty sa w porzadku, wyprzedzenia zwrotnicy i pochylenia koła ( z naciskiem na pochylenie), zbieżność nie wiele ma do znoszenia, bardziej będziesz gumę gubił z opony a różnica w katach lewo prawo juz tak , da sie odczuć na kierownicy. tak mam w Alfie, różnica niewielka, prawe koło wyszło poza norme o 2 setne i czuje jak ciągnie, szczególnie na długiej prostej. w planach jest walka z tym , potrzeba motywacji i odnalezienia książki z serii "Naprawa Samochodów" , w jednej byla tabela przeliczenia milimetrów na kąt pochylenia koła, potem pilnik i jazda po otworze w uchu amortyzatora, tak ustawiłem w Punto koła na idealne pochylenie lewego i prawego, gdzie fabrycznie ( !!!!) lewe malo pochylenie 1,6 stopnia a prawe równo 2 stopnie i skurczybyk ciągnał w prawo, po pilniku oba koła były na 2 stopnie i można było ręce zająć czymś innym niz kierownica :hehe1:
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"


Wróć do „ZAWIESZENIE”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap